Centerparcs: 500 euro betalen voor een annulering, wat nu?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Sandrahorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2022 11:31

Centerparcs: 500 euro betalen voor een annulering, wat nu?

Ongelezen bericht door Sandrahorn »

25 april zouden we een week naar Centerparcs met 8 personen. We hadden even gebeld over een mogelijke annuleren. Ik had bij het afsluiten een verzekering afgesloten. En als we zouden annuleren zou het ons 500 euro kosten want Centerparcs zij dat ik geen annuleringsverzekering had.

Ik zei: zal overleggen met de rest wat te doen en zou er nog over opbellen. Ineens hadden we een mail en Centerparcs heeft ons reis geannuleerd. De reis weg plus 500 euro. Heb al aantal keer gebeld, maar ze helpen je niet. De 1 zegt dit de andere zegt dat; bel morgen maar weer dan is de leidinggevende aanwezig die helpen je wel, dus niet! Krijg gewoon het callcenter aan de lijn.

Je wordt van kastje naar de muur gestuurd en niemand kan je helpen. Heb nu gekeken en de reis staat open online voor 1500 duurder. Vind dit echt belachelijk hoe ze met mensen omgaan en zo geld verdienen. Heb hier nu huilende kinderen thuiszitten en het doet ze niks. Zeer triest. Wie heeft nog tips wat te doen?

Dirkie
Berichten: 2940
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Centerparcs: 500 euro betalen voor een annulering, wat nu?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het ligt er volledig aan wat er besproken en afgesproken is tijdens dat gesprek. Bijna ieder bedrijf neemt tegenwoordig de gesprekken op voor trainings doeleinden. Misschien dat zij dit kunnen afluisteren om te kijken of er echt een opdracht tot annuleren gegeven is. Overigens doe ik hetzelfde met al mijn telefoon gesprekken, die worden automatisch opgenomen voor het geval dat de andere partij niet meer weet wat er afgesproken is.
Overigens is er blijkbaar een misverstand over de geboekte reis. U had een verzekering afgesloten, maar blijkbaar weet U niet precies wat voor verzekering, want CenterParcs gaf aan dat U geen annulerings verzekering had.
En om een misverstand uit de wereld te helpen: annuleren mag altijd ook als je geen annulerings verzekering hebt. Aan het annuleren kunnen kosten verbonden zijn. Als de reden van annuleren door die verzekering gedekt wordt, dan krijg je het geld van de annulerings verzekering terug.
Mocht U overigens vaker tripjes maken dan zou kunt U ook overwegen om een doorlopende reis- en annulerings verzekering af te sluiten. De kosten daarvan zijn lager dan wanneer U bij iedere boeking een verzekering daarvoor afsluit.

16again
Berichten: 16169
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Centerparcs: 500 euro betalen voor een annulering, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Informeren naar annuleren is natuurlijk iets anders dan daadwerkelijk annuleren.
Ik zou nakoming van de overeenkomst eisen.

Seinhuis
Berichten: 2387
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Centerparcs: 500 euro betalen voor een annulering, wat nu?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het beste kan je contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering voor hulp, of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl/ voor advies.

Bij een annuleringsverzekering mag je alleen annuleren onder bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld dat door ziekte reizen niet mogelijk is of een overlijden.
Of je wel of niet een annuleringsverzekering hebt afgesloten staat in de reservering bevestiging. Ook kan je elders een (doorlopende) annuleringsverzekering afsluiten.

Annuleren kan ook zonder verzekering tegen de annuleringskosten.

Het beste kan je mailen of chatten (bewaar het gesprek) en zeg dat je in de telefoon gesprek alleen om informatie hebt gevraagd. Probeer tot een oplossing te komen.

Indien jullie niet tot een overeenkomst komen dan is een rechtzaak starten de enige optie. Hierbij is het maar afwachten of de vakantie door kan gaan bij een positieve uitspraak.

Indien hun kunnen bewijzen dat je wel hebt geannuleerd kan je veel meer kosten krijgen.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 10 mar 2022 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.

k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Centerparcs: 500 euro betalen voor een annulering, wat nu?

Ongelezen bericht door k2p »

Als je dat wilt, verzoek je ze -schriftelijk- de reservering weer terug te zetten. En vraag ze om bewijs dat je hebt geannuleerd.
Geef aan dat je rechtsbijstand zal inschakelen.
Betwist hun vordering, en stel zelf een vordering in: het verschil tussen waar je voor had geboekt, en wat de prijs nu is.

Jij weet als geen ander of je wel of niet had geannuleerd.
Als zij kunnen bewijzen dat jij wel had geannuleerd (bijv. met een gespreksopname), dan krijg je incassokosten en juridische kosten voor de kiezen.
Als ik het was, zou ik die 500 euro betwisten en hun maar naar de rechter laten stappen en laten bewijzen dat je hebt geannuleerd.

HandigeHarrie
Berichten: 1401
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Centerparcs: 500 euro betalen voor een annulering, wat nu?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Vreemd genoeg suggereert de titel van uw item dat u wel geannuleerd heeft ... dit roept de vraag op of u niet na de annulering - door die 500 euro - tot de ontdekking kwam dat u geen annulerings- maar een andere verzekering had ?
Alleen als u zeker weet dat u alleen heeft geinformeerd naar annuleringsmogelijkheden heeft u kans van slagen, ik verwacht ook dat de telefoongesprekken zijn opgenomen.

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Centerparcs: 500 euro betalen voor een annulering, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
11 mar 2022 15:14
Vreemd genoeg suggereert de titel van uw item dat u wel geannuleerd heeft ...
Voor mij suggereert de titel slechts dat Centerparcs zegt dat er betaald moet worden voor een annulering. Net als de openingspost.

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: Centerparcs: 500 euro betalen voor een annulering, wat nu?

Ongelezen bericht door Ninc »

Centerparcs is hun imago goed aan het kwijtraken.

Een toezegging aan ons van terugbetaling van €45 welke ze in hun opnames konden terugluisteren, en ik had hetzelfde gesprek ook opgenomen, werd volledig genegeerd en weggezet als 'vergissing van die medewerker'. Ze hadden goed ingeschat dat procederen voor dit bedrag iets is wat we niet zouden doen.

Na 25 jaar trouwe klant met jaarlijkse vakantie daar (kindertijd meegerekend dan 10 jaar erbij) te zijn geweest hebben wij onze conclusie getrokken. Ze hebben geen behoefte aan tevreden klanten.

De €45 was niet perse de hele reden, de manier van schofferen wel. Communicatie is maar zeer beperkt mogelijk en alleen op hun voorwaarden.

Jou bedrag ligt flink hoger en het lijkt me zeker de moeite waard hier werk van te maken. Verwacht geen medewerking van Centerparcs.

Wij gaan inmiddels, naar volle tevredenheid, naar Marveld Groenloo.

Gesloten