LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Post NL geen vergoeding na kwijtraken verzekerd pakket
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24 jun 2020 15:10
Post NL geen vergoeding na kwijtraken verzekerd pakket
Beste,
Een korte introductie, Mijn naam is Stefan Ketelaars en ik ben de eigenaar van het horlogemerk Ketelaars Watches.
Tot voorheen gebruikte ik altijd de verzendservice van PostNL, echter heb ik onlangs een enorm vervelende ervaring met het bedrijf en ik ben benieuwd of er vervolg stappen zijn waardoor ik hopelijk alsnog aanspraak kan maken op een vergoeding.
De situatie is als volgt:
Het pakket van bijna 4000 euro is verzekerd verstuurd, door de vertraging van de Mexicaanse douane is het pakket pas na maanden beschikbaar gesteld voor de klant. De klant heeft het pakket geweigerd door de te hoge invoerkosten waardoor deze weer geretourneerd wordt naar mijn bedrijf. Tijdens het retourneren is het pakket door PostNL kwijt geraakt.
Nu komen we bij het probleem. Door de vertraging van maanden bij de Mexicaanse douane is het pakket pas na 6 maanden terug gestuurd. Blijkbaar start PostNL geen onderzoek zodra een pakket langer dan 6 maanden onderweg is vanaf het moment van versturen.
Het is echt een verschrikkelijke situatie gezien ik 2 maanden aan dit horloge heb gewerkt en deze naar mijn inziens door de tekortkoming vanuit PostNL net buiten de regels valt waardoor ze simpelweg zeggen "sorry, we kunnen niks voor jou betekenen"
Graag hoor ik van U of er nog iets is wat ik kan doen.
Een korte introductie, Mijn naam is Stefan Ketelaars en ik ben de eigenaar van het horlogemerk Ketelaars Watches.
Tot voorheen gebruikte ik altijd de verzendservice van PostNL, echter heb ik onlangs een enorm vervelende ervaring met het bedrijf en ik ben benieuwd of er vervolg stappen zijn waardoor ik hopelijk alsnog aanspraak kan maken op een vergoeding.
De situatie is als volgt:
Het pakket van bijna 4000 euro is verzekerd verstuurd, door de vertraging van de Mexicaanse douane is het pakket pas na maanden beschikbaar gesteld voor de klant. De klant heeft het pakket geweigerd door de te hoge invoerkosten waardoor deze weer geretourneerd wordt naar mijn bedrijf. Tijdens het retourneren is het pakket door PostNL kwijt geraakt.
Nu komen we bij het probleem. Door de vertraging van maanden bij de Mexicaanse douane is het pakket pas na 6 maanden terug gestuurd. Blijkbaar start PostNL geen onderzoek zodra een pakket langer dan 6 maanden onderweg is vanaf het moment van versturen.
Het is echt een verschrikkelijke situatie gezien ik 2 maanden aan dit horloge heb gewerkt en deze naar mijn inziens door de tekortkoming vanuit PostNL net buiten de regels valt waardoor ze simpelweg zeggen "sorry, we kunnen niks voor jou betekenen"
Graag hoor ik van U of er nog iets is wat ik kan doen.
Re: Post NL geen vergoeding na kwijtraken verzekerd pakket
Ik zou ze in gebreke stellen en aangeven dat ze -los van wat er al dan niet in de voorwaarden en/of interne regels staat- onrechtmatig jegens jou handelen door géén onderzoek in te stellen. Houd ze aansprakelijk voor jouw schade. Los van de vraag of het stand houdt en of je ermee verder gaat, breng je zo wel druk aan.
Heb je je klant al terugbetaald (er vanuit gaande dat je een dergelijk bedrag niet pas na ontvangst laat betalen)? Een andere afweging zou nog zijn of je klant hier deels of geheel voor aansprakelijk is door zijn weigering een besteld artikel in ontvangst te nemen.
