LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

16again

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
07 feb 2022 11:56
onverdeeld open schreef:Wij spreken ons uit tegen het coronatoegangsbewijs in al zijn verschijningsvormen. De schade die erdoor wordt veroorzaakt, staat niet in verhouding tot eventuele voordelen voor de volksgezondheid.
Ik zou die schade graag een keer gequantificeerd willen zien. Via mijn werk zie ik wel de schade op microniveau, maar een goed landelijk overzicht ontbreekt.
Ik zou eens beginnen met alle kosten voor dat toegangsbewijs. Valt wat mij betreft ook onder schade
Jablan schreef:
Endemische toestand? Zolang het aantal nieuwe besmettingen per dag alleen geschat kan worden, zijn we ver weg van een endemie. Het virus blijft niet voorlopig circuleren, het blijft nog wel meerdere jaren onder ons, zo niet altijd.
Met griep of verkoudheid tellen we toch ook niet het aantal dagelijkse besmettingen
Jablan schreef:
De vaccins worden nu ruim een jaar gebruikt en dat is tekort om te stellen, dat ze geen langdurige bescherming bieden, vooral omdat ze pas effectief zijn na drie doses.
Was die 3e prik nu juist niet nodig, omdat de bescherming volgens originele handleiding maar 2 prikken vergde? En doordat bescherming toch sneller dan verwacht terugliep, en men geen vaccin had voor nieuwere variant, ging de derde er maar in. En in Israel al weer de vierde

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

met name dat laatste... niet alleen zijn de vaccins nog maar een jaar in gebruik, ze zijn ook in zeer korte tijd gemaakt/ontwikkeld/bedacht.
Dat de op klassieke leest gestoelde Novavax er veel later is , geeft al te denken over (de kwaliteit van) de rest.
Ik hoop dat vele medisch onderlegde kontakten die ik heb hun angst dat veel bijwerkingen zich pas later gaan openbaren niet bewaarheid gaan zien, maar gezien de veel heftiger reactie die ik gehad heb van de booster tov de oorspronkelijke vaccinatie denk ik dat ik nog een booster voorbij laat gaan. En als ik mijn omgeving zo hoor ben ik de enige niet.
dan maar veel dingen niet doen.

In de tijd dat ik nog een griepprik kreeg was ik altijd zwaar ziek (niet gerelateerd aan vaccinatiemoment) .... toen ik mee stopte nooit langer ziek geweest dan een of 2 dagen , en dan nog gewoon (zij het op aangepast tempo) kunnen werken.
Inmiddels heb ik meer vertrouwen in mn eigen lijf dan in laboratorium bedenksels die ook nog eens niet bleken te doen wat verwacht/gedacht/bedoeld was. Is achteraf makkelijk oordelen, wellicht wel, maar de wetenschap en daarna de politiek droeg het wel met heel veel vertrouwen uit. daar vertrouw ik dus niet meer zo op, zeker niet nu steeds openlijker met cijfers gemanipuleerd blijft worden ook door de nieuwe minister. (waarmee vertrouwen in hem gelijk weg is na alle hoop die ik had dat een man uit het veld het beter zou gaan doen..)

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
07 feb 2022 09:44
Nijogeth schreef:
07 feb 2022 09:36
https://www.nu.nl/buitenland/6182531/bu ... digen.html
Er staat duidelijk in dat er geen geweld is, maar de noodtoestand is nodig omdat de politie niet in staat is het protest te beëindigen.
Waar staat dat? Ik lees jouw conclusie niet in dat bericht. Het is ook niet waar: er is sprake van geweld, bedreigingen, intimidatie, vernieling, plundering, grafschennis enzovoort.
Nijogeth schreef:
07 feb 2022 09:29
De beelden zeggen iets anders. De springkussens staan op straat, het is eerder een soort dorpsmanifestatie dan een gewelddadig protest. Dat wil niet zeggen dat het vervelend kan zijn voor de lokale bevolking en bedrijven.
Yeah right. Dat deel is er ook, ja. Maar dat is niet het hele verhaal.
"De demonstratie verloopt vooralsnog relatief rustig. De politie deed tot nu toe alleen onderzoek naar overlast. "

"Politiecommandant Peter Sloly vertelde in gesprek met het medium dat hij de burgemeester om hulp had gevraagd. Volgens hem had de politie niet voldoende middelen om het protest zelfstandig te beëindigen. Hij wist dan ook niet wanneer de truckers zouden vertrekken."

