Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

kuklos

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat leuk, een Joeptoep filmpje. Dat is uiteraard veel beter dan linkedn het wetenschappelijke artikel dat deze meneer claimt te bespreken.
Researchers from UC Davis and Harvard have written an article published in NEJM about the role of anti-idiotype antibodies possibly causing autoimmune disease in some individuals. They think that the network hypothesis formulated by Neil K Jerne (a Nobel Laureate) maybe at play.
Nu nog de link naar dat artikel zelf. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMcibr2113694

Link staat bij het YouTube filmpje.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

sylvesterb schreef:
28 dec 2021 12:47
kuklos schreef:
28 dec 2021 11:05
Op zich heeft 16again een punt. Dat China de deuren gesloten hield is geen goed teken. Dan stinkt er iets. Maar het is geen bewijs dat het virus uit een lab ontsnapt is.
China is een gesloten land, dat is het op alle gebieden een conclusie aan hun normale gedrag verbinden is voorbarig.
De hele wereld heeft nu last van een virus dat uit China komt. Dat China vervolgens nog steeds weigert openheid van zaken te geven geeft aan dat het stinkt. Ongeacht wat hun cultuur is.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
27 dec 2021 21:36
scharrelschipper schreef:
27 dec 2021 21:06
(...) Verder nog een update over onze vriendin die met een gebroken heup in het ziekenhuis terecht kwam.
Gelukkig gelijk geopereerd en daarna dus naast iemand terecht gekomen die corona had in het ziekenhuis.
Effect;100 km verder gebracht in een voormalig ziekenhuis wat nu een soort quarantaine kamp is terwijl haar man (91) alleen thuis is.
(...)
Een trieste gang van zaken is dat wel, maar was dat in Nederland? Volgens mij worden coronapatiënten hier niet met andere patiënten op een kamer verpleegd. Van een voormalig ziekenhuis dat als quarantainekamp is ingericht heb ik ook nog nooit gehoord.
Ja, dat is in nl.
En ja, de besmetting opgelopen in het ziekenhuis.
Ondertussen verplaatst naar een soort dependance van het ziekenhuis.
ik begrijp dat men besmette mensen wil isoleren,maar ik vind dit nogal een gesjouw met een pas geopereerd mens.
Maar oke,ik was er niet bij en ik ben geen arts.

scharrelschipper

Lady1234 schreef:
27 dec 2021 22:41
@scharrelschipper

En welk voormalig ziekenhuis is dat quarantainekamp dan wel? En haar echtgenoot zou sowieso alleen thuis zijn, als zij in het ziekenhuis is opgenomen.
Ze waren eerst samen in een zorghotel met de kinderen vlakbij.
Dat was natuurlijk een stuk beter.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus zij was niet in een ziekenhuis? Het wordt steeds raarder.

scharrelschipper

Lady1234 schreef:
28 dec 2021 12:20
Erthanax schreef:
28 dec 2021 11:40
Eerlijk gezegd interesseren verhalen over Area 51 mij niet. Ik ben vooral benieuwd waar dat voormalig ziekenhuis is dat is ingericht als quarantainekamp voor covidpatiënten; dat mysterie zal ook wel nooit worden opgehelderd, vrees ik.
Maar ik begreep juist dat de mevrouw met die heupoperatie overgeplaatst was naar dat kamp.

