Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mag niet, dus gewoon zelf voor je koters zorgen....ook als je werkt moet je rekening met uitval houden.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
14 dec 2021 15:08
Mag niet, dus gewoon zelf voor je koters zorgen....
Het mag wel degelijk. Het is alleen uiteraard onverstandig.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
14 dec 2021 14:41
Lowieze schreef:
14 dec 2021 12:09
Jose2501 schreef:
14 dec 2021 12:01
@reggie Wat ik bedoelde te zeggen is dat Pfizer bezig is een heel nieuw vaccin te ontwikkelen tegen de omikronvariant. En voor volledige bescherming zouden dan 3 prikken nodig zijn. Dus als over een half jaar de effectiviteit van de boosterprikken is teruggelopen dan zullen de 65 plussers of misschien wel iedereen weer een oproep krijgen voor drie prikken.

(…)
Ben benieuwd waar u dat gelezen hebt. Aangezien u het niet zo nauw neemt met lezen en weergeven, graag een bron hiervan.
In de liveblog van AD en Volkskrant.
Ik heb de liveblog van AD helemaal doorgescrold, maar uw bewering is nergens te vinden. Apart, vind u niet?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
14 dec 2021 13:07
Moneyman schreef:
14 dec 2021 12:53
Ik zie daar mensen die graag gevaccineerd willen worden. Daar is niets volgzaams en niets engs aan.

Het zou zo mooi zijn als de discussie hier nu eindelijk eens vrij zou blijven van dit soort tendentieuze, stigmatiserende en polariserende karakteriseringen. Maar dat zal wel vergeefse hoop zijn :roll:
Zou zeker mooi zijn!
Juist voor ongevaccineerden worden tendentieuze, stigmatiserende en polariserende karakteriseringen volop gebruikt
Voor ongevaccineerden die met klinkklare onzinverhalen komen klopt dat inderdaad. Maar die hebben zichzelf al extreem belachelijk gemaakt dus dat kleine beetje extra moet geen probleem zijn.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
14 dec 2021 15:20
Dan zoek je niet goed denk ik @lowieze.
Of, nog beter, zoals je al meerdere malen is gevraagd: geef de exacte url naar dat stuk van het bericht.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
14 dec 2021 15:58
Ik lees 's ochtends alle liveblogs. Zowel nationaal als internationaal. Dit is een link naar Reuters van vorige week maar is wel in het Engels. De Volkskrant heeft het ook in het Nederlands maar in een van hun liveblogs:

https://www.reuters.com/business/health ... 2021-12-08
“We can't find that page”

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

reggie2 schreef:
14 dec 2021 15:08
Mag niet, dus gewoon zelf voor je koters zorgen....ook als je werkt moet je rekening met uitval houden.

Oh, ik lees net dat opvang door opa's en oma's weinig zin heeft.

Patricia Bruijning, epidemioloog-kinderarts:

‘Ik denk dat we niet goed kunnen zeggen of deze maatregel veel of weinig oplevert. Het hangt van veel onzekerheden af. Als nu blijkt dat alle opa’s en oma’s in de week voor Kerst op de kleinkinderen gaan passen, heeft een schoolsluiting weinig zin.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b6975b9b/

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het stuk over die pillen in de Volkskrant.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b31d2e7a/

Flink naar beneden scrollen.

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jose2501 schreef:
14 dec 2021 15:58
Ik lees 's ochtends alle liveblogs. Zowel nationaal als internationaal. Dit is een link naar Reuters van vorige week maar is wel in het Engels. De Volkskrant heeft het ook in het Nederlands maar in een van hun liveblogs:

https://www.reuters.com/business/health ... 2021-12-08
Volgens mij is dit toch goed nieuws? Er stast dat een booster shot met het huidige vaccin, in aanvulling op de eerder gegeven twee injecties, de bescherming tegen de omikronvariant weer op peil brengen. Wat mij betreft een geruststellende gedachte.

Deze eerdere quote voeg ik er nog aan toe:
Jose2501 schreef:
14 dec 2021 08:00
Net gelezen in liveblog van AD. In Ierland, met de hoogste vaccinatiegraad van Europa schieten de besmettingscijfers als een raket omhoog door de omikron variant.
En toch maar volhouden dat de boosterprik ons gaat beschermen?

Ook gelezen dat Pfizer werkt aan nieuw Omikronvaccin dat wel 3 prikken nodig heeft voor 'volledige' bscherming. Moet nog wel onderzocht worden staat er ook bij. (...)
In het bericht van Reuters gaat het dus over driemaal het huidige vaccin (volledige vaccinatie plus booster) en er wordt gewerkt aan een nieuw vaccin tegen de omikronvariant.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 14 dec 2021 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
14 dec 2021 16:01


‘Ik denk dat we niet goed kunnen zeggen of deze maatregel veel of weinig oplevert. Het hangt van veel onzekerheden af. Als nu blijkt dat alle opa’s en oma’s in de week voor Kerst op de kleinkinderen gaan passen, heeft een schoolsluiting weinig zin.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b6975b9b/
Met die instelling heb je dus lak aan je ouders/schoonouders. Je moet incalculeren dat dit er aan zat te komen. Alsnog blijven het ten alle tijden jouw/mijn kids.

