Huiskamer
Re: Huiskamer
Als jij zelf schrijft dat de munt Italiaans is, neem ik aan dat er Italiaanse tekst op staat. Wat bedoel je anders met Italiaans?
-
Dat staat er niet op,op de meeste staat het er niet op.
Even gezocht op internet en daaruit blijkt dat het Italiaans is.
Maar bedankt voor het meedenken,ik wacht verder reactie`s af.
Op een euromunt staat RI voor Repubblica Italiana. Het gaat dus om een Italiaanse 2-euromunt.Volgens de ECB staat op de 2-euromunt van Vaticaanstad wat anders:scharrelschipper schreef: ↑04 feb 2022 21:08Tekst??
Staat er tekst op die munten?
Behalve 2 euro en zo te zien RI,(Roman imperium?)
De ECB geeft ook een duidelijke beschrijving van de munten van Vaticaanstad.Op de munten van alle series staan de twaalf sterren van de Europese vlag, de woorden "CITTÀ DEL VATICANO", het jaar van uitgifte en het muntmerk "R". Randschrift op de munt van 2 euro: 2*, zes maal herhaald, afwisselend rechtop en ondersteboven.
-
Ik vond "Roman Imperium " leuker,maar je hebt natuurlijk gelijk.Erthanax schreef: ↑04 feb 2022 21:45Op een euromunt staat RI voor Repubblica Italiana. Het gaat dus om een Italiaanse 2-euromunt.Volgens de ECB staat op de 2-euromunt van Vaticaanstad wat anders:scharrelschipper schreef: ↑04 feb 2022 21:08Tekst??
Staat er tekst op die munten?
Behalve 2 euro en zo te zien RI,(Roman imperium?)De ECB geeft ook een duidelijke beschrijving van de munten van Vaticaanstad.Op de munten van alle series staan de twaalf sterren van de Europese vlag, de woorden "CITTÀ DEL VATICANO", het jaar van uitgifte en het muntmerk "R". Randschrift op de munt van 2 euro: 2*, zes maal herhaald, afwisselend rechtop en ondersteboven.
Het is dus duidelijk een Italiaanse munt,en waarschijnlijk een valse.
ik voeg hem dan maar toe aan mijn verzameling munten in het mapje curiosa.
Heb er ondertussen van ongeveer 60 landen,dus deze is ook leuk.
Moneyman
vindt dit leuk
Leuker, misschien, maar niet beter; in het Latijn zou de woordvolgorde omgekeerd zijn: Imperium Romanus, maar die aanduiding werd volgens mij nooit door de Romeinen gebruikt. Zij hielden het op SPQR (Senatus Populusque Romanus, senaat en volk van Rome); het achtervoegsel -que betekent "en".
Dat weet ik.maar je hebt natuurlijk gelijk.
Dat lijkt mij ook.Het is dus duidelijk een Italiaanse munt,en waarschijnlijk een valse.
Het is een leuke aanvulling op een leuke verzameling.ik voeg hem dan maar toe aan mijn verzameling munten in het mapje curiosa.
Heb er ondertussen van ongeveer 60 landen,dus deze is ook leuk.
Ik kreeg altijd Imperium Romanum te horen, dus een M in de plaats van de S. Geen idee waarom, want het komt niet volledig overeen met de grammatica.
Wonderlijk dat het maken van valse munten nog zou renderen.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Erthanax
vindt dit leuk
We Kriehen Sturm. Morgen het NK Tegenwindfietsen over de Stormvloedkering.
En ze geven toch een partij regen 🌧 🌧 af.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/we-kri ... ~ace16b62/
En ze geven toch een partij regen 🌧 🌧 af.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/we-kri ... ~ace16b62/
moederslink
vindt dit leuk
-
Er schijnt heel wat op ons af te komen! Veel , heel veel regen en wederom storm.
reggie2
vindt dit leuk
Gratis douche @moederslink
Dus, ik kan mijn auto volgende week weer terug gaan sturen naar de professionele wasser?
Meeste valt er naast @breien.
Lisa29
vindt dit leuk
Daar sluit ik me bij aan. We hebben echt regen nodig, ook al is het niet leuk als je er doorheen moet. Daar zijn regenpakken voor te koop, met tegenwoordig zelfs ook bescherming voor je schoenen
@reggie
Laat die bold knop eens met rust.
Laat die bold knop eens met rust.
kuklos
vindt dit leuk
De hoofdletter B in het rijtje boven de quote.