Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

'kleine mensen' klinkt ook zo denigrerend. Ik zou zeggen: 'fysiek anders gegroeid'.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja 🤔

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kan mij herinneren dat wij op school een tekst uit de bijbel moesten kiezen om te bespreken. Het kon in onze ogen niet scabreus genoeg zijn.

Hij genam die, en genam die en ga maar door. De leraar was daar niet echt blij mee.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
27 jan 2022 23:16
'kleine mensen' klinkt ook zo denigrerend. Ik zou zeggen: 'fysiek anders gegroeid'.
Heb ooit een boek gelezen waar ze Bigg genoemd werden ( Bijzonder in groei gestoord)

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Vanaf vandaag tot en met zondag weer de Nationale Tuinvogeltelling.
https://www.mijntuinvogeltelling.nl/tel ... 1642932679

Helaas zie je bij mij in de buurt steeds minder tuinvogeltjes. Er zijn afgelopen jaar nogal wat bomen, struiken en heggen weg gehaald en vervangen door (grijze/zwarte) tegels.
In mijn achtertuin gelukkig nog wel wat musjes, meesjes, merels en af en toe een groenling, als ze niet weg gejaagd worden door eksters en kauwtjes. En heel af en toe 2 Turkse tortels, zo leuk.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
27 jan 2022 17:51
Tja, of wat dacht je van nummers als 'Don't stand so close to me' van the Police of 'I'm on fire' van Bruce Springsteen. Gaan beide over jonge meisjes.
Dat laatste is niet zo, zijn teksten zijn verhalend, filmend, en deze tekst moet je ook zo lezen. Toen hij dit schreef was hij nog relatief jong, begin '30, en dan is "little girl" als je het contextueel vertaald, iets van "schatje". Van de "daddy" waar hij ook over zingt, is de consensus dat die zin slaat op het feit dat ze nog thuis woont, en dat haar beschermende vader, niet ongehoord in het blue collar Amerika waar al zijn verhalen spelen, haar wat in de gaten houdt.

Maar zijn beschrijvende stijl van schrijven laat ruimte voor interpretatie, genoeg om er een mild pedosexuele ondertoon uit te destilleren. Ik vind, als fan, dat dit dan meer zegt over de luisteraar, dan de artiest. Ik heb dat werkelijk nog nooit ook maar in mijn hoofd gehaald bij dit nummer.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
28 jan 2022 00:14
Kan mij herinneren dat wij op school een tekst uit de bijbel moesten kiezen om te bespreken. Het kon in onze ogen niet scabreus genoeg zijn.

Hij genam die, en genam die en ga maar door. De leraar was daar niet echt blij mee.
Zoals Youp van 't Hek ooit zei: en dát verfilmen ze nou nooit :D

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
28 jan 2022 09:28
Maar zijn beschrijvende stijl van schrijven laat ruimte voor interpretatie, genoeg om er een mild pedosexuele ondertoon uit te destilleren. Ik vind, als fan, dat dit dan meer zegt over de luisteraar, dan de artiest. Ik heb dat werkelijk nog nooit ook maar in mijn hoofd gehaald bij dit nummer.
Dat het niet zo bedoeld is, dat geloof ik meteen. Maar zonder context en alleen het nummer en de tekst kennende, dan is het best een apart begin:
'hey little girl, is your daddy home?
Did he go away and leave you all alone?
Mmm, I got a bad desire
Oh,oh,oh I'm on fire'

Qua teksten kun je natuurlijk ook vragen stellen bij Stray Cat Blues en Brown Sugar van The Rolling Stones, Christine Sixteen van Kiss, My Sharona van The Knack, Alabama Song van The Doors en Walk This Way van Aerosmith.

Overigens wel allemaal bands waar ik graag naar luister, net als The Police en Bruce Springsteen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
28 jan 2022 11:52
sjohie schreef:
28 jan 2022 09:28
Dat het niet zo bedoeld is, dat geloof ik meteen. Maar zonder context en alleen het nummer en de tekst kennende, dan is het best een apart begin:
'hey little girl, is your daddy home?
Did he go away and leave you all alone?
Mmm, I got a bad desire
Oh,oh,oh I'm on fire'
Dat is natuurlijk alleen maar een apart begin als je dat "little girl" ineens letterlijk uitlegt als een klein meisje. Er is geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat die letterlijke, contextloze uitleg juist zou zijn.

