Maar wist je dan nog niet dat de weer mannen en vrouwen in opdracht van de regering bezig zijn om ons angst aan te jagen?PeterPeters1966 schreef: ↑19 feb 2022 19:55Er is helemaal geen storm geweest. Allemaal verzonnen door de MSM in opdracht van de regering om ons er onder te houden! Het is wel erg opvallend dat precies rond de tijd dat de coronamaatregleen worden versoepeld er zogenaamd zo'n storm komt.
(zoals jullie zien ben ik aan het oefenen om wappie te worden; als jullie nog tips hebben hoe ik het bericht nog wappie-achtiger maak, dan hoor ik dat graag).
Huiskamer
-
Re: Huiskamer
reggie2
vindt dit leuk
Voor mij kwam het over als een verschil in interesses. Ik woon in een enigszins boerendorp. De meeste lol wordt daar nog steeds gehaald uit dingen doen zonder er iets om te geven wat anderen ervan vinden. We geven er niet veel om om voor paal te staan, zeg maar. Social media heeft niet echt een groot belang in ons leven, dat is een beetje een bijzaak.moederslink schreef: ↑20 feb 2022 13:23Voor mij kwam het over als arrogantie van dat meisje.Jablan schreef: ↑20 feb 2022 10:32Over Nijogeth's kroeggesprek: de grap zit in het verschil tussen zelfbeeld en het beeld, dat de buitenwereld van je heeft.
Voor mij als lezer zit de grap eerder erin, dat dit een flirtpoging was van de dame en Nijogeth dat niet heeft herkend. Of wel, maar dan is ze niet zijn type.
Al die Instagram babe.s denken lekker belangrijk te zijn en dat iedereen ze dan ook maar gelijk moet herkennen.
Maar de opmerking over speerwerpen is dan wél een ' foute' , dat zijn stevige tantes.
Je had beter kunnen vragen of ze aan schoonzwemmen deed of aan ballet of aan kunstschaatsen..
Maar voor haar was dat dus heel belangrijk en daar haalde ze schijnbaar status uit. Daardoor leek ze ook een air over zich heen te hebben. Alsof het een privilege was dat zij mij aansprak. En ja, ik had wel door dat het een flirt poging was, maar op mij kwam ze niet echt over als iemand waar ik een leuke tijd mee ga beleven. Ik hoef mijn avond niet terug te kunnen zien op allemaal selfies, ik hoor liever achteraf de verhalen wel van vrienden, al was ik gisteren vrij nuchter gebleven (moest vanmorgen vroeg rijden) en heb ik waarschijnlijk het meeste van de avond meegekregen, dus zal ik moeten gaan uitleggen wat er allemaal is gebeurd.
Ik vond vooral het uitstralen dat je belangrijk bent grappig. En ook de beeldvorming is stiekem wel grappig. Zij voelt zich verheven, omdat ze zoveel volgers heeft, terwijl tegelijkertijd wij er niks aan vinden, omdat ze zoveel bezig is met Social media.
Jablan
vindt dit leuk
-
Grappig weetje....
Nav topic viewtopic.php?t=189631&hilit=Corendon+compensatie is inmiddels uitspraak gedaan en TS heeft z'n geld terug.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... utton=true
Nav topic viewtopic.php?t=189631&hilit=Corendon+compensatie is inmiddels uitspraak gedaan en TS heeft z'n geld terug.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... utton=true
-
Dat is mooi. Jammer dat geen enkele vergoeding is toegewezen voor alle tijd die door de passagier is gestoken.
Luchtvaartmaatschappijen kunnen zo alle claims afwimpelen en die hele enkele die wel tijd en moeite kan en durft te investeren nemen ze voor lief.
Luchtvaartmaatschappijen kunnen zo alle claims afwimpelen en die hele enkele die wel tijd en moeite kan en durft te investeren nemen ze voor lief.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Als we nu eens in Nederland onszelf houden aan de naam Glennis voor de volgende storm. Gaat gepaard met flink geweld.
