LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

reggie2

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
19 nov 2021 12:01
Nijogeth, ik heb best begrip voor jou, toch hoop ik dat je niet verzandt in depressie , gemok en je ongelukkig voelen.
Je kunt nh strand, nh bos of een weekendje weg plannen.
Ben het met je eens, Nijogeth laat zich te veel gaan.

Fokus je ook niet zo op de 60 plussers @Nijogeth..... jij bent gevaccineerd en moet net als ieder ander er het beste van maken.

Er zijn er velen van alle leeftijden die moeite met deze tijd hebben en net wat @ Lady zei.....vorige keer hield jij je niet echt aan wat moest.

En wat betreft de spuit, mensen die zich er goed bij voelen moeten die gewoon nemen, mensen die het niet willen moet je ook respecteren.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
19 nov 2021 11:27
Je ziet mensen nu zelf pushen om kinderen te gaan vaccineren. Iets wat voor het kind zelf totaal nutteloos is, zeker als iedereen rondom het kind gewoon gevaccineerd is. Kinderen sterven niet aan corona, kinderen worden amper ziek van corona.
Het immuunsysteem van prepubertaire kinderen weet beter raad met dit virus. Toch hoor ik om mij heen opmerkingen, dat zoon/dochter sneller moe is, lang diarree heeft en helemaal niet zo vlot herstelt als verwacht.

Dit bagatelliseren vind ik te gemakkelijk.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

fonsflons schreef:
19 nov 2021 08:55
Is iemand al op het idee gekomen om het RIVM/OMT etc duidelijk te maken dat het omslachtig is om virologen en deskundigen te raadplegen terwijl alle antwoorden en oplossingen gewoon op google te vinden zijn? Misschien moet Jose2501 ze even een paar links doorsturen? Dan kunnen we over een paar weken weer allemaal probleemloos de kroeg in.
denk dat we eerder in een lockdown zitten (over een paar weken)....zou trouwens nu denk ik het beste zijn: korte harde lockdown, en dan G1 tm februari of zo. (dat of zo te bepalen door virologen/OMT, zonder bang te moeten zijn vriendjes van Hugo voor het hoofd te stoten, iets waar hij zelf met zn slappe optreden blijkbaar erg bang voor is).

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vergeet het maar die G1. Er komt hier gewoon een keiharde vaccinatieplicht net als in Oostenrijk. Uiteraard laat het kabinet eerst enkele andere landen (belgie, duitsland) nog deze beslissing nemen en dan zijn wij. En terecht. Anders komen we nooit uit deze pandemie met al die wappies.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2021 12:59
Vergeet het maar die G1. Er komt hier gewoon een keiharde vaccinatieplicht net als in Oostenrijk. Uiteraard laat het kabinet eerst enkele andere landen (belgie, duitsland) nog deze beslissing nemen en dan zijn wij. En terecht. Anders komen we nooit uit deze pandemie met al die wappies.
Ik vraag mee dan toch af wie gaat beslissen wie wel of niet gevaccineerd gaat worden.

reggie2

J. Deltoer schreef:
Ik vrees het ook en om dit soort dingen moet je echt niet blij zijn, al lijkt het in jouw ogen makkelijk. Niet alle vaccinatie weigeraars zijn wappies.

Lockdown gaan wij zeker krijgen. Helaas...

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

J. Deltoer schreef:
Ik denk dat het aandeel ''wappies'' veel kleiner is dan dat je denkt. Het merendeel bestaat uit mensen die een normale reden hebben om de vaccinatie niet te nemen, en dat kunnen beargumenteren. Daarnaast is er sowieso een deel van de ongevaccineerden dat al hersteld is van Corona.

De wappies ''verpesten'' het ook voor de ongevaccineerden. De wappies gebruiken rare theorieën waarom het vaccin gevaarlijk is, een chip heeft en weet ik veel wat allemaal. Het nadeel is dat die mensen een podium krijgen van de media; want clickbait = cashen.

Precies hetzelfde wat jij nu doet. Zoals jij het schrijft is ieder ongevaccineerde een wappie, én bedankt maar weer.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
19 nov 2021 09:48
Jose2501 schreef:
19 nov 2021 04:11
Vooral ook omdat RIVM die studie in European Journal of Epidemiology verzwijgt. We worden naar mijn mening misleid en er wordt ons cruciale informatie onthouden over het teruglopen van de bescherming van de vaccins.
Je wordt niet misleid, je bent zelf te slecht van vertrouwen.

