Huiskamer
Re: Huiskamer
Tja, dat rokerige is echt niet mijn ding. Een breed smaakpallet is verder niet verkeerd, die Teaninich heeft citrus, peper, aardbei, cacao als pallet. Maar inderdaad, vooral zacht en soepel. Als ik bijvoorbeeld voor een feestje iets pak, dan is de Glenfiddich 12 een hele makkelijke. Smaakt goed, niet te duur en kan ook voor de personen die voor het eerst proeven goed vallen.
Zijn er nog genoeg bekende mensen over om een beeld van te maken?moederslink schreef: ↑16 feb 2022 13:06Goh, het wassen beeld van Lil'kleine is verwijderd uit Madame Tussaud.
Ik wist niet eens dat hij een wassen beeld had ( verdiend ) .
En hier is een gebruikster verdwenen.
Bekende mensen die niets op hun kerfstok hebben?
Jablan
vindt dit leuk
Ze kunnen beter hem ook voor een tijdje laten verdwijnen , op water en brood.moederslink schreef: ↑16 feb 2022 13:06Goh, het wassen beeld van Lil'kleine is verwijderd uit Madame Tussaud.
Ik wist niet eens dat hij een wassen beeld had ( verdiend ) .
-
Nou... hier wil ik echt (niet) in gezien worden...
https://www.zeeman.com/nl/heren-onesie- ... _onesies_b
En deze is mooi voor Carnaval. Ik doe dus niks met carnaval.
https://www.zeeman.com/nl/leeuwen-onesi ... 23103.html
https://www.zeeman.com/nl/heren-onesie- ... _onesies_b
En deze is mooi voor Carnaval. Ik doe dus niks met carnaval.
https://www.zeeman.com/nl/leeuwen-onesi ... 23103.html
Heeft iemand die nieuwe Calvé pindakaas reclame al gezien? Die's goed.
Vroeger hadden we problemen tijdens sommige zware stormen. Meestal waren dat problemen in bepaalde regio's, niet in het hele land.
Nu hebben we al problemen in het hele land als de weerman überhaupt maar een briesje voorspelt.
Ik vraag me dan af: wat nu als het morgen toch mee gaat vallen in een groot deel van het land? Ik neem aan dat al deze treinen meegenomen worden aan het einde van het jaar als de NS de berekening krijgt van het percentage treinen dat op tijd kwam.
Nu hebben we al problemen in het hele land als de weerman überhaupt maar een briesje voorspelt.
Ik vraag me dan af: wat nu als het morgen toch mee gaat vallen in een groot deel van het land? Ik neem aan dat al deze treinen meegenomen worden aan het einde van het jaar als de NS de berekening krijgt van het percentage treinen dat op tijd kwam.
-
Treinen die niet rijden kunnen niet te laat komen. Oftewel: als het hele jaar geen treinen rijden, dan is er een stiptheid van 100%.
sjohie
vindt dit leuk
Tja, zo kun je dat cijfer altijd opkrikken. Niet rijden is ook te laat komen als die op de dienstregeling staat.
-
Wat gaat " Eunice " morgen doen??
Mij omver waaien
Ik moest even schakelen. In Duitsland zijn de namen anders. Dudley = Ylenia en Eunice = Zeynep. Achtergrond: elk hoge/lagedrukgebied krijgt een naam. Dit jaar kosten ze 360, resp. 240 Euro per gebied en de opbrengst is voor de studenten meteorologie aan de vrije universiteit Berlijn, die hiermee een weerstation bemensen. Dat is steeds belangrijker, want een geautomatiseerd weerstation kan niet alles overnemen. Sneeuwhoogtes, ijzel, motregen, soort bewolking zijn wat lastiger te meten dan door mensen waar te nemen.
Gisteren maar één afgewaaid dak gezien. Dat waren kunststof platen in dakpanvorm, met veel te korte schroeven direct op de panlatten vastgezet en nu met panlat en al vliegles genomen. Een aantal mensen hebben de zonnepanelen met spanband vastgezet.
Ik moest even schakelen. In Duitsland zijn de namen anders. Dudley = Ylenia en Eunice = Zeynep. Achtergrond: elk hoge/lagedrukgebied krijgt een naam. Dit jaar kosten ze 360, resp. 240 Euro per gebied en de opbrengst is voor de studenten meteorologie aan de vrije universiteit Berlijn, die hiermee een weerstation bemensen. Dat is steeds belangrijker, want een geautomatiseerd weerstation kan niet alles overnemen. Sneeuwhoogtes, ijzel, motregen, soort bewolking zijn wat lastiger te meten dan door mensen waar te nemen.
