Zo kort mogelijk: van dec 2019 tot juni 2021 zat ik bij Ziggo voor zowel internet als tv. Internet was vrij consequent 72 mbps. Tv stoorde nogal eens, resetten van de mediabox hielp meestal wel. Hoewel ik soms ineens Duitse programma info had bij willekeurige niet-Duitse zenders. Na veelvuldige problemen met tv uiteindelijk nieuwe mediabox gekregen. Dat loste de problemen niet op. Toen ik ook nog meer moest gaan betalen per maand kosteloos overgestapt naar T-Mobile.
T-Mobile geeft helaas ook al vanaf het begin problemen. Internet valt spontaan weg, tv blijft hangen of geeft haperend beeld. Internet is vaak 433 mbps maar zakt dan naar 72 of 39.
Er is al een monteur geweest die de converter vervangen heeft. Toen dat niet hielp bedacht de technische dienst dat het aan mijn tvkastje zou liggen. Helaas pindakaas. Volgende monteur kwam kijken en stelde een nieuw modem voor. Dat is geïnstalleerd maar tv bevriest nog steeds. Toch maar weer gebeld, de dame die ik nu sprak zou het opnieuw uitzetten naar de backoffice. Ze durfde niet meer te zeggen dat het goed komt, aangezien normaal gesproken er geen problemen meer zijn als alle apparatuur vervangen is. Ze gaf aan dat als er een monteur komt en het probleem blijft ik kosteloos mijn abonnement kan beëindigen. Omdat zij al vanaf het begin niet de service kunnen leveren zou ik weg mogen.
Nu komt eindelijk de technische vraag: wat als er iets in mijn huis is wat het probleem veroorzaakt? Iets wat ervoor zorgt dat geen enkele provider stabiel internet en tv kan leveren? Dan heeft overstappen geen zin totdat het probleem hier in huis is opgelost.
Er komt waarschijnlijk nog wel een monteur langs. Of dat iemand van guidion is (Tmobile netwerk) of iemand van KPN (glasvezel netwerk) weet ik nog niet. Iemand enig idee waar ik een monteur naar zou kunnen laten kijken? De kwaliteit van de monteurs verschilt nogal dus als ik ze ideeën aan de hand kan doen zou dat kunnen helpen. Of zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?