Sinds deze pandemie begon, is duidelijk, dat het RIVM te weinig personeel heeft. Als er een golf Corona door het land rolt, komen de mensen niet meer toe aan het lezen van de meest belangrijke publicaties. (Organisatiecultuur speelt hierin een rol.) Daarnaast staat de teller op ca. 30.000 'wetenschappelijke' publicaties over dit onderwerp. Het is onmogelijk om alles te lezen.
Zelfs al lees je nagenoeg niets, dan krijg je al genoeg signalen dat effectiviteit terug loopt.
Dat kun je signaleren, of daar kun je mee wachten tot je uitgelezen bent.....
Jablan schreef:
Waar jij blijft hangen in de teruglopende bescherming, trekt de ene wetenschapper na de ander een andere conclusie: pas na drie rondes is het immuunsysteem voldoende voorbereid op dit veranderende virus. Bij Janssen zullen dit twee rondes worden met een andere dosis dan tot nu bekend.
Dat is geen misleiding, dat is voortschrijdend inzicht.
Voortschrijdend inzicht is een verhullende term voor "we wisten het toen eigenlijk niet."
Weten ze het nu dan wel zeker? Is straks weer een 4e ronde nodig?

Jablan schreef:
Voor Lowieze, Moederslink, Lady en andere 60-plussers: ik zag gisteren een item uit een Duits rtl-boulevard-achtig programma. Voor 25 euro kun je testen hoe sterk je eigen afweer is en daaruit afleiden of je al toe bent aan een extra ronde.....
Dit leest gewoon alsof iemand een slaatje wil slaan uit de crisis. Hoog tell-sell gehalte.
Waarom dat zomaar gaan lopen promoten? Is nut/werking wetenschappelijk aangetoond ?

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik kan me herinneren dat er nertsenfarmen zijn ontruimt omdat er COVID was inderdaad, katten die het ook konden krijgen, maar daar hebben we al lang niks meer over gehoord, mist er ergens data dan over hoe en wie, wat het kan verspreiden?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mark1992 schreef:
19 nov 2021 13:10
Ik denk dat het aandeel ''wappies'' veel kleiner is dan dat je denkt. Het merendeel bestaat uit mensen die een normale reden hebben om de vaccinatie niet te nemen, en dat kunnen beargumenten
Voor een kleine groep is er een medische reden om niet (allergie) of niet volledig (genezen) gevaccineerd te worden. Andere redenen zijn wat mij betreft niet normaal (prikangst, godsdienst, vertrouw op mijn immuunsysteem want ik als leek weet het beter dan de deskundigen) maar asociaal. Dus ja, als iemand die onder de wappies schaart heb ik daar geen moeite mee.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
19 nov 2021 15:09
Zelfs al lees je nagenoeg niets, dan krijg je al genoeg signalen dat effectiviteit terug loopt.
Dat kun je signaleren, of daar kun je mee wachten tot je uitgelezen bent.....
[...]
Voortschrijdend inzicht is een verhullende term voor "we wisten het toen eigenlijk niet."
Weten ze het nu dan wel zeker? Is straks weer een 4e ronde nodig?
[...]
Dit leest gewoon alsof iemand een slaatje wil slaan uit de crisis. Hoog tell-sell gehalte.
Waarom dat zomaar gaan lopen promoten? Is nut/werking wetenschappelijk aangetoond ?
Teruglopende effectiviteit: je mag regering en rivm rustig domheid, koppigheid en struisvogelgedrag verwijten, maar om nu telkens weer uit te gaan van opzet, dat gaat te ver. Ik schat dat een kleine minderheid van de volksvertegenwoordiging en regering echt begrijpt hoe virussen werken.

Voortschrijdend inzicht is de juiste term. Dit virus verrast iedereen.

Afweer testen: veel mensen zijn er nieuwsgierig naar en het is een goed hulpmiddel om zelf te bepalen wanneer je toe bent aan een extra dosis. Zeker als je eerder een paar dagen last hebt gehad van het vaccin. Geeft wat meer zekerheid, rust in het hoofd en als het kan, waarom niet?
Tegenvraag: regering promoot zelftesten, die alleen bij een positieve uitslag betrouwbaar zijn. Is daar het nut van aangetoond?
Onkruid71 schreef:
19 nov 2021 15:15
Ik kan me herinneren dat er nertsenfarmen zijn ontruimt omdat er COVID was inderdaad, katten die het ook konden krijgen, maar daar hebben we al lang niks meer over gehoord, mist er ergens data dan over hoe en wie, wat het kan verspreiden?
Die nertsenvariant was zo gemuteerd, dat het virus bij mensen direct in de longen aan de slag ging. De nertsen zijn gedood en daarmee is die variant verdwenen.
Monteiro.E schreef:
19 nov 2021 13:25
Hier een berichtje uit Portugal waar iedereen ongelooflijk volgzaam is.
Iedereen loopt met mondkapje ook als het niet nodig is op straat. Iedereen is zo een beetje geprikt en alles is gewoon open.
Waarom kan het hier wel en daar niet?
Nederland praat, Portugal doet?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nederlanders zeuren, Portugezen luisteren.