Heb je je klant al terugbetaald (er vanuit gaande dat je een dergelijk bedrag niet pas na ontvangst laat betalen)? Een andere afweging zou nog zijn of je klant hier deels of geheel voor aansprakelijk is door zijn weigering een besteld artikel in ontvangst te nemen.
stefan.ketelaars
, Sira
en Jablan
vinden dit leuk
Re: Post NL geen vergoeding na kwijtraken verzekerd pakket
Dit lijkt me zakelijk, dus mogelijk dat je op een forum voor zakelijke gebruikers beter geholpen kan worden, daar dit een consumenten forum is en consumenten wetgeving vaak afwijkt.
Wat ik dan wel vreemd vind, waarom heb je zelf niet eerder aan de bel getrokken, als een pakket van mij na 3-4 weken nog niet ontvangen is dan trek ik echt wel aan de bel. Voor Mexico lijkt de te verwachten bezorgtijd afhankelijk van de afgenomen dienst tussen de 6 en 25 dagen te liggen. Meer dan 6 maand wachten voordat je gaat klagen is dan wel heel erg lang.
Kijk ik in de voorwaarden van PostNL dan kom ik inderdaad tegen dat een verzoek tot schadevergoeding binnen 6 maand ingediend moet worden bij een buitenlandse zending. Ik vraag me dus af of je hier nog wel iets mee kan.
In mijn ervaring, zowel zakelijk als privé, starten ze alleen een onderzoek wanneer de verzendende partij dit verzoekt.Nu komen we bij het probleem. Door de vertraging van maanden bij de Mexicaanse douane is het pakket pas na 6 maanden terug gestuurd. Blijkbaar start PostNL geen onderzoek zodra een pakket langer dan 6 maanden onderweg is vanaf het moment van versturen.
Wat ik dan wel vreemd vind, waarom heb je zelf niet eerder aan de bel getrokken, als een pakket van mij na 3-4 weken nog niet ontvangen is dan trek ik echt wel aan de bel. Voor Mexico lijkt de te verwachten bezorgtijd afhankelijk van de afgenomen dienst tussen de 6 en 25 dagen te liggen. Meer dan 6 maand wachten voordat je gaat klagen is dan wel heel erg lang.
Kijk ik in de voorwaarden van PostNL dan kom ik inderdaad tegen dat een verzoek tot schadevergoeding binnen 6 maand ingediend moet worden bij een buitenlandse zending. Ik vraag me dus af of je hier nog wel iets mee kan.
stefan.ketelaars
vindt dit leuk
Re: Post NL geen vergoeding na kwijtraken verzekerd pakket
De eerste vraag is al of de AV van toepassing zijn, de tweede of een dergelijk beding (waarin wettelijke rechten worden ingeperkt) stand zal houden.
stefan.ketelaars
vindt dit leuk
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24 jun 2020 15:10
Re: Post NL geen vergoeding na kwijtraken verzekerd pakket
@cro
Het pakket was gedurende deze maanden in het bezit van de douane in mexico, de locatie van het pakket was bekend. In deze situatie ga je geen onderzoek starten aangezien het pakket uiteindelijk vrij gegeven gaat worden. De klant in mexico is destijds bezig geweest met het proces om het pakket vrij te krijgen bij de douane, gezien de taalbarrière leek mij dit wel zo verstandig. Pas toen het pakket na het terugsturen na 4 weken nog niet aangekomen was heb ik aan de bel getrokken.
Het pakket was gedurende deze maanden in het bezit van de douane in mexico, de locatie van het pakket was bekend. In deze situatie ga je geen onderzoek starten aangezien het pakket uiteindelijk vrij gegeven gaat worden. De klant in mexico is destijds bezig geweest met het proces om het pakket vrij te krijgen bij de douane, gezien de taalbarrière leek mij dit wel zo verstandig. Pas toen het pakket na het terugsturen na 4 weken nog niet aangekomen was heb ik aan de bel getrokken.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24 jun 2020 15:10
Re: Post NL geen vergoeding na kwijtraken verzekerd pakket
@moneyman
Indien post NL geen schuld erkend ben ik bang dat ik toch op zal draaien voor de kosten. dan zal ik met de klant gaan bespreken wat een eerlijke oplossing is. Maar ik heb mijn hoop nog steeds gevestigd op een tegemoetkoming vanuit PostNL gezien naar mijn inziens ondanks het verlopen termijn toch schuld erkennen. Buiten dat ben ik als klant nog nooit op de hoogte gesteld van deze regelgeving waardoor ik onwetend in deze situatie een pakket verlies zonder ook maar iets van aanspraak te kunnen maken op een tegemoetkoming. In deze situatie is het meer bedrag van het verzekerd versturen meer schijnveiligheid.
