Bouwjaar Ilve-Boretti?
Bouwjaar Ilve-Boretti?
In onze nieuwe woning hebben wij een Ilve (Boretti) fornuis staan waar éen van de ontstekingen het niet doet.Op Internet heb ik gevonden hoe deze te vervangen enz. Maar nu zoek ik voor het bestellen ong een bouwjaar (modelnr leverde niets op).
Het gaat om een Ilve-Boret BP90-6MP
Verder is het typeplaatje niet leesbaar.
Het is er nog éen met een analoog klokje, dus als iemand evt weet vanaf wanneer ze digitaal zijn die klokjes, dan ben ik ook alweer een stapje verder.
Het gaat om een Ilve-Boret BP90-6MP
Verder is het typeplaatje niet leesbaar.
Het is er nog éen met een analoog klokje, dus als iemand evt weet vanaf wanneer ze digitaal zijn die klokjes, dan ben ik ook alweer een stapje verder.
Re: Bouwjaar Ilve-Boretti?
Op Boretti.com staat het nummer van de vestiging in Amsterdam. Je hebt een foto, even bellen en dan per mail verder.
Ik schat je fornuis op ca. 20 jaar oud.
Ik schat je fornuis op ca. 20 jaar oud.
Sibje
vindt dit leuk
De oude ontsteker moet je toch loshalen. Staat daar nog iets op?
Sibje
vindt dit leuk
Maar als de ontsteking het niet doet, kan je toch ook gewoon een lucifer gebruiken?
Sira
vindt dit leuk
Bram Bonnewel
en Sira
vinden dit leuk
In mijn la liggen ze met een donker bruin puntje.
Nevyn
vindt dit leuk
Zal wel meevallen. Zwaluw lucifers hadden altijd al een donkerbruin puntje.
Tsja, als ik een nieuwe distributieriem voor mijn auto zoek, heb ik ook niet zoveel aan de opmerking dat ik ook kan fietsen...
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Maar met die fiets kunt u uw auto niet gebruiken. Met een lucifer wel die pit van dat gasfornuis. .
Sira
vindt dit leuk
Als je dan toch wilt vergelijken... met die lucifer kan je nog steeds de ontsteking niet gebruiken. Zowel de fiets als de lucifer zijn een manier om het probleem waarvoor een oplossing gezocht wordt te omzeilen, en dus geen oplossing voor het probleem.
Met die lucifer hoef je de ontsteking niet te gebruiken, maar je kunt wel die pit gebruiken, dus koken. Je hoeft er dus geen reserve gaspitje naast te zetten.
Dan heeft de Ts alle tijd om een vervangend onderdeel te zoeken, zonder de last dat hij die pit niet kan gebruiken.
Dan heeft de Ts alle tijd om een vervangend onderdeel te zoeken, zonder de last dat hij die pit niet kan gebruiken.
-
Van de 16 bovenstaande posts zijn de laatste 12 off-topic
Wederom een schone taak voor de moderatie...
Wellicht eens een perma ban overwegen voor de vaste off-topic gangers?
Wederom een schone taak voor de moderatie...
Wellicht eens een perma ban overwegen voor de vaste off-topic gangers?
Denk je niet dat TS dat zelf ook wel bedacht heeft? Dit soort "hulp" is geen antwoord op de vraag van TS, en al helemaal niet omdat het (bedoeld of onbedoeld) een hoog "wat zeur je nou-gehalte" heeft.Lady1234 schreef: ↑08 jan 2022 14:58Met die lucifer hoef je de ontsteking niet te gebruiken, maar je kunt wel die pit gebruiken, dus koken. Je hoeft er dus geen reserve gaspitje naast te zetten.
Denk je niet dat TS dat zelf ook wel bedacht heeft? Dit soort "hulp" is geen antwoord op de vraag van TS, en al helemaal niet omdat het (bedoeld of onbedoeld) een hoog "wat zeur je nou-gehalte" heeft.
Ik weet niet wat de Ts zelf al bedacht heeft. En die gedachte heeft u, schuif die niet in mijn schoenen.
Ik weet niet wat de Ts zelf al bedacht heeft. En die gedachte heeft u, schuif die niet in mijn schoenen.
Ik vertel je slechts hoe je opmerking op mij overkomt. Feedback dus. Maar die komt blijkbaar niet aan.
Ik laat het hierbij, want TS is zowel met de lucifers als deze discussie niet geholpen.
Ik laat het hierbij, want TS is zowel met de lucifers als deze discussie niet geholpen.
Maar dat schrijft u dus niet, dat het zo op u overkomt. U stelt het alsof het zo zou zijn.
En ook met die auto en fiets is hij niet geholpen. .
En ook met die auto en fiets is hij niet geholpen. .