Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
18 dec 2021 22:07
Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:15
Tja, ik ben gewoon klaar met mensen die feiten negeren en maar doen wat ze willen en dat het hele land op leggen. Zeker terwijl ze aangeven dat ze niet weten wat ze nu precies aan het doen zijn (het kan ook mee vallen)
Welke feiten worden genegeerd?
Nou, de cijfers die omlaag gaan bijvoorbeeld. De cijfers uit andere landen met de Omikron variant, die lijken me toch meer representatief dan de aannames van het omt. Of zij moeten cijfers hebben die anders zijn, maar dat betekent dat de overheden van die landen liegen.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

De ziekenhuis cijfers dalen nu wel licht, maar dat is voornamelijk als effect van ingevoerde maatregelen op eerdere varianten.
Immers, Omikron heeft nog maar een klein "marktaandeel" ,
Maar Omikron verspreidt zich veel sneller en wordt de dominante variant, dus voorzichtigheid is geboden.

En al zijn de cijfers iets gedaald, deze waren wel op een onacceptabel hoog nivo: We scheerden langs code zwart, andere zorg werd op laag pitje gezet.

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 22:33
Cro schreef:
18 dec 2021 22:15
Nijogeth schreef:
18 dec 2021 21:58
Waarom konden we niet weer op afspraak gaan werken, zoals in maart? Waarom niet? Dat kan niemand me uitleggen.
Dat het niet prettig ik snap ik, maar dit kan toch nog gewoon.
Als ik lees in de maatregelen:
Alle niet-essentiële winkels zijn gesloten. Bestellen, afhalen en retourneren is mogelijk.
Dat lijkt me voor een schoenenzaak wel mogelijkheden te bieden, de meeste schoenenzaken lijken immers tegenwoordig wel een webshop te hebben.
Een paar schoenen moet gepast worden. Via de website is leuk, maar er valt geen droog brood mee te verdienen. Een gemiddeld paar schoenen moet 4 of 5 keer verstuurd worden voor het verkocht wordt.
Daar heb ik persoonlijk dan geen last van, misschien dat ik een makkelijke klant ben, maar bijvoorbeeld mijn sportschoenen koop ik al jaren enkel online, meerdere paren per jaar en terugsturen is nog nooit aan de orde geweest. Maatvoering klopt altijd.

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat al die winkels die juist de laatste jaren webshops toevoegen dat doen omdat ze er geen droog brood aan verdienen, dan zou dat toch nooit uit kunnen?

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
18 dec 2021 22:47
De ziekenhuis cijfers dalen nu wel licht, maar dat is voornamelijk als effect van ingevoerde maatregelen op eerdere varianten.
Immers, Omikron heeft nog maar een klein "marktaandeel" ,
Maar Omikron verspreidt zich veel sneller en wordt de dominante variant, dus voorzichtigheid is geboden.

En al zijn de cijfers iets gedaald, deze waren wel op een onacceptabel hoog nivo: We scheerden langs code zwart, andere zorg werd op laag pitje gezet.
Dit dus. Het is echt niet dat er niets aan de hand is. En gezien de verwachtingen is hard ingrijpen logisch. Het argument van Nijogeth dat men op aannames acteert is dan ook misplaatst. Acteren op zekerheden is onmogelijk.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
18 dec 2021 22:53
En gezien de verwachtingen is hard ingrijpen logisch.
Zou ik inkomen, maar de vraag is nog steeds waar de verwachtingen op zijn gebaseerd. Tot nog toe lijkt Omikron nergens voor een hogere ziekenhuisbezetting te zorgen, alleen voor extra besmettingen. Dan is het raar dat naast je neer te leggen en iets totaal anders als verwachting te gaan hebben.

