Inderdaad, toen ik gisteravond de reactie van Nijogeth las dacht ik ook wat een vreemd eenzijdig wereldbeeld heeft deze persoon.
Ik heb alleen niet gereageerd hierop want leek me toch zinloos.
Inderdaad, toen ik gisteravond de reactie van Nijogeth las dacht ik ook wat een vreemd eenzijdig wereldbeeld heeft deze persoon.
Au... dit is ook alles wat je niet tegelijk wilt. Ik sluit mij maar aan bij de rij voor mij met de virtuele bloemen, fruitmand en toch het allerbeste voor je wensen.moederslink schreef: ↑22 mar 2022 11:13Een update van mijn kant : [...] Dank voor jullie belangstelling! Lief!
Of ik lees de samenvatting op Tagesschau.de
Absoluut wel. Kom je uit Aleppo, door Rusland vernietigd, dan krijg je met heel veel pijn en moeite opvang binnen de EU. Oorzaak: de Visegradgroep, daaronder Polen, wilden absoluut geen vluchtelingen opnemen en blokkeerden elke werkbare oplossingen van de overige EU-lidstaten. Kom je uit Mariupol, door Rusland op Middeleeuwse wijze belaagd en binnenkort totaal vernietigd, dan wordt je wel opgevangen binnen de EU.
Eh ... oh ja, in jouw regio zijn die criminelen uit Algerije, Marokko en Tunesië terechtgekomen, nadat ze het in Duitsland te heet onder de voeten werd. Klein probleempje: de eigen landen willen ze niet terugnemen.Nijogeth schreef: ↑21 mar 2022 23:23Laat ik het zo zeggen, ik vang hier liever 1 miljoen Oekraïners op, die gewoon veilig willen zijn en er het beste van willen maken en zo snel mogelijk terug willen dan 100.000 Afrikanen die niet vanwege oorlog vluchten, maar omdat ze hier gratis geld kunnen krijgen en geen intentie hebben om terug te gaan en hun eigen land willen opbouwen. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar daarvoor zou opvang in de regio genoeg moeten zijn.
Ik kan niet anders concluderen dan dat je bewust de boel verdraait. Er is in de verste verte geen sprake van "met als enige reden de afkomst".
Afpakken is iets anders, hier gaat het om bevriezen van bezit. Dat betekent, dat men zolang de sancties van kracht zijn, niet over het bezit kan beschikken èn de betreffende staat zolang als 'een goed huisvader' voor dat bezit moet zorgen. Bij de bootjes in Italië of de villa's in de Toscane moet de staat Italië het personeel doorbetalen en draait op voor het onderhoud.
Het is geen afkomst, het is profiteren en indirect steunen van een in vorm en functie dictatuur. Zonder de inkomsten van hun bedrijven, welke grotendeels bestaan uit het prostitueren van natuurlijke hulpbronnen met hun en het kremlin als pooiers, zou deze invasie nooit mogelijk zijn geweest. En een aantal van deze personen hebben via bijvoorbeeld Malta of de UK inmiddels die nationaliteit, en worden nog steeds aangepakt.Nijogeth schreef: ↑22 mar 2022 23:42Tja, ik vind het steeds vreemder hoe makkelijk mensen het goedkeuren dat overheden bezittingen van mensen afpakken met als enige reden de afkomst.
Als dit nu gedaan werd bij personen die openlijk de oorlog steunen, dan kon ik er nog inkomen. Maar dat is nu gewoonweg niet zo, dat is gewoon een feit. Nu is het gewoon het aanpakken van rijke Russen die na de val van de muur geprofiteerd hebben van hun connecties en zo voor een prikkie staatsbedrijven in handen kregen (want er moest geprivatiseerd worden, want staatsbedrijven was te communistisch) en daardoor een machtspositie kregen.
Wat dat echter met deze oorlog van doen heeft, dat kan niemand me uitleggen. De enige uitleg die enigszins hout snijdt is dat er gehoopt wordt dat ze Poetin gaan aanpakken, omdat ze getroffen worden. Maar of dat het afpakken van bezittingen rechtvaardigt? Voor mij in elk geval niet.
