Maar wel een hele slechte. Zijn "imperium" heeft hij voornamelijk aan zijn vader te danken. Het schijnt dat een heel aantal van zijn projecten op de rand van een faillisement staan.
Huiskamer
-
Re: Huiskamer
De Potin.Nijogeth schreef: ↑03 mar 2022 17:49Poetoutjuliomariner schreef: ↑03 mar 2022 16:32wat zal er gebeuren als Poetin door ziekte definitief wordt uitgeschakeld, wie krijgt dan de macht?
moederslink
vindt dit leuk
Wat randgebeuren. Allerlei zenders hebben verslaggevers nar de Ukraïne gestuurd. Die van de ÖRF kon een klein schopje richting thuisbasis Wenen niet laten: 'Internet is fantastisch hier. Waar je ook bent, zelfs in de metro, heb je ontvangst. En nu ik hier in een kleine stad zit ... ziet u het, haarscherp beeld met Skype. Dat is in Oostenrijk iets anders.'
*
En een klein beetje hoop houden. Wie de propagandaslag wint, wint uiteindelijk de oorlog.
*
En een klein beetje hoop houden. Wie de propagandaslag wint, wint uiteindelijk de oorlog.
Uiterst belangrijke informatie over Lewis.
Wel apart dat onze politiek meer in Putin vertrouwd als zijn eigen burgers. Als wij per ongeluk een foutje meemaken of veroorzaken, worden wij gestraft en Putin waar van we al lang weten waar hij toe in staat is, wordt alleen maar woordelijk aangesproken.
Je ziet het nu wel weer meer die kern centrale waar hij toe in staat is.
Onze politiek vertrouwt Poetin meer dan zijn eigen burgers? Waar baseert u dat op?
sjohie
vindt dit leuk
Onkruid vindt, dat Putin tot nu toe alleen met woorden op zijn daden is aangesproken.
Er is al veel meer gebeurd. De facto is het alleen nog mogelijk zaken met Rusland te doen via derde landen en betaling in bitcoin.
Economie stort in elkaar. Verwachting voor Ruslands 2e kwartaal is min 20 procent.
Als het basisvoedsel slecht verkrijgbaar wordt, komt daar nog een staatsdieet bij voor de inwoners van Rusland.
Er is al veel meer gebeurd. De facto is het alleen nog mogelijk zaken met Rusland te doen via derde landen en betaling in bitcoin.
Economie stort in elkaar. Verwachting voor Ruslands 2e kwartaal is min 20 procent.
Als het basisvoedsel slecht verkrijgbaar wordt, komt daar nog een staatsdieet bij voor de inwoners van Rusland.
Putler is geen zakenman, maar een pooier, die de natuurlijke hulpstoffen prostitueert.Nijogeth schreef: ↑03 mar 2022 17:47Trump (die ik verder totaal idioot vind) zijn hele buitenlandbeleid was het voorkomen van oorlogen en extreme kosten voor de VS. Die had deze oorlog kunnen voorkomen, daar waar Biden niets wilde toegeven aan de Russen.moederslink schreef: ↑03 mar 2022 16:30Ben toch wel benieuwd naar wat Trump in deze had gedaan.
Ik was beslist geen fan van Trump, maar hij en Poetin waren toch een soort vriendjes?
We lachen vaak om Trump, maar hij was de enige president in mijn bestaan die oorlogen probeerde te voorkomen, slechte relaties probeerde te verbeteren met andere landen en zijn buitenlandbeleid was echt wel top, wat dat betreft. Alleen bij China liep dat wat minder.
Logisch ook. Trump is een zakenman. Zaken doen is makkelijker als de banden goed zijn.
En heel eerlijk gezegd, de koude oorlog is nooit helemaal verdwenen. Er zijn altijd grootmachten geweest die de anderen wilden overtreffen. De VS voorop.