Als je de videoclip van dat nummer bekijkt, is het ook duidelijk géén jong meisje waarover hij zingt, maar een volwassen autorijdende vrouw waarvoor hij "on fire" is.

Wel weergaloze muziek overigens ;)

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zo rond 5 December komt hier altijd een gastarbeider ,die rond huppelt op zijn paardje . In Amsterdam is een partij die dat wil verbieden , die lui zijn nog gekker dan gek . :shock:
Laatst gewijzigd door gosewijn op 28 jan 2022 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner

goh, bij ons komt hij op een paardje :D

Lady1234

En zijn knechten is hij ook al kwijt.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lowieze schreef:
28 jan 2022 08:37
Helaas zie je bij mij in de buurt steeds minder tuinvogeltjes. Er zijn afgelopen jaar nogal wat bomen, struiken en heggen weg gehaald en vervangen door (grijze/zwarte) tegels.
Ik zie ook steeds meer de stoeptegeltuin verschijnen. Liefst grote gladde tegels op een onderlaag van beton. Je zou toch niet moeten willen dat er wat regenwater de grond in sijpelt of er dat er iets gaat groeien.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

gosewijn schreef:
28 jan 2022 12:27
Zo rond 5 December komt hier altijd een gastarbeider ,die rond huppelt op zijn paardje . In Amsterdam is een partij die dat wil verbieden , die lui zijn nog gekker dan gek . :shock:
Nou, zo zwart/wit is het niet. Er is ligt daar een motie van GL en PvdD om grote dieren-evenementen niet meer te subsidiëren, en toen vroeg een ander raadslid zich af, of het paard van Sinterklaas, ook onder die regeling zou vallen. En toen sloeg iedereen, hier incluis blijkbaar aan, want ja, die intocht is een gesubsidieerd evenement, en zou in die hoedanigheid ook onder dat voorstel vallen, concludeerde de PvdD. GL, mede-indiener van die motie, begon wat te draaien, want die voelden nattigheid. Die motie was volgens hen dan weer meer gericht op evenementen met veel dieren, en een competitief karakter, waarop het PvdD raadslid opperde dat haar collega van GL dan maar moest doen, alsof ze dat niet gehoord had. Toen vervolgens de halve raad dit politieke vuurtje nog meer ging aanwakkeren, werd het zelfs Halsema te gortig.

Het is dus geen hernieuwde aanval op het sinterklaasfeest an-sich, maar Amerigo is ongelukkige bijvangst van een motie.

juliomariner

Als paardensport dan niet meer mag zullen we dan ook de honden- en duivensport ook maar gelijk afschaffen? En laten we ook de marmottenrace ook niet vergeten.

Lady1234

Ik vraag met af welke grote dieren evenementen dan nog meer gesubsidieerd worden in Amsterdam. Het vlooientheater misschien?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je niet oppast willen ze ook nog prachtige tradities zoals gansrijden en palingtrekken verbieden!

juliomariner

Lady1234 schreef:
28 jan 2022 14:56
Ik vraag met af welke grote dieren evenementen dan nog meer gesubsidieerd worden in Amsterdam. Het vlooientheater misschien?
Het gaat om Jumping Amsterdam, het grootste paardenconcours van Nederland

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wij zijn een inventief volkje. Ik denk dat er nog veel meer ideeen en acties komen om zaken af te schaffen en te verbieden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
28 jan 2022 14:47
Als paardensport dan niet meer mag zullen we dan ook de honden- en duivensport ook maar gelijk afschaffen? En laten we ook de marmottenrace ook niet vergeten.
Ik vind dat dat racen met die knikkers echt per direct moet worden afgeschaft. Voegt niets toe en die arme knikkers hebben er zwaar onder te lijden.

Plaats reactie