Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
rvjapio
Berichten: 1005
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nee hoor, geen ergernis. Wel wat meevoelend met uw bedrijfsonvriendelijk klantengedrag. Handel is inderdaad handel. Maar veel belangrijker: U heeft het allemaal zelf in de hand hoe hoog u uw ergernis laat oplopen. En dat ligt nu net niet aan de NRC, maar aan uw steeds herhaalde 'effe niet opletten'.

Dirkie
Berichten: 2940
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Ongelezen bericht door Dirkie »

smuld718a schreef:
11 feb 2022 18:18
Wie stoort/ ergert zich hier ook aan?Storen / ergeren
Nee ik stoor of erger me daar niet aan. Gewoon een reminder in mijn agenda zetten 2 maanden ervoor en dan opzeggen. Waarschijnlijk wordt er dan nog voor de afloop weer een leuk aanbod gedaan.
Waar ik me wel aan stoor is dat sommige mensen niet kijken waarvoor ze tekenen en daarna een topic openen op een forum om medestanders te vinden. Gewoon even lezen waarvoor je tekent en er had geen topic geopend hoeven worden.

Moneyman
Berichten: 30338
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Ongelezen bericht door Moneyman »

smuld718a schreef:
14 feb 2022 10:30
Een inhoudelijke reactie lijkt me gepaster.
De Engelsen (waar overigens dit soort automatische 'bepaalde tijd contracten nooit automatisch 'mogen worden verlengd) zeggen dan: I cann't come down to your level.

Tip: ik zou een andere inlog naam kiezen: deze is ..............mmmmh
Mooi, de contradictie tussen de eerste zin en de rest van de post :lol:

HandigeHarrie
Berichten: 1401
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

smuld718a schreef:
13 feb 2022 18:10
lordi schreef:
13 feb 2022 17:39
reggie2 schreef:
13 feb 2022 17:34
Als je nu slim bent zeg je het gewoon op, wedden dat je een aanbieding krijgt voor een nieuwe korting??? zo werkt dat .
Klopt. Ik heb per eind november opgezegd en paar weken geleden nieuw (digitaal) abonnement op de NRC afgesloten met korting. Kreeg inderdaad per e-mail een aanbieding voor ex-abonnee's. En uiteraard gelijk voor over 3 jaar een reminder in mijn agenda gezet :)
Precies, kreeg ik ook. Ter info: ik heb (na 6 jaar) opgezegd.
Maar de handelwijze blijf ik afkeuren: onjuist!

En ja, we reageren dus conform wat de aanbieder aan mogelijkheden geeft: nieuw contract , weer met korting of welkomstbonus of (nutteloos cadeau)

Tijd om daar fundamenteel een halt toe te roepen: geen kul aanbiedingen, geen tijdgebonden contracten die feitelijk doorlopen (als je ff niet oplet
Een tip die nog niet langs gekomen is: u kunt nu alvast opzeggen per afloopdatum 2025; dan kunt u uw aantekening in uw agenda ook niet over het hoofd zien over 2;10 jaar.

eierdop
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2017 14:54

Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Ongelezen bericht door eierdop »

Bij dit soort abonnementen zeg ik de volgende dag op per einde contract. Hoef je niets te onthouden.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Ongelezen bericht door angel1978 »

Of je gaat ze gewoon niet aan. Het is geen verplichting om een jaar- of meerjarencontract te nemen.
Het is (bijna) altijd mogelijk om meteen een contract voor onbepaalde tijd te krijgen en dan kun je weg wanneer je wilt. Dan heb je niet dat voordeeltje, maar ook niet die 'klantonvriendelijke' voorwaarde ;)

Rialtho58
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2021 15:41

Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Ongelezen bericht door Rialtho58 »

ik gebruik mijn google calendar als geheugensteuntje. Zet dus na aangaan abbo een herinnering op om op te zeggen/verlengen met een ruime tijdsmarge. Werkt voor mij perfect.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dirkie schreef:
14 feb 2022 11:56
. Gewoon even lezen waarvoor je tekent en er had
  • geen topic geopend hoeven worden.


Als iedereen dat doet, is het forum gauw pleitos.

Nijogeth
Berichten: 10129
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Ongelezen bericht door Nijogeth »

smuld718a schreef:
13 feb 2022 18:10
geen tijdgebonden contracten die feitelijk doorlopen (als je ff niet oplet
Je hebt geluk, die bestaan al. Bijna iedere supermarkt en boekenwinkel biedt die aan. Daar loop je dan heen, dan pak je de krant die je wilt hebben en die betaal je dan bij de kassa. Je zit nergens aan vast en de dag erna kun je exact hetzelfde doen en hetzelfde betalen. Super handig!

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Klantonvriendelijke automatische verlenging abonnement NRC

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

smuld718a schreef:
14 feb 2022 10:30


Een inhoudelijke reactie lijkt me gepaster.
De Engelsen (waar overigens dit soort automatische 'bepaalde tijd contracten nooit automatisch 'mogen worden verlengd)
Je blijft maar doorzeuren over contracten, maar er is al aangegeven dat het geen bepaalde tijd contract betreft. Het gaat om een kortingsperiode. En het heeft ook niets met kleine lettertjes te maken want de zin "Wat zijn de reguliere prijzen die gelden na afloop van de kortingsperiode?" staat in een groter font dan de platte tekst op de NRC website.

Gesloten