Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik kan me herinneren dat er nertsenfarmen zijn ontruimt omdat er COVID was inderdaad, katten die het ook konden krijgen, maar daar hebben we al lang niks meer over gehoord, mist er ergens data dan over hoe en wie, wat het kan verspreiden?

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mark1992 schreef:
19 nov 2021 13:10
Ik denk dat het aandeel ''wappies'' veel kleiner is dan dat je denkt. Het merendeel bestaat uit mensen die een normale reden hebben om de vaccinatie niet te nemen, en dat kunnen beargumenten
Voor een kleine groep is er een medische reden om niet (allergie) of niet volledig (genezen) gevaccineerd te worden. Andere redenen zijn wat mij betreft niet normaal (prikangst, godsdienst, vertrouw op mijn immuunsysteem want ik als leek weet het beter dan de deskundigen) maar asociaal. Dus ja, als iemand die onder de wappies schaart heb ik daar geen moeite mee.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
19 nov 2021 15:09
Zelfs al lees je nagenoeg niets, dan krijg je al genoeg signalen dat effectiviteit terug loopt.
Dat kun je signaleren, of daar kun je mee wachten tot je uitgelezen bent.....
[...]
Voortschrijdend inzicht is een verhullende term voor "we wisten het toen eigenlijk niet."
Weten ze het nu dan wel zeker? Is straks weer een 4e ronde nodig?
[...]
Dit leest gewoon alsof iemand een slaatje wil slaan uit de crisis. Hoog tell-sell gehalte.
Waarom dat zomaar gaan lopen promoten? Is nut/werking wetenschappelijk aangetoond ?
Teruglopende effectiviteit: je mag regering en rivm rustig domheid, koppigheid en struisvogelgedrag verwijten, maar om nu telkens weer uit te gaan van opzet, dat gaat te ver. Ik schat dat een kleine minderheid van de volksvertegenwoordiging en regering echt begrijpt hoe virussen werken.

Voortschrijdend inzicht is de juiste term. Dit virus verrast iedereen.

Afweer testen: veel mensen zijn er nieuwsgierig naar en het is een goed hulpmiddel om zelf te bepalen wanneer je toe bent aan een extra dosis. Zeker als je eerder een paar dagen last hebt gehad van het vaccin. Geeft wat meer zekerheid, rust in het hoofd en als het kan, waarom niet?
Tegenvraag: regering promoot zelftesten, die alleen bij een positieve uitslag betrouwbaar zijn. Is daar het nut van aangetoond?
Onkruid71 schreef:
19 nov 2021 15:15
Ik kan me herinneren dat er nertsenfarmen zijn ontruimt omdat er COVID was inderdaad, katten die het ook konden krijgen, maar daar hebben we al lang niks meer over gehoord, mist er ergens data dan over hoe en wie, wat het kan verspreiden?
Die nertsenvariant was zo gemuteerd, dat het virus bij mensen direct in de longen aan de slag ging. De nertsen zijn gedood en daarmee is die variant verdwenen.
Monteiro.E schreef:
19 nov 2021 13:25
Hier een berichtje uit Portugal waar iedereen ongelooflijk volgzaam is.
Iedereen loopt met mondkapje ook als het niet nodig is op straat. Iedereen is zo een beetje geprikt en alles is gewoon open.
Waarom kan het hier wel en daar niet?
Nederland praat, Portugal doet?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nederlanders zeuren, Portugezen luisteren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
19 nov 2021 16:08
Nederlanders zeuren, Portugezen luisteren.
Tja.......we zijn nog steeds geen slaven :D

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
19 nov 2021 15:56
Onkruid71 schreef:
19 nov 2021 15:15
Ik kan me herinneren dat er nertsenfarmen zijn ontruimt omdat er COVID was inderdaad, katten die het ook konden krijgen, maar daar hebben we al lang niks meer over gehoord, mist er ergens data dan over hoe en wie, wat het kan verspreiden?
Die nertsenvariant was zo gemuteerd, dat het virus bij mensen direct in de longen aan de slag ging. De nertsen zijn gedood en daarmee is die variant verdwenen.
Bij het overspringen naar een nieuw soort gastheer, de nertsen, muteerde het virus snel.
In het begin van de coronatijd was juist geen sprake van mutatie.
Wat de suggestie wekt dat destijds het virus niet onlangs was overgesprongen van een vleermuis, maar al eerder was aangepast aan de mens.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
19 nov 2021 19:00
Heel eerlijk. Als dit soort personen in het ziekenhuis komen dan betalen ze maar het hoogste eigen risico (ongeacht hun basiszorgverzekering) en vallen al hun ziektedagen als verlof.
Opzettelijk besmet met corona: 'Mensen gaan op zoek naar sluiproutes' - https://nos.nl/l/2406287
Je kunt je afvragen: Willen deze mensen werkelijk uit zichzelf besmet worden , of is het een uitwas van het xG beleid ?

