Prijskaartje supermarkt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kezeman
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2009 10:54

Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door kezeman »

Vaak komt de prijs bij de kassa niet overeen met het aanbod in de stelling of de folder. Het is kort geleden een onderwerp geweest in de uitzending van Radar.
Nu had ik bij AH in de BonusBox de aanbieding van gatenkaas geactiveerd.
In de aanbieding staat letterlijk: Alle AH Gatenkaas van de versafdeling Per 100 gram 1,00 ipv 1,32.
De kassa berekent met korting 10,97 per/kg, dus betaal ik voor 465 gram 0,37 teveel.
In een chat met de klantenservice komt de medewerker tot de conclusie dat ik meer dan 100 gram had gekocht dus geldt daar een andere prijs. Toen ik mijn ongeloof uitte over zo iets geks ging hij in conclaaf met een een collega en toen kwamen ze tot de conclusie dat de BonusBox aanbieding een fout bevatte. Ik moet maar langs de info-balie in de winkel of die iets konden doen. Weer in de rij gaan staan bij mensen die geen afstand houden! Het is maar 37 cent en dan krijg je natuurlijk 35 cent contant terug. Het gaat mij om het principe: de fout is bijna altijd in het nadeel van de consument!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door sjohie »

kezeman schreef:
14 dec 2021 13:16
Vaak komt de prijs bij de kassa niet overeen met het aanbod in de stelling of de folder. Het is kort geleden een onderwerp geweest in de uitzending van Radar.
Nu had ik bij AH in de BonusBox de aanbieding van gatenkaas geactiveerd.
In de aanbieding staat letterlijk: Alle AH Gatenkaas van de versafdeling Per 100 gram 1,00 ipv 1,32.
De kassa berekent met korting 10,97 per/kg, dus betaal ik voor 465 gram 0,37 teveel.
In een chat met de klantenservice komt de medewerker tot de conclusie dat ik meer dan 100 gram had gekocht dus geldt daar een andere prijs. Toen ik mijn ongeloof uitte over zo iets geks ging hij in conclaaf met een een collega en toen kwamen ze tot de conclusie dat de BonusBox aanbieding een fout bevatte. Ik moet maar langs de info-balie in de winkel of die iets konden doen. Weer in de rij gaan staan bij mensen die geen afstand houden! Het is maar 37 cent en dan krijg je natuurlijk 35 cent contant terug. Het gaat mij om het principe: de fout is bijna altijd in het nadeel van de consument!
Dat is al vele jaren, in ieder geval ~24 jaar, want zo lang is het geleden dat ik er werkte, de enige route om geld terug te krijgen bij de AH. Al dit soort correcties worden altijd gedaan door medewerkers van de servicebalie, dat verzinnen ze niet even in een pandemie om u tegen te werken. Ze gaven u in die chat dus de hen enige bekende, en tientallen jaren al gehanteerde, oplossingsrichting.

Verder geven ze toe dat er een fout is gemaakt, met ~22.000 producten met wekelijks honderden aanbiedingen daarop, ook weer niet geheel onverwachts, en bieden ze dus de oplossing meteen aan. Overigens geven ze, als er een oud schapkaartje nog voor staat met een al verlopen aanbieding, u dan die aanbiedingsprijs gewoon, dus dit doen ze dus ook wel als het in hun nadeel is. En als het product in een aanbieding op is, geven ze desgevraagd een reclamecheque, zodat u die tot een week later alsnog voor die prijs kan kopen. Doet volgens mij geen andere supermarkt in Nederland.

Ik snap de frustratie, maar even diep uitademend, wat hadden ze u anders moeten bieden?

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door ErnieG »

sjohie schreef:
14 dec 2021 13:39
Ik snap de frustratie, maar even diep uitademend, wat hadden ze u anders moeten bieden?
Op zijn minst kan de klantenservice die 37 cent zelf overmaken in plaats van de klant weer naar de winkel sturen.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ErnieG schreef:
14 dec 2021 14:45
sjohie schreef:
14 dec 2021 13:39
Ik snap de frustratie, maar even diep uitademend, wat hadden ze u anders moeten bieden?
Op zijn minst kan de klantenservice die 37 cent zelf overmaken in plaats van de klant weer naar de winkel sturen.
U denkt dat de klantenservice de macht heeft om overboekingen van een filiaalbedrijf uit te voeren?