Lady1234
vindt dit leuk
Vertel dan eens wat de Nederlands politiek zou moeten doen tegen Mr. P om de oorlog in Oekraïne te stoppen, of zou u graag zien dat er door Westers ingrijpen een nieuwe wereldwijde (kern)oorlog uitbreekt.Onkruid71 schreef: ↑04 mar 2022 07:39Wel apart dat onze politiek meer in Putin vertrouwd als zijn eigen burgers. Als wij per ongeluk een foutje meemaken of veroorzaken, worden wij gestraft en Putin waar van we al lang weten waar hij toe in staat is, wordt alleen maar woordelijk aangesproken.
De benoemde kerncentrale is nog in tact en is een machtige oorlogsbuit om de burgers van de Oekraïne te demotiveren en om de Oekraïense Overheid uiteindelijk op de knieën te dwingen.
moederslink
vindt dit leuk
-
En daar worden weer wat dollars vanuit het Trump kamp naar je overgemaakt.Nijogeth schreef: ↑03 mar 2022 17:47Trump (die ik verder totaal idioot vind) zijn hele buitenlandbeleid was het voorkomen van oorlogen en extreme kosten voor de VS. Die had deze oorlog kunnen voorkomen, daar waar Biden niets wilde toegeven aan de Russen.moederslink schreef: ↑03 mar 2022 16:30Ben toch wel benieuwd naar wat Trump in deze had gedaan.
Ik was beslist geen fan van Trump, maar hij en Poetin waren toch een soort vriendjes?
We lachen vaak om Trump, maar hij was de enige president in mijn bestaan die oorlogen probeerde te voorkomen, slechte relaties probeerde te verbeteren met andere landen en zijn buitenlandbeleid was echt wel top, wat dat betreft. Alleen bij China liep dat wat minder.
Logisch ook. Trump is een zakenman. Zaken doen is makkelijker als de banden goed zijn.
En heel eerlijk gezegd, de koude oorlog is nooit helemaal verdwenen. Er zijn altijd grootmachten geweest die de anderen wilden overtreffen. De VS voorop.
Dat er in 20 jaar weinig what if situaties zijn door genomen, die zouden kunnen gebeuren. Rusland zei met krachtige taal, dit gaan we doen, Europa reageerde verdeeld en traag, waardoor ze al de eerste slag verloren hadden. Nu voelt Europa zich verenigd achter een muur, en roept hier heb je wat afgedankte wapens, of ze werken? Weten we niet, maar pak ze.
Dit had misschien niet gebeurd als Europa niet gelijk dat men knikkende knieen stond en gelijk met de vuist op tafel had geslagen.
Maar ja dat is mijn mening. Maar ja ik kijk dan ook veel vechtsporten, misschien scheelt dat.
Dit had misschien niet gebeurd als Europa niet gelijk dat men knikkende knieen stond en gelijk met de vuist op tafel had geslagen.
Maar ja dat is mijn mening. Maar ja ik kijk dan ook veel vechtsporten, misschien scheelt dat.
Dan denk ik dat ie het verkeerde rekeningnummer heeft, want ik heb nog niets gezien. Als je denkt dat ik Trump propaganda verkoop, dan moet je het stuk nog eens goed doorlezen, want ik zeg letterlijk dat er maar 1 goed ding aan zijn hele beleid was, dat was de buitenlandpolitiek.PeterPeters1966 schreef: ↑04 mar 2022 12:46En daar worden weer wat dollars vanuit het Trump kamp naar je overgemaakt.
Laten we die paar losse flodders en "photo-ops" nou niet verwarren met een "goed", of tenminste coherent, buitenlands beleid. Met Noord-Korea zijn we geen stap verder, zijn reacties naar Rusland waren verdacht mild, denk aan het afzwakken van sancties naar aanleiding van de eerdere Krim annexatie, en actueler, zijn afserveren van NAVO, heeft Putin ook geen windeieren gelegd.. En de lijst is nog wel wat langer.Nijogeth schreef: ↑04 mar 2022 13:08Dan denk ik dat ie het verkeerde rekeningnummer heeft, want ik heb nog niets gezien. Als je denkt dat ik Trump propaganda verkoop, dan moet je het stuk nog eens goed doorlezen, want ik zeg letterlijk dat er maar 1 goed ding aan zijn hele beleid was, dat was de buitenlandpolitiek.PeterPeters1966 schreef: ↑04 mar 2022 12:46En daar worden weer wat dollars vanuit het Trump kamp naar je overgemaakt.