Het aansprakelijkheid termijn is dusdanig goed weg gewerkt dat je indien je hier niet mee in aanraking komt ook nooit iets van te weten komt. Pas als je gericht gaat zoeken en bij het document algemene voorwaarde van PostNL terecht komt vind je op bladzijde 9 punt 9.7 de voorwaarde van het 6 maanden termijn.
In mijn geval waar het horloge gewoon terug gestuurd is, is naar mijn inziens onwerkelijk dat PostNL die op de hoogt is van hun regelgeving dit pakket zonder communicatie richting mij terug sturen met alle mogelijke risico's van dien waar alleen ik aansprakelijk gesteld kan worden.
Indien post NL geen schuld erkend ben ik bang dat ik toch op zal draaien voor de kosten. dan zal ik met de klant gaan bespreken wat een eerlijke oplossing is. Maar ik heb mijn hoop nog steeds gevestigd op een tegemoetkoming vanuit PostNL gezien naar mijn inziens ondanks het verlopen termijn toch schuld erkennen. Buiten dat ben ik als klant nog nooit op de hoogte gesteld van deze regelgeving waardoor ik onwetend in deze situatie een pakket verlies zonder ook maar iets van aanspraak te kunnen maken op een tegemoetkoming. In deze situatie is het meer bedrag van het verzekerd versturen meer schijnveiligheid.
Het aansprakelijkheid termijn is dusdanig goed weg gewerkt dat je indien je hier niet mee in aanraking komt ook nooit iets van te weten komt. Pas als je gericht gaat zoeken en bij het document algemene voorwaarde van PostNL terecht komt vind je op bladzijde 9 punt 9.7 de voorwaarde van het 6 maanden termijn.
In mijn geval waar het horloge gewoon terug gestuurd is, is naar mijn inziens onwerkelijk dat PostNL die op de hoogt is van hun regelgeving dit pakket zonder communicatie richting mij terug sturen met alle mogelijke risico's van dien waar alleen ik aansprakelijk gesteld kan worden.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Post NL geen vergoeding na kwijtraken verzekerd pakket
misschien een hele domme opmerking maar hebt u zelf geen bedrijfsverzekeringen waar dit geclaimd kan worden of bijvoorbeeld een bedrijfs rechtsbijstand verzekering die met PostNL gaat stoeien?
Sira
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Post NL geen vergoeding na kwijtraken verzekerd pakket
Is de ontvangende partij een consument of een zakelijke afnemer? U geeft ook aan 2 maanden aan dit horloge gewerkt te hebben, is het maatwerk? Wat hebt u met de klant afgesproken omtrent de levertermijn en mogelijke herroeping?
Met de tijd in het invoeren hebt u niets te maken, dat gaat buiten u om. De hoogte van de invoerkosten had de ontvangende partij van te voren moeten opvragen. Zomaar terug sturen omdat die kosten te hoog zijn wil niet zeggen dat de overeenkomst ineens voorbij is. Het kan ook zomaar zijn dat de klant nu zelf verantwoordelijk is voor zijn handelen.
Met de tijd in het invoeren hebt u niets te maken, dat gaat buiten u om. De hoogte van de invoerkosten had de ontvangende partij van te voren moeten opvragen. Zomaar terug sturen omdat die kosten te hoog zijn wil niet zeggen dat de overeenkomst ineens voorbij is. Het kan ook zomaar zijn dat de klant nu zelf verantwoordelijk is voor zijn handelen.
Sira
vindt dit leuk