En jij vind dat oke?angel1978 schreef: ↑17 nov 2021 20:44Ik weet niet of iedereen zich tot de ‘gezalfden’ vind behoren:scharrelschipper schreef: ↑17 nov 2021 20:29Dat houdt dus in dat ik niets hoef te laten zien als ik een zakelijk gesprek in de kroeg wil voeren over een transport?reggie2 schreef: ↑17 nov 2021 17:34Dit soort mensen wil 2 G voor de bevolking, schandalig..... meten met twee maten.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/16/po ... 0Kxh1cbIjw
Of geld het alleen voor de "gezalfden"?
Het moet inderdaad niet gekker worden!
Die grappenmaker is echt van het padje(in sommige streken van ons land worden dat wappies genoemd) temeer daar het ook nog politici waren die nu niet echt tot zijn vriendjes behoren.
Het geldt dus voor:besloten en georganiseerde dagbesteding voor kwetsbare groepen
En dus ook voor de mensen die bij een horecagelegenheid werken of in een dagbesteding werkzaam zijn. En ja dus ook voor politici in functie.. Niet als ze gewoon een biertje gaan drinken met een collega, wel als ze naar een partijbijeenkomst gaan.‘Tijdelijke regeling maatregelen covid-19’ een uitzondering is gemaakt voor iedereen die „beroeps- of bedrijfsmatig werkzaamheden verricht”.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
-
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Ik vind het idd ok dat mensen die in de horeca werken of in de dagbesteding, niet tot vaccinatie verplicht kunnen worden als dat niet ook voor anderen geldt.
Jij vindt dit gezalfden?
Jij vindt dit gezalfden?
Zakelijke besprekingen in de kroeg dus met mijn maten die geen QR code hebben. Want dat mag, ik heb namelijk geen plek om vergaderingen te houden.
scharrelschipper
en reggie2
vinden dit leuk
-
Mee eens.
Met gezalfden bedoelde ik grappenmaker en consorten,maar dat snapte je vast wel

Neem ik je mee naar het oosten, buiten de EU, naar een regio, die wij goed kennen. Er is geen zorg, want Duitsland heeft de vakmensen weggezogen. Alleen vaccins via donaties.scharrelschipper schreef: ↑17 nov 2021 20:38Jablan,het is goed bedoeld denk ik,en je levert m.i goede bijdragen,maar stop nu eens om steeds maar op te roepen tot vaccinatie en te vertellen hoe goed die vaccins wel zijn.
Dat weten we nu onderhand wel.
Verder gaat mijn bijdrage niet verder dan:ieder die geprikt wil worden moet dat vooral doen en een iedr die dat niet wil moet het vooral niet doen.
Meer kan ik er niet over zeggen behalve"de tijd zal het leren"
Tot het najaar van 2020 heeft Corona het leven van de meeste ouderen ingekort. Sinds een jaar is iedereen aan de beurt. Begraafplaats is uitgebreid en de graven laten alle geboortejaren zien. Geen maatregelen, want er is geen geld.
Laatste volkstelling gaf gemiddeld 4 mensen per huis. Als Corona is uitgeraasd, dan heeft elke overlevende de keuze uit 4 huizen om in te wonen.
Of onze Kroatische artsen. Ze kunnen alleen pijnstillers geven. De rest van de medicatie is beperkt leverbaar, want opgekocht door andere landen of te duur.
In het dorp van ons vakantiehuis leefden 1600 inwoners voordat Corona losbrak. Nu is dat minstens 20% minder.
Vergelijk je dit met de situatie in Nederland, wat maakt dan het verschil?
En zolang als anderen hier twijfel proberen te zaaien, zolang zal ik het belang van vaccineren blijven benadrukken. De zogenaamde vrije keuze is eigenlijk geen vrije keuze, het is een luxe.
Wie gaat dan bepalen wie er gevaccineerd moet worden, aangezien artsen ook niet altijd naar patiënten luisteren, wie is dat kundig genoeg voor?Jablan schreef: ↑17 nov 2021 21:35Neem ik je mee naar het oosten, buiten de EU, naar een regio, die wij goed kennen. Er is geen zorg, want Duitsland heeft de vakmensen weggezogen. Alleen vaccins via donaties.scharrelschipper schreef: ↑17 nov 2021 20:38Jablan,het is goed bedoeld denk ik,en je levert m.i goede bijdragen,maar stop nu eens om steeds maar op te roepen tot vaccinatie en te vertellen hoe goed die vaccins wel zijn.
