CJIB Digitaal Loket Verkeer

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Ik heb vorig jaar juni een boete gekregen en ben daartegen in beroep gegaan bij de officier van Justitie. Daar komt dan een reactie op waaruit blijkt dat mijn verweer absoluut niet goed gelezen wordt. Dus dan in beroep tegen de uitspraak van de officier. Dan moet je de boete wel eerst betalen en daarna mag je dan hopen dat je in het gelijk gesteld wordt door de Kantonrechter. Echter, deze zaken duren heel erg lang en intussen ben ik verhuisd. Nu kwam ik toevallig vandaag tegen dat een ander adres niet automatisch in het systeem wordt doorgevoerd. (Heel raar eigenlijk, want ik geef bij de nieuwe Gemeente door dat ik verhuisd ben en bijna alles wordt daarmee gewijzigd). Maar ik wil dus mijn nieuwe adres doorgeven aan het Digitaal Loket Verkeer, maar denk je dat zoiets eenvoudigs mogelijk is? Ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand raad?

FO

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door caruso »

Uh....bellen?

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Inderdaad, neem gewoon contact op, zoals bellen.
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 09 feb 2022 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze werken met de BRP, en daarvan zijn de gemeenten voor ingezetenen de bronhouder. Dat betekent dat zij mutaties aanmelden bij de landelijke voorziening (soms ook wel knooppunt genoemd), die oa toetst of het aangeleverde conform opmaak/datamodel is, en die vervolgens doorzet naar de nieuwe gemeente. De doorlooptijd voor deze specifieke basisregistratie ken ik zo niet, ik werk meer met andere, maar dat zal een zekere hoeveelheid tijd kosten. En dat zal rond een jaarwisseling in een pandemie, mogelijk wat langer duren als normaal.

Maar goed, bél ze even, en stel uw vraag daar. Kan me niet voorstellen dat ze deze vraag voor het eerst horen..

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Ik heb ze gebeld, maar omdat de medewerkers thuis werken (Corona) werd het dringend advies afgegeven het digitaal af te doen. Maar ik kom er via de site niet in of door. Je moet toch heel simpel via je DigiD een adreswijziging kunnen doorgeven?

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar staat het bericht niet in Mijncjib? Daar staat/stond de boete toch ook.

Moneyman
Berichten: 30346
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door Moneyman »

SoundBoard schreef:
09 feb 2022 13:28
Maar ik kom er via de site niet in of door. Je moet toch heel simpel via je DigiD een adreswijziging kunnen doorgeven?
Nee, dat moet juist niet, om de simpele reden dat dat al automatisch geregeld wordt. Als er daar een keer iets fout gaat, is het niet de logische oplossing om dan maar handwerk te verwachten.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Moneyman schreef:
09 feb 2022 15:34
SoundBoard schreef:
09 feb 2022 13:28
Maar ik kom er via de site niet in of door. Je moet toch heel simpel via je DigiD een adreswijziging kunnen doorgeven?
Nee, dat moet juist niet, om de simpele reden dat dat al automatisch geregeld wordt. Als er daar een keer iets fout gaat, is het niet de logische oplossing om dan maar handwerk te verwachten.
Er staat op de site dat het juist NIET automatisch wordt verwerkt en dat je dat zélf moet aanzwengelen. Ik heb een e-mailadres gekregen (via iemand aan de telefoon) om de gewijzigde gegevens heen te sturen met een kenmerk maar de geadresseerde heeft geen dossier van mij. Ik kom daar dus niet voor. Dus dat gaat heel 'lekker' zo. Gewoon even je nieuwe adres doorgeven. Hoe moeilijk kan het zijn?

Moneyman
Berichten: 30346
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door Moneyman »

SoundBoard schreef:
09 feb 2022 15:53
Er staat op de site dat het juist NIET automatisch wordt verwerkt en dat je dat zélf moet aanzwengelen.
Wat is "de site" en wat staat daar exact?

Ik zie de door jou genoemde informatie niet in het Digitaal Loket van het CJIB en evenmin in het Digitaal Loket Verkeer van het OM. In je titel vermeng je die twee aparte loketten overigens tot een niet bestaand loket.

Wat je schrijft, is vreemd, omdat -zoals Sjohie eerder al uitgebreid aangaf- al dit soort instanties (en in ieder geval het CJIB) gewoon een directe lijn met de BRP hebben.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Moneyman schreef:
09 feb 2022 16:08
SoundBoard schreef:
09 feb 2022 15:53
Er staat op de site dat het juist NIET automatisch wordt verwerkt en dat je dat zélf moet aanzwengelen.
Wat is "de site" en wat staat daar exact?

Ik zie de door jou genoemde informatie niet in het Digitaal Loket van het CJIB en evenmin in het Digitaal Loket Verkeer van het OM. In je titel vermeng je die twee aparte loketten overigens tot een niet bestaand loket.

