LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
defeef

Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door defeef »

Ca. 1,5 jaar geleden apparaat aangeschaft voor € 749,- (bij BCC). Sinds kort krijg ik constant de foutmelding "no disc", ook indien er een legaal aangeschafte dvd(film) geladen is. Ik heb contact gezocht met Philips maar krijg geen antwoord. BCC raadt update van firmware aan, maar dit biedt geen oplossing, foutmelding blijft. Ik heb inmiddels op internet ontdekt (via Kieskeurig en ook andere websites) dat er tientallen lotgenoten zijn met hetzelfde apparaat en hetzelfde probleem. Het blijkt dat ook andere dvd-recorders van Philips het genoemde probleem hebben. Op de site www.DVD.reviewer.co.uk loopt een forum onder de titel "Philips DVDR890 nightmare"!! Dit lijkt mij genoeg zeggen.
Ik heb het apparaat naar de winkel teruggebracht een krijg een prijsopgave van de reparatie. Ik ben echter van mening dat dit een ondeugdelijk apparaat is een vervangen dient te worden. Ik lees reviews van mensen die het apparaat al minimaal 3 keer zonder resultaat hebben laten nakijken. Mijn vraag is: wat is wijsheid in deze en hoe kan ik mijn consumentenrecht halen.

Gast

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Onstond echter al na een half jaar. Heb het apparaat teruggebracht naar de winkel (eenmanszaak) en werd daar erg vriendelijk geholpen. Had binnen drie weken apparaat terug met de mededeling dat een serie apparaten te scherp waren afgesteld waardoor bijna niet 1 dvd te lezen was. Apparaat is bijgesteld en loopt sindsdien weer perfect.

Klacht is dus bij philips bekend. En de winkel moet gewoon zorgen voor een degelijke afhandeling,.

fm

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door fm »

komt zeker weer door die firmware update's waar philips altijd last van heeft daarom koop nooit een philips neem bijv een panasonic nooit problemen

Gast

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door Gast »

Nee hoor philips vind ik een prima merk! Op dit foutje na, wat overigens prima is opgelost (zeer nette service om fout ook toe te geven) heb ik nooit problemen met philips gehad. En bijna alle apparaten met een stekker komen toch van philips vandaan.

tdv12345

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door tdv12345 »

Ik ben sinds twee jaar in het bezit van een dvd recorder van dit type.
Sinds enkele maanden heb ik weer problemen ermee, juist vanmiddag heb ik hem bij de winkelier terug gebracht waarschijnlijk is de laser kapot, hij wordt opgestuurd naar een reperatie centrum speciaal voor Philips D.V.D. spelers naar ik meen in Belgié.
Hij bleef soms stilstaand beeld geven en sinds verleden week gaf hij steeds de melding no-disc.
Dit is al de tweede keer dat ik er problemen mee heb.
Ook kan hij de snellere disc 1x8 niet aan .Ik heb hier driemaal over naar de klantenservice van Philips gebeld en ik kreeg hier drie maal een geheel ander antwoord over.
Eerste antw. "jammer dan kunt u die discs niet gebruiken ook als over een poosje de langzame ( 1x4 ) niet meer te koop zijn, dus dvd recorder de kast in.
Tweede antw. Op de site van Philips een programmatje downladen en op een cd branden en je recorder upgraden
Derde antw. we weten nog wat we hier aan moeten doen het probleem is bekend het komend jaar hopen we het probleem op te lossen.
Geen enkel advies heeft tot nog toe geholpen.

kuijs

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door kuijs »

Ook ik ben in het bezit van zo'n, zoals ik uit de berichtgeving begrijp, beruchte dvd recorder van Philips.

Mijn apparaat herkent geen Philips dvd RW's, geen Philips +R en vaak geen orginele dvd's.
Ik heb de recorder nu zo'n 1,5 jaar en heb heb hem aan de verkoper (ITS) geretourneerd.
Het apparaat is door Philips gerepareerd, waarmee zijn dus het defect mijn inziens hebben toegegeven.
Toen ik het appaaat op kon halen werdt ik verzocht de reparatiekosten a € 107,00 te betalen. Naar mijn mening is het een onvolkomenheid van het apparaat en moet het door de verkoper of de fabrikant betaald worden. Ik heb niet betaald en dus mijn dvd recorder ook niet mee gekregen.