Verder gaat mijn bijdrage niet verder dan:ieder die geprikt wil worden moet dat vooral doen en een iedr die dat niet wil moet het vooral niet doen.
Tot het najaar van 2020 heeft Corona het leven van de meeste ouderen ingekort. Sinds een jaar is iedereen aan de beurt. Begraafplaats is uitgebreid en de graven laten alle geboortejaren zien. Geen maatregelen, want er is geen geld.
Laatste volkstelling gaf gemiddeld 4 mensen per huis. Als Corona is uitgeraasd, dan heeft elke overlevende de keuze uit 4 huizen om in te wonen.
Of onze Kroatische artsen. Ze kunnen alleen pijnstillers geven. De rest van de medicatie is beperkt leverbaar, want opgekocht door andere landen of te duur.
In het dorp van ons vakantiehuis leefden 1600 inwoners voordat Corona losbrak. Nu is dat minstens 20% minder.
En zolang als anderen hier twijfel proberen te zaaien, zolang zal ik het belang van vaccineren blijven benadrukken. De zogenaamde vrije keuze is eigenlijk geen vrije keuze, het is een luxe.
Als het goed is krijg ik, omdat ik om medische redenen niet kan vaccineren, en ook niet kan testen toch een QR-code maar wat als dat beslist wordt door iemand die niet genoeg kennis heeft ben ik misschien wel de pineut.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 17 nov 2021 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap best veel.. dus ook het punt dat je probeerde te maken, alleen was het geen punt en volgens mij snapte je dat zelf ook welscharrelschipper schreef: ↑17 nov 2021 21:27Mee eens.
Met gezalfden bedoelde ik grappenmaker en consorten,maar dat snapte je vast wel![]()

Had het een uitzondering voor politici geweest in elke situatie dan had je daadwerkelijk een punt gehad en was ik het met je eens geweest. Maar het betreft hier een uitzondering voor beroepsbeoefenaars en daar vallen zij in deze situatie dan ook onder ( partijbijeenkomst )
Een uitzondering die volgens mij ook niet voor zichzelf gemaakt zal zijn, maar vooral voor een aantal oppositiepartijen die moord en brand geschreeuwd zouden hebben als ze voor het uitoefenen van hun democratische taak verplicht zouden worden om het groene vinkje te tonen.
En als de bierpomp reparateur in de kroeg komt voor een reparatie, hoeft hij ook geen QR code te laten zien. Net zo min als het personeel in die kroeg.
Zijn die getallen uit Kroatie? Dan moet dat een totaal vergrijsd dorp zijn, waar alle jongeren al waren weggetrokken.
Als ik het met Nederland vergelijk (en rekening hou met ruim 4 keer meer inwoners hier), dan is de sterfte daar ruim 2 keer hoger dan hier, wat inhoudt dat taferelen die je beschrijft meer uitzondering dan regel is.
https://www.worldometers.info/coronavir ... y/croatia/
https://www.worldometers.info/coronavir ... therlands/
de moeilijkheid zit hem natuurlijk in de vraag, hoe had Nederland, of de wereld eruit gezien als dat vaccin er niet was gekomen.
van de groepsimmuniteit waar vooral in het begin over werd gesproken lijkt inderdaad nog niet zoveel terecht te komen, maar ik zou het wel interessant vinden om te lezen wat de modellen zeggen over het verloop tot nu toe helemaal zonder vaccinatie.
kuklos
vindt dit leuk
Nee, de 1-4 en 4-1 is nog wat verder weg, geen EU. De cijfers voor heel Zuid-/Oost-Europa zijn een onderrapportage. Er wordt minder getest en bij gebrek aan artsen is de doodsoorzaak vaak onbekend.16again schreef: ↑17 nov 2021 23:25Zijn die getallen uit Kroatie? Dan moet dat een totaal vergrijsd dorp zijn, waar alle jongeren al waren weggetrokken.
