Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
12 nov 2021 13:05
Als aanvulling op bovenstaande bericht want ik gebruikte teveel tekst:

En ook het volgende is alarmerend naar mijn mening en wijst het artsencollectief ook hierop: "Het is logisch dat het Modernavaccin een betere bescherming bood dan het Pfizervaccin:hoewel de vaccins virtueel gelijk zijn, is de dosis in het Modernavaccin drie keer zo hoog. Dit is waarschijnlijk de reden waarom Moderna geassocieerd is met veel hogere aantallen myocarditis en de reden waarom het niet langer goedgekeurd is voor gebruik bij mensen onder de 30 jaar in Zweden."

Was er niet recent nog een studie uit Papendal waarbij 4 procent van de topsporters 1 jaar na een coronabesmetting tekenen van myocarditis lieten zien? En is het misschien zo dat topsporters in Nederland voor het merendeel misschien gevaccineerd zijn met Moderna? Ik kan niet zo snel bewijs daarvoor vinden maar dacht dat ergens eens gelezen te hebben.
Tsja, je kan wel van alles denken gelezen te hebben en hier neer neerzetten, zo lust ik er ook nog wel een paar.. Sowieso komt myocarditis 1 tot 10 keer voor per 100.000 mensen, dus een causaal verband leggen met een vaccin, is nog niet zomaar te doen. Daarom hebben zowel het LAREB als het EMA dit ook nog in onderzoek. BRON.

xflorisx
Berichten: 395
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ik snap eigenlijk niet waarom we straks alleen maar boosterprikken kunnen krijgen van Pfizer of Moderna. Waarom kun je niet meer kiezen voor Astra Zeneca. Dat was in eerste instantie niet zo'n goed vaccin, maar gezien dat er geen 4e golf in Engeland is en wel in de landen om ons heen, waar bijna niet met AZ is geprikt.
Onderzoek heeft uitgewezen dat er meer geheugen (T) cellen worden gevormd bij gebruik van AZ. Ik zou sowieso weer voor AZ gaan. Als 60 plusser reeds 2 keer mee gevaccineerd en ondanks het contactrijke beroep geen centje pijn.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik heb eens de weekcijfers van het RIVM vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar. Dan zie je dat corona inmiddels een heel ander verloop heeft gekregen.

1e week november 2020 aantal besmettingen 43.621, 1e week november 2021 aantal besmettingen 76.790
aantal ziekenhuisopnames toen 1520 versus nu 1137
aantal ic opnames toen 275 versus nu 204
aantal sterfgevallen toen 565 versus nu 172.

Dus nu veel meer besmettingen, maar veel minder sterfgevallen. Vorig jaar meer ziekenhuisopnames, maar bij de ic opnames scheelt het niet zoveel.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... na-updates

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk moet je niet alleen kijken naar het aantal mensen dat op is genomen, maar ook naar het aantal dagen dat ze zijn opgenomen. Denk dat je dan een veel beter beeld krijgt hoe effectief de vaccins zijn.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik geloof niet dat het RIVM daar weekcijfers van heeft.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Vooral deze zin is treffend:

"De Engelsen doen wat de chief Medical Officer Chris Whitty in april reeds had aangekondigd: leren leven met covid, iets dat mogelijk is bij een hoge vaccinatiegraad en genoeg ziekenhuisbedden."

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
12 nov 2021 09:41
Moneyman schreef:
12 nov 2021 08:48
16again schreef:
12 nov 2021 08:10
https://nos.nl/artikel/2405240-alleen-t ... t-2g-helpt

....dan kun je beter feestjes organiseren voor alleen geteste mensen.
Als je ook boven en onder het door jou gequote deel leest, zou je het onderstaande ovder het korte termijn effect van het 2G-model gezien hebben.
Wat suggereert dat ik dat niet gelezen heb....
Quotes hou ik beperkt, ivm auteursrecht.
Iedereen dramt over ongevaccineerden, mijn quote laat zien dat gevaccineerden juist de bron kunnen vormen. Is G+G ook doorgerekend? Getest EN gevaccineerd.
Jouw reactie suggereert inderdaad dat je het niet gelezen zou hebben - of dat je het bewust weglaat omdat het niet in je straatje past. Een zo selectieve en daardoor een scheef beeld scheppende quote verdedigen met auteursrecht... da's niet zo sterk.

busdriver
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2021 17:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door busdriver »

Ik lees niet veel andere reacties en daarom zet ik altijd mijn eigen mening in dit forum ook al zou dit onderwerp al meerdere keren voorbij zijn gekomen. Bij deze dus.
Wat opviel de laatste week was hoeveel mèèr mensen zich gingen laten vaccineren omdat de regels weer aangescherpt werden en de besmettingen sterk opliepen. Een nogal slappe reactie naar mijn mening omdat men bewust heeft gewacht met vaccineren totdat er zo iets gebeurd. Dan krijg je zo iets van dat de aanscherpingen niet in hun straatje passen en dan dus tòch maar vaccineren. Als ze besluiten om 2G te introduceren hier in Nederland mogen de meeste ongevaccineerden bijna niets meer en dan zullen er nog veel meer komen om te prikken. Wat mij betreft een beetje schijnheilig. Het vaccineren is belangrijk om in ieder geval te proberen geen anderen te besmetten. Dat je dan zelf eventueel corona oploopt is dan je eigen schuld als je niet gevaccineerd ben. Vaccinatie wil niet zeggen dat je het ook niet krijg,maar beter voorbereid dan helemaal nergens bij nadenken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

busdriver schreef:
12 nov 2021 17:08
Dat je dan zelf eventueel corona oploopt is dan je eigen schuld als je niet gevaccineerd ben.
Niet mee eens, niemand had het in de bestelling om corona hier heen te halen.

