LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boeken verstuurd via post.nl zoek

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mboret

boeken verstuurd via post.nl zoek

Ongelezen bericht door mboret »

Mijn zoon studeert en schaft boeken aan in Nederland. De school verstuurt niet naar Frankrijk waar wij wonen. De boeken gaan naar een zoon in Nederland en deze stuurt de boeken door (aangetekend en verzekerd) naar Frankrijk.
Wij krijgen bericht dat de boeken aankomen, maar via track en trace horen we dat het adres onbekend is. De boeken gaan terug naar de afzender, maar afzender is ook onbekend.
Het pakket ligt in depot in Nieuwegein, en niemand bij post.nl wil ook maar enige actie ondernemen.
Mijn zoon zit te springen om de boeken, want moet binnenkort examen doen.
Post.nl geeft aan een onderzoek te gaan doen, wat enkele weken in beslag kan nemen.
Op mijn overeenkomst staat levering binnen 2-4 dagen. Post.nl schermt met algemene voorwaarden, maar ik kan nergens vinden dat een levering weken mag gaan duren, zeker niet voor een aangetekend pakket.
We gaan de boeken maar opnieuw bestellen (ad 324 euro) en hopen die uitgave op post.nl te verhalen.
Iemand nog suggesties? :evil:

Nijogeth

Re: boeken verstuurd via post.nl zoek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat was er mis met het adres?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, stuur eerst een ingebrekestelling met een korte termijn van bijvoorbeeld twee werkdagen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor de volgende keer: gebruik een koeriersdienst, die èn in Nederland èn in Frankrijk actief is.

Wij hebben hetzelfde probleem met post uit het buitenland: of het komt niet aan of met weken vertraging als het via de voormalige staatspostbedrijven wordt verzonden. In onze situatie zijn GLS en DPD het meest betrouwbaar gebleken. Ben niet genoeg bekend met Frankrijk om te weten welk bedrijf beter is in jullie situatie.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mij is het onduidelijk wanneer de post zoek is geraakt.

Indien de post van bedrijf naar opgegeven adres zoek is geraakt moet de ontvanger contact opnemen met het bedrijf.

Indien de post bij de 2de zending kwijt is geraakt, moet de gene die het verstuurd contact opnemen met Postnl.

Neem contact op met www.juridischloket.nl, hun kunnen je advies geven.

Gesloten