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

reggie2 schreef:
14 dec 2021 16:12
ZeerPrivé schreef:
14 dec 2021 16:01


‘Ik denk dat we niet goed kunnen zeggen of deze maatregel veel of weinig oplevert. Het hangt van veel onzekerheden af. Als nu blijkt dat alle opa’s en oma’s in de week voor Kerst op de kleinkinderen gaan passen, heeft een schoolsluiting weinig zin.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b6975b9b/
Met die instelling heb je dus lak aan je ouders/schoonouders. Je moet incalculeren dat dit er aan zat te komen. Alsnog blijven het ten alle tijden jouw/mijn kids.

Mijn kinderen zijn 20+, reggie2. Bovendien wordt toch gezegd dat ze nauwelijks ziek worden als ze die booster hebben?

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
14 dec 2021 16:01
Link hersteld
U heeft het wel heel vreemd vertaald dan. Ik lees niks over een nieuw vaccin tegen de nieuwe variant en dat we dan opnieuw 3 prikken krijgen.

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lowieze schreef:
14 dec 2021 16:18
Jose2501 schreef:
14 dec 2021 16:01
Link hersteld
U heeft het wel heel vreemd vertaald dan. Ik lees niks over een nieuw vaccin tegen de nieuwe variant en dat we dan opnieuw 3 prikken krijgen.
Dat staat er ook helemaal niet. Er zijn twee mededelingen:
1. Volledige vaccinatie (2x) plus booster (in totaal 3 prikken) met het huidige vaccin beschermt tegen de omikronvariant.
2. Er wordt gewerkt aan een vaccin specifiek tegen de omikronvariant (mogelijk in maart 2022)

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ergo: de weergave/ vertaling van Jose is weer eens (...) verkeerd. En dan vind Reggie het vreemd dat er naar bronnen wordt gevraagd... :lol:

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ergo: geen nieuws, is hier vaker langsgekomen. Of is het nieuws, dat beide feiten in het nieuws zijn?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
14 dec 2021 16:17


Mijn kinderen zijn 20+, reggie2. Bovendien wordt toch gezegd dat ze nauwelijks ziek worden als ze die booster hebben?

Ze zeggen zoveel., de mijne zijn ook boven de 20

Maar alsnog zijn de koters ( jonge kinderen ) besmettelijk dus die breng je niet naar opa of oma omdat jij toevallig je werk moet doen...

Boosterprik heb ik al eerder aangegeven , geloof ik niet in.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
14 dec 2021 16:25
Ergo: de weergave/ vertaling van Jose is weer eens (...) verkeerd. En dan vind Reggie het vreemd dat er naar bronnen wordt gevraagd... :lol:
Op deze manier krijg je mensen wel zo gek dat ze geen vaccinatie meer willen, met zulke leugens en verzinsels

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

reggie2 schreef:
14 dec 2021 16:27
(...) Boosterprik heb ik al eerder aangegeven , geloof ik niet in.
Dan moet u toch echt even die link van Jose2501 naar Reuters even lezen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Iets heel anders. Luchtreinigers worden meer en meer ingezet. Stiftung Warentest heeft ze opnieuw getest en slechts vier zijn goed genoeg, halen aerosolen, pollen en sommige formaldehyde uit de lucht.

Het eigenlijke testartikel is betaald, daarom een alternatieve link, die je zelf mag vertalen: https://www.rtl.de/cms/stiftung-warente ... 83072.html
Best getest: Xiaomi Mi Air Purifier Pro, goedkoop in aanschaf, duur in gebruik.
Daarna Levoit 400S en twee onder de merknaam Philips: AC2939/10 en Ideal AP30 Pro.

Lijkt mij wel passen hier, voor meelezers die op een school werken of zo. Hoeven ze groep 1-8 niet naar huis te sturen, officieel online les te geven en in de praktijk de school te sluiten. Een luchtreiniger in het lokaal is dan het betere alternatief om de kleintjes gezond te houden.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
14 dec 2021 16:57
Lijkt mij wel passen hier, voor meelezers die op een school werken of zo. Hoeven ze groep 1-8 niet naar huis te sturen, officieel online les te geven en in de praktijk de school te sluiten. Een luchtreiniger in het lokaal is dan het betere alternatief om de kleintjes gezond te houden.
Eens. De resultaten in Staphorst waren positief. is vast wat op af te dingen, maar ik zie wel mogelijkheden.

Gesloten