Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

G7

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

Even een vraag. Hebben jullie ook een andere layout ? Hier is die ineens heel anders of zou het aan mijn laptop liggen ?

Sorry voor het even off topic zijn.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
13 jan 2022 00:02

Wat ik zelf ga doen? Wat ik altijd op zaterdag doe: een flink stuk wandelen. Hopen dat het in het OV niet al te druk is.
In de trein, tram, metro en/of bus hebben ze toch liever dat u gaat zitteni.p.v. als maar heen en weer door het voertuig te huppelen. :wink:

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Googelen ze misschien alleen in hun eigen opgebouwde bubbel?
Proest!

Jij denkt serieus dat anderen net als jij de hele dag het internet afstruinen om linkjes en onderzoeken op een forum te dumpen?
Er zijn ook mensen met een leven!
Maurice en artsencollectief hebben toch behoorlijk wat betere onderbouwde actuele informatie dan wat ik hier lees.
Proest, 2e keer dat mijn koffie over het toetsenbord ging..

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
13 jan 2022 09:02
Twee grote studies, 1 uit Noorwegen en 1 uit Amerika tonen aan dat Omicron tot ongeveer 70 procent minder ziekenhuisopnames leidt dan de twee eerdere varianten van het coronavirus. Omicron leidt nauwelijks tot IC opnames en overlijden.
Het verbaast mij dat de "deskundigen" hier op dit forum deze studies niet noemen. Googelen ze misschien alleen in hun eigen opgebouwde bubbel?
En blijven ze daardoor volharden in het angst aanjagen en de boosterprikken blijven promoten? Terwijl Omicron dus de klachten geeft van een verkoudheidsvirus.
Worden in verschillende liveblogs genoemd. En zo terug te vinden bij medrxiv.org.
Maurice en artsencollectief hebben toch behoorlijk wat betere onderbouwde actuele informatie dan wat ik hier lees. Zelfs WHO noemt Noorse studie.
Je bericht bevat weer een neerbuigende opmerking richting anderen en daarmee laat je zien, dat de Coronatrol inmiddels je geest heeft overgenomen. Tot nu toe heb je nul onderbouwing gegeven waarom jij de extra ronde vaccineren afwijst.

Momenteel verschijnen overal nieuwe publicaties. Ze voldoen nauwelijks aan wetenschappelijke standaarden, zijn niet meer dan een blik op de ontwikkelingen in de eigen regio sinds deze variant opdook. Echte relevante publicaties vragen veel meer tijd, vanaf volgende maand verwacht ik er een paar, die veel meer informatie over deze variant bevatten.

Jij ziet over het hoofd, dat er een causaal verband bestaat tussen de ziekenhuisopnames en de vaccinatiegraad. Ook bij Omicron en ook deze Sars-CoV2-variant heeft een sterftecijfer, want er worden mensen met deze variant het ziekenhuis ingereden om het later, ingepakt in zes planken, weer te verlaten. Kijk voor de aardigheid eens rond op ourworldindata.

Tegelijk vang ik signalen op, dat in Nederland erg veel mensen in de verpleeghuizen terechtkomen, die niet goed herstellen na Covid en daardoor extra hulp nodig hebben. Bij Omicron kan het milde verloop nog een staartje krijgen: ziek, hersteld en een paar weken later een terugval. Details laat ik nu bewust weg, want die paar gevallen zijn nog te weinig om er een harde uitspraak over te doen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
13 jan 2022 15:27
Momenteel verschijnen overal nieuwe publicaties. Ze voldoen nauwelijks aan wetenschappelijke standaarden, zijn niet meer dan een blik op de ontwikkelingen in de eigen regio sinds deze variant opdook. Echte relevante publicaties vragen veel meer tijd, vanaf volgende maand verwacht ik er een paar, die veel meer informatie over deze variant bevatten.
En gaan we die publicaties afwachten (daarna komen weer nieuwere), of gaan we op grond van bezettingscijfers nu in IC/ziekenhuis de maatregelen aanpassen?
Jablan schreef:
13 jan 2022 15:27
Ook bij Omicron en ook deze Sars-CoV2-variant heeft een sterftecijfer
Ook de griep in 2018 had een sterftecijfer. > 9000
Maar dat stond op pag 4 van de krant.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
13 jan 2022 09:54
Monteiro.E schreef:
13 jan 2022 09:21
Opgelost, horeca en winkels weer open ..zodat die tenminste aan de financially dood ontsnappen.
Of ze leggen eindelijk het loodje omdat ze toch al niet levensvatbaar waren. Dat het aantal faillissementen historisch laag is vanwege alle steunmaatregelen is inmiddels ook al een feit.
Hier kan ik ook wel in mee. Bedrijven die anders veel minder omzet hadden gedraaid en al eerder doodgebloed zouden zijn, profiteren nu al langere tijd van loon steun en blijven dus langer bestaan. Daar staat dan weer tegenover dat mensen die goedlopende bedrijven hadden momenteel op een houtje bijten en de hele spaarrekening leeg hebben moeten halen om hun bedrijf levend te houden in de wetenschap dat er wel toekomst in zit. En die laatste groep wordt toch echt steeds verder het randje over geduwd door de overheid met zijn maatregelen en ontoereikende tegemoetkomingen.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