En ik ga er nog steeds van uit dat de cijfers van de landen waar Omikron al veel meer voorkomt kloppen. Als de cijfers vanuit de overheden al niet kloppen, wie moeten we dan nog vertrouwen?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet gelezen dan dat al die andere landen ook de maatregelen verscherpen?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 23:11
Moneyman schreef:
18 dec 2021 22:53
En gezien de verwachtingen is hard ingrijpen logisch.
Zou ik inkomen, maar de vraag is nog steeds waar de verwachtingen op zijn gebaseerd. Tot nog toe lijkt Omikron nergens voor een hogere ziekenhuisbezetting te zorgen, alleen voor extra besmettingen. Dan is het raar dat naast je neer te leggen en iets totaal anders als verwachting te gaan hebben.

En ik ga er nog steeds van uit dat de cijfers van de landen waar Omikron al veel meer voorkomt kloppen. Als de cijfers vanuit de overheden al niet kloppen, wie moeten we dan nog vertrouwen?
Tja de verwachtingen die sommigen zelf hebben zijn nu eenmaal meer waard dan de verwachtingen van anderen..

Beter eerst Een code zwart veroorzaken en dan pas in lockdown.

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 23:11
Moneyman schreef:
18 dec 2021 22:53
En gezien de verwachtingen is hard ingrijpen logisch.
Zou ik inkomen, maar de vraag is nog steeds waar de verwachtingen op zijn gebaseerd. Tot nog toe lijkt Omikron nergens voor een hogere ziekenhuisbezetting te zorgen, alleen voor extra besmettingen. Dan is het raar dat naast je neer te leggen en iets totaal anders als verwachting te gaan hebben.

En ik ga er nog steeds van uit dat de cijfers van de landen waar Omikron al veel meer voorkomt kloppen. Als de cijfers vanuit de overheden al niet kloppen, wie moeten we dan nog vertrouwen?
Het zou er voor mij wel afhangen wat voor landen dat zijn, ik zou cijfers uit westerse landen bijvoorbeeld sneller vertrouwen dan cijfers uit Afrika of zuid Amerika bijvoorbeeld, denk bijvoorbeeld aan Brazilië waar die president of mp onzin aan het uitkramen was.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 23:11
Moneyman schreef:
18 dec 2021 22:53
En gezien de verwachtingen is hard ingrijpen logisch.
Zou ik inkomen, maar de vraag is nog steeds waar de verwachtingen op zijn gebaseerd. Tot nog toe lijkt Omikron nergens voor een hogere ziekenhuisbezetting te zorgen, alleen voor extra besmettingen. Dan is het raar dat naast je neer te leggen en iets totaal anders als verwachting te gaan hebben.

En ik ga er nog steeds van uit dat de cijfers van de landen waar Omikron al veel meer voorkomt kloppen. Als de cijfers vanuit de overheden al niet kloppen, wie moeten we dan nog vertrouwen?
Heb je de persconferentie uberhaupt geluisterd?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

De verwachting van de Britten zelf is overigens ook heel anders:
Chris Witty, de belangrijkste medische adviseur van de Britse regering, waarschuwde donderdag echter dat de enorme toename in besmettingen onvermijdelijk tot meer ziekenhuisopnames zou leiden. "Zelfs als de omikronvariant minder ziekmakend is, zullen op korte termijn meer mensen in het ziekenhuis terechtkomen, omdat er simpelweg meer mensen besmet raken", aldus de Britse equivalent van Jaap van Dissel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:50
Niks is erger dan ieder jaar net voor kerst je moeder jankend aan de telefoon krijgen. Dankjewel meneer Rutte, idioot.
Ik vind het rot voor je ouders en ik kan begrijpen dat dat voor jou , als zoon , pijn doet , een huilende moeder.
We zitten met 17 miljoen in dit schuitje en we zullen moeten doorvaren.
Rutte is niet de idioot, ook al ben ik absoluut géén fan van hem.
Ieder land worstelt ermee. Omicron gaat als een gek.
Je kunt het niet verkopen dat miljoenen besmet zullen worden die of niet zijn ingeënt of nog steeds niet de booster hebben gekregen.
Het boosteren had veel eerder moeten gebeuren, dan was er misschien nu niet zo.n harde lock-down nodig geweest.
Zolang er nog zoveel ongevaccineerden en virus ontkenners zijn moet er van hogerhand tóch worden ingegrepen om het tij enigszins te keren en de zorg niet te overbelasten.
Met de moed der wanhoop denk ik...🤔 .
En ja, we hadden beter voorbereid moeten of kunnen zijn , en ja we ( de experts) weten er nog niet alles van en ja het is een struggle voor velen.......en ja, het is een crisis.......!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Persoonlijk maak ik mij de meeste zorgen over de psyche en de veiligheid van kinderen en jongeren , maar ook van vrouwen in onveilige thuissituaties.
Huiselijk geweld neemt schrikbarend toe.
Daarnaast is het gebrek aan goed onderwijs een grote zorg op termijn.
Basis-middelbaar- en academisch onderwijs.
En onderschat de eenzaamheid van miljoenen , zeker ook van ouderen , niet .
Zij die al een echte oorlog hebben meegemaakt.
Niemand van ons heeft om deze crisis gevraagd.
Dat het geld blijkbaar over de plinten klotst maakt niets van dit alles goed.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, dan is straks Omi-Kron enigszins onder de duim, wat komt er dan?