"Het korps was aanvankelijk bang dat onder de demonstranten zich leden van extreemrechtse groeperingen zouden bevinden en dat die uit waren op geweld. De organisatie riep betogers vooraf op om geen geweld te gebruiken of extreemrechtse uitlatingen te doen."

Die berichtgeving over de dingen die jij noemt, die mis ik volledig. Als je naar het nieuws over Ottawa googelt krijg je vooral nieuws in de strekking dat het vervelend is, maar niets over geweld en dergelijke.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

@Nijogeth: jij schreef dat er volgens dat artikel geen geweld is. Dat blijkt er echter helemaal niet uit - ook niet uit jouw citaten.
Nijogeth schreef:
07 feb 2022 14:01
Die berichtgeving over de dingen die jij noemt, die mis ik volledig. Als je naar het nieuws over Ottawa googelt krijg je vooral nieuws in de strekking dat het vervelend is, maar niets over geweld en dergelijke.
Zowel via de MSM en de Social Media zijn veelvuldig beelden en berichten over wat er allemaal gebeurd langs gekomen. Ik heb ze althans de afgelopen week vaak genoeg gezien, zonder ernaar op zoek te zijn overigens. Ook uit de door mij gegeven links blijkt dat overigens.

Moneyman

Jose2501 schreef:
07 feb 2022 14:42
@moneyman en @nijogeth.Het geweld komt niet alleen van de mensen die protesteren maar vooral ook van mensen die tegen de protesten zijn.
Ja, uiteraard. Net als in Nederland worden ook daar protesten "gekaapt" door relverslaafden. Ook dat is geen onderscheidende factor.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
07 feb 2022 14:27
@Nijogeth: jij schreef dat er volgens dat artikel geen geweld is. Dat blijkt er echter helemaal niet uit - ook niet uit jouw citaten.
Nijogeth schreef:
07 feb 2022 14:01
Zowel via de MSM en de Social Media zijn veelvuldig beelden en berichten over wat er allemaal gebeurd langs gekomen. Ik heb ze althans de afgelopen week vaak genoeg gezien, zonder ernaar op zoek te zijn overigens. Ook uit de door mij gegeven links blijkt dat overigens.
Nou nee,dat blijkt niet uit die links.
Daaruit blijkt dat de plaatselijke overheden dat zeggen.
Las ook dat mensen beboet/gearresteerd werden omdat ze b.v. brandstof leverden aan truckers.
Als dat de oplossing moet zijn is dat duidelijk een brevet van onvermogen.

Moneyman

scharrelschipper schreef:
07 feb 2022 18:15
Ah, ja, en die liegen alles aan elkaar. Natuurlijk, SS… 🙄

Moneyman

Jose2501 schreef:
07 feb 2022 18:22
Moneyman schreef:
07 feb 2022 15:10
Jose2501 schreef:
07 feb 2022 14:42
@moneyman en @nijogeth.Het geweld komt niet alleen van de mensen die protesteren maar vooral ook van mensen die tegen de protesten zijn.
Ja, uiteraard. Net als in Nederland worden ook daar protesten "gekaapt" door relverslaafden. Ook dat is geen onderscheidende factor.
Ik zou de plaatselijke winkeliers toch niet allemaal relverslaafd willen noemen. Al zullen zowel bij de prosteerders als omstanders er ongetwijfeld een paar tussen zitten. Het is natuurlijk een hele bekende en vaak succesvolle strategie van machthebbers om via de media demonstraties te breken en in de verdoemhoek te framen.
Rutte heeft daar vaak ook het handje van om legaal en spontaan verzet te framen naar relschoppers enz.
Ik noem plaatselijke winkeliers evenmin relschoppers. Stop in vredesnaam eens met dat irritante verdraaien van woorden.