De groepsimmuniteit die zo ontstaat juich ik toe.

witte angora
Berichten: 31995
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Monteiro.E schreef:
19 nov 2021 13:25
Hier een berichtje uit Portugal waar iedereen ongelooflijk volgzaam is.
Iedereen loopt met mondkapje ook als het niet nodig is op straat. Iedereen is zo een beetje geprikt en alles is gewoon open.

Waarom kan het hier wel en daar niet?
Lees ff het nieuws over die 14 Hollanders die uit Spanje gevlucht zijn. Dan weet je hoe het komt.

Op de Canarische eilanden schijnt het zelfs nog beter te gaan. Geen enkele Coronazieke.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
19 nov 2021 19:22
Luister naar Diederik Gommers afgelopen woensdag op de Belgische radio. De ijdeltuit heeft natuurlijk wel gelijk. En hij als hoofd van alle IC's zegt hier toch klip en klaar dat op de IC's 60 procent gevaccineerden liggen.
.
kuklos schreef:
17 nov 2021 00:32
Als in een groep van 100 mensen er 98 gevaccineerd zijn, 2 niet. Vervolgens liggen er 2 mensen in het ziekenhuis met de aandoening waarvoor is gevaccineerd. Dan wordt al snel de conclusie getrokken, van de opgenomen patiënten bestaat de helft uit gevaccineerden. Genegeerd wordt dan van de ongevaccineerden er 50% opgenomen zijn, en van de gevaccineerden slechts 1/98e oftewel 1,02%.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
19 nov 2021 19:00
Heel eerlijk. Als dit soort personen in het ziekenhuis komen dan betalen ze maar het hoogste eigen risico (ongeacht hun basiszorgverzekering) en vallen al hun ziektedagen als verlof.
Opzettelijk besmet met corona: 'Mensen gaan op zoek naar sluiproutes' - https://nos.nl/l/2406287
Echt krankzinnig. Geen woorden voor.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
19 nov 2021 19:22
Luister naar Diederik Gommers afgelopen woensdag op de Belgische radio. De ijdeltuit heeft natuurlijk wel gelijk. En hij als hoofd van alle IC's zegt hier toch klip en klaar dat op de IC's 60 procent gevaccineerden liggen. Ik denk dat Rutte en de Jonge hier niet blij mee zijn. Luister tot het eind van zijn gesprek. Bron:
https://radio1.be/luister/select/de-wer ... nt-of-niet
Ga je nog zelfs nederlands gesproken teksten verkeerd neerzetten en interpreteren :o
Schandalig dat je zelfs datgene wat ik vet heb gedrukt hier neerzet alsof hij dat gezegd zou hebben. Dat is gewoon niet waar!

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
19 nov 2021 19:22
Luister naar Diederik Gommers afgelopen woensdag op de Belgische radio. De ijdeltuit heeft natuurlijk wel gelijk. ……….
Waarom zo’n denigrerende benaming?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:
19 nov 2021 19:00
(...)
Opzettelijk besmet met corona: 'Mensen gaan op zoek naar sluiproutes' - https://nos.nl/l/2406287
Compleet vd pot gerukt! Velen zijn hartstikke gek geworden.
Wat een wereld! 😡
Ga lekker knuffelen met gorilla.s en leeuwen....🥴

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
19 nov 2021 19:00
Heel eerlijk. Als dit soort personen in het ziekenhuis komen dan betalen ze maar het hoogste eigen risico (ongeacht hun basiszorgverzekering) en vallen al hun ziektedagen als verlof.
Opzettelijk besmet met corona: 'Mensen gaan op zoek naar sluiproutes' - https://nos.nl/l/2406287
Dit doet denken aan de hiv+'feesten', die tot ca. 2010 in een aantal metropolen werden gehouden en waarvan we nog steeds niet weten hoe we de deelnemers kunnen typeren. Bewustzijnsvernauwing? Te weinig contact met anderen? Suïcidaal? Instabiele persoonlijkheid?