G7 schreef:
13 jan 2022 14:42
Even een vraag. Hebben jullie ook een andere layout ? Hier is die ineens heel anders of zou het aan mijn laptop liggen ?

Sorry voor het even off topic zijn.
Ja,is anders geworden.

Jablan
Contacteer:

16again schreef:
13 jan 2022 15:48
En gaan we die publicaties afwachten (daarna komen weer nieuwere), of gaan we op grond van bezettingscijfers nu in IC/ziekenhuis de maatregelen aanpassen?
'We' ...
Voor Nederland verwacht ik vanaf zaterdag de nodige versoepelingen, tegelijk een aanscherping bij de basisregels.
Voor de viruseigenschappen wacht ik inderdaad liever af. Teveel tegenstrijdigheden in de meldingen en berichten.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De suggestie is natuurlijk dat "de autoriteiten" momenteel de waarheid verbergen of hierover liegen.

Pure stemmingmakerij. Desinformatie en derhalve gemeld bij de moderatie. Trolgedrag.

Jablan
Contacteer:

En nooit ingaan op vragen van anderen ...

*

Goed, het volgende land is om. Ook de groep 12-17 jaar mag een extra dosis vaccin halen in Duitsland. Advies van de StiKo (via ARD)

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

In het kader van het plaatsen van linkjes naar onderzoeksresultaten die nog niet peer reviewed zijn, hierbij ook een duit in het zakje. Volgens onderzoekers van de universiteit van Bristol (pdf) raken aerosolen met het coronavisus verrassend snel hun besmettelijkheid kwijt. Afstand houden lijkt belangrijker dan ventilatie. In Trouw van vanochtend staat een korte bespreking van het artikel, inclusief commentaar van Marion Koopmans.
Zou "Sankt Moritz" hier nog aandacht aan gaan besteden?

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
13 jan 2022 17:58
De suggestie is natuurlijk dat "de autoriteiten" momenteel de waarheid verbergen of hierover liegen.

Pure stemmingmakerij. Desinformatie en derhalve gemeld bij de moderatie. Trolgedrag.
Correctie,het is wat de man schrijft.
Dus is het zijn "suggestie"
Of hij gelijk heeft laat ik in de midden,want dat weet ik niet.
Je kunt het er natuurlijk mee oneens zijn,maar stemmingmakerij?
Ik zie het toch meer als informatie.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Er staat een paard in de gang😁

Nijogeth

Bob Schurkjens schreef:
13 jan 2022 17:58
Tja, daar zit enigszins wel een kern van waarheid in. We zien nooit de volledige data waaruit het OMT hun ideeën vormt, bijvoorbeeld. Leg diezelfde data eens voor aan andere experts, dan krijg je misschien een heel andere visie. Ministerraden zijn zelfs staatsgeheim, terwijl juist daar het beleid wordt bepaald en juist daar duidelijk wordt welke ministers wel en welke niet achter het beleid staan. Dat geeft toch een bepaalde openheid.

Ik heb steeds meer het idee dat ze het volk dom willen houden, maar vergeten dat er genoeg mensen rondlopen die slimmer zijn dan politici. Want wees eerlijk, de beste mensen zitten in posities waar ze meer geld kunnen verdienen dan in de politiek.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is geen kwestie van het ' volk dom houden-misleiden of liegen ' .....
Hoogste tijd dat ' het volk ' zelf eens gaat nadenken.
Het is écht simpel : houd je ad basisregels!
Afstand-mondkapje- handen wassen- geen massa bijeenkomsten opzoeken.
Bij klachten thuis blijven.
Niet meer , niet minder.

Nijogeth

Tja, als de risicogroepen dat nu doen, dan hebben we verder geen maatregelen nodig.

Jablan
Contacteer:

Erthanax schreef:
13 jan 2022 18:46
In het kader van het plaatsen van linkjes naar onderzoeksresultaten die nog niet peer reviewed zijn, hierbij ook een duit in het zakje. Volgens onderzoekers van de universiteit van Bristol (pdf) raken aerosolen met het coronavisus verrassend snel hun besmettelijkheid kwijt. Afstand houden lijkt belangrijker dan ventilatie. In Trouw van vanochtend staat een korte bespreking van het artikel, inclusief commentaar van Marion Koopmans.
Ook gezien, maar twee zwakke plekken: laboratoriumsetting en elektrisch geladen aerosolen. Op mij kwam het over, alsof er naar de uitkomsten onderzocht is.