Vanavond had ik een goede vriend te eten (wellicht ten overvloede: van kannibalisme was geen sprake, hij kwam op bezoek om gezamenlijk een eenvoudige doch voedzame maaltijd te gebruiken en om bij te praten). Gelukkig heb ik zojuist het forum nog kunnen bijlezen voordat de moderator met de bezem of, beter nog, de dweilmachine langskomt; een even vermakelijke als verbazingwekkende afsluiting van een overigens zeer aangename avond.
Lady1234
, moederslink
en Moneyman
vinden dit leuk
Ja, het gemiddelde Sopi, zoals GTST kan er niet tegenop.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Volgens mij hebben we al een aantal keren van deze persoon afscheid genomen.
De situatie, die sinds 2014 bestaat, is nu de facto gelegaliseerd. Typisch voor dictators: alles moet een juridische basis hebben.witte angora schreef: ↑12 feb 2022 10:33Nou... na alle Corona-gekkigheid en klimaatperikelen lijkt een 3e wereldoorlog onafwendbaar. Zal diplomatie het alsnog redden? Of worden bijbelse voorspellingen bewaarheid? De tijd zal het leren.
Beoordeling van de situatie verschilt nogal. In Aserbaidschan zo neutraal mogelijk, in andere Slavische media sterk de nadruk op het doorbreken van de Amerikaanse hegemonie plus het aanstippen van de militaire kracht van Rusland.
Zelf denken we eerder, dat Putin eerst heeft getest of de Navo wel in zou willen grijpen, voordat hij de volgende stap heeft gezet.
Oost-Ukraïne is om drie redenen interessant vanuit Russisch perspectief. Volledige controle over de Zee van Azov (dus geen Amerikaanse militaire schepen daar); toegang tot de mijnbouw en de productie van zware machjines voor landbouw en industrie. De laatste twee heeft Rusland nodig, omdat de sancties de eigen economie laten verouderen.
De officiële reden - beschermen van een Russische minderheid - is een drogreden. Alle voormalige Sovjetrepublieken hebben zo'n minderheid en Rusland valt niet de Baltische staten binnen, valt niet Moldavië binnen, maar doet dat alleen in landen, die economisch meer succes hebben en iets democratischer zijn (lees minder corrupt) dan het eigen land.
Het zit ook wel vol met aannames. Het is natuurlijk ook wel een feit dat de Oekraïense regering in Kiev direct na hun staatsgreep er alles aan heeft gedaan om de Oost Oekraïense bevolking te treiteren.
Dat begon al met de behandeling van het in deze regionen gesproken Russisch. Het is de tweede taal van het land, maar heeft de verplichting om altijd een Oekraïense vertaling erbij te hebben. Op zichzelf zou dat geen probleem zijn, maar met de wetenschap dat deze eis niet geldt voor elke andere Europese taal, is dat puur en alleen om deze bevolkingsgroep te treiteren.
Deze groep heeft ook niet gestemd bij de verkiezingen na 2014, omdat men de nieuwe regering niet erkend heeft na de staatsgreep, die zo illegaal was als maar zijn kon. Men steunde namelijk de zittende regering. Het met geweld afzetten van deze regering, het erkennen van deze regering door Europa en het niet erkennen van de eigen staten heeft kwaad bloed gezet in die regio.
Ja, Rusland probeert er misschien van te profiteren, maar dat probeert het westen ook. Want als de vorige regering niet was afgezet door een pro Europese regering, dan had men deze nooit erkend. En men weet dat ze niets aan Oekraïne hebben zonder Oost Oekraïne, dus men zal het ook niet zomaar accepteren dat dit volk niet onderdrukt wil worden.
Dat begon al met de behandeling van het in deze regionen gesproken Russisch. Het is de tweede taal van het land, maar heeft de verplichting om altijd een Oekraïense vertaling erbij te hebben. Op zichzelf zou dat geen probleem zijn, maar met de wetenschap dat deze eis niet geldt voor elke andere Europese taal, is dat puur en alleen om deze bevolkingsgroep te treiteren.