Welke stappen kan ik nu nog ondernemen om mijn dvd recorde kosteloos terug te krijgen.

mr t

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door mr t »

Waarom laat je de koop niet ontbinden? Ben je van de winkel en het apparaat af.

erikk

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door erikk »

Ik heb dezelfde problemen met de 890 gehad.
Na ruim een jaar gingen de meeste opnamen mis.
Gelukkig had ik het apparaat indertijd bij een speciaalzaak gehaald (elvic) waar men nog wel oog voor service heeft.
Het apparaat werd zonder morren opgestuurd naar de reparatieafdeling van philips in belgie.
Na ongeveer 6 weken kreeg ik het apparaat gerepareerd terug (kostenloos).

Moraal van dit verhaal:
Philips weet dat dit een zwak punt is, dus ook na de garantietermijn zal philips dit kostenloos verhelpen.
Ik vermoed dan ook dat alle betaalde bedragen aan winkels te maken hebben met "eigen onderzoekskosten"....

martijn1

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door martijn1 »

Je zegt in je bericht dat je een prijsopgave hebt gekregen van BCC voor de reparatie van het apparaat. Vaak krijg je meerdere opties bij BCC, namelijk akkoord gaan met een bepaald bedrag voor de reparatie (is een kortingsbedrag op basis van de richtlijnen in de consumentenwetgeving, bijv. slechts 2/5 van de reparatiekosten), maar je kunt vaak ook kiezen voor bijbetalen van een klein bedrag voor een volledig nieuw apparaat (bijvoorbeeld DVDR610 van philips). Het is in ieder geval zo dat de garantie voorbij is, die is op dit apparaat 1 jaar volledig. Het heeft echt geen zin om te gaan bakkelijen over recht op 5 of 2 jaar garantie, dit is NERGENS wettelijk vastgelegd en ook niet reeel. Zou je mij de opties kunnen voorleggen die BCC geeft voor de reparatie of vervanging, dan kan ik je misschien adviseren over wat te doen. Realiseer je wel, dat als je akkoord gaat met een reparatie, van bijvoorbeeld 100 euro, je hiervoor een gerepareerd, oud apparaat retour krijgt, dus geen gloednieuw apparaat. Jouw dvd-recorder kost tegenwoordig nieuw nog maar rond 290 euro. Hou daar dus wel rekening mee.

mderooij

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door mderooij »

Mijn DVD recorder is nu inmiddels al meer dan twee maanden in reparatie en zowel de Speciaalzaak als de Philips heeft geen flauw idee wanneer hij terugkomt. Philips al twee mailtjes gestuurd en het duurt weken voordat je bericht terugkrijgt. Ik schrok ook van alle klachten op deze site over de recorder en vraag me af of Philips niet een terugroepactie moet doen als werkelijk alle recorders binnen twee jaar stuk zijn.
Vriendelijke Groet Monique

Peter Richards

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door Peter Richards »

Ik bezit ook een philips DVD 890
Aangeschaft bij media markt in de zomer van 2003.
Na een half jaar gaf de apparaat no disc meldingen.
Heb de machine ter reparatie aangeboden.
Philips heeft destijds de laserunit vervangen.
:D

Witter

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door Witter »

Martijn1, wat je zegt, klopt niet - je mag ervan uitgaan dat het apparaat, indien duegdelijik gebruikt, toch zeker 2 tot 3 jaar zonder kapot te gaan werkt. Als het na die tijd kapot gaat, dien je wat mee te betalen, maar in die periode mag het niet kapot gaan. Gaat het wel kapot, dan behoort de winkelier het kostenloos te (laten) maken.

Let op: ik spreek hier uitdrukkelijk over 'winkelier', omdat je geen overeenkomst met de fabrikant hebt, maar met de winkelier.

