Ik zit al 4 dagen achter Vattenfall en Liander aan, om een duidelijke handleiding te krijgen voor het aflezen van hun meters. Ze sturen ons van het kastje naar de muur. De vele medewerkers bij de klantendesk spreken elkaar telkens tegen hoe je de cijfers in moet vullen.
Volgens Vattenfall/Liander heeft de meters 6 vakjes maar de meter bij ons thuis thuis heeft 7 vakjes. Dat leidt tot torenhoge cijfers met als gevolg een astronomische, torenhoge jaarafrekening. Volgens Vattenfall/Liander is de klant de oorzaak, want die vult het niet goed in.
De website geeft bij invullen een melding "u heeft een te hoog gebruik" zijnde hetzelfde de vooraf gaande jaren. Alle apparatuur en middelen in huis zijn hetzelfde gebleven, hooguit zijn ze iets ouder geworden. Let op: het is niet de meter die stuk is of fout, maar een duidelijke, eerlijke handleiding die je zelf mag lezen wordt niet verstrekt. Ja, de verkeerde handleiding! En dat al 4 dagen lang, met heel veel telefoonkosten voor niets op een 0900 nummer.
Wie is hiermee ook bekend? Let op dames en heren, het kan iedereen overkomen. Zo moeilijk zou het niet moeten zijn, maar door diverse uitleg bij de helpdesk ga je finaal de mist in. Hulp gevraagd: wat is hier aan de gang?
Vattenval: onduidelijke manier van meter lezen
Re: Vattenval: onduidelijke manier van meter lezen
Je bericht is mij te warrig en onduidelijk, net als wat je zelf al zegt in je topictitel...'Onduidelijk... En vermoeiend om door te nemen/te lezen. Ben na de eerste zin al afgehaakt. Wie weet is er iemand anders wel bereid om het voor je door te spitten. En is er een oplossing voor het probleem waar je tegenaan bent gelopen.
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 25 nov 2021 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
AppieUitDelft
vindt dit leuk
Re: Vattenval: onduidelijke manier van meter lezen
Ik moest wel even glimlachen om de ironie van de topictitel ("onderlijke manier van lezen") en de woordenbrij in de openingspost.
Ik heb niet het idee dat het invullen van meterstanden nou rocketscience is - er is eigenlijk altijd maar één logische manier. En de invulmanier wordt eigenlijk ook altijd goed toegelicht. De vraag is dus waar de geduide onduidelijkheid nu écht zit.
Ik heb niet het idee dat het invullen van meterstanden nou rocketscience is - er is eigenlijk altijd maar één logische manier. En de invulmanier wordt eigenlijk ook altijd goed toegelicht. De vraag is dus waar de geduide onduidelijkheid nu écht zit.
Re: Vattenval: onduidelijke manier van meter lezen
Ik moet wat moeite doen om het verhaal te volgen. Voor ieders duidelijkheid heb ik deze iets aangepaste versie gemaakt:
Op hun website staat een overzicht van meters.
Boven de lijst met plaatjes staat een vak met "Filter op ". Zet daar een vinkje bij stroom.
Kijk daarna rustig naar de plaatjes in de lijst; klik eventueel naar de volgende pagina (er zijn 5 pagina's met meters).
Komt u een plaatje tegen dat er uitziet als uw eigen elektriciteitsmeter?
U schrijft dat u een verkeerde meterstand heeft ingevuld en dat u van Liander niet de goede gebruiksaanwijzing krijgt.curacao88, aangepaste versie schreef: Ik zit al 4 dagen achter Vattenfall en Liander aan, om een duidelijke handleiding te krijgen voor het aflezen van hun meters. Ze sturen ons van het kastje naar de muur. De vele medewerkers bij de klantendesk spreken elkaar telkens tegen hoe je de cijfers in moet vullen.
