Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Lowieze
Berichten: 6639
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
19 nov 2021 09:55
Mensen reageren wisselend op de vaccins. Misschien heb je de extra prik al eerder nodig of ben je zo gezond, dat je pas later een extra dosis nodig hebt.
Uw zendingswerk gaat een beetje te ver nu.

Lady1234
Berichten: 27200
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

Ik ben gauw genoeg aan de beurt voor een derde prik en die ga ik dan halen ook.

Ik kijk al niet naar Boulevard in Nederland en ben dus al helemaal niet geïnteresseerd in zo’n Duits programma.

Ik neem aan dat mijn huisarts het druk genoeg heeft.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Je hoeft niet. Ik ben er praktisch in: er zal meer vraag naar zijn, dan is het handig als de assistentes weten waar je moet zijn.

Kunnen jullie overigens ook ergens positief over zijn?

*

Oostenrijk: 10 tot 20 dagen lockdown. Plus vanaf februari 2022 vaccinatieplicht. (Via persconferentie Regering)

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Bob Schurkjens schreef:
19 nov 2021 07:27
Hoe huisarts in opleiding Bernard Leenstra en zijn collega's het gesprek aangaan op straat met mensen over het coronavirus. Hij zegt daarover: "Ik ben hier niet om mensen over te halen, maar om mythes uit de wereld te helpen."

Het doel is om het gesprek met mensen aan te gaan en daarbij desinformatie te weerleggen.

Mooi initiatief.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/322139 ... ucces.html
Op de laatstgenoemde site:
"Bijvoorbeeld dat je onvruchtbaar zou kunnen worden", noemt hij op. "Of dat we de lange termijn bijwerkingen helemaal niet weten. Dat is echt allemaal onzin en dat kan je weerleggen."
Misschien kan dokter (in opleiding) Bernard dat ook op dit forum doen; graag met vermelding van bronnen.

Nijogeth
Berichten: 10051
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
19 nov 2021 08:55
Dan kunnen we over een paar weken weer allemaal probleemloos de kroeg in.
Zonder maatregelen hadden we dat allemaal al gekund, toch?

Lady1234
Berichten: 27200
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u kunt toch de kroeg in? U bent gevaccineerd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
18 nov 2021 20:43
Zoeken naar een uitvlucht? Als de kans dat je in het ziekenhuis komt door corona iets van 1 op de 50000 is, is vaccineren niets een prioriteit voor sommigen. En dat valt te begrijpen.
Een van de problemen is, dat eenmaal in het ziekenhuis, een corona patiënt ~16 dagen op een IC ligt, terwijl een gemiddelde patiënt daar ~2,5 dag op ligt, en een hartpatiënt maar 1 dag. Eén coronapatiënt houdt dus de plek van ~5 gewone, en zelfs ~16 hartpatiënten bezet. En dat zijn generieke IC plekken, die voor allerlei andere zorg, dan dus niet ingezet kunnen worden.

Dus die relatief kleine groep, heeft een grote impact op de zorgcapaciteit, want zonder IC-, maar ook gewone bedden, kan al die andere zorg niet plaatsvinden.

Zelf paar weken geleden nog meegemaakt, familielid had kwaliteit van leven verlengende bestralingen nodig ivm uitgezaaide kanker, maar ging met doos high-power pijnmedicatie naar huis, omdat het benodigde bed voor de eerste twee keer bestralen, bezet werd gehouden door een coronapatiënt. Inmiddels hebben die eerste paar plaats gevonden, en de rest kan poliklinisch, maar dit hoor je steeds meer, uitgestelde zorg, en dus onnodig verlies van levensjaren.

Dát is de reden waarom vaccineren ook een nuttig iets is, als je niet meteen in een risicocategorie valt.

Nijogeth
Berichten: 10051
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, dat snap ik nog. Maar de stelling was dat vaccineren voor iedereen nut heeft, maar het nut is voor sommige groepen op persoonlijk gebied gewoon verwaarloosbaar, maar dat lijkt voor sommigen moeilijk te begrijpen.

Ik ken mensen die al lang en breed corona hebben gehad, in een groep vallen waarbij het eigenlijk een unicum is als er iemand in die groep met corona in het ziekenhuis ligt (zeg maar, de uitzondering die de regel bevestigt), maar die wel zo ongeveer als paria behandeld worden.

De problemen liggen nog altijd bij de 60+ en je kunt er zelfs nog 30+ van maken als je die groep vergelijkt met 30 min, want dan zijn de aantallen ook al flink hoger ten opzichte van elkaar.

Je ziet mensen nu zelf pushen om kinderen te gaan vaccineren. Iets wat voor het kind zelf totaal nutteloos is, zeker als iedereen rondom het kind gewoon gevaccineerd is. Kinderen sterven niet aan corona, kinderen worden amper ziek van corona.