En ja, je kunt natuurlijk lekker makkelijk naar Rutte wijzen. Je kunt ook de realiteit zien. Feit is dat het bij die demonstraties wemelt van de vaste relschoppers.

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

Jose2501 schreef:
07 feb 2022 14:21

De effecten van openstelling van de scholen is ook weggebleven. Behalve dan dat door het quarantaine beleid een kwart van de leerkrachten gedwongen niet kunnen werken. Waardoor veel schoolklassen geen onderwijs kunnen krijgen.
Je spreekt jezelf aardig tegen. Je wilt alles vrij en open hebben. Nu krijg je je zin op de scholen en meer dan een kwart van de docenten zit thuis. Sommige zoals ik de 5 werkdagen, omdat ik niet zo ziek was, maar de meesten langer dan die 7 dagen, omdat ze echt te ziek waren. Zeker zaten daar ook de mensen tussen met een goede afweer dat prikjes niet nodig waren.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

xflorisx schreef:
07 feb 2022 18:38

. Zeker zaten daar ook de mensen tussen met een goede afweer dat prikjes niet nodig waren.
Met prik en zonder prik, we krijgen het allemaal. Maak er niet zo'n drama van want je kan het niet eeuwig dichthouden toch?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

xflorisx schreef:
07 feb 2022 18:38
Jose2501 schreef:

De effecten van openstelling van de scholen is ook weggebleven. Behalve dan dat door het quarantaine beleid een kwart van de leerkrachten gedwongen niet kunnen werken. Waardoor veel schoolklassen geen onderwijs kunnen krijgen.
Je spreekt jezelf aardig tegen. Je wilt alles vrij en open hebben. Nu krijg je je zin op de scholen en meer dan een kwart van de docenten zit thuis.
En hoeveel door quarantaine zonder klachten ?

scharrelschipper

Moneyman schreef:
07 feb 2022 18:31
scharrelschipper schreef:
07 feb 2022 18:15
Dat zijn jou woorden MM.
Feit is dat ze dat zeggen,en dat is ook begrijpelijk van uit hun officiele standpunt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@scharrelschipper

Maar als het niet waar zou zijn, dan liegen ze het. Simpel toch?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat over de relschoppers tussen de demonstrerende truckers, maar dat snapte u natuurlijk wel.

scharrelschipper

Lady1234 schreef:
07 feb 2022 19:56
@scharrelschipper

Maar als het niet waar zou zijn, dan liegen ze het. Simpel toch?
Als het niet waar zou zijn,inderdaad.
Maar het was MM die zei dat ze liegen,ik dus niet.
ik zei alleen dat uit de door MM geplaatste links dat niet bleek.
Maar ja,dat is de manier van discussie voeren van MM.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
07 feb 2022 12:14
Ik zou eens beginnen met alle kosten voor dat toegangsbewijs. Valt wat mij betreft ook onder schade.
Ik bedoelde eerder de economische schade (misgelopen omzet + verzuim) dan de verkeerd uitgegeven miljoenen van de overheid.
16again schreef:
Met griep of verkoudheid tellen we toch ook niet het aantal dagelijkse besmettingen.
Die worden ook niet dagelijks geschat. Bij griep is het zo elke 7 jaar raak: vaccin past niet bij het virus en dat valt pas op, wanneer mensen vanwege griep in het ziekenhuis worden opgenomen.
16again schreef:
Was die 3e prik nu juist niet nodig, omdat de bescherming volgens originele handleiding maar 2 prikken vergde? En doordat bescherming toch sneller dan verwacht terugliep, en men geen vaccin had voor nieuwere variant, ging de derde er maar in. En in Israel al weer de vierde.
Zet er de tijdlijn van de ontwikkeling en toelating naast. Het spul is op de markt gekomen op het moment, dat men dacht, dat twee doses (J&J één dosis) voldoende was. Maar dit virus verrast iedereen keer op keer. De extra dosis rondt de vaccinatie af, is zeker nodig wanneer dosis 1 en 2 te snel na elkaar zijn gegeven. Daarom ben ik ongelukkig met het advies van de Gezondheidsraad: de groep 12-17 is vorig jaar aangemoedigd om na drie weken (!) in plaats van drie maanden (advies fabrikant) al de tweede dosis te halen. Dat is zo snel geweest, dat er wel een extra dosis nodig is, voordat je mag spreken van 'volledige bescherming'/