Techneut71
en Jablan
vinden dit leuk
Dus schijnbaar ben je of volkomen voor of volkomen tegen. Want omdat ik zijn buitenland beleid goed vind, maakt het al niet meer uit wat ik van de rest vind, ik ben een Trump aanhanger.
Juist de dingen die je noemt, vind ik erg krachtig.
Naar mijn mening hoorden er geen sancties te komen tegen Rusland nadat de Krim zelfstandig gestemd had om bij Rusland te komen, een recht dat men altijd heeft gehad na de opdeling van de Sovjet Unie. Ja, er was een staatsgreep gepleegd, maar die staatsgreep was een stuk rustiger dan die in Oekraïne een paar weken ervoor en die keurden we vanuit het westen toch ook goed? Waarom die op de Krim dan niet? En de daaruit voortvloeiende annexatie was in mijn ogen geheel volgens het boekje. Het boekje dat het westen zelf geschreven had.
Zijn relaas over de NAVO was wel enigszins te begrijpen. De VS hield met zijn inbreng de NAVO staande, terwijl als er heibel zou ontstaan de NAVO ook opkwam voor leden die niets inbrachten. Een minimumcontributie is helemaal geen gekke gedachte.
Maar we mogen van meningen verschillen. Maar feiten gaan we niet verdraaien. Ik ben geen Trump-aanhanger. Ook geen Biden/Obama/Bush/Clinton en weet ik het wat voor dorpsidioten er nog meer aan de macht zijn geweest. Ik ben wel fan van een buitenlandbeleid waarin oorlog niet de oplossing is en er geen oorlog is gestart, laat dat nu net zijn wat Trump als enige voor elkaar heeft gekregen.
Juist de dingen die je noemt, vind ik erg krachtig.
Naar mijn mening hoorden er geen sancties te komen tegen Rusland nadat de Krim zelfstandig gestemd had om bij Rusland te komen, een recht dat men altijd heeft gehad na de opdeling van de Sovjet Unie. Ja, er was een staatsgreep gepleegd, maar die staatsgreep was een stuk rustiger dan die in Oekraïne een paar weken ervoor en die keurden we vanuit het westen toch ook goed? Waarom die op de Krim dan niet? En de daaruit voortvloeiende annexatie was in mijn ogen geheel volgens het boekje. Het boekje dat het westen zelf geschreven had.
Zijn relaas over de NAVO was wel enigszins te begrijpen. De VS hield met zijn inbreng de NAVO staande, terwijl als er heibel zou ontstaan de NAVO ook opkwam voor leden die niets inbrachten. Een minimumcontributie is helemaal geen gekke gedachte.
Maar we mogen van meningen verschillen. Maar feiten gaan we niet verdraaien. Ik ben geen Trump-aanhanger. Ook geen Biden/Obama/Bush/Clinton en weet ik het wat voor dorpsidioten er nog meer aan de macht zijn geweest. Ik ben wel fan van een buitenlandbeleid waarin oorlog niet de oplossing is en er geen oorlog is gestart, laat dat nu net zijn wat Trump als enige voor elkaar heeft gekregen.
