LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie maakt de beste computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Laat jij oordelen nou maar aan een rechter over...

Dat heb ik namelijk niet gepost.

:!:

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

http://home.zonnet.nl/stevejobs/accu.jpg

Dus wel !!! deze link heb je gepost onder "unsound" , wel toevallig dat daar de naam "stevejobs" in zit , of niet dan?????????

HAHAHAHAHAHAHA....niet al te slim van je he ?

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Oh oh oh toch , Unsound....

bewijst maar weer dat apple gebruikers niet de slimste zijn

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Steve Jobs is de naam van de directeur van Apple... en ik heb inderdaad een account bij Zonnet met die naam. Er lopen op het Apple forum ook minstens 20 personen rond met de naam Steve Jobs, of een verbastering daarvan. Dus dat iemand iets post onder die naam is niet vreemd, zeker niet als het om een Apple fan gaat... Dus om gelijk te gaan lopen janken dat ik dat ben is erg kortzichtig.

Er worden hier ook honderden berichten geplaatst onder de naam "gast", straks ga je me nog vertellen dat die ook allemaal van jou zijn...

Dat je niks zinnigs te melden hebt is niet mijn probleem, dat je zelf geen accountnaam voor jezelf durft te nemen is ook niet mijn probleem, maar ga ook niet een prima lopende discussie tussen mij en Michelangelo lopen vergallen... neem een voorbeeld aan Michelangelo, die nog steeds posts met inhoud weet te plaatsen, in plaats van dat kinderachtige gezanik van jou.

Get a life.

:roll:

gaste

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door gaste »

windows logica "Druk op Start om af te sluiten"

Caveat Emptor

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Caveat Emptor »

Mensen we beginnen een beetje de discussie uit het oog te verliezen.
(nou ja een beetje)

Kunnen we weer terug naar wie maakt de beste computer inplaats van wie kan het beste op de ander :evil: :shock: :twisted: :x :x :evil: afgeven.
Het begin van deze discussie was verhelderend maar we gaan nu echt bergafwaarts.

Ik denk dat er goede Apples zijn en goede PC's zijn, en dat er ook een stukje persoonlijke smaak om de hoek komt kijken...... en over smaak valt niet te twisten :P

unSOUND bedankt voor deze verhelderende link:

http://www.computer-advies.nl/index.php ... s&Itemid=3

Michellangelo je hebt voor een deel gelijk in de punten die je inbrengt tegen unSOUND's redeneringen(maar geef toe unSOUND ook echt wel het gelijk aan zijn zijde op een paar punten)

Het enige wat ik aan deze discussie nog ga toevoegen is
Dat goedkope Apple doosje......... Ik weet t niet ik heb mij met mijn eerste computer behoorlijk de vingers gebrand: Ik kocht een mooi goedkoop instap modelletje binnen een jaar wist ik dat deze niet aan mijn eisen voldeed.

Mocht ik ooit een apple kopen (en dankzij deze discussie zal ik dat tzt zeker overwegen) dan ga ik niet voor het instap model:" Doet u mij maar een imac :D met 160 Gb harde schijf ! :lol:

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door geldweg »

persoonlijk ga ik echt voor apple. XP heeft zijn voordelen, alleen ik denk dat je voor windows iets meer kennis van computers moet hebben.
Denk hierbij aan virusscanners, firewall, spyware. Thuis heb ik een apple en op werk een xp machine. Mijn apple draait gewoon soepeler, stabieler of hoe je het noemen wilt. Daarnaast zit het OS van apple logischer in elkaar als je een instelling wilt aanpassen. Nadelen van randapparatuur is er niet echt, gewoon goed kijken of het apple compatible is en ervaring leert dat de bekende grotere merken dat gewoon zijn met al hun modellen printers, scanners en dergelijke standaard randappatuur.
Wat betreft de mac mini en goedkope windows machines, ja het lage prijsniveau moet ergens vandaan komen, dus voor een boven gemiddelde computer gebruiker zijn deze zelden afdoende. Voor huis tuin en keuken gebruik zoals email, internet en office maakt het niet veel uit. Denk dat apple een betere keus is door het eerder genoemde omtrent de logica en het niet nodig hebben van extra software en het up to date houden ervan. Daardoor wekt windows voor de doorsnee computer gebruiker een bepaalde affectie op. Denk aan besmette emails als er weer een groot virus rond gaat. Hoe voorzichtig je zelf bent, als een ander het niet is krijg jij toch bergen besmette mail binnen met alle irritatie daaromheen.
Feit dat apple sterk groeit in marktaandeel is denk ik een bewijs dat ze gewoon goede producten leveren. Windows is de bekendste en is daarmee voor de meerderheid als belangrijkste keuze optie ook omdat men vaak al werkt met windows.
Voor mij is apple onbetwist de betere. je start het op en het werkt gewoon probleemloos, iets wat bij windows niet altijd gezegd kan worden. Daarnaast is apple gewoon mooier met zijn design. Maar ja dat is smaak.

LuckyStar

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door LuckyStar »

Al twee jaar draait mijn Fujitsu Siemens Scaleo C772
Pentium IV tot volle tevredenheid op Windows XP.
Deze PC draait beduidend stabieler dan mijn vorige PC:
een Packard Bell met Millennium software.

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Caveat Emptor schreef:Het enige wat ik aan deze discussie nog ga toevoegen is: Dat goedkope Apple doosje......... Ik weet t niet...
Het is zeker een leuke instapper voor mensen die een beetje gaan surfen, mailen, tekstverwerken en foto's bekijken.

