LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ericnoort
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2005 07:15
Contacteer:

SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door ericnoort »

Vorig jaar kocht ik een LEGALE versie van het Microsoft besturingssysteem Windows XP. Na installatie op een Pentium 650 gaf het systeem problemen die ik dankzij meer dan 10 jaar computerervaring en aanvaringen met Windows '95 en '98 gelukkig zelf op wist te lossen. Tot er zich, ondanks een virusscanner, een vervelende 'worm' op m'n computer genesteld bleek te hebben die zich niet weg liet sturen. Dus belde ik Microsoft support (020-5001005) waar men mij na opgave van de zogenaamde Product Key doorverbond met de technische afdeling. Uiteindelijk resulteerde dat in toezending van een verwijderingsprogramma via email dat het vervelende onderkruipsel moest doen verdelgen. En dat werkte. Maar toen de harde schijf van deze computer vol begon te raken, wilde ik wel eens weten hoe ik de emailbestanden kon “backup'en”. Het werd tijd voor een nieuwe computer. Dus belde ik weer met een medewerker van Microsoft die een onaangename mededeling voor me had. Men kon mij slechts tegen betaling helpen omdat ... ik 'al' TWEE KEER gebeld had. Serieus waar. Microsoft hanteert klaarblijkelijk het principe dat u na twee keer 'service' van de support afdeling geen recht meer op service heeft. Althans ... niet onbetaald. Ik protesteer. Handig pareert de medewerker van de helpdesk, goed geïnstrueerd uiteraard, dat je als je een auto koopt ook niet eindeloos recht op garantie hebt. Nee, maar wanneer je een nieuwe auto koopt heb je doorgaans 3 jaar garantie. En wordt je niet na 2 keer geholpen te zijn met een kluitje het riet in gestuurd. Dan kun je overigens, moet eerlijk gezegd, altijd nog met '0900-2020191' bellen waar men je, zo werd mij 'geadviseerd', wellicht toch verder kan helpen. Voor het geval men 'vergeet' dit er bij te zeggen: dit is geen gratis maar een betaald nummer. Na bijna 35 minuten aan het lijntje gehouden te zijn hang ik tenslotte maar op. Ik heb niet de indruk dat mijn vraag via Microsoft opgelost zal worden :evil: .

Wie dus weet hoe je Outlook emails kunt “back-up'en” naar een ander opslagmedium, graag even een berichtje op dit forum. U doet er ongetwijfeld velen een plezier mee.

De software-industrie probeert de consument al geruime tijd in te laten zien dat het gebruik van gekopieerde software 'not done' is. Maar als je een legale versie koopt laat diezelfde software-industrie, in dit geval in de vorm van de firma Microsoft, je doodleuk 'in je hemd staan'. Het is zelfs zo, dat bij problemen met zogenaamde 'vooringeïnstalleerde' software bij aankoop van een PC, Microsoft helemaal geen support meer geeft maar je doorverwijst naar de leverancier. Het is te hopen dat deze terzake voldoende kundig is, anders zit er wellicht niets anders op dan alsnog in de winkel voor pak 'm beet 125€ een nieuwe Windows XP-versie aan te schaffen. Als je tenminste in de veronderstelling verkeert het probleem na 2 keer bellen opgelost te kunnen hebben. Want anders sta je weer met lege handen. Als dit de manier is waarop men klanten aan zich binden wil, is dat een eigenaardige vorm van Marketingstrategie die mij tot nu toe onbekend was. Persoonlijk voel ik mij door de firma Microsoft behoorlijk 'genept'. Ik kan mij goed voorstellen dat mensen met een dergelijke ervaring hun software op een andere wijze gaan aanschaffen dan via de winkel. En bij problemen, al dan niet tegen betaling of geringe vergoeding, simpelweg iemand inschakelen om deze op te lossen. Met de prijs die je voor (legale) software moet betalen (en gezien mijn ervaring nauwelijks meer service dan levering van een CD-Rom en handleiding) is dat wellicht een te overwegen alternatief. Daarnaast ontstaan er steeds meer samenwerkingsverbanden van mensen die dit soort 'uitwassen' zat zijn en software ontwikkelen die een zeer goed alternatief voor bestaande software vormen. Vaak tegen een fractie van de prijs of zelfs gratis. Zoals “OpenOffice”, een (klein-zakelijk) softwarepakket met o.a. een (zeer uitgebreide) tekstverwerker. Gratis (en legaal) te downloaden via internet dankzij een wereldwijd initiatief van informatica-studenten die dit ontwikkeld hebben. Het lijkt verdacht veel op het prijzige Office-pakket van Microsoft. Ik werk er sinds kort mee en ben zeer tevreden over “OpenOffice”. En als alternatief voor het besturingssysteem Windows is er, ontstaan uit onvrede, natuurlijk ook al jaren 'Linux' te verkrijgen. Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar ik denk er hard over om Windows XP voor Linux te verruilen. Zijn er mensen met ervaring op dit gebied, zet deze dan a.u.b. op dit forum. Ik weet zeker dat u ook hier velen een plezier mee doet.