Wat in Israël gebeurt, krijgen we hier maar fragmentarisch mee. Gebruikt men inmiddels al iets anders naast BioNTech/Pfizer? Mijn indruk is, dat er teveel op de aanwezigheid van actieve antistoffen wordt getest daar en zodra het een procentje te weinig is, volgt een nieuwe ronde. In een land met 1/3e van de bevolking onbeschermd wordt de andere 2/3e 'in mijn ogen als het ware gebruikt om de verspreiding zo goed mogelijk tegen te gaan.

Een vierde ronde heeft naar mijn idee pas zin, als het om een aangepast vaccin gaat, dat ook de Spike-eiwitten van andere virussen uit dezelfde groep imiteert. Dat zal iets van een hybride worden: tegen Sars en tegen de gewone verkoudheidsvirussen. Deze twee gaan het meest rond en je mag verwachten, dat een volgende dominante variant nog meer kenmerken van beide typen zal hebben.
(Als de volgende variant, winter 2022/23, eerder van het type Delta is, dan ben je al beschermd door de vaccins.)
Jose2501 schreef:
Om daaraan toe te voegen dat al wekenlang er gemiddeld per ziekenhuis met een IC in Nederland (116 totaal) er slechts 2 patiënten met corona besmet zijn opgenomen op een IC.
De bezetting in de ziekenhuizen gaat helemaal volgens het Omikron-handboek: niet te veel op de IC (want het virus gaat minder rond onder de ouderen. Deels door de extra dosis vaccin, deels door minder sociale contacten), daarvoor wel nieuwe leeftijdsgroepen op de gewone afdelingen. Hou rekening met verzuim tot 20 procent en dan is het nog steeds 'een beetje druk' in de ziekenhuizen.
Jose2501 schreef:
Plus dat de immuniteits bescherming van de 3e prik nog sneller terugloopt dan de bescherming van de eerste 2 prikken.
Tja, virus is veranderd. Vaccins beschermen in elk geval nog voldoende tegen een zwaar verloop en dat zie je terug in de opnamecijfers van de ziekenhuizen.
Jose2501 schreef:
Plus dat de modellen die RIVM en Kuipers nog steeds hanteren als argument om de nu nog geldende maatregelen voort te laten duren volslagen mis zijn berekend. Niet alleen Maurice de Hond toont dat aan maar nagenoeg iedereen die iets weet van statistiek en modellering kan dat eenvoudig aantonen. Bekende virologen in binnen- en buitenland vragen dan ook om zo snel mogelijk de lockdown maatregelen op te heffen en alles open te gooien.
Wie zijn die virologen?
De virologen, die ik hoor/lees/spreek, doen geen uitspraken over de maatregelen, omdat dat aan de politiek is.
En ik heb nieuws voor jou: in alle landen zaten de modellen er in eerste instantie naast toen Omikron opdook. Om nu net te doen alsof Nederland door een amateurploeg door deze periode wordt geleid, is weer doorslaan naar de andere kant. Ik heb vaak genoeg kritiek op Nederland, maar andere landen doen het niet veel beter.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
Ja, er was druk om de scholen open te houden, dus zijn ze officieel open. Met het gevolg, dat complete groepen thuis moeten blijven - omdat ze besmet zijn, omdat het virus op de meeste scholen enorm circuleert. (Met ... hoe is het mogelijk ... Staphorst ... als uitzondering. Wat was daar anders? Oh ja, geïnvesteerd in luchtzuivering.)
16again schreef:
07 feb 2022 19:26
En hoeveel door quarantaine zonder klachten ?
Quarantaineregels zijn al zodanig versoepeld, dat je dat niet meer als reden kunt gebruiken.
Moneyman schreef:
Vriendelijk verzoek: kort 'Scharrelschipper' niet zo af.
criticus2 schreef:
07 feb 2022 12:58
met name dat laatste... niet alleen zijn de vaccins nog maar een jaar in gebruik, ze zijn ook in zeer korte tijd gemaakt/ontwikkeld/bedacht.
Dat de op klassieke leest gestoelde Novavax er veel later is , geeft al te denken over (de kwaliteit van) de rest.
Ik hoop dat vele medisch onderlegde kontakten die ik heb hun angst dat veel bijwerkingen zich pas later gaan openbaren niet bewaarheid gaan zien, maar gezien de veel heftiger reactie die ik gehad heb van de booster tov de oorspronkelijke vaccinatie denk ik dat ik nog een booster voorbij laat gaan. En als ik mijn omgeving zo hoor ben ik de enige niet.
dan maar veel dingen niet doen.
Bij een vaccin komen de bijwerkingen meestal binnen twee, uiterlijk binnen vier weken aan het licht. Bij een virus kan dat veel later zijn (Q-koorts).

