We verschillen blijvend van mening, kan gebeuren. Maar de informatie over dit cluster handelsnamen/bedrijven onder één KvK-inschrijving dat we van de KvK kregen laat je weg en zo kom je tot de stelling dat "het enige wat duidelijk is" zou zijn dat we de bestelling niet hebben gekregen. Die informatie van de KvK gaat niet over "dit soort" bedrijven, maar over dit specifieke cluster van handelsnamen/bedrijven dat onder één KvK-nummer ingeschreven staat..Erthanax schreef: ↑04 dec 2021 15:05U heeft het bedrijf gemaild.
U belt niet, omdat u gelezen heeft dat het telefoonnummer het niet doet.
U neemt aan dat het geen fout is.
U gaat ervan uit dat de KVK niet voor niets met dit soort bedrijven bezig is.
Het is voor u niet de kern dat u achter uw bestelling of het bedrijf aan gaat.
Voor u is de kern dat "dit" gestopt wordt.
Voor bedrijven die de randen van, of gaten in de wet opzoeken koester ik geen dympatie. Maar eeet u wel zeker wat "dit" is? Het enige wat duidelijk is, is dat u niet heb gekregen wat u dacht dat overeengekomen was. Verder lees ik aannames en veronderstellingen, meer niet.
Fraude met KvK bestelling
-
Re: Fraude met KvK bestelling
maak 1 cent over naar die bankrekening en je krijgt de naam te zien op de afschrijving.
-
Ik zie op die website geen banknummer, maar mocht dat er toch op staan dan zal de begunstigde "veilige betaling bv" zijn, maar ik besteed die cent er liever niet aan. Ook geen 2,95 om de functionarissen van dat conglomeraat op te vragen. De KvK heeft die gegevens en het is mij genoeg dat zij er mee bezig zijn.
Schorsen.nl valt er ook onder.
Twijfelachtig!!!!
Twijfelachtig!!!!
Deze partij is opnieuw actief.
Via Overschrijven.nl vragen ze 9,95 om je auto over te laten schrijven met RWD code. Als je de juiste codes invoert ontvang je een rapport waarop staat dat de code niet klopt. Zij zijn ook gevestigd volgens hun site en KVK op de:
Vismarkt 5-1
9712 CA Groningen
Via Overschrijven.nl vragen ze 9,95 om je auto over te laten schrijven met RWD code. Als je de juiste codes invoert ontvang je een rapport waarop staat dat de code niet klopt. Zij zijn ook gevestigd volgens hun site en KVK op de:
Vismarkt 5-1
9712 CA Groningen
Consumenneke
vindt dit leuk
Zolang mensen hun gezonde- of boerenverstand niet gebruiken zijn er altijd mensen die daar gebruik van maken. Spannender is het niet.
-
Natuurlijk is het onoplettend, maar over de personen die hierachter zitten geen kwaad woord te vinden op dit forum.
Consumenneke
vindt dit leuk
Zij verlenen een dienst waarvoor je moet betalen. Wat is daar mis mee?
Toch hetzelfde gedoe als bijvoorbeeld met toeslagen. Men leest niet.
Toch hetzelfde gedoe als bijvoorbeeld met toeslagen. Men leest niet.
Moneyman
vindt dit leuk
Hoeft ook niet. Dergelijke diensten zijn volkomen legaal.HandigeHarrie schreef: ↑24 nov 2023 16:48Natuurlijk is het onoplettend, maar over de personen die hierachter zitten geen kwaad woord te vinden op dit forum.
-
Zolang het legaal is, vind jij het niet verwerpelijk ? Net als dropshippers, die rommel toesturen dat je dan voor veel geld mag terugsturen naar China? (waarna je maar moet afwachten of ze zullen toegeven dat het aangekomen is).Moneyman schreef: ↑24 nov 2023 17:14Hoeft ook niet. Dergelijke diensten zijn volkomen legaal.HandigeHarrie schreef: ↑24 nov 2023 16:48Natuurlijk is het onoplettend, maar over de personen die hierachter zitten geen kwaad woord te vinden op dit forum.
Ik vind dat wel verwerpelijk gedrag.
Ts meldt dat hij niet de dienst heeft gekregen die hij heeft gevraagd. Als die dienst netjes uitgevoerd wordt (terwijl je het goedkoper zelf kan doen) dan is het anders, maar dat is hier niet het geval.
De vraag is maar of echt de juiste codes ingevoerd zijn.
