Hopen dat je het opgeeft, bijvoorbeeld?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dekkingskoop
Re: Dekkingskoop
Eens, maar ja: als verkopers logisch gedrag zouden vertonen (lees: zich aan de wettelijke regels zouden houden én hun klant op nr 1 hadden staan) zou het hier een stuk rustiger zijn.
Re: Dekkingskoop
Gelukkig dat binnen een dag opgelost is, de 2 aanstekers mag je houden en je krijgt je geld weer terug.
-
witte angora
- Berichten: 30247
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Dekkingskoop
Jawel, maar ondanks de goede afloop is de discussie hier nog lang niet afgelopen. 
Re: Dekkingskoop
Een prima suggestie (doe 'm eens in het feedback-topic, zou ik zeggen). Het forum zou gebaat zijn met sticky topics met samenvattingen van relevante onderwerpen.fonsflons schreef: ↑10 jan 2022 20:39Leerzaam, echter lijkt het mij velen malen leerzame als TS gewoon een sticky of topic neerzet (bijv met medewerking van de moderatie) waarin gelijk duidelijk en correct uitgelegd wordt hoe de vork in de steel zit. Je kunt op je vingers tellen dat dit anders gierend uit de bocht gaat vliegen.
Een beetje parallel aan de suggestie die ik daar recent al deed over opgelicht-topics.
Eens... maar ja, niet geprobeerd... is nooit gelukt.
-
Albert1955
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09
Re: Dekkingskoop
Je kunt natuurlijk ALLES vanuit een juridisch oogpunt bekijken. Maar zet de kosten eens af tegen de baten. Mijn, niet op enige juridische kennis gebaseerde, uurloon is euro 20,33 (bruto). Dan begrijp je toch zelf ook wel dat jouwe juridisch geneuzel helemaal niets voorstelt op de x mio jaaromzet. Alleen al het geven van een antwoord aan je, overstijgt de kosten. Pragmatisch denken heet dat.alfatrion schreef: ↑10 jan 2022 16:22Nee, die conclusie kan je niet trekken.
Ik vind die keuze eigen best logisch. In dit topic wordt een reëel probleem aangekaart waar consumenten mee te maken krijgen. Het product dat de consument heeft gekocht gaat kapot en de oplossingsrichting waar de verkoper in denkt zorgt voor problemen. Die gedachte is je krijgt je geld terug en met dat geld kun je het product dan opnieuw kopen. Maar wat als het product duurder wordt? De verkoper heeft het niets aangegeven over het duurder worden van het product, een kortingscode, ect.
Het geld voor beide producten terugkrijgen klinkt leuk, maar wat als er met het andere product ook wat gebeur? Wanneer je daar over klaagt kan de verkoper natuurlijk altijd roepen dat de koop van beide producten ontbonden is. In dat geval kun je alsnog de hogere prijs betalen.
Als het op garantieaanspraken aankomt, dan verwijs Bol.com je door naar de verkoper. En de verkoper die wijst mij nu door naar Bol.com. Bol.com heeft duidelijk geen regeling voor garantieaanspraken. Ze sturen niet een vervangend product toe: daarvoor moet je bij de verkoper zijn en die geeft aan "onze voorraad ligt bij Bol.com".
Maar dat zit natuurlijk niet in je opleiding. Dan moet het allemaal volgens de letter van de wet. Gelukkig denken ECHTE advocaten in veel gevallen WEL pragmatisch bij het maken van afwegingen.
kuklos
en juliomariner
vinden dit leuk