Wat je schrijft, is vreemd, omdat -zoals Sjohie eerder al uitgebreid aangaf- al dit soort instanties (en in ieder geval het CJIB) gewoon een directe lijn met de BRP hebben.
Kijk hier dan maar eens: https://www.om.nl/onderwerpen/verkeersb ... -doorgeven.
Ik hoop dat de link werkt.

Moneyman
Berichten: 30346
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door Moneyman »

SoundBoard schreef:
09 feb 2022 16:16
Kijk hier dan maar eens: https://www.om.nl/onderwerpen/verkeersb ... -doorgeven.
Ik hoop dat de link werkt.
Ah, een ander site dus dan die waar dit topic over gaat. Wel raar... want terwijl ze aan de achterkant over alle BRP-gegevens beschikken, moet je volgens hun op deze twee manieren een wijziging doorgeven:
Geef dan zo snel mogelijk uw adreswijziging via het Digitaal Loket Verkeer of per brief door aan Parket CVOM.
Via het DLV werkt niet (die optie zit niet in het menu), en per brief... really??

De eerste optie werkt dus niet, en de tweede is behoorlijk outdated. Als je ze belt, geven ze je dan concreet en specifiek door hoe je het moet doen, of blijft het bij een algemene verwijzing?

Anders toch maar die brief sturen...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door sjohie »

Als TS zo aan de telefoon is, met dat "hoe moeilijk kan het zijn" etc, zou ik het ook wel weten. Niks is zo vervelend als leken die jóu even komen vertellen hoe gemakkelijk jouw werk wel niet is.

Het overschrijven van de ene gemeente naar de andere via de BRP uitwisseling gaat digitaal, maar kost enige tijd, nergens lees ik hoeveel tijd er is verstreken sinds het verhuizen, en het zo te lezen missen van post. Als het gemeenten betreffen die zijn heringedeeld, kan dat bijvoorbeeld deze actie wat vertragen, en zo zijn er nog plenty operationele redenen volstrekt onder de horizon van de gemiddelde burger, die debet kunnen zijn aan de voortgang van een actie als deze.

Overigens bestaat er ook nog zoiets als de PostNL verhuisservice, je zou er als proactieve burger, zittend in een juridisch traject als deze, ook voor kunnen kiezen, om die kleine investering even te doen als verzekering.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door SoundBoard »

sjohie schreef:
10 feb 2022 08:46
Als TS zo aan de telefoon is, met dat "hoe moeilijk kan het zijn" etc, zou ik het ook wel weten. Niks is zo vervelend als leken die jóu even komen vertellen hoe gemakkelijk jouw werk wel niet is.

Het overschrijven van de ene gemeente naar de andere via de BRP uitwisseling gaat digitaal, maar kost enige tijd, nergens lees ik hoeveel tijd er is verstreken sinds het verhuizen, en het zo te lezen missen van post. Als het gemeenten betreffen die zijn heringedeeld, kan dat bijvoorbeeld deze actie wat vertragen, en zo zijn er nog plenty operationele redenen volstrekt onder de horizon van de gemiddelde burger, die debet kunnen zijn aan de voortgang van een actie als deze.

Overigens bestaat er ook nog zoiets als de PostNL verhuisservice, je zou er als proactieve burger, zittend in een juridisch traject als deze, ook voor kunnen kiezen, om die kleine investering even te doen als verzekering.
Wie beweert dat ik aan de telefoon "Hoe moeilijk kan het zijn" hanteer? Is ook maar een veronderstelling.
Dan zal ik dat even recht zetten: de verhuizing heeft eind oktober 2021 plaats gevonden. De Gemeente waarbinnen ik nu woon heeft alles netjes verwerkt: ik krijg van de gemeentelijke overheden keurig netjes de post op het nieuwe adres.
Maar afgezien van de BRP, er staat op de site van het OM, dat adreswijzigingen moeten worden aangemeld. In die fase bevind ik mij nu, maar het wil niet lukken. Ik heb zelfs met een medewerker van de Rechtbank Bureau Mulder e-mailcontact gehad en ook die kon mij niet verder helpen. Het is kennelijk te moeilijk.

Moneyman
Berichten: 30346
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik krijg bij dit topic steeds meer een flashback-gevoel naar...
Afbeelding

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: CJIB Digitaal Loket Verkeer

Ongelezen bericht door sjohie »

Ok, juiste route is zo te lezen via het "Digitaal Loket Verkeer", of per brief aan Parket CVOM, met vermelding van het CJIB-nummer van de zaak waarin het beroep loopt, lees ik hier.

Nergens lees ik op die site dat u moet bellen, en iets moet mailen naar een in dat gesprek genoemd emailadres door een vermoedelijk goed bedoelende medewerker.

De juiste postadressen voor het melden van de wijziging, staan ook op de pagina waar ik naar link, let op! er zijn 2, eentje voor een beroepszaak bij het kantongerecht, en eentje voor een lopend beroep bij de OvJ.

Gesloten