EenVandaag is wel de moeite van het terugkijken waard. Eerste item over ongevaccineerden. Als je dat hebt gezien, begrijp je het verhaal van de NOS iets beter.

Zelf heb ik deze week nog tegen iemand gezegd: een QR-code is het niet waard om je te laten besmetten, als je geen vaccin wilt. Je kunt je beter terugtrekken en een winterslaap houden.
Dit jaar te veel van dit soort gesprekken gevoerd. Bij de groep 'ik vertrouw het niet' laat ik het onderwerp vallen en ga eerst op zoek naar de reden van het wantrouwen. Soms is het de overdosis informatie, vaker spelen eerdere slechte ervaringen een rol. Lastig te overtuigen, maar verdeeld over meerdere korte gesprekken lukt het wel. Zaadje planten of eerst de andere problemen aanpakken en dan terugkomen op de vaccins.

*

Net hier getuige van discussie over welke sanctie nu zou werken bij een vaccinatieplicht zoals in Oostenrijk. De groep (15-19 jaar) kwam uit op twee opties: x % van het jaarinkomen als boete of alleen basiszorg (gesprek) en de rest van de behandeling voor eigen rekening.
Lady1234 schreef:
19 nov 2021 19:32
Jose2501 schreef:
19 nov 2021 19:22
Luister naar Diederik Gommers afgelopen woensdag op de Belgische radio. De ijdeltuit heeft natuurlijk wel gelijk. ……….
Waarom zo’n denigrerende benaming?
Omdat José vastzit in haar bubbel en blijft hangen in de denkfout 'gevaccineerd op de ic, vaccin werkt niet'.
Laatst gewijzigd door Jablan op 19 nov 2021 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij hoorde ik bij eenvandaag ook andere taal van het red team.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
19 nov 2021 19:30
Jose2501 schreef:
19 nov 2021 19:22
Luister naar Diederik Gommers afgelopen woensdag op de Belgische radio. De ijdeltuit heeft natuurlijk wel gelijk. En hij als hoofd van alle IC's zegt hier toch klip en klaar dat op de IC's 60 procent gevaccineerden liggen. Ik denk dat Rutte en de Jonge hier niet blij mee zijn. Luister tot het eind van zijn gesprek. Bron:
https://radio1.be/luister/select/de-wer ... nt-of-niet
Ga je nog zelfs nederlands gesproken teksten verkeerd neerzetten en interpreteren :o
Schandalig dat je zelfs datgene wat ik vet heb gedrukt hier neerzet alsof hij dat gezegd zou hebben. Dat is gewoon niet waar!
Dat zegt hij inderdaad niet, het ging over besmettingen ipv ziekenhuisbezetting
Maar wat mij betreft gaat het meer om wat hij wel zegt.
Tegen verplicht vaccineren, zelfs voor zorgpersoneel. Vaccineren helpt weinig tegen transmissie. Tegen tweedeling.
Belangrijker dan die G maatregelen is thusiblijven bij klachten, mondkapjes, afstand. Zelfs (juist) voor gevaccineerden.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
19 nov 2021 20:32
16again schreef:
19 nov 2021 20:16
angel1978 schreef:
19 nov 2021 19:30