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door ErnieG »

NeoDutchio schreef:
14 dec 2021 14:57
U denkt dat de klantenservice de macht heeft om overboekingen van een filiaalbedrijf uit te voeren?
Dat hoort niet het probleem van de klant te zijn.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

ErnieG schreef:
14 dec 2021 14:45
sjohie schreef:
14 dec 2021 13:39
Ik snap de frustratie, maar even diep uitademend, wat hadden ze u anders moeten bieden?
Op zijn minst kan de klantenservice die 37 cent zelf overmaken in plaats van de klant weer naar de winkel sturen.
De klantenservice kan op afstand niets controleren, laat staan correctieboekingen doen. Even naar de winkel is de logische en kortste route. Als de klant dat risico niet wil lopen, moet hij gewoon bij de kassa even je bon controleren.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

ErnieG schreef:
14 dec 2021 14:45
sjohie schreef:
14 dec 2021 13:39
Ik snap de frustratie, maar even diep uitademend, wat hadden ze u anders moeten bieden?
Op zijn minst kan de klantenservice die 37 cent zelf overmaken in plaats van de klant weer naar de winkel sturen.
Kom op zeg. De gemiddelde klant komt een paar keer per week in de winkel. Dit is echt zeuren om het zeuren.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door ErnieG »

Moneyman schreef:
14 dec 2021 15:06
De klantenservice kan op afstand niets controleren
De klantsenservice heeft alle klantgegevens inclusief kassabon dus die kan alles controleren, alleen ontbreekt het blijkbaar aan de wil om de klant echt service te leveren.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

ErnieG schreef:
14 dec 2021 15:23
Moneyman schreef:
14 dec 2021 15:06
De klantenservice kan op afstand niets controleren
De klantsenservice heeft alle klantgegevens inclusief kassabon dus die kan alles controleren, alleen ontbreekt het blijkbaar aan de wil om de klant echt service te leveren.
Zowel je eerste als je tweede zinsdeel zijn slechts een aanname.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door ErnieG »

Moneyman schreef:
14 dec 2021 15:28
Zowel je eerste als je tweede zinsdeel zijn slechts een aanname.
En dat is jouw onjuiste aanname.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ErnieG schreef:
14 dec 2021 15:23
Moneyman schreef:
14 dec 2021 15:06
De klantenservice kan op afstand niets controleren
De klantsenservice heeft alle klantgegevens inclusief kassabon dus die kan alles controleren, alleen ontbreekt het blijkbaar aan de wil om de klant echt service te leveren.
Hoe heeft deze medewerker alle klantgegevens? Denkt u dat een medewerker aan de hand van een bankrekeningnummer (mocht er met pin betaald zijn)M een airmilespas of een voordeelpakken kan ruiken wie er aan hangt? Daar hebben ze echt geen inzicht in hoor, wet op de privacy.

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik u was, zou ik dat niet accepteren. Stuur een aangetekende brief, waarin u dreigt ze voor deze grove fout voor het gerecht te slepen.

Moet u eens zien hoe vlug ze over de brug komen. :lol: :mrgreen: :lol:

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

ErnieG schreef:
14 dec 2021 15:31
En dat is jouw onjuiste aanname.
:lol: goed hoor Ernie.

Seinhuis
Berichten: 2387
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dit is het grootste schadeclaim topic van dit forum. Ik zal gelijk de deurwaarder erop afsturen :lol:

Dirkie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door Dirkie »