Nadeel van de mini is de harde schijf, deze is slechts 4200 toeren. Dat zul je merken bij het openen en opslaan van zeer grote bestanden. Omdat de HD wat langzamer is zal dat ook langer duren dan bij een 5400 of 7200 rpm schijf.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Caveat Emptor schreef:Michellangelo je hebt voor een deel gelijk in de punten die je inbrengt tegen unSOUND's redeneringen(maar geef toe unSOUND ook echt wel het gelijk aan zijn zijde op een paar punten)
Dat heeft hij ook, en regelmatig beken ik dat ook in mijn repliek :)
(maar dat doe ik tactisch in een hele lange post, want die kan hij toch niet helemaal lezen ;) )

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

En bedankt... :cry:



:wink:

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door rojo »

Weet wie pas echt maar echt echt SUPER pc,s maakt ,MEDION .
DUS MEDION IS THE BEST OF EVERYTHING .zo

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Psies.

Nou, we zijn er uit hoor.

8)

theguestformerlyknownas

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door theguestformerlyknownas »

Ik heb mijn Pc nu zo'n 6 jaar en vervang zelf om de zoveel tijd eens een onderdeel. Zo wordt mijn pc steeds sneller en groeit hij mee met mijn wensen.
Met Linux als OS erop heb ik niet het allersnelste nodig, omdat het veel lagere systeemeisen heeft. Ik heb nooit last van virussen, spyware en andere crap. Nieuwe versie van mijn OS: kwestie van simpelweg de nieuwste updates binnenhalen en overnacht laten installeren. De volgende dag word je wakker met de nieuwste versie van je OS klaar om te gebruiken!
Kom daar eens om bij Microschoft: die brengen updates uit om lekken te dichten maar deze updates zijn zelf ook zo lek als een mandje. Zie bv SP2.

Dus de beste computer maak ik zelf :D :D :D

MithraMadness

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Wat betreft de Microsoft updates, deze zijn inderdaad niet helemaal waterdicht. Echter is het voor hackers en virusontwikkellaars gunstiger om dit om XP basis te doen en hiervoor de software te ontwikkelen. Waarom vraagt u? Heel simpel, XP is nog steeds wereldwijd het meest gebruikte OS. Veel van de huidige virii en trojan horses zijn ook niet in staat om bijvoorbeeld op Mac OS, Linux of een van de oudere Windows versies in te breken, omdat deze specifiek tegen WXP's zwakheden ontworpen zijn.

Mac of Windows? In mijn ogen allebei even goed, het is afhankelijk van de gebruiker.

geldweg
persoonlijk ga ik echt voor apple. XP heeft zijn voordelen, alleen ik denk dat je voor windows iets meer kennis van computers moet hebben.
Dit ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben een ervaren computergebruiker en Windows heeft voor mij nog maar weinig geheimen. Ik heb echter weinig ervaring met Apple waardoor Mac OS voor mij ook veelal een raadsel is. Als je het mij vraagt is de kennis van het OS gebonden aan de ervaring. Een computerleek zal in het prille begin met Mac OS even veel problemen in de omgang hebben als met Windows XP.
WEL ben ik het met je eens dat de interface van MAC soms iets prettiger in de ogen ligt dan Windows, echter bij Windows zijn de problemen meestal iets duidelijker te begrijpen.

Wat betreft de achterliggende software. Omdat Windows het meest gangbare syteem is wordt de software hier eerst op ontworpen en nadat deze grondig getest is, zal ook de Mac OS variant ontworpen worden.

gaste
windows logica "Druk op Start om af te sluiten"
Nee hoor, Alt+F4 vanaf het bureaublad werkt ook. Je kunt ook veelal op de powerswitch drukken om het OS af te sluiten (instelbaar) :wink:

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

gaste
windows logica "Druk op Start om af te sluiten"

Nee hoor, Alt+F4 vanaf het bureaublad werkt ook. Je kunt ook veelal op de powerswitch drukken om het OS af te sluiten (instelbaar)
Tip voor MithraMadness aangezien jij graag alles moeilijk lijkt te willen doen...

Je kunt windows ook afsluiten door DOS op te starten en "C:\WINDOWS\RUNDLL.EXE user.exe,exitwindows" in te typen...

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

vind ik alt + F4 makkelijker om eerlijk te zijn, maar ja, ik gebruik geen van allen, ik laat mijn PC aan.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Rustig »

Onlangs mocht ik aanwezig zijn bij een rondleiding in een fabriek van half-geleiders. Op de afdeling waar de chips geproduceerd worden stonden de wanden vol met pc-kasten die geactveerd waren. Het bleek dat die pc-kasten gebruikt werden om de afdeling volledig stofvrij te houden en dat aan de achterkant van de pc-kasten zich de doucheruimte voor het personeel bevond, die de achterkant van de pc-kasten als haardrogers gebruikten.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan hier lang of kort over discussieren, de beste PC bouw je natuurlijk zélf... :D
Je kan tot in het kleinste detail bepalen hoe hij eruit komt te zien en welke hardware er wordt gebruikt.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste gast,

Daar heb je gelijk in maar daar dien je wel aardig wat verstand van te hebben. Ik ben een fervent computeraar maar heb absoluut geen verstand hoe een eigen pc te bouwen :?

Op dit moment voldoet HP geheel aan mijn eis, zowel qua prijs als configuratie.

Op dit moment ben ik aan het sparen voor de HP Pavilion T880 met Lightscribe technologie. Prijs, een slordige 1100/1200 euries excl. beeldscherm :roll:

Met vriendelijke groet,

Fenkie.

Gesloten