Blijkbaar is het weer zover, dat media in hun publicatiehonger elke snipper oppakken.

Staphorst is interessanter. Luchtzuiveraars in de klaslokalen en sindsdien geen besmettingshaarden meer.

Jablan
Contacteer:

Jose2501 schreef:
13 jan 2022 17:18
Ik denk dat als ouders van kinderen dit artikel lezen toch nog wel eens zullen nadenken. Het artsencollectief analyseert en onderbouwd met studieverwijzingen en hele goede argumenten waarom het waanzin is om jonge kinderen te vaccineren zoals de Gezondheidsraad wilt.
Kijken we eens naar de onderbouwing: er wordt gelinkt naar ...

Het advies van de Gezondheidsraad, nu.nl, nos.nl, covidkids.nl, ...

Dan naar wat een Nederlandse studie wordt genoemd, maar nog niet is beoordeeld of in een medisch vakblad gepubliceerd en eigenlijk ook geen studie genoemd mag worden, omdat het een oppervlakkige scan is naar de aantallen besmette kinderen en of ze wel of niet in het ziekenhuis zijn terechtgekomen.

Volgende link is naar de eigen site (hé, een Mauriceje), ...

The Lancet en dit is een publicatie van 29 oktober over de verspreiding onder de Delta-variant, die nu onder Omicron nul toegevoegde waarde meer heeft, want tante Omicron houdt nog meer van knuffelen dan oom Delta.

Volgende: comirnatyeducation.nl, overnu.nl, ...

mdpi.com en dit is een publicatie van 18 november over pims/mis bij kinderen, ...
fda.gov, het rapport waarop de fda de vrijgave van BionTech/Pfizer voor kinderen baseert, ...
phmpt.org, een publicatie van 28 februari 2021 over de bijwerkingen en deze site is vergelijkbaar met artsencollecitef, daarmee is deze link het tweede Mauriceje in de reeks. Onnodig te zeggen, dat na 8 miljard doses elke bijwerking bekend is en ook hoe te handelen, daarmee is deze publicatie achterhaald, ...
cbs.nl over de oversterfte. Wat dit te maken heeft met het vaccineren van kinderen 5-11 jaar, ontgaat mij.

gelderlander.nl, ...

The Lancet, met een foutje in de link, het gaat om een publicatie over de besmettelijkheid na vaccinatie van 29 oktober 2021, ...

eenvandaag.avrotros.nl, kinderrechten.nl, eenvandaag.avrotros.nl, en als afsluiting nog twee keer de gezondheidsraad.nl

*

Aan deze verzameling links zie je al: er wordt een hele boomgaard aan kersen leeggeplukt. Ronduit demagogisch (misleidend) is het benadrukken van de kans op mis-c (pims). Over mis-c/pims is veel meer gepubliceerd en dan is automatisch de vraag waarom alleen deze ene studie eruit gevist. Omdat het in het betoog past. Het echte virus leidt in verhouding bij veel meer kinderen tot mis-c/pims en dit feit wordt hier voor het gemak verzwegen.

Nog een keer de kansen in verhouding: als een vaccin een kans van 1 op 50 geeft op de bijwerking, dat je nagels groen verkleuren, dan is de kans op groenere nagels bij het echte virus 1 op 5. Ik chargeer nu, maar dit is het hele principe tussen bijwerking van een vaccin en symptoom van een virus.

Het artikel is geen analyse, het is blog, een mening en niets anders dan dat. Van een groep mensen, die dringend hun vakkennis moeten uitbreiden. Van een arts verwacht ik een medische blik en deze groep heeft last van een troebele blik.

Jablan
Contacteer:

Jose2501 schreef:
13 jan 2022 17:18
Ik denk dat als ouders van kinderen dit artikel lezen toch nog wel eens zullen nadenken.
over het vaccineren van hun kind in de leeftijd 5-11 jaar.

Mijn glazen bol geeft een hele andere overweging aan.

De basisschool: gevaccineerde kinderen hoeven in de klas, als ze zitten, geen mondkapje meer op.
De ouder: als je je laat prikken, dan mag je elke dag met je vriendjes (vriendinnetjes) spelen.
Het kind: echt waar? dan wil ik een vaccin.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En gelukkig zijn jullie al tegen 12 andere ernstige ziektes ingeënt, dus dit wordt nu nummer 13. Big deal.

Gesloten