LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] risico bij (buitenlandse) banken

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bazzy

risico bij (buitenlandse) banken

Ongelezen bericht door Bazzy »

ik heb een som geld die ik langere tijd opzij wil zetten (termijndeposito).
een vergelijking met independer geeft aan dat ik 4,5% rente kan krijgen bij de (turkse) AKbank ( www.akbank.nl )
Wat ik me eerlijk gezegd nog nooit heb afgevraagd bij bijv. ING of Rabo, maar hoe zit het als de bank in moeilijkheden komt? Is de kans erop anders en wat *als* het gebeurt (centjes kwijt i.o.d.)
Wie kan hier z'n licht over laten schijnen, bedankt!

Bas

ikmirjam

Re: risico bij (buitenlandse) banken

Ongelezen bericht door ikmirjam »

De banken zijn verzekerd voor EUR 20.000,-.

Bazzy

Ongelezen bericht door Bazzy »

Wetende dat ik hier een enorm stomme opmerking plaats: dat is 20.000 euro per rekening neem ik aan?
Dus als ik, zeg: 15.000 euro vast zet en de bank gaat op de fles krijg ik alle centjes terug? Zou ik 25.000 euro vast hebben staan en leggen ze het loodje dan ben ik 5.000 euro kwijt?
En dat geldt dan voor alle banken die in NL opereren, dus of ze nou op elke straathoek zitten, of dat een bank uit ver-weggi-stan 1 vestiging heeft, dat maakt niks uit?
En gebeurt het weleens (jaha een paar terug, maar die bank (naam kwijt) "deed" volgens mij geen particulieren)
:roll:

bollo

Ongelezen bericht door bollo »

http://www.dnb.nl/dnb/pagina.jsp?pid=tcm:12-40169-64

Hier staan een paar vragen in een 'faq'.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kort en goed: bij een door een DNB toegelaten bank (AKbank is dat, heb ik ook bij DNB gevonden) lopen mijn spaarcenten tot 20.000 euro geen risico.
Bedankt voor de uitleg & links.
groeten, Bas

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb hier ook geld staan .Mocht je ooit geld tussendoor willen opnemen kan je het beste een e-mailtje sturen dan is het zo geregeld .

Gesloten