kezeman schreef:
14 dec 2021 13:16
Vaak komt de prijs bij de kassa niet overeen met het aanbod in de stelling of de folder. Het is kort geleden een onderwerp geweest in de uitzending van Radar.
Nu had ik bij AH in de BonusBox de aanbieding van gatenkaas geactiveerd.
In de aanbieding staat letterlijk: Alle AH Gatenkaas van de versafdeling Per 100 gram 1,00 ipv 1,32.
De kassa berekent met korting 10,97 per/kg, dus betaal ik voor 465 gram 0,37 teveel.
In een chat met de klantenservice komt de medewerker tot de conclusie dat ik meer dan 100 gram had gekocht dus geldt daar een andere prijs. Toen ik mijn ongeloof uitte over zo iets geks ging hij in conclaaf met een een collega en toen kwamen ze tot de conclusie dat de BonusBox aanbieding een fout bevatte. Ik moet maar langs de info-balie in de winkel of die iets konden doen. Weer in de rij gaan staan bij mensen die geen afstand houden! Het is maar 37 cent en dan krijg je natuurlijk 35 cent contant terug. Het gaat mij om het principe: de fout is bijna altijd in het nadeel van de consument!
U begint met het woord vaak. Dat betekent dat U dit al veel vaker meegemaakt hebt of het is slechts een aanname van uw kant. Ik zou eerder zeggen het komt wel eens voor of het kan gebeuren. U neemt ook aan dat de fout bijna altijd in het nadeel van de consument is. Ook dat is een aanname.
Daarbij geeft de medewerker in de chat aan dat er een oplossing mogelijk is, namelijk kom langs en we lossen het op (en mijn ervaring is dat het dan ook opgelost wordt). Het argument dat mensen geen afstand houden is niet van toepassing, immers U bent al in de winkel geweest en ik neem aan dat daar de situatie hetzelfde was. Het enige wat wel juist is is de melding dat het gaat om het principe. Het nadeel van principes kan zijn dat deze geld kunnen kosten, maar dat moet U dan maar accepteren.
Ik wens u verder veel succes met het afhandelen van deze grote schade claim.
En in het kader van tijd is geld: u beseft neem ik aan wel dat U, de medewerkers van de chat van AH en alle personen die hier een al dan niet nuttige bijdrage gegeven hebben er al meer tijd aan besteed hebben dan omgerekend die 37 cent :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
14 dec 2021 15:43
ErnieG schreef:
14 dec 2021 15:31
En dat is jouw onjuiste aanname.
:lol: goed hoor Ernie.
Waarom moet ik ineens aan Bert denken? :roll:

Wat sjohie aangeeft is de enige juiste weg. Kassabon controleren doe je doorgaans in de winkel na het afrekenen, dan kun je meteen naar de servicebalie - iets waar ik ruime ervaring mee heb. :wink:

PGros
Berichten: 1163
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door PGros »

sjohie schreef:
14 dec 2021 13:39
En als het product in een aanbieding op is, geven ze desgevraagd een reclamecheque, zodat u die tot een week later alsnog voor die prijs kan kopen. Doet volgens mij geen andere supermarkt in Nederland.
Bij jumbo krijg je het gewoon gratis als het fout geprijsd is dat is nog beter dan een cheque.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door sjohie »

PGros schreef:
15 dec 2021 10:41
sjohie schreef:
14 dec 2021 13:39
En als het product in een aanbieding op is, geven ze desgevraagd een reclamecheque, zodat u die tot een week later alsnog voor die prijs kan kopen. Doet volgens mij geen andere supermarkt in Nederland.
Bij jumbo krijg je het gewoon gratis als het fout geprijsd is dat is nog beter dan een cheque.
Zoals u kan lezen in mijn tekst die u quote, slaat die reclamecheque op wat AH doet als een aanbiedingsproduct niet voorradig is. Dat heeft niks van doen met een eventuele verkeerde prijs, en wat een supermarktketen doet om dát af te handelen.. :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door sjohie »

ErnieG schreef:
14 dec 2021 14:45
sjohie schreef:
14 dec 2021 13:39
Ik snap de frustratie, maar even diep uitademend, wat hadden ze u anders moeten bieden?
Op zijn minst kan de klantenservice die 37 cent zelf overmaken in plaats van de klant weer naar de winkel sturen.
Er zijn om te beginnen 2 soorten AH's. De "echte", als in eigendom van het Ahold concern, en de franchisers. Dat zijn zelfstandige ondernemers, die voor een vergoeding, de AH formule gebruiken, inclusief achterliggende logistieke- en IT-systemen. Dat verschil is voor een klant bijna niet te zien.

Beide typen AH hebben wel compleet andere geldstromen, dus uw idee is alleen daarom, al niet zo makkelijk als u denkt. Centrale punt voor al dit soort zaken is de klantenservice, en dat is duidelijk, en veilig(er). Anders zou iedereen wel kunnen bellen en even wat geld terugvragen. Of dit zou via een online omgeving moeten, maar hoe richt je dat zo in dat dat veilig, en bruikbaar is? Niet elke klant is digitaal vaardig genoeg, en/of heeft een gekoppelde bonuskaart, dus dan wordt het lastig voor AH om een klant betrouwbaar aan een aankoop te koppelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Prijskaartje supermarkt

Ongelezen bericht door moederslink »

altijd direct de kassabon controleren en bij een vergissing gelijk naar de servicebalie gaan.
Geen gedoe via de telefoon :D .

Plaats reactie