De patiënten waar jij het over hebt, dat zijn nog altijd 80% 60-plussers. Dat geeft het RIVM gewoon iedere week aan in de cijfers.

Nijogeth
Berichten: 10051
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
19 nov 2021 11:04
Maar u kunt toch de kroeg in? U bent gevaccineerd.
Ja, maar allesbehalve probleemloos. Moet je zo'n code laten zien, als ze niet al vol zitten, vervolgens beginnen ze continue te janken dat je op een kruk of stoel moet zitten (ik zit verdomme de hele dag al, laat me lekker aan de hangtafel hangen, zoals die dingen bedoeld zijn), vervolgens wordt je om 8 uur als grot vuil buiten gegooid (terwijl je er pas net bent, want je moest natuurlijk gewoon tot 5u werken) en moet je dan op zoek naar de afterparty.

Met andere woorden, de meesten mensen gaan gewoon thuis zitten met vrienden, geen controle, geen vaste plekken, geen eindtijd en bovenal geen afterparty nodig om samen het acht uur journaal mee te kunnen kijken.

Het is toch idioot dat de kroeg eerder sluit dan het acht uur journaal begint? Alsof dat het moment is dat de dag voorbij is.

Lady1234
Berichten: 27200
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel jammer dat u slechts vreugde uit het leven haalt in een kroeg. Als ik mij wel herinner hebt u zich bij de vorige “lockdown” tijd ook niet bepaald aan de regels gehouden wat betreft het ontvangen van bezoek thuis, dus die kunt u nu gevoeglijk ook overtreden.

Houd die afterparty dus thuis. Wel zo veilig in het verkeer. 😀

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
19 nov 2021 10:06
Je hoeft niet. Ik ben er praktisch in: er zal meer vraag naar zijn, dan is het handig als de assistentes weten waar je moet zijn.
Een maand geleden nog heb ik een uitgebreide bloedtest gehad.
De waardes waren helemaal goed. Heb alleen te hoge bloeddruk , dus kreeg er een pil bij :D .
Huisarts tevreden, ik tevreden dus wat dat betreft ben ik positief gestemd.
Over wat er gaande is ben ik zeer negatief.
Ik zal die booster wel nemen tzt.
Ik kom nog amper ergens en houd me verder 100 % aan de basisregels.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth, ik heb best begrip voor jou, toch hoop ik dat je niet verzandt in depressie , gemok en je ongelukkig voelen.
Je kunt nh strand, nh bos of een weekendje weg plannen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
19 nov 2021 12:01
Nijogeth, ik heb best begrip voor jou, toch hoop ik dat je niet verzandt in depressie , gemok en je ongelukkig voelen.
Je kunt nh strand, nh bos of een weekendje weg plannen.
Ben het met je eens, Nijogeth laat zich te veel gaan.

Fokus je ook niet zo op de 60 plussers @Nijogeth..... jij bent gevaccineerd en moet net als ieder ander er het beste van maken.

Er zijn er velen van alle leeftijden die moeite met deze tijd hebben en net wat @ Lady zei.....vorige keer hield jij je niet echt aan wat moest.

En wat betreft de spuit, mensen die zich er goed bij voelen moeten die gewoon nemen, mensen die het niet willen moet je ook respecteren.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
19 nov 2021 11:27
Je ziet mensen nu zelf pushen om kinderen te gaan vaccineren. Iets wat voor het kind zelf totaal nutteloos is, zeker als iedereen rondom het kind gewoon gevaccineerd is. Kinderen sterven niet aan corona, kinderen worden amper ziek van corona.
Het immuunsysteem van prepubertaire kinderen weet beter raad met dit virus. Toch hoor ik om mij heen opmerkingen, dat zoon/dochter sneller moe is, lang diarree heeft en helemaal niet zo vlot herstelt als verwacht.

Dit bagatelliseren vind ik te gemakkelijk.

criticus2
Berichten: 1106
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door criticus2 »

fonsflons schreef:
19 nov 2021 08:55
Is iemand al op het idee gekomen om het RIVM/OMT etc duidelijk te maken dat het omslachtig is om virologen en deskundigen te raadplegen terwijl alle antwoorden en oplossingen gewoon op google te vinden zijn? Misschien moet Jose2501 ze even een paar links doorsturen? Dan kunnen we over een paar weken weer allemaal probleemloos de kroeg in.
denk dat we eerder in een lockdown zitten (over een paar weken)....zou trouwens nu denk ik het beste zijn: korte harde lockdown, en dan G1 tm februari of zo. (dat of zo te bepalen door virologen/OMT, zonder bang te moeten zijn vriendjes van Hugo voor het hoofd te stoten, iets waar hij zelf met zn slappe optreden blijkbaar erg bang voor is).

