Doet niet vrijwel iedereen dat?
We moeten altijd aanhoren hoeveel kleiner de kans op ziekenhuisopname/IC-opname wordt door vaacinatie.
De gevolgen die vergeleken worden zijn dan identiek: ziekenhuis- dan wel IC-opname
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Doet niet vrijwel iedereen dat?
Het heeft dan bijna geen voordeel voor je, maar vind je dat niet wat egoïstisch.PGros schreef: ↑16 jan 2022 12:11Niet vaccineren mag geen uitsluiting in de maatschappij betekenen.
Als je vaccineert heb je een heel kleine kans op iets ergs. Als je niet vaccineert als jongere heb je een heel kleine kans om ernstig ziek te worden.
Vaccineren heeft dan dus geen voordeel voor je en dan kies je voor niet vaccineren.
Je laat je vaccineren voor jezelf.xflorisx schreef: ↑16 jan 2022 17:52Het heeft dan bijna geen voordeel voor je, maar vind je dat niet wat egoïstisch.PGros schreef: ↑16 jan 2022 12:11Niet vaccineren mag geen uitsluiting in de maatschappij betekenen.
Als je vaccineert heb je een heel kleine kans op iets ergs. Als je niet vaccineert als jongere heb je een heel kleine kans om ernstig ziek te worden.
Vaccineren heeft dan dus geen voordeel voor je en dan kies je voor niet vaccineren.
Je laat je ook toch vaccineren voor je omgeving, familie, etc.
Zonder enige twijfel een complot van Big PharmaArgumenten als "doe het voor je omgeving" zie ik als niet meer dan een methode om vaccins aan de man te brengen.
Dat maak jij er van. Zomaar een voorbeeld van een andere methodeBob Schurkjens schreef: ↑16 jan 2022 18:37Zonder enige twijfel een complot van Big PharmaArgumenten als "doe het voor je omgeving" zie ik als niet meer dan een methode om vaccins aan de man te brengen.
Zo mag jij er over denken. Je bent niet de enige. De Nederlandse maatschappij wordt steeds meer ikke, ikke en ikke en de rest.....16again schreef: ↑16 jan 2022 18:06Je laat je vaccineren voor jezelf.xflorisx schreef: ↑16 jan 2022 17:52Het heeft dan bijna geen voordeel voor je, maar vind je dat niet wat egoïstisch.PGros schreef: ↑16 jan 2022 12:11Niet vaccineren mag geen uitsluiting in de maatschappij betekenen.
Je laat je ook toch vaccineren voor je omgeving, familie, etc.
Argumenten als "doe het voor je omgeving" zie ik als niet meer dan een methode om vaccins aan de man te brengen.
Een van de methodes. Waarvan dit wel de minst verwerpelijke is.
Mag het wel betekenen dat we deze mensen uitsluiten van zorg als ze Corona krijgen?
Risico bestaat uit meer dan alleen de kans dat iets gebeurt, ook de impact die iets heeft speelt mee. Ook als de kans extreem klein is dan nog kan de impact steeds extreem groot zijn. Het is die impact die je wilt voorkomen en het vaccin draagt daaraan bij.
Je houdt nu alleen geen rekening met gedrag. Als je de mogelijkheid hebt om s'avonds ook open te zijn, dan gaat iedereen s'avonds en heb je alsnog niet dat de momenten verspreid zijn over de dag.
Naast de vaccinatiegraad heb ik ook gehoord dat er vooral obese mannen van boven de 50 op de IC liggen. Kans op besmetting lijkt voor die groep dus hoger. Hoe een besmetting afloopt is dan weer een ander verhaal denk ik.
Nu wordt het vaccin vooral aan de man gebracht, als zou het de kans verkleinen op die impact.
Tja, hier ging iedereen die normaal savonds gaat (zeker na 22.00 zijn er nog maar een man of 5,6 verdeeld over 3 zalen en 2 verdiepingen) nu overdag, de mensen die niet overdag konden sporten die waren er op de extreem drukke zaterdag, er was geen plekje meer vrij. De logica erachter begrijp ik nog steeds niet.
De kans op bijwerkingen van de vaccinatie vergroot echt significant na een vaccinatie. De impact van die bijwerkingen kan vrij groot (groter dan die van mijn coronabesmetting) zijn, dat ondervind ik nu zelf.
Maar geldt dat niet voor bijna alles. Dat corona voor zoveel problemen zorgt, dat komt omdat we met veel te veel zijn en dat komt dan weer grotendeels doordat we niet meer dood willen. Er moet alles aan gedaan worden om maar zo oud mogelijk te worden.
Als je de vaccinatie niet neemt dan is de kans op bijwerking van die vaccinatie natuurlijk 0 en de impact als gevolg van die bijwerkingen is dan ook 0. Maar daar staat wel iets tegenover.