Ook onzin natuurlijk.
Ik had gister en deze morgen even wat anders te doen.
En hoezo onzin?
De term quarantainekamp was niet van mij maar van de persoon in kwestie.
Na de operatie zat het echtpaar in een zorghotel vlak bij de kinderen,mooi dus.
Toen werd de besmetting geconstateerd, volgens het zorghotel opgedaan in het ziekenhuis.
Vrouw verplaatst naar een dependance van het genoemde voormalige ziekenhuis en man naar huis gestuurd.
Blijkbaar kon hij niet ter plaatse getest worden en dat gaat nu komende donderdag thuis gebeuren.
Overigens weet ik niet zeker of je wel van covid patient kunt spreken als je positief getest bent maar geen klachten hebt.
Maar dat is misschien niet relevant want ik snap dat men positief geteste mensen isoleert.
Ik deel hier een praktijk geval wat met corona te maken heeft en dan worden dingen in twijfel getrokken en als onzin afgedaan.
In de zin van "ik heb er nog nooit van gehoord,dus kan het niet waar zijn"
Vreemd hoor.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Covidpatiënten worden in het ziekenhuis op een covidafdeling verpleegd. Het is uitgesloten dat een operatiepatiënt bij een covidpatiënt op een kamer wordt gelegd, zoals u eerder schreef.
Er is in Nederland geen ziekenhuis met een "soort dependance" (op 100 km afstand!) waar covidpatiënten in een "quarantainekamp" worden verpleegd, zoals u eerder schreef:
(...) Verder nog een update over onze vriendin die met een gebroken heup in het ziekenhuis terecht kwam.
Gelukkig gelijk geopereerd en daarna dus naast iemand terecht gekomen die corona had in het ziekenhuis.
Effect;100 km verder gebracht in een voormalig ziekenhuis wat nu een soort quarantaine kamp is terwijl haar man (91) alleen thuis is.
(...)
Dit verhaal is onjuist. In het gunstigste geval is het door herhaaldelijk doorvertellen onbedoeld maar ingrijpend gewijzigd. In een minder gunstig geval heeft iemand u iets op de mouw gespeld.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 28 dec 2021 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Quarantainekamp ... spreektaal om beperkingen aan te geven.
Ter vergelijking: Coronabunker. Studentenhuis, waar iedereen op dat moment ziek is.

Taal blijft iets moois ;)

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus de ziekenhuizen zijn nu quarantainekampen geworden?

Erthanax

Jablan schreef:
28 dec 2021 14:08
Quarantainekamp ... spreektaal om beperkingen aan te geven.
Ter vergelijking: Coronabunker. Studentenhuis, waar iedereen op dat moment ziek is.

Taal blijft iets moois ;)
Taal is heel mooi ja, maar er is helemaal geen voormalig ziekenhuis dat nu een soort quarantainekamp is.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

28 dec 2021 13:58
Overigens weet ik niet zeker of je wel van covid patient kunt spreken als je positief getest bent maar geen klachten hebt.
Tja, je hoeft tegenwoordig niet ziek te zijn om toch ziek te zijn en thuis uit te zieken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
28 dec 2021 11:05
Op zich heeft 16again een punt. Dat China de deuren gesloten hield is geen goed teken. Dan stinkt er iets. Maar het is geen bewijs dat het virus uit een lab ontsnapt is.
En het staat bovendien volledig los van het punt dat Jablan maakte.

Moneyman

joopverhoeven schreef:
28 dec 2021 11:18
Wat mij echt deed verbazen was het bericht dat ik op Linkedin tegenkwam. We houden de "essentiële winkels" open waaronder bijvoorbeeld de snoepwinkels als een Yamin, maar de sportscholen en andere zaken die allemaal bijdragen aan de persoonlijke gezondheid moeten sluiten?
Als je de reacties onder dat bericht op LinkedIN ook had gelezen, had je gelijk de perfecte uitleg kado gekregen. Wat mij eigenlijk meer verbaast, is dát het je verbaast... we weten toch met z'n allen wel waarop de keuze om open te blijven of dicht te moeten is gebaseerd?
Ter verduidelijking: het is onmogelijk om per winkel te bepalen welke wel en niet essentieel zijn.
Daarom is er voor gekozen om gebruik te maken van de Standaard Bedrijfsindeling (SBI) die door de Kamer van Koophandel wordt gehanteerd.
In dit geval zijn winkels met SBI-code 472x aangemerkt als de essentiële winkels

En welke indeling er ook zou zijn gemaakt, er zullen dus altijd winkels zijn die hiervan profiteren en winkels die (net) buiten de boot vallen. Daar kun je je druk om maken, maar het is een gegeven. Elke inclusie leidt tot exclusie en andersom.