Deze groep heeft ook niet gestemd bij de verkiezingen na 2014, omdat men de nieuwe regering niet erkend heeft na de staatsgreep, die zo illegaal was als maar zijn kon. Men steunde namelijk de zittende regering. Het met geweld afzetten van deze regering, het erkennen van deze regering door Europa en het niet erkennen van de eigen staten heeft kwaad bloed gezet in die regio.
Ja, Rusland probeert er misschien van te profiteren, maar dat probeert het westen ook. Want als de vorige regering niet was afgezet door een pro Europese regering, dan had men deze nooit erkend. En men weet dat ze niets aan Oekraïne hebben zonder Oost Oekraïne, dus men zal het ook niet zomaar accepteren dat dit volk niet onderdrukt wil worden.
Voor 1991 was Russisch de officiële taal. Feitelijk is de situatie omgedraaid. Het gaat niet om treiteren, het is één van de maatregelen om de Russische (USSR) dominantie te verkleinen.Nijogeth schreef: ↑22 feb 2022 08:29Dat begon al met de behandeling van het in deze regionen gesproken Russisch. Het is de tweede taal van het land, maar heeft de verplichting om altijd een Oekraïense vertaling erbij te hebben. Op zichzelf zou dat geen probleem zijn, maar met de wetenschap dat deze eis niet geldt voor elke andere Europese taal, is dat puur en alleen om deze bevolkingsgroep te treiteren.
Volgens mij geldt dit wel in vorm en functie voor officiële documenten in Friesland, en dat is al in uw eigen land. Zie ook art. 7 hoofdstuk 2 in de Wet gebruik Friese taal.Nijogeth schreef: ↑22 feb 2022 08:29Het zit ook wel vol met aannames. Het is natuurlijk ook wel een feit dat de Oekraïense regering in Kiev direct na hun staatsgreep er alles aan heeft gedaan om de Oost Oekraïense bevolking te treiteren.
Hitler gebruikte grofweg dezelfde false argumenten toen hij Sudetenland en later Oostenrijk annexeerde, als dat Poetin nu doet.
Rusland kan op geen enkele manier mee met de maatschappelijke en economische ontwikkelingen in West-Europa, en probeert daarom ons maar naar hun bedenkelijke niveau naar beneden te trekken. Het enige wat ze kunnen is hun natuurlijke grondstoffen verkrachten, en Poetin heeft bedacht om eens te kijken hoever hij met dat kapitaal kan komen aan de geopolitieke pokertafel. Met de ingezette energietransities, is dat handje olie en vooral gas, over zeg 25 jaar, een stuk minder waard als inzet.
Maar dat treitert dus wel de mensen die Russisch als eigen taal hebben (ongeveer 1/3e). En aangezien vrijwel alle Oekraïners Russisch spreken en bij het ingaan van de wet 90% op tv Russisch was, is dat een vrij ingrijpende verandering.
En die verandering komt nadat een regering op onrechtmatige wijze de macht heeft gekregen en illegale verkiezingen hebben gehouden. Die huidige staten zijn uitgeroepen, omdat deze verkiezingen doorgang vonden, terwijl de regering die de verkiezingen uitriep niet erkend werd door de mensen in Oost-Oekraine.
De huidige regering in Oekraïne is voor veel mensen hetzelfde als de staten Loehansk en Donetsk. Niet door iedereen erkend.
Vrede in Oekraïne moet niet zo moeilijk zijn. Volg de regels 2 kanten op of doe het niet. Accepteer je de regering na de staatsgreep in Kiev, dan accepteer je de staatsgreep in de Krim en het daaropvolgende referendum. Accepteer je de staatsgreep op de Krim niet, dan kun je die in Kiev gewoonweg ook niet accepteren. Accepteert beiden gewoon, accepteer de staten Loehansk en Donetsk en geef ze de vrijheid hun eigen koers te beslissen en laat de rust terugkeren.
