ik weet niet of je dit omkering van bewijslast kan noemen. Ze constateren je goederen daar en jij bent degene die maar aan moet tonen dat het niet aan jou lag of aan jou verweten kan worden. Het is helaas vaak het geval. Het is geen strafrecht waar je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is (al moet ik wel zeggen dat ook daar het vaak toch aangenomen wordt). Het ligt aan de bepaling in de wet en wat dat vereist om je een boete op te kunnen leggen, en dat gaat soms best makkelijk.Moneyman schreef: ↑12 dec 2021 18:55Op welke wettelijke bepaling baseer je de omkering van de bewijslast die je hier poneert?ElleFlowers schreef: ↑12 dec 2021 01:08Het is een hele lastige zaak vrees ik waarbij het lastig aan te tonen is dat je het niet hebt gedaan. De rechter zal meer nodig hebben om te twijfelen dat je het niet hebt gedaan.
Juridisch lastige zaak waarbij er geen bewijs is vrees ik (tenzij je meer hebt en bijvoorbeeld weet wie het heeft gedaan en daar documenten van hebt etc).
Ik kan er niet meer van maken helaas. Heel rot!
Bewijslast is een lang verhaal waar boeken over zijn geschreven en voor een rechter vaak niet altijd werkt. Het ligt hier aan de omschrijving van de overtreding. Je zal met iets moeten komen hoe die doos daar komt of jou naam in het afval opduikt.
Ik kan er echt niet meer van maken.