Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Janjaap47

Re: Nog steeds ongevraagd gebeld door energiebemiddelaars

Ongelezen bericht door Janjaap47 »

Vanmiddag gebeld door bemiddelaar,die vlgs hem werkte voor Greenchoice. Wilde veel weten en kon dan mijn contract verbeteren. Op gegeven moment sloeg bij mij de twijfel toe. Vertelde hem dat ik hem niet vertrouwde en heb opgehangen. Greenchoice gebeld, het was niet op hun verzoek: het was een bemiddelaar voor energiebedrijven.
Naam heb ik gemist, maar tel was,: 010 254 0355

Robinflower

Ongelezen bericht door Robinflower »

Nog steeds word ik gebeld, zelfs zo erg dat wanneer ik het gesprek afsluit(ophang) op vaste lijn, belt de zelfde persoon (bedrijf) op mijn mobiele telefoon, 5 seconden later.
Alsof ik dan wel geïnteresseerd zou zijn.
Heb wel eens melding gedaan bij Consuwijzer, nooit meer iets van gehoord. Deze moet eens boetes uitdelen, zodat men zich wel bedenk om ongevraagd te bellen. Zolang er geen boetes worden uitgedeeld, blijven we ongevraagd gebeld worden.

irma1404

Ongelezen bericht door irma1404 »

Ja al sinds 2019 regelmatig gebeld worden door deze maatschappijen
Gevraagd of ze dat niet meer willen doen en recht van verzet er bij gemeld. In 2021 In 4 dagen tijd 28 keer gebeld bizar. Alle nummer door gespeeld naar consuwijzer.
In totaal meer dan 200 keer gebeld. Nummers gelijk geblokkeerd.
Helaas tot op de dag van vadaag wordt ik nog steeds gebeld alleen down ze dit nu met een geheim nummer. En deze kun je niet blokkeren. Om gek van de worden

Rob-002

Ongelezen bericht door Rob-002 »

In het artikel staat ”Opvallend: Als wij deze nummers terugbellen krijgen we te horen dat ze niet in energie bemiddelen, dat we verkeerd verbonden zijn of de melding dat het nummer niet meer bestaat.”
Dat vind ik dan weer opvallend😉. Het is algemeen bekend dat nummerherkenning heel eenvoudig gefopt (gespoofd) kan worden. Ook bellers uit het buitenland kunnen een Nederlands nummer laten zien in de nummerherkenning.

Je kan er op wachten dat nummers gebruikt gaan worden die (toevallig ?) in je telefoonboek staan, waardoor je denkt dat er een bekende belt. Het is niet moeilijk voor te stellen dat op deze wijze veel verwarring veroorzaakt kan worden, zeker in combinatie met computers die (vanuit het buitenland) bellen. Op die wijze is Nederland simpel in chaos te brengen. De telefoonbedrijven kunnen die situatie maar beter voor zijn.

gerputters

Ongelezen bericht door gerputters »

Reactie op uw link naar het loket: Pagina niet gevonden

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niets mis met die links.

wilmbove

Ongelezen bericht door wilmbove »

Ik ben om 15:09 uur op 9-02-2022 gebeld door Kim van het bedrijf "Engy" vanaf telefoonnummer +31552048984 op mijn mobiele nummer. Op mijn vraag hoe ze aan mijn telefoonnummer komen was het antwoord dat ze vroegere klanten aan het nabellen waren. Ik kon ook bekend zijn bij United Consumers. Ik zou een bestaande klant zijn. Klopt dus niet. Ik heb verzocht om al mijn gegevens te verwijderen waarna het gesprek aan de zijde van Kim verward verliep, het automatische bandje erop gegooid werd. M.a.w. zij heeft de verbinding verbroken.

Wat is nu de beste methode om er voor te zorgen dat de ACM voldoende klachten krijgt om een boete te kunnen opleggen.

Bij voorbaat dank voor een reactie!

Lady1234

U kunt zelf een klacht indienen.

RReim

Ongelezen bericht door RReim »

Ben de afgelopen weeken al tweemaal gebeld. Niks geen onbekend nummer, dus neem je op. Mijn gas en stroom heb ik bij United Consumers. Die lui durven zelfs te beweren dat ze namens UC bellen. Heb bij UC nagevraagd maar zij gaan met geen enkel call-center in zee. Die lui liegen dus ook.
Heb al regelmatig aangegeven dat ik uit hun lijst geschrapt wil worden ook het bel-me niet register biedt geen soelaas. Ze beweren zelfs dat ze een uitzondering zijn en mogen bellen met toestemming als ik ze confronteer met de uitspraken zoals in RADAR.

jochemd

Ongelezen bericht door jochemd »

wilmbove schreef:
10 feb 2022 01:51
Wat is nu de beste methode om er voor te zorgen dat de ACM voldoende klachten krijgt om een boete te kunnen opleggen.
Ik zou er niet op rekenen dat je die drempel snel haalt,

