Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC
Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC
Nee hoor, geen ergernis. Wel wat meevoelend met uw bedrijfsonvriendelijk klantengedrag. Handel is inderdaad handel. Maar veel belangrijker: U heeft het allemaal zelf in de hand hoe hoog u uw ergernis laat oplopen. En dat ligt nu net niet aan de NRC, maar aan uw steeds herhaalde 'effe niet opletten'.
Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC
Nee ik stoor of erger me daar niet aan. Gewoon een reminder in mijn agenda zetten 2 maanden ervoor en dan opzeggen. Waarschijnlijk wordt er dan nog voor de afloop weer een leuk aanbod gedaan.
Waar ik me wel aan stoor is dat sommige mensen niet kijken waarvoor ze tekenen en daarna een topic openen op een forum om medestanders te vinden. Gewoon even lezen waarvoor je tekent en er had geen topic geopend hoeven worden.
reggie2
vindt dit leuk
Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC
Mooi, de contradictie tussen de eerste zin en de rest van de postsmuld718a schreef: ↑14 feb 2022 10:30Een inhoudelijke reactie lijkt me gepaster.
De Engelsen (waar overigens dit soort automatische 'bepaalde tijd contracten nooit automatisch 'mogen worden verlengd) zeggen dan: I cann't come down to your level.
Tip: ik zou een andere inlog naam kiezen: deze is ..............mmmmh
Lady1234
, dmv
, Techneut71
, Alex E
en JozJan
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC
Een tip die nog niet langs gekomen is: u kunt nu alvast opzeggen per afloopdatum 2025; dan kunt u uw aantekening in uw agenda ook niet over het hoofd zien over 2;10 jaar.smuld718a schreef: ↑13 feb 2022 18:10Precies, kreeg ik ook. Ter info: ik heb (na 6 jaar) opgezegd.
Maar de handelwijze blijf ik afkeuren: onjuist!
En ja, we reageren dus conform wat de aanbieder aan mogelijkheden geeft: nieuw contract , weer met korting of welkomstbonus of (nutteloos cadeau)
Tijd om daar fundamenteel een halt toe te roepen: geen kul aanbiedingen, geen tijdgebonden contracten die feitelijk doorlopen (als je ff niet oplet
Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC
Bij dit soort abonnementen zeg ik de volgende dag op per einde contract. Hoef je niets te onthouden.
Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC
Of je gaat ze gewoon niet aan. Het is geen verplichting om een jaar- of meerjarencontract te nemen.
Het is (bijna) altijd mogelijk om meteen een contract voor onbepaalde tijd te krijgen en dan kun je weg wanneer je wilt. Dan heb je niet dat voordeeltje, maar ook niet die 'klantonvriendelijke' voorwaarde
Het is (bijna) altijd mogelijk om meteen een contract voor onbepaalde tijd te krijgen en dan kun je weg wanneer je wilt. Dan heb je niet dat voordeeltje, maar ook niet die 'klantonvriendelijke' voorwaarde
Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC
ik gebruik mijn google calendar als geheugensteuntje. Zet dus na aangaan abbo een herinnering op om op te zeggen/verlengen met een ruime tijdsmarge. Werkt voor mij perfect.
Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC
Je hebt geluk, die bestaan al. Bijna iedere supermarkt en boekenwinkel biedt die aan. Daar loop je dan heen, dan pak je de krant die je wilt hebben en die betaal je dan bij de kassa. Je zit nergens aan vast en de dag erna kun je exact hetzelfde doen en hetzelfde betalen. Super handig!
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC
Je blijft maar doorzeuren over contracten, maar er is al aangegeven dat het geen bepaalde tijd contract betreft. Het gaat om een kortingsperiode. En het heeft ook niets met kleine lettertjes te maken want de zin "Wat zijn de reguliere prijzen die gelden na afloop van de kortingsperiode?" staat in een groter font dan de platte tekst op de NRC website.