Volgens Vattenfall/Liander heeft de meters 6 vakjes maar de meter bij ons thuis thuis heeft 7 vakjes. Dat leidt tot torenhoge cijfers met als gevolg een astronomische, torenhoge jaarafrekening. Volgens Vattenfall/Liander is de klant de oorzaak, want die vult het niet goed in.
De website geeft bij invullen een melding "u heeft een te hoog gebruik" zijnde hetzelfde de vooraf gaande jaren. Alle apparatuur en middelen in huis zijn hetzelfde gebleven, hooguit zijn ze iets ouder geworden. Let op: het is niet de meter die stuk is of fout, maar een duidelijke, eerlijke handleiding die je zelf mag lezen wordt niet verstrekt. Ja, de verkeerde handleiding! En dat al 4 dagen lang, met heel veel telefoonkosten voor niets op een 0900 nummer.
Wie is hiermee ook bekend? Let op dames en heren, het kan iedereen overkomen. Zo moeilijk zou het niet moeten zijn, maar door diverse uitleg bij de helpdesk ga je finaal de mist in. Hulp gevraagd: wat is hier aan de gang?
Op hun website staat een overzicht van meters.
Boven de lijst met plaatjes staat een vak met "Filter op ". Zet daar een vinkje bij stroom.
Kijk daarna rustig naar de plaatjes in de lijst; klik eventueel naar de volgende pagina (er zijn 5 pagina's met meters).
Komt u een plaatje tegen dat er uitziet als uw eigen elektriciteitsmeter?
Radar
, reggie2
, moederslink
, Jablan
, Dorfje
, newmikey
, 16again
en besseldekker
vinden dit leuk
Re: Vattenval: onduidelijke manier van meter lezen
Hi Erthanax,
Dank voor je bijdrage!
Fijn om zo'n reactie te lezen. Laat dit een voorbeeld zijn voor anderen.
Zo kun je namelijk ook reageren als een TS onduidelijk is of als je een bericht niet begrijpt.
Ik heb het bericht zelf ook even aangepast op basis van jouw aanpassingen, aangezien deze versie inderdaad duidelijker is.
Groet,
Radar Internetredactie^TY
Dank voor je bijdrage!
Fijn om zo'n reactie te lezen. Laat dit een voorbeeld zijn voor anderen.
Zo kun je namelijk ook reageren als een TS onduidelijk is of als je een bericht niet begrijpt.
Ik heb het bericht zelf ook even aangepast op basis van jouw aanpassingen, aangezien deze versie inderdaad duidelijker is.
Groet,
Radar Internetredactie^TY
moederslink
, Dorfje
en besseldekker
vinden dit leuk
Re: Vattenval: onduidelijke manier van meter lezen
Aanvulling op Erthanax:
Hier staat het misschien nog iets duidelijker aangegeven, mèt voorbeelden van de oude analoge meters:
https://www.vattenfall.nl/service/meterstanden/aflezen/
Hier staat het misschien nog iets duidelijker aangegeven, mèt voorbeelden van de oude analoge meters:
https://www.vattenfall.nl/service/meterstanden/aflezen/
-
- verified
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Vattenval: onduidelijke manier van meter lezen
Goedemiddag,
Wat jammer om te lezen dat er zoveel onduidelijkheid over is. Het is natuurlijk erg vervelend dat dit leidt tot een hoge rekening. Uiteraard kunnen we u hierbij helpen. Wilt u hiervoor een foto van de meter in een privébericht sturen? Als u hierbij uw postcode en huisnummer, uw voorletters en achternaam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer vermeld help ik u daar verder.
Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall
Wat jammer om te lezen dat er zoveel onduidelijkheid over is. Het is natuurlijk erg vervelend dat dit leidt tot een hoge rekening. Uiteraard kunnen we u hierbij helpen. Wilt u hiervoor een foto van de meter in een privébericht sturen? Als u hierbij uw postcode en huisnummer, uw voorletters en achternaam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer vermeld help ik u daar verder.
Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall
besseldekker
vindt dit leuk