Het zou de firma Microsoft sieren als men zich eens wat meer met nazorg en service zou bezighouden in plaats van met blinde expansiedrift. Da's op lange termijn een strategie die vruchten afwerpt voor zowel klanten, Microsoft zelf, alsmede haar aandeelhouders. Never forget rule 1 in the Marketing text book, Mr. Gates: keep your customers happy. They are your company.

Eric Noort, Hilversum
Emailadres: [email protected]
Laatst gewijzigd door ericnoort op 08 feb 2005 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Michellangelo »

drie maal?
in die tijd had je je probleem kunnen oplossen met google of een andere zoekmachine, overigens hoef je yahoo niet te back-uppen.. ;)

ericnoort
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2005 07:15
Contacteer:

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door ericnoort »

Een 'gast' op het Radarforum verwees mij naar de volgende site waar beschreven staat hoe je precies back-ups van je emailberichten (en alles wat daar omheen hangt) kunt maken. Da's zo eenvoudig nog niet maar als u alles stapje voor stapje opvolgt, moet het haast lukken.

http://support.microsoft.com/default.as ... ;nl;270670

Succes en ... 'gast' ... heel erg bedankt voor de waardevolle tip !

Eric Noort, Hilversum

P.S.: misschien kan Microsoft er 'ns over nadenken hoe gebruikers met een simpele 'druk-op-de-knop' een reservekopie van hun emailbestanden kunnen maken. Die zijn immers net zo belangrijk als documenten en andere bestanden.

DSmarty

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door DSmarty »

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je bij aanschaf van een product een complete helpdesk ter beschikking hebt staan.

Als je een auto koopt kan je ook geen rijles bij de verkoper claimen omdat jij niet met het apparaat om kan gaan.

Service is problemen en verstoringen oplossen, niet het geven van les in het gebruik van een computer...

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door rojo »

ik weet niet hoor maar je kan toch ook je outlook ,e mails die je belangrijk vind naar je documenten slepen en ze vanaf daar naar een cd of iets dergelijks branden.
Klinkt dit nou stom? of niet ,en je zegt dat je al enige jaren ervaring hebt ,zeker een usb draadje los in je koppie koppie zal ik maar zeggen en ja een worm krijg je door een e mail te openen van iets onbeduidends.
Ervaring leert dit niet te doen en niet op ja te drukken als je op internet wat raars tegen komt een schermpje bijvoorbeeld zonder dat je zeker weet waarvoor dat is.
en heb je met al je ervaring al gehoord van ad aware en spybot of nog beter hitman pro om die worm kwijt te raken en update jij je virusscan wel regelmatig.
maar ja ik zal wel gek zijn geef de firma microsoft maar de schuld ,dat krijg je met al je ervaring de schuld geven aan een ander.

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door rojo »

oja bill gates kan er niks aan doen dat er mensen zijn die niet eens weten hoe hun pc,tje nou werkt .en virussen is niet hun schuld en wormen horen in de grond niet op je pc thuis .

Gesloten