Maar als je heel erg serieus bent en bereid bent om er tijd in te steken kan je het volgende doen:
  1. Zorg dat je telefoongesprekken opneemt
  2. Laat de beller een aanbod versturen per email zonder dat je informatie verstrekt. Dus niet bijvoorbeeld je straatnaam noemen, maar hun laten noemen wat in hun systeem staat en dan alleen bevestigen dat dat correct is. Noem elke keer een andere geboortedatum zodat je kan traceren welke bedrijven informatie doorverkopen aan wie.
  3. Zodra je de email met het aanbod (a.k.a. bewijs) hebt de beller vragen hoe ze aan je persoonsgegevens komen. Niet accepteren dat ze je naar de klantenservice verwijzen, maar met een beroep op AVG artikel 14.3 eisen dat ze niet ophangen voordat ze het je exact verteld hebben.
  4. Stuur een email naar het bedrijf waarin je:
    1. vraagt om inzage in je persoonsgegevens (AVG artikel 12 & 15);
    2. bezwaar maakt tegen direct marketing (AVG artikel 21);
    3. vraagt om beperking van de verwerking (AVG artikel 18);
    4. vraag om bevestiging van doorsturen naar alle ontvangers (AVG artikel 19);
    5. Vraag om een reactie zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen een maand. (Bonus als je dit tijdens het gesprek al verstuurd, dan kunnen ze niet meer claimen dat je te laat was en ze alle gegevens al gewist hebben.)
  5. Stuur een email naar het bedrijf waarin je vraagt om te onderzoeken waarom je gebeld bent en hierbij de Code voor Telemarketing 2021 is overtreden. Vraag om het resultaat van het onderzoek binnen 4 weken terug te sturen.
  6. Dien een klacht in op ConsuWijzer
  7. Inden je na 4 weken nog geen antwoord hebt over je reclame klacht waar je volledige tevreden over bent: dien een klacht in bij de Reclame Code Commissie.
  8. Indien je na 1 maand nog geen antwoord hebt op je AVG klacht waar je volledig tevreden over bent: dien een handhavingsverzoek in bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Specifiek als het gaat om verkoop van energie:
  1. Als je zin hebt: accepteer het aanbod en annuleerhet later weer. Staat meestal een boete op voor het callcentrum.
  2. Stel de termijn van de brief van punt 4 op 3 dagen met een beroep op de gedragscode van CIRE.
  3. Dien een klacht in bij CIRE
  4. Dien een klacht in bij het energiebedrijf welke naam op de offerte staat die je hebt gekregen. Beroep je in deze klacht op de Gradragscode Consument en Energieleverancier 2020 en vraag om:
    1. een persoonlijke reactie (artikel 10.6 gedragscode)
    2. een oplossing die voorkomt dat het nogmaals gebeurt (artikel 10.7 gedragscode)
    3. als er sprake is van misleiding (verkeerde prijzen, claimen dat er sprake is van een bestaande klantrelatie etc.) aangifte tegen de intermediair (artikel 2.10 gedragscode)
    4. antwoord binnen 2 weken
  5. Als de energieleverancier niet binnen 2 weken naar tevredenheid heeft geantwoord (100% kans, energieleveranciers heben geen oplossing die herhaling voorkomt en weigeren aangifte te doen) dien dan een klacht in tegen de energieleverancier bij de ACM
De gevolgen als je dit een tijdje volhoud:
  1. na een maandje ofzo nieuwe telefoontjes van callcentra, met daarin:
    1. bedreigingen
    2. aanbiedingen voor een vergoeding van het ongemak als je je klachten intrekt
  2. elke 3 maanden een voortgangsbericht van de AP
  3. na ongeveer 4 maanden een uitspraak van CIRE waarbij het callcentrum 2 weken voorwaardelijk geschorst wordt en in die tijd voor geen enkele Nederlandse energieleverancier mag bellen
  4. na 4 tot 6 maanden een uitspraak van de Reclame Code Commissie
  5. na een maand of 10 een smeekbede van het callcentrum om je klacht bij de AP in te trekken omdat de advocaat die de vragen van de AP moet beantworden zo duur is
  6. na een maand of 11 een brief van de AP waarin je om een zienswijze op de reactie van het callcenter wordt gevraagd. Reactie hoef je niet te geven, maar onjuistheden aanwijzen kan geen kwaad.
Besluiten van de AP gaan waarschijnlijk nog jaren duren (maar dan kan je op een gegeven moment ook een dwangsom innen als het te lang durt), maar vanwege de verschillen tussen de AVG en de AWB moet de AP een enkel handhavngsverzoek al serieus nemen terwijl de ACM pas bij vele klachten iets doet.

Mootjecatootje

Ongelezen bericht door Mootjecatootje »

Ook ik word geregeld gebeld voor energievergelijkers, die bij hoog en laag beweren dat ik bij Ixio zit, terwijl ik daar nooit een overeenkomst mee gehad heb.
De een maakt het nog bonter dan de ander. Wordt nog net niet voor leugenaar uitgemaakt.

Aangeven dat ik niet op het door hun opgegeven adres woont, maakt allemaal niet uit.

Ook geven ze aan dat ik zelf aangegeven heb dat ze me mogen bellen.

Blokkeer elk nummer maar heeft totaal geen zin.
Van mij mogen er boetes uitgedeeld worden hiervoor. Is toch te zot voor woorden dat degene die gebeld word, zich in alle bochten moet wringen om van dit soort telefoontjes af te komen?

Lady1234

Is toch simpel? Goedendag, geen belangstelling, hoorn op de haak of op het rode knopje klikken.

Gesloten