Corona blijft voorlopig nog wel, tot er een dominante variant is die aanzienlijk minder slachtoffers maakt. Tot die tijd heeft het weinig nut steeds weer te jojo-en met allerlei maatregelen. Waarom niet, te beginnen in september volgend jaar, preventief maatregelen te nemen? Kan een boosterprik zijn, kan het reguleren van mensenstromen zijn, van alles en nog wat is er mogelijk zonder dat het een te grote impact heeft op de maatschappij.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Corona met zn varianten zal blijven.
Ik denk dat er jaarlijks geprikt zal moeten worden.

Welke maatregel dan ook , het heeft hoe dan ook impact op onze levens.
Reguleren? Daar werkt dit dwarse volk niet aan mee , vrees ik.
Iedere maatregel zal er één te veel zijn , voorlopig.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vaccinatiegraad in Nederland is anders best hoog. En dat zonder vaccinatieplicht.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
19 dec 2021 01:17
Vaccinatiegraad in Nederland is anders best hoog. En dat zonder vaccinatieplicht.
...en met vaccinatie-drang en -dwang.

Nevyn
Berichten: 1368
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nevyn »

Het enige wat ik nu bijna 2 jaar hoor is, wordt de druk niet te hoog voor de ziekenhuizen.
En al 2 jaar lang zie ik geen beweging om dit echt te verbeteren.
Alleen maar protocollen, Nederland is een land van protocollen.
In tijd van nood moet je protocollen laten varen.
Zorgen dat je ziekenhuizen voor Corona krijgt. Had gelijk al gemoeten.
En je hoeft niet alleen verpleegkundigen te hebben, wassen en verzorgen kan een helpende ook
Onder asielzoekers is zelfs medisch personeel.
Als je op je buik ligt maakt het niet uit of ze Nederlands spreken, als je de liefde maar voelt.
En dan laten uitrazen dit virus.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1016
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

16again schreef:
19 dec 2021 06:27
Bob Schurkjens schreef:
19 dec 2021 01:17
Vaccinatiegraad in Nederland is anders best hoog. En dat zonder vaccinatieplicht.
...en met vaccinatie-drang en -dwang.
Die drang en dwang is er wel degelijk. Daarvoor hoef ik alleen maar deze topic door te lezen waar sommige er niet voor terugdeinzen om ongevaccineerden van alles toe te wensen, maar weinig goeds.
Sociale controle en dreiging van uitsluiten zijn ook een vorm van drang en dwang.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laat u zich dan dringen en dwingen door een forum?

Nevyn
Berichten: 1368
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nevyn »

Op de manier die ik boven heb geschreven is drang en dwang niet van toepassing, wil je je niet laten vaccineren, prima er is een bed voor je beschikbaar als je ziek wordt.
Want ik kan er niks anders van maken dan dat de regels alleen zijn om de druk in de ziekenhuizen te verlichten.
Men zegt te denken aan de ouderen, sluit de scholen om opa en oma te beschermen.
Wie moeten er oppassen als de scholen dicht zijn? opa en oma.

Gesloten