16again schreef: ↑19 nov 2021 15:09
Zelfs al lees je nagenoeg niets, dan krijg je al genoeg signalen dat effectiviteit terug loopt.
Dat kun je signaleren, of daar kun je mee wachten tot je uitgelezen bent.....
[...]
Voortschrijdend inzicht is een verhullende term voor "we wisten het toen eigenlijk niet."
Weten ze het nu dan wel zeker? Is straks weer een 4e ronde nodig?
[...]
Dit leest gewoon alsof iemand een slaatje wil slaan uit de crisis. Hoog tell-sell gehalte.
Waarom dat zomaar gaan lopen promoten? Is nut/werking wetenschappelijk aangetoond ?
Teruglopende effectiviteit: je mag regering en rivm rustig domheid, koppigheid en struisvogelgedrag verwijten, maar om nu telkens weer uit te gaan van opzet, dat gaat te ver. Ik schat dat een kleine minderheid van de volksvertegenwoordiging en regering echt begrijpt hoe virussen werken.
Voortschrijdend inzicht is de juiste term. Dit virus verrast iedereen.
Afweer testen: veel mensen zijn er nieuwsgierig naar en het is een goed hulpmiddel om zelf te bepalen wanneer je toe bent aan een extra dosis. Zeker als je eerder een paar dagen last hebt gehad van het vaccin. Geeft wat meer zekerheid, rust in het hoofd en als het kan, waarom niet?
Tegenvraag: regering promoot zelftesten, die alleen bij een positieve uitslag betrouwbaar zijn. Is daar het nut van aangetoond?
Onkruid71 schreef: ↑19 nov 2021 15:15
Ik kan me herinneren dat er nertsenfarmen zijn ontruimt omdat er COVID was inderdaad, katten die het ook konden krijgen, maar daar hebben we al lang niks meer over gehoord, mist er ergens data dan over hoe en wie, wat het kan verspreiden?
Die nertsenvariant was zo gemuteerd, dat het virus bij mensen direct in de longen aan de slag ging. De nertsen zijn gedood en daarmee is die variant verdwenen.
Monteiro.E schreef: ↑19 nov 2021 13:25
Hier een berichtje uit Portugal waar iedereen ongelooflijk volgzaam is.
Iedereen loopt met mondkapje ook als het niet nodig is op straat. Iedereen is zo een beetje geprikt en alles is gewoon open.
Waarom kan het hier wel en daar niet?
Nederland praat, Portugal doet?