En elke vergelijking met bijvoorbeeld sportscholen gaat hier dus mank.

Moneyman

Erthanax schreef:
28 dec 2021 14:06
Covidpatiënten worden in het ziekenhuis op een covidafdeling verpleegd. Het is uitgesloten dat een operatiepatiënt bij een covidpatiënt op een kamer wordt gelegd, zoals u eerder schreef.
Er is in Nederland geen ziekenhuis met een "soort dependance" (op 100 km afstand!) waar covidpatiënten in een "quarantainekamp" worden verpleegd, zoals u eerder schreef:
(...)
Dit verhaal is onjuist. In het gunstigste geval is het door herhaaldelijk doorvertellen onbedoeld maar ingrijpend gewijzigd. In een minder gunstig geval heeft iemand u iets op de mouw gespeld.
En dit bevestigt maar weer eens waarom zorgvuldig omgaan met "hear say" belangrijk is. Er worden verhalen de wereld ingeholpen als zijnde de waarheid, terwijl de werkelijkheid heel anders ligt.

En nee, dit gaat (veel) verder dan "taal is een mooi iets". Het is gewoon een leugen - niets meer en niets minder.

scharrelschipper

Erthanax schreef:
28 dec 2021 14:06
(...)
Goed lezen wat ik schreef a.u.b.
Het kan natuurlijk heel goed dat iemand in een ziekenhuis met wat dan ook besmet raakt.
Patient ging van ziekenhuis naar zorghotel.
Daarna ong.(heb het niet nagerekend )100 km verderop in een dependance van een voormalig ziekenhuis in isolatie.
En ik vertel inderdaad door wat de patiente in kwestie mij verteld heeft,en ik heb geen redenen om haar niet te geloven.
Krijgt gelukkig nu wel therapie na de heup operatie.
Ik zal mij van verder commentaar onthouden wat dit betreft,want we hebben nu een discussie over mijn mededeling en dat lijkt me niet de bedoeling.

Erthanax

28 dec 2021 14:56
Het kan natuurlijk heel goed dat iemand in een ziekenhuis met wat dan ook besmet raakt.
Daarna ong.(heb het niet nagerekend )100 km verderop in een dependance van een voormalig ziekenhuis in isolatie.
En ik vertel inderdaad door wat de patiente in kwestie mij verteld heeft,en ik heb geen redenen om haar niet te geloven.
Ik zal mij van verder commentaar onthouden wat dit betreft,want we hebben nu een discussie over mijn mededeling en dat lijkt me niet de bedoeling.
U moet vooral goed lezen wat u zelf schreef. Voor de zekerheid had ik dat maar geciteerd. U schreef toch echt dat mevrouw na de operatie naast een covidpatiënt kwam te liggen en daarna naar een voormalig ziekenhuis ingericht als quarantainekamp is overgebracht.

Toen die gang van zaken werd betwijfeld, kwam er een zorghotel tussendoor en was de besmetting "in het ziekenhuis" opgelopen. U heeft het verhaal dus aardig aangepast.

Dat een echtpaar gezamenlijk in een zorghotel verblijft, terwijl alleen mevrouw herstelzorg en revalidatie nodig heeft (nu mevrouw in het "quarantainekamp" verblijft, woont meneer immers weer alleen thuis) is ook, op zijn zachtst gezegd, opmerkelijk.

