LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kk

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
vonkie
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2005 15:50

kk

Ongelezen bericht door vonkie »

jj
Laatst gewijzigd door vonkie op 13 nov 2006 16:26, 3 keer totaal gewijzigd.

hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Re: kk

Ongelezen bericht door hanss »

Exact, dat is mijn probleem ook. rechtsgang is dan een serieus risico die nauwelijks opweegt tegen mogelijke baten. Heeft iemand hier een antwoord???

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: kk

Ongelezen bericht door pewi »

Ja, dat is een moeilijk verhaal. Maar je moet sowie so de kosten van de advocaat meenemen in je dagvaarding. Het is bij een veroordeling van Dexia toch duidelijk wie voor de kosten op moet draaien.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: kk

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ja, je vordering is niet alleen je restschuld van € 3.000,-- maar ook je ingelegde geld (maand/rente termijnen).

Als dat bijv. 36 x 45 euro = 1620 euro + 3.000 = 4.620 euro.

Een gemiddelde zaak kost je aan advocaatkosten zonder toevoeging ca 1500 euro.

Dus het loont zich zeker!!

m.v.g. justice man

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: kk

Ongelezen bericht door anne_ »

Probeer in groepsverband te procederen bij de groepen van Ton van Aert, dit kost in eerste aanleg 500 €. Niet geschoten is altijd mis.

[email protected]

Gr. Anne.

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: kk

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Ik heb op een contract een rest schuld van € 4350,-- (AEX PLUS).
Heb de rest schuld betaald, omdat evt. advocaats kosten niet opwegen
tov. dit bedrag.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: kk

Ongelezen bericht door ad snoeren »

niet meer betalen, afwachten tot er een dagvaarding komt na veel dreigbrieven, waar je niet op moet reageren.
Tussen niet meer betalen en dagvaarding kan meer als een jaar zitten.

Daarna bij de kantonrechter je eigen verweer voeren, met behulp van alles wat le hier op di forum kunt vinden, als het zo ver nog komt.
Waarschijnlijk is dexia dan al gestopt met procederen omdat ze alles zullen verliezen.

Lfs Ad

rbz
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2005 14:11

Re: kk

Ongelezen bericht door rbz »

Ben het helemaal met AD eens en voeg er aan toe dat je onder de 5000 euro ZONDER advocaat kan procederen.
Dus niet betalen, afwachten en je niet laten afschrikken door belanghebbenden op dit forum die dan weer gaan zeggen dat je toch maar een advocaat moet nemen.
hou vol, rbz

vvseverine
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:43

Re: kk

Ongelezen bericht door vvseverine »

Dank je wel Ad. Ik ben drie maanden geleden gestopt met betalen en dacht ook dat ik net zo goed of beter hun dagvaarding af kan wachten, als die na de Duisenberg affaire nog komt. Ik ben ook heel bang dat veel advocaten eigenlijk de derde hond zijn die er met het been vandoor gaat. Mijn restschuld is ook niet hoger dan €5000 dus zou ik volgens jou mijzelf mogen verdedigen. Het enige dat me tegenhoud is jurispredentie waarin iemand die zichzelf verdedigd heeft gewonnen heeft van Dexia. Er wordt op dit forum nl nogal eens gezegd dat je verliest omdat je geen of geen goede advocaat hebt. Ken jij iemand die het zonder advocaat van Dexia gewonnen heeft? Die persoon zou ik dan tegen een redelijke vergoeding om advies willen vragen.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: kk

Ongelezen bericht door ad snoeren »

vvserverine.

Ik ben er zo een, Laat ik zeggen dat ik bijna gewonnen heb,
Het laatste tussenvonnis ben ik eigenlijk al in het gelijk gesteld,
Moest nog een laatste hobbeltje dat ik inmiddels heb genomen en zit nu op de definitieve uitspraak te wachten.
Waarvan ik denk dat die voor mij positief zal uitvallen.Zeker weet je dat natuurlijk nooit.
Je mag mij alles vragen, een vergoeding daarvoor is onzin, want zo zit ik niet in elkaar.

Liefs Ad

vvseverine
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:43

Re: kk

Ongelezen bericht door vvseverine »

Beste Ad
Dat stemt mij hoopvol om het zelf te doen tegen die tijd. Ik hoop dat dit forum dan nog bestaat en ik je kan vinden.

Liefs Vera

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: kk

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Vera

Ik blijf dit forum nog wel even volgen. Roep maar tegen die tijd.

Lfs Ad

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: kk

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Winnen doe je pas als je een deal hebt met Dexia en ze je zwart op wit geven, dat ze niet in hoger beroep gaan tegen je!!!!!

Voor de rest is het net zoals met de jonge vogeltjes en de poesjes !!!!!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: kk

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Jaap

Ik wil geen enkele deal met Dexia, en in hoger beroep lust ik ze rauw.

Lfs Ad

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: kk

Ongelezen bericht door anne_ »

Zo ken ik je weer Ad.

Gr. Anne.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: kk

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Anne

Dikke bomen zijn met een bijl niet te vellen.
En dik ben ik :wink:

lfs Ad

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: kk

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Geplaatst op 25 Feb 2005 01:02 door ad snoeren


--------------------------------------------------------------------------------

Jaap

Ik wil geen enkele deal met Dexia, en in hoger beroep lust ik ze rauw.

Lfs Ad
Als hoger beroep nog mogelijk is !!!!!!!!!!!

fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Re: kk

Ongelezen bericht door fraude »

Ik heb mijn verweerschriften ook zelf geschreven. Mijn zaak zou op 15 februari dienen bij de kantonrechter , maar is een maand uitgesteld.


Alle verweren zijn na een definitieve uitspraak gratis bij mij verkrijgbaar.
Ook als ik verlies zijn ze beschikbaar, dan weet je in ieder geval wat je NIET moet doen.

[email protected]

Groet,

Fraude

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: kk

Ongelezen bericht door pluutje »

Veel Succes. :wink:

leasebak
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2004 15:07

Re: kk

Ongelezen bericht door leasebak »

Ik zou het geld in me zak houden in dat geval, veel zaken resulteren bijvoorbeeld in 50 -75 % kwijtschelding restschuld.

Met 1500 kosten aan een advocaat + 750-1500 (alsnog betalen), zit je bijna of exact op hetzelfde bedrag.

Dat het dus altijd de moeite loont is volstrekt onjuist. Moet je bijvoorbeeld in hoger beroep gaan en daar ook nog eens geld voor betalen dan ben je duurder uit.

Als er ooit nog eens een aanbod komt omdat het voor Dexia geen zin meer heeft om verder te procederen (wat in bepaalde scenarios meer zou kosten dan zou opbrengen) kun je altijd nog dat kleinere deel betalen.

Het hangt echter ook af van je emoties of je wel of niet wilt betalen.

Voor zo'n bedrag kan ik me voorstel dat er mensen zijn die toch maar betalen omdat ze er anders nog zoveel tijd aan besteden dat het tegen uurtarief meer kost dan de restschuld. Aan de andere kant heb je zgn moraalridders, die kost was kost niet dokken, hier behoor ik ook toe.

Het verhaal van de termijnen is verder betrekkelijk, niet in alle gevallen worden deze teruggevorderd, in het merendeel tot nu toe zelfs niet, zeker bij een meer 'gemiddelde leasezaak'.

Gesloten