Nee, natuurlijk niet. Zolang de dienst die verleend wordt geleverd wordt, is er niets mis met dergelijke dienstverlening. Een heel groot deel van diensten bestaan uit dingen die je ook zelf zou kunnen doen, maar die je tegen betaling door anderen laat doen.HandigeHarrie schreef: ↑24 nov 2023 18:21Zolang het legaal is, vind jij het niet verwerpelijk ?Moneyman schreef: ↑24 nov 2023 17:14Hoeft ook niet. Dergelijke diensten zijn volkomen legaal.HandigeHarrie schreef: ↑24 nov 2023 16:48Natuurlijk is het onoplettend, maar over de personen die hierachter zitten geen kwaad woord te vinden op dit forum.
En als je zo zit te slapen dat je het verschil tussen een dienstverlener en het loket waar je moet zijn niet eens ziet, heb ik daar nul medelijden mee.
-
De vraag was of het verwerpelijk gedrag is van degene die die dienst aanbiedt.
Je antwoord gaat alleen over de onoplettendheid en dat je daar geen medelijden mee hebt.
Je antwoord gaat alleen over de onoplettendheid en dat je daar geen medelijden mee hebt.
Consumenneke
vindt dit leuk
Natuurlijk is datgeen verwerpelijk gedrag. U bent niet verplicht die dienst af te nemen.
Als uw kamer behangen moet worden, kunt u een behanger inschakelen, maar u kunt het ook zelf doen.
Ik heb nog nooit een behanger ingeschakeld, maar dat maakt die behanger nog niet verwerpelijk.
Als uw kamer behangen moet worden, kunt u een behanger inschakelen, maar u kunt het ook zelf doen.
Ik heb nog nooit een behanger ingeschakeld, maar dat maakt die behanger nog niet verwerpelijk.
Nope, dat is slechts een tekortkoming.HandigeHarrie schreef: ↑01 dec 2021 14:29Het is geen oplichting / fraude als je een KvK uittreksel krijgt (je betaalt dan alleen te veel).
Wij hebben geen KvK-uittreksel gekregen, dus is het oplichting/fraude (ik weet niet of er in juridische zin verschil is).
Zelfs dat niet eens.
Mer het concept van dropshippers is in principe ook niets mis, zolang ze naar leveren wat je hebt besteld. Als je boeken bij bol.com of Libris besteld werken zij in principe ook als dropshipper. Vrijwel alle boeken worden dan direct van het Centraal Boekhuis naar de klant verstuurd. Hetzelfee concept alleen staat het magazijn in Nederland.HandigeHarrie schreef: ↑24 nov 2023 18:21Zolang het legaal is, vind jij het niet verwerpelijk ? Net als dropshippers, die rommel toesturen dat je dan voor veel geld mag terugsturen naar China? (waarna je maar moet afwachten of ze zullen toegeven dat het aangekomen is).Moneyman schreef: ↑24 nov 2023 17:14Hoeft ook niet. Dergelijke diensten zijn volkomen legaal.HandigeHarrie schreef: ↑24 nov 2023 16:48Natuurlijk is het onoplettend, maar over de personen die hierachter zitten geen kwaad woord te vinden op dit forum.
Ik vind dat wel verwerpelijk gedrag.
Ts meldt dat hij niet de dienst heeft gekregen die hij heeft gevraagd. Als die dienst netjes uitgevoerd wordt (terwijl je het goedkoper zelf kan doen) dan is het anders, maar dat is hier niet het geval.
Nijogeth
vindt dit leuk
-
Dropshippers die op dit forum gehekeld worden leveren meestal niet wat besteld is, vandaar de klachten.
Dan moet je toch echt beter lezen.HandigeHarrie schreef: ↑25 nov 2023 15:48De vraag was of het verwerpelijk gedrag is van degene die die dienst aanbiedt.
Nog steeds vindt er oplichting plaats als het gaat om het aanvragen van documenten van de KVK. Het getuigt niet van sympathie als je dan zegt dat iemand beter moet opletten. Dan zeg je eigenlijk dat je van mening bent dat oplichting mag - het is niet de schuld van de oplichter, maar van degene die is opgelicht. Doen alsof je een officieel document verkoopt en dat dan niet leveren is oplichting.
Als je bent opgelicht, ook al is het om een klein bedrag, doe aangifte.
Ik ben er verder een voorstander van dat het eenvoudiger moet zijn om bij oplichting de oplichter aan te pakken.
Als je bent opgelicht, ook al is het om een klein bedrag, doe aangifte.
Ik ben er verder een voorstander van dat het eenvoudiger moet zijn om bij oplichting de oplichter aan te pakken.
Consumenneke
vindt dit leuk