reggie2

Lady1234 schreef:
19 nov 2021 16:08
Nederlanders zeuren, Portugezen luisteren.
Tja.......we zijn nog steeds geen slaven :D

16again

Jablan schreef:
19 nov 2021 15:56
Onkruid71 schreef:
19 nov 2021 15:15
Die nertsenvariant was zo gemuteerd, dat het virus bij mensen direct in de longen aan de slag ging. De nertsen zijn gedood en daarmee is die variant verdwenen.
Bij het overspringen naar een nieuw soort gastheer, de nertsen, muteerde het virus snel.
In het begin van de coronatijd was juist geen sprake van mutatie.
Wat de suggestie wekt dat destijds het virus niet onlangs was overgesprongen van een vleermuis, maar al eerder was aangepast aan de mens.

16again

breien schreef:
19 nov 2021 19:00
Heel eerlijk. Als dit soort personen in het ziekenhuis komen dan betalen ze maar het hoogste eigen risico (ongeacht hun basiszorgverzekering) en vallen al hun ziektedagen als verlof.
Opzettelijk besmet met corona: 'Mensen gaan op zoek naar sluiproutes' - https://nos.nl/l/2406287
Je kunt je afvragen: Willen deze mensen werkelijk uit zichzelf besmet worden , of is het een uitwas van het xG beleid ?

De groepsimmuniteit die zo ontstaat juich ik toe.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Monteiro.E schreef:
19 nov 2021 13:25
Hier een berichtje uit Portugal waar iedereen ongelooflijk volgzaam is.
Iedereen loopt met mondkapje ook als het niet nodig is op straat. Iedereen is zo een beetje geprikt en alles is gewoon open.

Waarom kan het hier wel en daar niet?
Lees ff het nieuws over die 14 Hollanders die uit Spanje gevlucht zijn. Dan weet je hoe het komt.

Op de Canarische eilanden schijnt het zelfs nog beter te gaan. Geen enkele Coronazieke.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
19 nov 2021 19:22
Luister naar Diederik Gommers afgelopen woensdag op de Belgische radio. De ijdeltuit heeft natuurlijk wel gelijk. En hij als hoofd van alle IC's zegt hier toch klip en klaar dat op de IC's 60 procent gevaccineerden liggen.
.
kuklos schreef:
17 nov 2021 00:32
Als in een groep van 100 mensen er 98 gevaccineerd zijn, 2 niet. Vervolgens liggen er 2 mensen in het ziekenhuis met de aandoening waarvoor is gevaccineerd. Dan wordt al snel de conclusie getrokken, van de opgenomen patiënten bestaat de helft uit gevaccineerden. Genegeerd wordt dan van de ongevaccineerden er 50% opgenomen zijn, en van de gevaccineerden slechts 1/98e oftewel 1,02%.

Lady1234

breien schreef:
19 nov 2021 19:00
Heel eerlijk. Als dit soort personen in het ziekenhuis komen dan betalen ze maar het hoogste eigen risico (ongeacht hun basiszorgverzekering) en vallen al hun ziektedagen als verlof.
Opzettelijk besmet met corona: 'Mensen gaan op zoek naar sluiproutes' - https://nos.nl/l/2406287
Echt krankzinnig. Geen woorden voor.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
Luister naar Diederik Gommers afgelopen woensdag op de Belgische radio. De ijdeltuit heeft natuurlijk wel gelijk. En hij als hoofd van alle IC's zegt hier toch klip en klaar dat op de IC's 60 procent gevaccineerden liggen. Ik denk dat Rutte en de Jonge hier niet blij mee zijn. Luister tot het eind van zijn gesprek. Bron:
https://radio1.be/luister/select/de-wer ... nt-of-niet
Ga je nog zelfs nederlands gesproken teksten verkeerd neerzetten en interpreteren :o
Schandalig dat je zelfs datgene wat ik vet heb gedrukt hier neerzet alsof hij dat gezegd zou hebben. Dat is gewoon niet waar!

Lady1234

Jose2501 schreef:
Luister naar Diederik Gommers afgelopen woensdag op de Belgische radio. De ijdeltuit heeft natuurlijk wel gelijk. ……….
Waarom zo’n denigrerende benaming?

Gesloten