Dat een hoogbejaarde na een gebroken heup en operatie positief test op corona maar geen symptomen heeft, is dan weer een geluk bij een ongeluk.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Begrijpend schrijven is moeilijk en zeker als de tekst bestaat uit 'ik heb van horen zeggen'.
Begrijpend lezen is meestentijds nog moeilijker, aangezien er van een tekst wordt uitgegaan die door een ander in een minder begrijpelijke tekst is neergetekend.
Zo ontstaan er misverstanden welke tot ongewenste discussie en wederzijdse verwijten kunnen leiden en de discussie met @scharrelschipper lijkt er mij zo één. :wink:

scharrelschipper

Erthanax schreef:
28 dec 2021 15:14
28 dec 2021 14:56
U moet vooral goed lezen wat u zelf schreef. Voor de zekerheid had ik dat maar geciteerd. U schreef toch echt dat mevrouw na de operatie naast een covidpatiënt kwam te liggen en daarna naar een voormalig ziekenhuis ingericht als quarantainekamp is overgebracht.

Toen die gang van zaken werd betwijfeld, kwam er een zorghotel tussendoor en was de besmetting "in het ziekenhuis" opgelopen. U heeft het verhaal dus aardig aangepast.

Dat een echtpaar gezamenlijk in een zorghotel verblijft, terwijl alleen mevrouw herstelzorg en revalidatie nodig heeft (nu mevrouw in het "quarantainekamp" verblijft, woont meneer immers weer alleen thuis) is ook, op zijn zachtst gezegd, opmerkelijk.

Dat een hoogbejaarde na een gebroken heup en operatie positief test op corona maar geen symptomen heeft, is dan weer een geluk bij een ongeluk.
Nou vooruit,omdat het U nog niet duidelijk is
De volgorde: operatie in ziekenhuis.
Samen in zorghotel
( Dame is overigens niet hoogbejaard)
Besmetting ontdekt.
Volgens zorghotel op gelopen in ziekenhuis.
Overbrenging naar het door haar zo genoemde "quarantainekamp"
Echtgenoot naar huis gebracht (logisch want zij is daar niet meer)
Is een dependance van een voormalig ziekenhuis waar zoals ik al schreef ze nu gelukkig therapie krijgt wat betreft de gerepareerde heup.
ik weet dat dit zo is omdat we er heen gebeld hebben om het juiste adres te krijgen zodat we onze vriendin een kaartje kunnen sturen.
Het kan zijn dat ik het te uitgebreid of juist in te korte stukjes verteld heb en dat de volgorde U daarom niet duidelijk was
Mijn excuses daarvoor.

scharrelschipper

scontra schreef:
28 dec 2021 15:32
Begrijpend schrijven is moeilijk en zeker als de tekst bestaat uit 'ik heb van horen zeggen'.
Begrijpend lezen is meestentijds nog moeilijker, aangezien er van een tekst wordt uitgegaan die door een ander in een minder begrijpelijke tekst is neergetekend.
Zo ontstaan er misverstanden welke tot ongewenste discussie en wederzijdse verwijten kunnen leiden en de discussie met @scharrelschipper lijkt er mij zo één. :wink:
Ga ik een heel stuk in mee.
En wat betreft "van horen zeggen"ja.inderdaad van de dame persoonlijk weliswaar per telefoon,maar dat moet kunnen toch? :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag de booster gehaald, om precies te zijn in Utrecht. Lange rijen stoelen, waar je op moet gaan zitten in afwachting van de prikster. Aardige dame.

Ze vertelde dat er in 3 weken tijd 1 mln. boosters gezet moeten worden. Zelf noemde ze dit een productiefabriek. Efficiënt, dat wel, het gaat sneller dan voorheen. En ondanks de snelheid heeft ze af en toe toch tijd voor een praatje met iemand. Een kort praatje weliswaar, maar toch even menselijk. Dat was bij de mensen die alles moesten controleren, of die de weg wezen, wel anders.

De bedoeling was om nog 10 minuten te blijven zitten. Dat deed niemand. Even gekeken of er iemand met een woeste blik en een mitrailleur klaar stond om ons op onze plek te houden - er was niemand die er op lette wie wel of niet lang genoeg bleef zitten. Dus ik was ook zo weer buiten.

Naja, voorlopig kunnen we er weer tegen.

Gesloten