Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18 jun 2017 21:46
Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Sinds 7 december 20121 zend Ziggo Nederland 1, 2 en 3 in HD uit. Dat betekent dat ik deze zenders niet meer kan ontvangen. Ziggo gebeld en ik zou een nieuwe mediabox moeten huren van 5 euro per maand.
Ongeveer een jaar geleden heeft Ziggo de nieuwsgroepen verwijderd, zodat ik bij een andere provider een abonnement af moest sluiten van 5 euro per maand. Onlangs heeft Ziggo ook het analoge radiosignaal opgeheven, wat inhoud dat ik een nieuw kastje zou moeten kopen van Ziggo wat 50 euro kost.
Wie kan Ziggo stoppen met de klant steeds weer op kosten te jagen, terwijl ook het abonnementsgeld blijft stijgen?
Ongeveer een jaar geleden heeft Ziggo de nieuwsgroepen verwijderd, zodat ik bij een andere provider een abonnement af moest sluiten van 5 euro per maand. Onlangs heeft Ziggo ook het analoge radiosignaal opgeheven, wat inhoud dat ik een nieuw kastje zou moeten kopen van Ziggo wat 50 euro kost.
Wie kan Ziggo stoppen met de klant steeds weer op kosten te jagen, terwijl ook het abonnementsgeld blijft stijgen?
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
De klanten. Door weg te lopenspoekie786 schreef: ↑11 dec 2021 09:59Wie kan Ziggo stoppen met de klant steeds weer op kosten te jagen, terwijl ook het abonnementsgeld blijft stijgen?
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Op een ander forum kom ik tegen dat het te maken kan hebben met verouderde kabels. Als er bijvoorbeeld in de buurt nieuwe of andere mobiele netwerk antennes zijn geplaatst kan dit van invloed zijn op het signaal. Hoe oud is de installatie in je huis en wat voor kabels zijn er gebruikt?
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Heeft helemaal niets met oude kabels enz. te maken. Blijkbaar heeft TS nog een oude SD decoder. Ziggo zendt o.a. NPO1, 2 en 3 niet meer in SD uit.
Sommige oudere tv’s schakelen automatisch naar de SD-zender (bijv. 927 in plaats van 3 voor NPO 3). Vanaf 7 december 2021 worden de SD-zenders uitgezet en zijn alleen de HD-zenders nog beschikbaar. Na deze update toont je tv voortaan automatisch de juiste zenders.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderov ... ijzigingen
Sommige oudere tv’s schakelen automatisch naar de SD-zender (bijv. 927 in plaats van 3 voor NPO 3). Vanaf 7 december 2021 worden de SD-zenders uitgezet en zijn alleen de HD-zenders nog beschikbaar. Na deze update toont je tv voortaan automatisch de juiste zenders.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderov ... ijzigingen
16again
vindt dit leuk
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Ik heb hetzelfde, toen ik een horizon box kreeg, werd ie door een monteur aangesloten,
het oude kastje, humax, moest ik maar naar een museum brengen zei hij,
Ik gebruik dat oude ding in de slaapkamer, daar wordt amper gekeken,
het ding geeft veel minder zenders door dan de box in de woonkamer,
vorige week een banner(?) in beeld bij ned 1,2 en 3, dat die zenders gaan stoppen,
oplossing is inderdaad een tweede dure box kopen of huren,
heb ik geen zin in.
Waarom gekozen is om juist deze zenders te verwijderen is me een raadsel.
het oude kastje, humax, moest ik maar naar een museum brengen zei hij,
Ik gebruik dat oude ding in de slaapkamer, daar wordt amper gekeken,
het ding geeft veel minder zenders door dan de box in de woonkamer,
vorige week een banner(?) in beeld bij ned 1,2 en 3, dat die zenders gaan stoppen,
oplossing is inderdaad een tweede dure box kopen of huren,
heb ik geen zin in.
Waarom gekozen is om juist deze zenders te verwijderen is me een raadsel.
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Vragen hierover kunnen beter gesteld worden op het Ziggo forum
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van- ... a-p/864086
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van- ... a-p/864086
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Misschien goedkoper, om een android kastje te kopen en dan Ziggo go installeren. Ben je wel goedkoper uit.
marnix
vindt dit leuk
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Of als TS en Marnix in het voormalig Ziggo gebied zitten en dus een eigen smartcard hebben voor enkele euro's een eenvoudige Humax HD decoder op Marktplaats kopen. Bijv. de Humax 5300C https://www.marktplaats.nl/l/audio-tv-e ... ption:true
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Wij hebben nog steeds radio zonder kastje van Ziggo.spoekie786 schreef: ↑11 dec 2021 09:59Sinds 7 december 20121 zend Ziggo Nederland 1, 2 en 3 in HD uit. Dat betekent dat ik deze zenders niet meer kan ontvangen. Ziggo gebeld en ik zou een nieuwe mediabox moeten huren van 5 euro per maand.
Ongeveer een jaar geleden heeft Ziggo de nieuwsgroepen verwijderd, zodat ik bij een andere provider een abonnement af moest sluiten van 5 euro per maand. Onlangs heeft Ziggo ook het analoge radiosignaal opgeheven, wat inhoud dat ik een nieuw kastje zou moeten kopen van Ziggo wat 50 euro kost.
Wie kan Ziggo stoppen met de klant steeds weer op kosten te jagen, terwijl ook het abonnementsgeld blijft stijgen?
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Een moderne TV heeft een digitale ontvanger, dan is het een kwestie van opnieuw instellen en je hebt alle zenders weer.
Maar natuurlijk geen on demand functies.
Voor de woonkamer heb ik een soundbox met radio functie gekocht en deze via ethernetkabel op het modem aangesloten.
In de keuken gewoon een radio met FM en DAB werkt ook prima.
En Ziggo jaagt ons op kosten vind ik zo'n dooddoener, wordt al heel lang aangegeven dat het stopt en niet alleen bij Ziggo.
Maar natuurlijk geen on demand functies.
Voor de woonkamer heb ik een soundbox met radio functie gekocht en deze via ethernetkabel op het modem aangesloten.
In de keuken gewoon een radio met FM en DAB werkt ook prima.
En Ziggo jaagt ons op kosten vind ik zo'n dooddoener, wordt al heel lang aangegeven dat het stopt en niet alleen bij Ziggo.
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Vraag het eens via Facebook , daar krijg je vrij snel antwoord.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18 jun 2017 21:46
Re: Geen ontvangst van Ned 1,2en 3 van Ziggo
Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Ben hier een stuk wijzer geworden dan 2 uur aan de telefoon gehangen te hebben met ZiGGO.
Ik ga de diverse tips opvolgen.
Ik ga de diverse tips opvolgen.