reggie2 schreef: ↑15 feb 2022 19:59
Van Dissel heeft er zo vaak naast gezeten.
Nou,dat is snel zouden jullie kunnen zeggen.
Niet alleen van Dissel,maar ook anderen zaten er regelmatig naast.
Maar wie niet?
Er was veel onbekend en geheel nieuw,dus wist niemand wat de juiste procedure/oplossing/manier was.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat als er door verkeerde beslissingen schade veroorzaakt is, wat voor schade dan ook,diegene die daarvoor verantwoordelijk was op dat moment ter verantwoording kan en moet geroepen worden.
Ik heb zelf een aantal jaren een bestuurs functie gehad,en als er wat mis ging werd ik daar voor op het matje geroepen,en terecht,want het was op dat moment mijn verantwoordelijkheid.
En ik kreeg ook te horen dat ik het "probleem"op moest lossen.
In de politiek gaat dat een stuk makkelijker,je treed af,je zegt sorry,of je zegt dat je er geen herinnering aan hebt.
Je kunt ook nog zeggen"ja maar met de kennis van toen enz" maar dat ontslaat je m.i. niet van de veranwoordelijkheid.
Volkstribunalen/gerichten gaan mij ook wat ver,maar uitgezocht moet het wel.
En ondanks alle ontkenningen hier is het feitelijk gewoon waar dat landen zoals Duitsland en Belgie scenario`s ontwikkeld hebben om mensen bang te maken zodat men zich beter aan de regels zou houden.
Ook in ons land gebeurde dat,maar dan een stukje subtieler.
O.a door het inhuren van bn`ers om de vaccinatie te promoten.
Tot op de dag van vandaag worden die zalvende reclame filmpjes uitgezonden,met artsen,verpleegkundigen etc.
die oroepen tot vaccinatie.
We zitten toch al ruim boven de 80%?
Ik zou zeggen stop dan nu maar met verspillen van belasting geld,we weten het nu wel.