Het westen keurt de ene staatsgreep goed, de andere af. De Russen keuren de andere staatsgreep weer goed en de ene af. In beide gevallen zitten ze gewoonweg fout. Gelijke monniken, gelijke kappen. En je bent van het gezeik af. Al zal het dan niet interessant zijn om Oekraïne bij de EU te betrekken.
En die verandering komt nadat een regering op onrechtmatige wijze de macht heeft gekregen en illegale verkiezingen hebben gehouden. Die huidige staten zijn uitgeroepen, omdat deze verkiezingen doorgang vonden, terwijl de regering die de verkiezingen uitriep niet erkend werd door de mensen in Oost-Oekraine.
De huidige regering in Oekraïne is voor veel mensen hetzelfde als de staten Loehansk en Donetsk. Niet door iedereen erkend.
Vrede in Oekraïne moet niet zo moeilijk zijn. Volg de regels 2 kanten op of doe het niet. Accepteer je de regering na de staatsgreep in Kiev, dan accepteer je de staatsgreep in de Krim en het daaropvolgende referendum. Accepteer je de staatsgreep op de Krim niet, dan kun je die in Kiev gewoonweg ook niet accepteren. Accepteert beiden gewoon, accepteer de staten Loehansk en Donetsk en geef ze de vrijheid hun eigen koers te beslissen en laat de rust terugkeren.
Het westen keurt de ene staatsgreep goed, de andere af. De Russen keuren de andere staatsgreep weer goed en de ene af. In beide gevallen zitten ze gewoonweg fout. Gelijke monniken, gelijke kappen. En je bent van het gezeik af. Al zal het dan niet interessant zijn om Oekraïne bij de EU te betrekken.
Kijk ook naar de omgang met Russen in de drie Baltische staten.
Rest van je uitleg is niet zo relevant. Elke keer als in een vml. Sovjet-deelrepubliek de bevolking kiest voor meer vrijheid (cultureel, economisch), reageert Rusland en creëert onrust in die regio's.
Het land is al gered met toetreding tot de Europese vrijhandelszone.
Merk op, dat Estland-Letland-Litouwen met rust worden gelaten door Rusland. Die landen zijn EU- en Navo-leden. Blijkbaar toch een garantie voor rust en vrede.
-
Zo rustig vinden de mensen in de Baltische staten het anders niet.... Een goede vriend van mij werkt veel samen met mensen in Lithouwen. Die vinden grappen over Poetin verschrikkelijk, want die man is in hun ogen een groot gevaar, niet iemand om grappen over te maken. En ze vinden de situatie echt niet prettig, ze vertrouwen Poetin en Rusland voor geen halve duit.
Wat zou het leven toch mooi zijn als oorlogen voorkomen werden door simpelweg logica te gebruiken...Nijogeth schreef: ↑22 feb 2022 13:59Vrede in Oekraïne moet niet zo moeilijk zijn. Volg de regels 2 kanten op of doe het niet. Accepteer je de regering na de staatsgreep in Kiev, dan accepteer je de staatsgreep in de Krim en het daaropvolgende referendum. Accepteer je de staatsgreep op de Krim niet, dan kun je die in Kiev gewoonweg ook niet accepteren. Accepteert beiden gewoon, accepteer de staten Loehansk en Donetsk en geef ze de vrijheid hun eigen koers te beslissen en laat de rust terugkeren.
moederslink
en Nijogeth
vinden dit leuk
-
Maar wat gaat Biden doen????
Biden heeft, vind ik, van die creepy eyes ...
Ze provoceren elkaar en moet Amerika zich er mee bemoeien??
reggie2
vindt dit leuk
Wat mij betreft niet .
moederslink
vindt dit leuk
-
Want Poetin heeft van die eerlijke ogen???moederslink schreef: ↑22 feb 2022 17:45Maar wat gaat Biden doen????
Brrrrrrrrrr...
moederslink
vindt dit leuk
Vrijwel iedereen in Oekraïne spreekt Russisch. Veel meer dan dat er Oekraïens spreken.