J. Deltoer
Berichten: 3115
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vergeet het maar die G1. Er komt hier gewoon een keiharde vaccinatieplicht net als in Oostenrijk. Uiteraard laat het kabinet eerst enkele andere landen (belgie, duitsland) nog deze beslissing nemen en dan zijn wij. En terecht. Anders komen we nooit uit deze pandemie met al die wappies.

Onkruid71
Berichten: 2734
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2021 12:59
Vergeet het maar die G1. Er komt hier gewoon een keiharde vaccinatieplicht net als in Oostenrijk. Uiteraard laat het kabinet eerst enkele andere landen (belgie, duitsland) nog deze beslissing nemen en dan zijn wij. En terecht. Anders komen we nooit uit deze pandemie met al die wappies.
Ik vraag mee dan toch af wie gaat beslissen wie wel of niet gevaccineerd gaat worden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2021 12:59
Vergeet het maar die G1. Er komt hier gewoon een keiharde vaccinatieplicht net als in Oostenrijk. Uiteraard laat het kabinet eerst enkele andere landen (belgie, duitsland) nog deze beslissing nemen en dan zijn wij. En terecht. Anders komen we nooit uit deze pandemie met al die wappies.
Ik vrees het ook en om dit soort dingen moet je echt niet blij zijn, al lijkt het in jouw ogen makkelijk. Niet alle vaccinatie weigeraars zijn wappies.

Lockdown gaan wij zeker krijgen. Helaas...

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Mark1992 »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2021 12:59
Vergeet het maar die G1. Er komt hier gewoon een keiharde vaccinatieplicht net als in Oostenrijk. Uiteraard laat het kabinet eerst enkele andere landen (belgie, duitsland) nog deze beslissing nemen en dan zijn wij. En terecht. Anders komen we nooit uit deze pandemie met al die wappies.
Ik denk dat het aandeel ''wappies'' veel kleiner is dan dat je denkt. Het merendeel bestaat uit mensen die een normale reden hebben om de vaccinatie niet te nemen, en dat kunnen beargumenteren. Daarnaast is er sowieso een deel van de ongevaccineerden dat al hersteld is van Corona.

De wappies ''verpesten'' het ook voor de ongevaccineerden. De wappies gebruiken rare theorieën waarom het vaccin gevaarlijk is, een chip heeft en weet ik veel wat allemaal. Het nadeel is dat die mensen een podium krijgen van de media; want clickbait = cashen.

Precies hetzelfde wat jij nu doet. Zoals jij het schrijft is ieder ongevaccineerde een wappie, én bedankt maar weer.

16again
Berichten: 16138
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
19 nov 2021 09:48
Jose2501 schreef:
19 nov 2021 04:11
Vooral ook omdat RIVM die studie in European Journal of Epidemiology verzwijgt. We worden naar mijn mening misleid en er wordt ons cruciale informatie onthouden over het teruglopen van de bescherming van de vaccins.
Je wordt niet misleid, je bent zelf te slecht van vertrouwen.

Sinds deze pandemie begon, is duidelijk, dat het RIVM te weinig personeel heeft. Als er een golf Corona door het land rolt, komen de mensen niet meer toe aan het lezen van de meest belangrijke publicaties. (Organisatiecultuur speelt hierin een rol.) Daarnaast staat de teller op ca. 30.000 'wetenschappelijke' publicaties over dit onderwerp. Het is onmogelijk om alles te lezen.
Zelfs al lees je nagenoeg niets, dan krijg je al genoeg signalen dat effectiviteit terug loopt.
Dat kun je signaleren, of daar kun je mee wachten tot je uitgelezen bent.....
Jablan schreef:
19 nov 2021 09:48
Waar jij blijft hangen in de teruglopende bescherming, trekt de ene wetenschapper na de ander een andere conclusie: pas na drie rondes is het immuunsysteem voldoende voorbereid op dit veranderende virus. Bij Janssen zullen dit twee rondes worden met een andere dosis dan tot nu bekend.
Dat is geen misleiding, dat is voortschrijdend inzicht.
Voortschrijdend inzicht is een verhullende term voor "we wisten het toen eigenlijk niet."
Weten ze het nu dan wel zeker? Is straks weer een 4e ronde nodig?

Jablan schreef:
19 nov 2021 09:48
Voor Lowieze, Moederslink, Lady en andere 60-plussers: ik zag gisteren een item uit een Duits rtl-boulevard-achtig programma. Voor 25 euro kun je testen hoe sterk je eigen afweer is en daaruit afleiden of je al toe bent aan een extra ronde.....
Dit leest gewoon alsof iemand een slaatje wil slaan uit de crisis. Hoog tell-sell gehalte.
Waarom dat zomaar gaan lopen promoten? Is nut/werking wetenschappelijk aangetoond ?

Gesloten