Ik vind dat je respect voor een ander zijn/haar keus moet hebben.

Uiteraard moet je wel aan de regels houden. Ook gevaccineerden moeten dat en die doen het ook vaak niet.

busdriver
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2021 17:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door busdriver »

Zijn of haar keus bleek dan te zijn om maar niet te vaccineren. Die keus veranderde van het ene op het andere moment toen men er achter kwam dat men veel meer beperkt werd in het doen en laten en dat de gevaccineerden meer voordelen kregen. Dus dan maar ineens vaccineren. Ik blijf het tòch een beetje schijnheilig vinden want die keus heb je gemaakt door alleen aan jezelf te denken.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
12 nov 2021 17:36
busdriver schreef:
12 nov 2021 17:08
Dat je dan zelf eventueel corona oploopt is dan je eigen schuld als je niet gevaccineerd ben.
Niet mee eens, niemand had het in de bestelling om corona hier heen te halen.

Ik vind dat je respect voor een ander zijn/haar keus moet hebben.

Uiteraard moet je wel aan de regels houden. Ook gevaccineerden moeten dat en die doen het ook vaak niet.
Respect heeft grenzen. Of heb jij ook respect voor mensen die bewust geen veiligheidsgordel dragen en tussen de glassplinters vandaan gehaald moeten worden. Of mensen die willens en wetens zonder licht fietsen en geschept worden door een auto? Of in de medische hoek: ouders die hun kinderen weigeren te vaccineren waardoor kinderen vreselijk ziek worden? Ook zaken die te vermijden zijn.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Als je corona krijgt hoelang duurt het dan gemiddeld voordat je in het ziekenhuis terecht komt (als je in het ziekenhuis beland natuurlijk)?

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

1Wappie schreef:
12 nov 2021 18:10
Als je corona krijgt hoelang duurt het dan gemiddeld voordat je in het ziekenhuis terecht komt (als je in het ziekenhuis beland natuurlijk)?
Een dag of 2 nadat je ziekteverschijnselen krijgt, heb ik gehoord. Een duidelijk antwoord is hier niet echt op te geven, want ik kon het zo niet vinden.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Nou ja zeg. Wil je ook weten hoe lang het gemiddeld duurt voordat je komt te overlijden? Als echte wappie kun je daar toch niet mee zitten? Want corona bestaat toch niet?

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

@nijogeth
Bedankt voor je reactie, ik kon het ook niet vinden dus ik denk ik vraag het hier.

@lievemarie
Allemaal vooroordelen

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Waarom noem je je dan wappie? Dan vraag je om vooroordelen. Had je je flappie genoemd, was het al anders geweest. Of lees even alle 90 pagina's van dit topic door.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Het leven moet wel leuk blijven!

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Met zo'n naam wordt dit vast een heel spannend topic. Ik blijf het volgen. :lol:

criticus2
Berichten: 1121
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door criticus2 »

Het vaccineren is belangrijk om in ieder geval te proberen geen anderen te besmetten.
dat klopt dus niet... een gevaccineerde kan de delta variant net zo makkelijk doorgeven. Alleen de duur dat iemand besmettelijk is is korter, de mate van besmettelijkheid niet lager.

Koppel dat met het gegeven dat een gevaccineerde minder tot geen klachten heeft van een besmetting en dus meer gevaccineerden doorlopen zonder testen maakt het erg link. Dat een gevaccineerde dan door eigen schuld besmet zou raken ook al is dat via een wel gevaccineerde vind ik te kort door de bocht.

persoonlijk vind ik dat met de huidige cijfers blijkt dat vaccinatie blijkbaar niet de beloofde (voor de delta variant er was ) veiligheid kan bieden, en dat dus testen voor toegang ook moet gelden voor gevaccineerden, en dat de QR code geblokkeerd moet zijn in de periode van een vastgestelde besmetting. naast alle maatregelen als quarantaine. (en ja ik ben wel gevaccineerd, maar ben inmiddels kotsmisselijk van de heksenjacht op ongevaccineerden en de wijze waarop getracht wordt ze alsnog aan te zetten tot vaccineren. Vergelijkingen met Portugal gaan mank, alleen al op de mentaliteit van de gemiddelde nederlander... zie brabant bv nu met carnaval... de piek daarvan komt pas met een week of 2...

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar goed, essentiële winkels gaan om 20.00 uur sluiten, net als de horeca; niet-essentiële winkels om 18.00 uur.

Voor de horeca is het wel lekker dat het een uurtje later wordt; kunnen mensen in ieder geval nog fatsoenlijk eten. Maar hoe zit het met afhalen? Sluit dat ook om 20.00 uur? En wat is deze keer de grens tussen essentiële en niet-essentiële winkels? Of is alles waar je een pak koek kan kopen weer essentieel?

Gesloten