Gisteren maar één afgewaaid dak gezien. Dat waren kunststof platen in dakpanvorm, met veel te korte schroeven direct op de panlatten vastgezet en nu met panlat en al vliegles genomen. Een aantal mensen hebben de zonnepanelen met spanband vastgezet.
Vroeger bedelden de kinderen niet om een PS5, maar werkten ze gewoon in de fabriek naast pap en mam, en was het enige recht van de vrouw het aanrecht, dat stemmen was iets de man veel beter kon. Een kind met het syndroom van Down gaf je aan het circus mee, en een lastig opvoedbare zoon ging het leger in, en die werd in Indonesië ingezet, om een stuk tammer terug te komen. Viel hij op mannen? Oom pastoor wist er wel raad mee. Dochter ongwenst zwanger? Die ging op vakantie bij de nonnen, en kwam een stuk slanker terug. Mensen met een particuliere zorgverzekering werden aantoonbaar sneller geholpen bij bijvoorbeeld tandartsen, en dat vonden we ook acceptabel, in plaats van dat nieuwerwetsche allemaal dezelfde zorgverzekering nu.Nijogeth schreef: ↑17 feb 2022 20:13Vroeger hadden we problemen tijdens sommige zware stormen. Meestal waren dat problemen in bepaalde regio's, niet in het hele land.
Ach ja, die goede ouwe tijd...
Techneut71
, Moneyman
, Erthanax
, moederslink
, Jablan
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Hier alles stormvast gezet en verder maar hopen dat alles heel blijft
moederslink
vindt dit leuk
Wij hebben een reservering bij een restaurant vanavond, en waren van plan om er heen te gaan lopen. Denk dat we daar toch maar een taxi voor bellen. Normaal is het een leuke wandeling langs de IJssel naar het centrum, maar open en bloot in die wind, met de bomen die van alles laten vliegen, doen we dat maar even niet..
Ik zou eerst maar even bellen of ze wel open gaan.sjohie schreef: ↑18 feb 2022 09:47Wij hebben een reservering bij een restaurant vanavond, en waren van plan om er heen te gaan lopen. Denk dat we daar toch maar een taxi voor bellen. Normaal is het een leuke wandeling langs de IJssel naar het centrum, maar open en bloot in die wind, met de bomen die van alles laten vliegen, doen we dat maar even niet..
Hoorde net dat sommige ziekenhuizen vanmiddag al weekenddiensten draaien en geen spreekuur houden. De afspraken voor vanmiddag zijn verzet.
Zou verbaasd opkijken als ze de deuren niet openen, het is geen terras of buitengelegenheid, maar een pand in de binnenstad.Lowieze schreef: ↑18 feb 2022 11:03Ik zou eerst maar even bellen of ze wel open gaan.sjohie schreef: ↑18 feb 2022 09:47Wij hebben een reservering bij een restaurant vanavond, en waren van plan om er heen te gaan lopen. Denk dat we daar toch maar een taxi voor bellen. Normaal is het een leuke wandeling langs de IJssel naar het centrum, maar open en bloot in die wind, met de bomen die van alles laten vliegen, doen we dat maar even niet..
Hoorde net dat sommige ziekenhuizen vanmiddag al weekenddiensten draaien en geen spreekuur houden. De afspraken voor vanmiddag zijn verzet.
Het personeel moet er ook kunnen komen en moet ‘s avonds ook weer naar huis.sjohie schreef: ↑18 feb 2022 11:06Zou verbaasd opkijken als ze de deuren niet openen, het is geen terras of buitengelegenheid, maar een pand in de binnenstad.Lowieze schreef: ↑18 feb 2022 11:03Ik zou eerst maar even bellen of ze wel open gaan.sjohie schreef: ↑18 feb 2022 09:47Wij hebben een reservering bij een restaurant vanavond, en waren van plan om er heen te gaan lopen. Denk dat we daar toch maar een taxi voor bellen. Normaal is het een leuke wandeling langs de IJssel naar het centrum, maar open en bloot in die wind, met de bomen die van alles laten vliegen, doen we dat maar even niet..
-
Ai, dat is wel even wat anders als een Ikea-keukenblad dat te laat wordt geleverd...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... os-redding
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... os-redding
moederslink
vindt dit leuk
Ik weet niet, hier wordt wat regen verwacht en er kan harde wind komen. Voorlopig is er bijna geen wind, veel minder dan gisteren.