Dat is de afkoopsom of het zwijggeld voor haar en haar moeder.sjohie schreef: ↑23 mar 2022 10:51Het is een maffia-achtig iets. Hoe verklaar je anders dat een buitenechtelijke dochter van de minister van buitenlandse zaken Lavrov, op haar 21e een flat van 4 miljoen pond, cash koopt?
Er zijn de laatste jaren meer van dat soort acties geweest. Kwaliteit bleek altijd slechter dan wanneer je hetzelfde mes of glas van dezelfde fabrikant in een goede huishoudwinkel koopt.
Dan nogmaals, wat heeft dit met deze oorlog te maken, waarom moeten wij schijnbaar de Russische rechtspraak zijn en waarom worden ook mensen gepakt die openlijk tegen de oorlog en de Russische regering zijn?sjohie schreef: ↑23 mar 2022 10:51Het is geen afkomst, het is profiteren en indirect steunen van een in vorm en functie dictatuur. Zonder de inkomsten van hun bedrijven, welke grotendeels bestaan uit het prostitueren van natuurlijke hulpbronnen met hun en het kremlin als pooiers, zou deze invasie nooit mogelijk zijn geweest. En een aantal van deze personen hebben via bijvoorbeeld Malta of de UK inmiddels die nationaliteit, en worden nog steeds aangepakt.Nijogeth schreef: ↑22 mar 2022 23:42Tja, ik vind het steeds vreemder hoe makkelijk mensen het goedkeuren dat overheden bezittingen van mensen afpakken met als enige reden de afkomst.
Als dit nu gedaan werd bij personen die openlijk de oorlog steunen, dan kon ik er nog inkomen. Maar dat is nu gewoonweg niet zo, dat is gewoon een feit. Nu is het gewoon het aanpakken van rijke Russen die na de val van de muur geprofiteerd hebben van hun connecties en zo voor een prikkie staatsbedrijven in handen kregen (want er moest geprivatiseerd worden, want staatsbedrijven was te communistisch) en daardoor een machtspositie kregen.
Wat dat echter met deze oorlog van doen heeft, dat kan niemand me uitleggen. De enige uitleg die enigszins hout snijdt is dat er gehoopt wordt dat ze Poetin gaan aanpakken, omdat ze getroffen worden. Maar of dat het afpakken van bezittingen rechtvaardigt? Voor mij in elk geval niet.
En als je de tijd en moeite op kan brengen om de Engelse Wiki's van een aantal van deze personen door te nemen, dan zal je zien dat ze bijvoorbeeld een bedrijf kochten van een in ongenade gevallen collega oliegarch, met een net een week eerder opgerichte postbusfirma, en altijd voor een fractie van de prijs, om deze een maandje later door te verkopen aan zeg Gazprom. De oude eigenaar, Mikhail Khodorkovsky, kreeg een achterstallige belastingaanslag van 35 miljard dollar (geen tikfout), welke een dag later voldaan moest worden. Dat lukte niet, en via deze constructie kwam zijn hele bedrijf voor een habbekrats in handen van Gazprom, een verlengstuk van Putler's beleid.
Het is een maffia-achtig iets. Hoe verklaar je anders dat een buitenechtelijke dochter van de minister van buitenlandse zaken Lavrov, op haar 21e een flat van 4 miljoen pond, cash koopt?
Het doel is het Russsiche machtscentrum te raken. Dat is een redelijk ondoorzichtig web rond de president en daarom wordt het hele web aangepakt.
Dat zijn we niet. Het is actie (binnenvallen Ukraine) en reactie (sancties).
Zijn ze dat echt? Wat hebben ze dan sinds 2014 (eigenlijk 2008) gedaan om het machtscentrum op andere gedachten te brengen?
Waar heb je het over? Die Russische rechtspraak ging over het feit dat wij nu schijnbaar bepalen dat die oligarchen op een corrupte manier aan hun geld zijn gekomen. Dat is niet aan ons om mensen daarvoor te straffen, dat is aan de daarbij behorende rechtspraak.