Het is een misvatting dat AstraZeneca, Moderna en BioNTech hun vaccins in korte tijd hebben ontwikkeld. Ze waren er al lang mee bezig en toen Corona opdook, was het vrij gemakkelijk om Sars-CoV2 op de plek van de andere virussen te zetten. Sjohie en Sylvesterb hebben hier meerdere keren lezenswaardige bijdragen over geschreven.
Jose2501 schreef:
07 feb 2022 20:19
Het enige dat ik citeer is een bericht uit de live blogs. Dat jij @xflorisx je aangesproken voelt is toch echt jou probleem. Ik probeer mijn berichten algemeen te houden. Er is altijd wel iemand die zich persoonlijk geraakt voelt door wat dan ook. Maar daar gaat het toch niet om?
Ah ... en dat van degene, die tot nu toe in discussies heel snel overging op een persoonlijke aanval. Goed, nieuwe kans. Ga je nu ook vragen van anderen beantwoorden of is dat nog teveel onder jouw niveau?
Jose2501 schreef:
07 feb 2022 20:26
Ik verdraai helemaal niets. Stop eens met je denigrerende opmerkingen naar Jan en alleman. Hou je eens aan een fatsoenlijke discussie.
Toch weer persoonlijk aanvallen. Sorry, José, het duurt nog een tijdje voordat jij je geloofwaardigheid weer terug hebt. Als je nu dit soort reacties achterwege laat, lukt het sneller.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Praat voor jezelf @ jablan.
Zowel over wat je zegt wat betreft Jose.
Sowieso komt er bij de meeste mensen geen 4 de ronde. Niet eens een 3 de ronde.

Moneyman

Jose2501 schreef:
07 feb 2022 20:26
Ik verdraai helemaal niets. Stop eens met je denigrerende opmerkingen naar Jan en alleman. Hou je eens aan een fatsoenlijke discussie.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf… Zodra jij hebt geleerd een juiste weergave van andermans teksten te geven, hoeven ik en anderen je niet meer continu te corrigeren.

Moneyman

Jablan schreef:
07 feb 2022 20:44
Moneyman schreef:
Vriendelijk verzoek: kort 'Scharrelschipper' niet zo af.
Het was niets meer dan een omdraaiing van de door scharrelschippert veel gebruikte MM, maar point taken :wink:
Laatst gewijzigd door Moneyman op 07 feb 2022 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten