LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 nov 2021 17:18
Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
Groot probleem bij Saxobank, geld opnames van 1 november 2021 worden niet uitgevoerd. Saxobank heeft géén idee wanneer dit is opgelost! Professionele bank???
Na overname Binckbank door Saxobank zijn er vele problemen en heel veel ontevreden klanten.
Contact met Saxobank is onmogelijk, bellen geeft altijd 8 wachtenden voor u, Chatten geeft aan: op dit moment géén medewerker beschikbaar.
Op een vraag via een supportformulier over orders/opdrachten die niet worden uitgevoerd in de app is er al sinds 13-10-2021 géén enkele reactie, buiten een ontvangstbevestiging.
Op een klacht sinds 18-10-2021 hetzelfde: géén enkele reactie, buiten een ontvangstbevestiging.
Zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen.
Na overname Binckbank door Saxobank zijn er vele problemen en heel veel ontevreden klanten.
Contact met Saxobank is onmogelijk, bellen geeft altijd 8 wachtenden voor u, Chatten geeft aan: op dit moment géén medewerker beschikbaar.
Op een vraag via een supportformulier over orders/opdrachten die niet worden uitgevoerd in de app is er al sinds 13-10-2021 géén enkele reactie, buiten een ontvangstbevestiging.
Op een klacht sinds 18-10-2021 hetzelfde: géén enkele reactie, buiten een ontvangstbevestiging.
Zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen.
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
Wat ik mij af vraag, worden de betalingen niet uitgevoerd of zegt de ontvanger dat het niet binnen is gekomen terwijl dat wel zo is?
Als ik ontevreden ben, ga ik op zoek naar een andere bank. Probleem opgelost.
Omdat Saxobank een Nederlandse bankvergunning hebt, kan je ook naar www.kifid.nl terecht.
Als ik ontevreden ben, ga ik op zoek naar een andere bank. Probleem opgelost.
Omdat Saxobank een Nederlandse bankvergunning hebt, kan je ook naar www.kifid.nl terecht.
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
Lijkt me een "stuurman aan wal" commentaar.
Een bank erbij nemen is makkelijk, maar daar ben je er niet mee.
Heb je ook al eens een bank (waar je geld op staat) opgeruimd? Vast niet, anders zou je niet zo'n goedkoop commentaar leveren.
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
Saxo bank ? Weet wel wat een Saxofoon is had nog nooit van deze bank gehoord.
Maar als u er me de bank niet uitkomt blijft het Kifid over.
Maar als u er me de bank niet uitkomt blijft het Kifid over.
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
@Tramonta, zie mijn reactie bij “verplichte-overgang-binckbank-naar-saxo-bank: klachten”.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
Ik ben al een paar keer overgestapt en zo moeilijk is dat echt niet. Gewoon even een jaar transacties doornemen (even downloaden, in excel zetten en zoeken op incasso's) en je weet precies wie allemaal een machtiging hebben. En in de praktijk valt dat bij de meeste mensen best wel mee. Het gaat om tientallen wijzigingen die je door moet voeren.Geip Suusje schreef: ↑05 nov 2021 14:46Lijkt me een "stuurman aan wal" commentaar.
Een bank erbij nemen is makkelijk, maar daar ben je er niet mee.
Heb je ook al eens een bank (waar je geld op staat) opgeruimd? Vast niet, anders zou je niet zo'n goedkoop commentaar leveren.
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
Er wordt hier cynisch gezegd dat je over kunt stappen naar een andere broker als je niet tevreden bent.
Dat is precies wat ik al sinds 6 september jl. aan het proberen ben omdat het één grote administratieve puinhoop is bij de SaxoBank.
Dividend en couponrentes bijvoorbeeld worden vastgehouden en kun je pas dagen later zien.
Vorige week zouden eindelijk de laatste twee regels van mijn portefeuille overgezet worden naar mijn nieuwe bank.
Al die tijd, sinds 6 september, werden posities verkeerd aangeboden en moet je als klant en ontvangende bank steeds maar weer vragen of ze alsjeblieft de portefeuille correct over willen zetten.
Op het moment dat mijn nieuwe bank op 25 oktober jl. een van de twee regels obligaties uit het depot van de SaxoBank wilde overzetten, bleek dit depot van de SaxoBank praktisch leeg te zijn.
Er zijn obligaties van mij, met een marktwaarde van €26.000, verdwenen sinds 25 oktober.
Vanmiddag kreeg ik een belletje van de SaxoBank dat iemand in India, waar hun IT zit en de overboekingen plaatsvinden, mijn obligaties in Frankrijk gevonden heeft, waar ook mee samengewerkt wordt.
Tot op dit moment weet ik niet of en wanneer ik mijn obligaties terug krijg.
Niemand kan vertellen wat er gaat gebeuren, ik moet maar afwachten.
Op schriftelijke klachten wordt niet gereageerd.
Telefoontjes zouden schriftelijk bevestigd moeten worden, maar ook dat gebeurt niet als je er om vraagt.
Dus overstappen naar een andere bank is ook zeer risicovol bij de SaxoBank.
Dat is precies wat ik al sinds 6 september jl. aan het proberen ben omdat het één grote administratieve puinhoop is bij de SaxoBank.
Dividend en couponrentes bijvoorbeeld worden vastgehouden en kun je pas dagen later zien.
Vorige week zouden eindelijk de laatste twee regels van mijn portefeuille overgezet worden naar mijn nieuwe bank.
Al die tijd, sinds 6 september, werden posities verkeerd aangeboden en moet je als klant en ontvangende bank steeds maar weer vragen of ze alsjeblieft de portefeuille correct over willen zetten.
Op het moment dat mijn nieuwe bank op 25 oktober jl. een van de twee regels obligaties uit het depot van de SaxoBank wilde overzetten, bleek dit depot van de SaxoBank praktisch leeg te zijn.
Er zijn obligaties van mij, met een marktwaarde van €26.000, verdwenen sinds 25 oktober.
Vanmiddag kreeg ik een belletje van de SaxoBank dat iemand in India, waar hun IT zit en de overboekingen plaatsvinden, mijn obligaties in Frankrijk gevonden heeft, waar ook mee samengewerkt wordt.
Tot op dit moment weet ik niet of en wanneer ik mijn obligaties terug krijg.
Niemand kan vertellen wat er gaat gebeuren, ik moet maar afwachten.
Op schriftelijke klachten wordt niet gereageerd.
Telefoontjes zouden schriftelijk bevestigd moeten worden, maar ook dat gebeurt niet als je er om vraagt.
Dus overstappen naar een andere bank is ook zeer risicovol bij de SaxoBank.
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
Ja, en? Het is als met gewoon verhuizen. Dat kost tijd en die moet je erin steken. Bij beleggingsportefeuilles vraagt dat nog iets meer aandacht, vanwege alle koppelingen, verklaringen, eventueel stemrecht enz. Als je dat doet, is overstappen minder werk dan je denkt.Geip Suusje schreef: ↑05 nov 2021 14:46Lijkt me een "stuurman aan wal" commentaar.
Een bank erbij nemen is makkelijk, maar daar ben je er niet mee.
Heb je ook al eens een bank (waar je geld op staat) opgeruimd? Vast niet, anders zou je niet zo'n goedkoop commentaar leveren.
Zoals je aan het verhaal van M.V.K. kunt zien, heeft Saxo de nodige automatiseringsproblemen. Dat vind ik veel alarmerender (en frustrerender, omdat je alleen kunt wachten). Als obligaties in Frankrijk worden gevonden, dan heeft iemand blind databases samengevoegd zonder te kijken naar de records. Zulke fouten mogen gewoon niet voorkomen en het zegt veel over de cultuur binnen Saxo: snelheid gaat boven kwaliteit en klantbehoud.
M.V.K.
vindt dit leuk
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
lees met verbijstering dat ik dus niet de enige ben. 3 geldterugboekingen ter waarde van 5700 euro komen niet aan. Ongekend dit
M.V.K.
vindt dit leuk
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
Btw de klantenservice is naast slecht bereikbaar ook compleet niet capabel. Bij binck kreeg je medewerkers waarvan je wist dat ze wel enige bagage hebben. Hier krijg je -paar belgen aan de lijn - die echt compleet geen enkele sjoege hebben van wat saxo doet. Ik had voor 1 probleem, 5 x opnieuw contact opgenomen en 5 verschillende antwoorden gehad. Daarnaast werd ik ronduit onbeschoft behandeld. Ik heb vervolgens via Linkedin hoofd klantenservice van Saxo benaderd, deze vroeg me wat er was en daarna vertoont hij hetzelfde gedrag: verstoppen. Via de chat moet je continu steeds vernieuwen: steeds opnieuw klikken dat je een medewerker wilt spreken, dan met geluk lukt t je. Telefonisch ben je een uur kwijt. Ik raad niemand aan, met mijn 20 jaar ervaring op veel verschillende platforms, om ook maar 1 euro hier in beheer te geven. Blijf weg van saxo, het is ongekend wat hier gaande is.
M.V.K.
vindt dit leuk
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
@ddft58:
De SaxoBank informeerde mij 5 november jl. dat mijn obligaties gevonden waren, maar ik krijg nog steeds geen toezegging dat ik ze terug krijg. Integendeel: De SaxoBank is nu een onderzoek gestart!
En ik moet maar weer verder afwachten.
Het gaat hier dus om obligaties die op mijn naam staan, mijn eigendom zijn, en die de SaxoBank heeft laten verdwijnen.
De SaxoBank informeerde mij 5 november jl. dat mijn obligaties gevonden waren, maar ik krijg nog steeds geen toezegging dat ik ze terug krijg. Integendeel: De SaxoBank is nu een onderzoek gestart!
En ik moet maar weer verder afwachten.
Het gaat hier dus om obligaties die op mijn naam staan, mijn eigendom zijn, en die de SaxoBank heeft laten verdwijnen.
Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames
Lost Saxo Bank u w klacht niet naar tevredenheid op, dan kunt u uw klacht voorleggen aan Kifid. Meer hierover: https://www.kifid.nl/werkwijze/
Saxo Bank vindt u niet als aangesloten dienstverlener in het Kifid-register, dit omdat het een handelsnaam is van Binck Bank.
Binck Bank is wel aangesloten bij Kifid.
Kifid behandelt klachten over Saxo Bank als gericht tegen Binck Bank.
Saxo Bank vindt u niet als aangesloten dienstverlener in het Kifid-register, dit omdat het een handelsnaam is van Binck Bank.
Binck Bank is wel aangesloten bij Kifid.
Kifid behandelt klachten over Saxo Bank als gericht tegen Binck Bank.
M.V.K.
vindt dit leuk