Dit is wettelijk vastgelegd, alleen hebben de fabrikanten een garantie verzonnen en zeggen gewoon dat er na die tijd niks meer gegarandeerd is. Wel, de rechter e.a. denken daar regelmatig anders over.

Geen Philips

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door Geen Philips »

Al zolangs as dat er DVD-recorders op de markt zijn, zijn er problemen met de Phlips modellen. Je moet elke dag een nieuwe firmware downloaden en ze kunnen nooit een disc lezen. Ik zou gewoon mijn geld terug eisen (ze leveren een ondeugdelijk produkt) en dan een andere kopen van een ander merk

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Probleem is niet zozeer DVD-recorder gerelateerd als DVD-apparaat gerelateerd.

Ik heb 2 maal een DVD-speler, 1 maal van Philips en 1 maal van Toshiba, beiden waren van een redelijke prijs (300 a 400 euro) en beide apparaten gaven na 1,5 jaar no-disk errors.

Mijn beleving is dat de laser te warm word en dat er iets smelt waardoor de afstelling niet meer klopt. Dat was vroeger namelijk bij cd-branders ook regelmatig een probleem...

Deze errors weerhouden mij ervan een dure DVD-recorder te kopen, wie vertelt mij dat dat met een 800 euro HD-DVD-recorder weer niet gebeurd? Ik koop nu maar op de "koopjes"-afdeling, dvd-spelers van max 200 euro... minder risico...

Misschien dat de techneuten hier wat meer over weten...

BERTELS

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door BERTELS »

In 1997 heb ik een cd-recorder gekocht van philips, heb er in 3 jaar ongeveer 30 cd's mee gebrand. in die 3 jaar is het apparaat 5x defect geweest. Genoeg ervaring om nu geen philips dvd recorder te kopen.
Ik heb een sony gx-3 gekocht, wordt nu al een jaar zeer intensief gebruikt, ik neem elke dag wel wat op... En HOERA... nog NOOIT geen enkel probleem gehad. Heb er nu een tweede exemplaar van hetzelfde type bij gekocht (is nu wel erg goedkoop geworden, dus leuk ipv video op de slaapkamer) en deze doet het ook perfect.

Dus: pleur die philipszooi in de kliko en koop een sony ! (of panasonic, pioneer etc.)

JLG

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door JLG »

Beste Mensen, Philips heeft het probleem op de dvd recorder erkend en heeft hierom de garantie op dit apparaat met onbepaalde tijd verlengt. Als het garantiejaar voorbij is het je dus nog gewoon GARANTIE. Ik werk zelf bij een winkel en heb hier dus veel ervaring mee. Zelfs na 1.5 jaar wordt het apparaat kostenloos gerepareerd. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Groetjes, Jesse

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: Philips dvdr890 (dvd-recorder)

Ongelezen bericht door rojo »

Ja maar philips blijft maar doorborduren op een veroudert ontwerp.
Het betreft hier oudere software die 1 keer in de zoveel tijd geupdate moet worden om dat je anders diverse errors krijgt zoals no disc etc.
Philips erkent dit en stuurt je dan een cd op met de update ,ik zelf vind dit een pleister op een al onstane wond .
Dit omdat je misschien over enkele weken/maanden weer met dat probleem word geconfronteerd.
Ik zelf vind de nieuwere dvd recorders van philips erg mooi ,ook die met harde schijf maar kreeg al weer te horen in een winkel dat er hiermee ook al weer problemen zijn zoals de guide + doet het niet en er zijn weer diverse errors en ja hoor er is weer een update cd beschikbaar.
Belachelijk voor een apparaat dat pas enkele maanden op de markt is .
Ik heb in het verleden philips dvd recorders gehad niks dan problemen mee ,heb nu de sony rdrgx7 en ja hoor na een 1,5 jaar nog steeds geen error gehad dus sony gaat wel met de tijd mee en philips niet.
Zoals het opnemen op +en - dvd sony doet beide formaten philips alleen maar + is dat nou vooruit kijken want stel dat _ de standaart word ooit kan jeje philips wel weggooien .
kijk maar naar de video recorders betamax en video 2000 is ook niks meer waard .standaart werd vhs dus wees opgepast.

Gesloten