Ga je nog zelfs nederlands gesproken teksten verkeerd neerzetten en interpreteren :o
Schandalig dat je zelfs datgene wat ik vet heb gedrukt hier neerzet alsof hij dat gezegd zou hebben. Dat is gewoon niet waar!
Dat zegt hij inderdaad niet, het ging over besmettingen ipv ziekenhuisbezetting
Maar wat mij betreft gaat het meer om wat hij wel zegt.
Tegen verplicht vaccineren, zelfs voor zorgpersoneel. Vaccineren helpt weinig tegen transmissie. Tegen tweedeling.
Belangrijker dan die G maatregelen is thusiblijven bij klachten, mondkapjes, afstand. Zelfs (juist) voor gevaccineerden.
Ik vind dit niet correct: Hij zegt letterlijk: "ik weet niet hoe het bij jullie is maar door de Delta variant zijn bij ons inmiddels op de IC 60 procent gevaccineerden". Rond 2 minuut 30.
Het gaat er niet om wat je vindt Jose, zijn woorden zijn niet ter interpretatie. Als je beweert dat dit zijn woorden zijn, dan doe je dat correct. Volgens mij doe je dit heel bewust. Zijn letterlijke tekst (transcriptie):
En daarnaast, door de Delta-variant, ben je ook als je volledige gevaccineerd bent, wil niet meer zeggen dat je geen virus kunt overbrengen. Want er zijn nu veel mensen volledig gevaccineerd, ook geïnfecteerd. En dus vind ik het een schijnveiligheid....
en iets verderop:
Ik weet niet hoe het dan bij jullie is, maar wij merken nu dat meer dan 60% van de besmettingen zijn bij volledig gevaccineerden.
Maar het helpt wel tegen ernstig ziek worden, opgenomen worden in het ziekenhuis en ernstig ziek worden. Ja, maar dat is ook zo

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
19 nov 2021 20:47
Jose2501 schreef:
19 nov 2021 20:32
16again schreef:
19 nov 2021 20:16
Dat zegt hij inderdaad niet, het ging over besmettingen ipv ziekenhuisbezetting
Maar wat mij betreft gaat het meer om wat hij wel zegt.
Tegen verplicht vaccineren, zelfs voor zorgpersoneel. Vaccineren helpt weinig tegen transmissie. Tegen tweedeling.
Belangrijker dan die G maatregelen is thusiblijven bij klachten, mondkapjes, afstand. Zelfs (juist) voor gevaccineerden.
Ik vind dit niet correct: Hij zegt letterlijk: "ik weet niet hoe het bij jullie is maar door de Delta variant zijn bij ons inmiddels op de IC 60 procent gevaccineerden". Rond 2 minuut 30.
Het gaat er niet om wat je vindt Jose, zijn woorden zijn niet ter interpretatie. Als je beweert dat dit zijn woorden zijn, dan doe je dat correct. Volgens mij doe je dit heel bewust. Zijn letterlijke tekst (transcriptie):
En daarnaast, door de Delta-variant, ben je ook als je volledige gevaccineerd bent, wil niet meer zeggen dat je geen virus kunt overbrengen. Want er zijn nu veel mensen volledig gevaccineerd, ook geïnfecteerd. En dus vind ik het een schijnveiligheid....
en iets verderop:
Ik weet niet hoe het dan bij jullie is, maar wij merken nu dat meer dan 60% van de besmettingen zijn bij volledig gevaccineerden.
Maar het helpt wel tegen ernstig ziek worden, opgenomen worden in het ziekenhuis en ernstig ziek worden. Ja, maar dat is ook zo
Opvallend,toen Gommers nog volop voor vaccinatie was enzovoorts werd hij bijna verheerlijkt.
Nu hij, waarschijnlijk door voortschrijdend inzicht, zaken nuanceert of anders benoemt verkondigd hij ineens onzin?
Ik ga ook nu niet blind af op wat een naar voren geschoven arts zegt,maar ik ga er nog steeds van uit dat deze man integer is.
Sommige reactie`s hier verbazen me dan ook nogal.
Hoewel,stukje tunnelvisie misschien?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

ah, hier is idd. sprake van tunnelvisie.
Ik zeg namelijk helemaal niet dat Gommers onzin spreekt, integendeel!
Ik zeg dat José onzin spreekt en Gommers op een compleet verkeerde manier woorden in de mond legt die hij overduidelijk niet heeft gezegd.

Gommers is overigens ook helemaal ineens niet meer voor vaccinatie, integendeel.. Maar ook dat zal je 'tunnelvisie' wellicht niet toestaan dat je dat zelf ook zo ziet..

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
19 nov 2021 20:32
Ik vind dit niet correct: Hij zegt letterlijk: "ik weet niet hoe het bij jullie is maar door de Delta variant zijn bij ons inmiddels op de IC 60 procent gevaccineerden". Rond 2 minuut 30.
Wie moet naar Schoonenberg ?
03:25 Wij merken nu dat meer dan 60% van de besmettingen zijn bij volledig gevaccineerden

Gesloten