Als ik het met Nederland vergelijk (en rekening hou met ruim 4 keer meer inwoners hier), dan is de sterfte daar ruim 2 keer hoger dan hier, wat inhoudt dat taferelen die je beschrijft meer uitzondering dan regel is.
https://www.worldometers.info/coronavir ... y/croatia/
https://www.worldometers.info/coronavir ... therlands/
Kroatië is wel EU, maar ook daar gaat het vaccineren moeizaam.
Jose2501,
Opbouw van bevolking: als er al weinig ouderen zijn. Dit speelt niet in Japan, wel in Afrika
Seizoensinvloeden: Met ons klimaat gaan we nu het griepseizoen in, op sommige plekken speelt dat helemaal niet.
Gedrag bevolking: Als hier de maatregelen zijn beeindigd, gaat men ook los. Op andere plekken blijft men wel voorzichtig als maatregelen afliepen
Psychologisch effect: Ik ben geprikt, mij gebeurt niets
Opbouw van bevolking: als er al weinig ouderen zijn. Dit speelt niet in Japan, wel in Afrika
Seizoensinvloeden: Met ons klimaat gaan we nu het griepseizoen in, op sommige plekken speelt dat helemaal niet.
Gedrag bevolking: Als hier de maatregelen zijn beeindigd, gaat men ook los. Op andere plekken blijft men wel voorzichtig als maatregelen afliepen
Psychologisch effect: Ik ben geprikt, mij gebeurt niets
-
Misschien dat ze in Japan op een of andere manier gezonder leven en daardoor vanzelf al minder ernstig ziek worden? Geen idee eigenlijk. Het lijkt me wel de moeite waard om dat eens te onderzoeken.
k trek het inderdaad breder. Bestaat er uberhaubt anti-vaccin onderzoek?
En de off-topic huiskamervraag: Wie was de trainer/club, waar Maurice naar verwijst?
P.S. De club van die bewuste trainer degradeerde aan het eind van het seizoen en het bestuur betreurde niet eerder ingegrepen te hebben.
-
Een bemoedigende column voor iedereen van huisarts Rinske in de Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/of ... ~beb5e2e7/
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/of ... ~beb5e2e7/
Erthanax
, G7
, scharrelschipper
en Smokey20
vinden dit leuk
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
Als ik dat zo lees is het daar bar en boos.Jablan schreef: ↑17 nov 2021 21:35Neem ik je mee naar het oosten, buiten de EU, naar een regio, die wij goed kennen. Er is geen zorg, want Duitsland heeft de vakmensen weggezogen. Alleen vaccins via donaties.scharrelschipper schreef: ↑17 nov 2021 20:38Jablan,het is goed bedoeld denk ik,en je levert m.i goede bijdragen,maar stop nu eens om steeds maar op te roepen tot vaccinatie en te vertellen hoe goed die vaccins wel zijn.
Ik weet niet precies waar het is maar hoe zou het komen dat we daar niets van horen/lezen?
Wil men dat daar geheim houden ofzo?
Er komen wel dat soort berichten uit Afrika en sommige Aziatische landen,en dit is toch veel dichter bij.
Vreemd.
En zonder enige onderbouwing wordt iets als misinformatie bestempeld.
Hoe betrouwbaar is info die je zelf post?
Van 1 op 4 naar 4 op 1 houdt in dat 15 van de 16 mensen overlijden. Meer dan 90%Jablan schreef: ↑17 nov 2021 21:35Tot het najaar van 2020 heeft Corona het leven van de meeste ouderen ingekort. Sinds een jaar is iedereen aan de beurt. Begraafplaats is uitgebreid en de graven laten alle geboortejaren zien. Geen maatregelen, want er is geen geld.
In het zwaarst getroffen land Peru is sterftecijfer aan corona nog geen 0.7% van de bevolking.
-
Ik kan niet zeker weten of die info achter die links klopt,maar dat kan ik ook niet bij andere die wat anders beweren.
En ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat jouw bijdragen kloppen,net zomin als je dat van de mijne kunt.
Ik geef ze (zolang het geen duidelijke onzin is) allemaal het voordeel van de twijfel en ik vind dat ik iets wat ik niet graag hoor geen misinformatie kan noemen.
reggie2
vindt dit leuk