Dan kan jij ongetwijfeld uitleggen aan iedereen welke oorlogen Trump begonnen is. En welke oorlogen zijn voorgangers allemaal niet begonnen zijn die we dankzij Trump nu hebben?PeterPeters1966 schreef: ↑04 mar 2022 12:46En daar worden weer wat dollars vanuit het Trump kamp naar je overgemaakt.Nijogeth schreef: ↑03 mar 2022 17:47Trump (die ik verder totaal idioot vind) zijn hele buitenlandbeleid was het voorkomen van oorlogen en extreme kosten voor de VS. Die had deze oorlog kunnen voorkomen, daar waar Biden niets wilde toegeven aan de Russen.moederslink schreef: ↑03 mar 2022 16:30Ben toch wel benieuwd naar wat Trump in deze had gedaan.
Nijogeth
vindt dit leuk
Gefeliciteerd, Breien.
Bluetooth is draadloze communicatie over korte afstand. Wikipedia legt het verder uit.
*
@Fons: Ruim douchen met een handdouche, anders neem je het bouwstof mee in bed.
*
@Nijogeth: als het om Ukraïne en Rusland gaat, kun je beter niet te veel waarde hechten aan 'feiten' als uitslagen van referenda, verkiezingen, etcetera. Ter plekke bepalen chantage, corruptie en stille acties van de FSB de realiteit. Wij zien deze oorlog als ultieme uiting van de frustratie binnen de FSB en het Kremlin, dat geen enkele poging tot ontregelen succesvol is.
Het zit niet in onze aard om de wereld met wantrouwen te bekijken, maar zodra het om Rusland gaat, helpt gezond wantrouwen door de façade te kijken.
Bluetooth is draadloze communicatie over korte afstand. Wikipedia legt het verder uit.
*
@Fons: Ruim douchen met een handdouche, anders neem je het bouwstof mee in bed.
*
@Nijogeth: als het om Ukraïne en Rusland gaat, kun je beter niet te veel waarde hechten aan 'feiten' als uitslagen van referenda, verkiezingen, etcetera. Ter plekke bepalen chantage, corruptie en stille acties van de FSB de realiteit. Wij zien deze oorlog als ultieme uiting van de frustratie binnen de FSB en het Kremlin, dat geen enkele poging tot ontregelen succesvol is.
Het zit niet in onze aard om de wereld met wantrouwen te bekijken, maar zodra het om Rusland gaat, helpt gezond wantrouwen door de façade te kijken.
Gezond wantrouwen is tegen elke overheid aanbevelenswaardig.
Jablan
vindt dit leuk
Het is moeilijk feiten te ontkennen als een staatsgreep in Oekraïne en een staatsgreep op de Krim. En het feit dat de staatsgreep die het westen uitkomt wel wordt geaccepteerd en de andere niet.
Dat is gewoon iets waarover ik mijn vragen altijd al heb gesteld. Waarom moest Rusland gestraft worden voor een keuze van de Krim om bij Rusland te horen, terwijl er gewoon was vastgelegd dat de Krim een referendum mocht houden om tussen Rusland en Oekraïne te kiezen? Ze kiezen voor Rusland, dat hebben wij maar te accepteren toch?
We kunnen onze bedenkingen hebben bij de manier waarop het is gegaan, maar waarom hebben we die niet bij de staatsgreep in Oekraïne, accepteren we dat gewoon. Je had direct die nieuwe regering moeten straffen om het op 1 lijn te laten zitten.
Waarom steunen we wel de Catalanen in grote getalen als ze voor onafhankelijkheid stemmen, maar niet Donetsk en Loehansk als ze daadwerkelijk de onafhankelijkheid uitroepen? Die zouden we toch ook hebben kunnen steunen?
Al die dingen die niet rechtlijnig zijn, maar iedere keer anders worden behandeld, die wijzen mij er gewoon op dat de koude oorlog nog steeds bestaat. De Russen tegen het westen bestaat gewoonweg nog steeds. Wij twijfelen ook aan alles wat uit de voormalige Sovjet Unie komt.
Tja, straks wil Zeeuws-Vlaanderen bij België horen, en als dat niet toegestaan wordt, kan België ZV gewoon inpikken en na verloop van tijd Middelburg bombarderen.