Beste radar
Rond 29 december 2021 kocht ik bij bol.com een samsung soundbar met een draadloze woofer
Toen ik hem besteld had kreeg ik de dag erna een mail dat de soundbar onderweg was maar dat het de verkeerde was een LG soundbar ook zat er een retour label als ik hem terug zou sturen en ze hem hadden ontvangen zouden ze mijn de juiste op sturen die ik besteld had
Kwam er toen ook achter dat niet bol.com mijn de soundbar leverde maar RT businesspro maar goed toen ik de soundbar ontvangen had die ik had besteld ging ik hem aansluiten maar mijn soundbar kon geen connectie maken met de subwoofer heb met samsung support gebeld en ook die kreeg het niet voor elkaar we hebben geprobeert de soundbar zelf te resetten maar dat lukte niet zijn advies was terug sturen gemaild naar RT Businesspro dat ik de soundbar niet kon conecten met de subwoofer
kreeg als mail terug of ik wel een soundbar met een draadloze subwoover had gekocht uiteindelijk mailde gelijk terug wat denk je zelf met moeite kreeg ik naar een paar dagen een retour label om hem te retourneren naar een week niks gehoord te hebben heb ik weer gebeld kreeg ik als antwoord dat de subwoofer beschadigingen had en de subwoover het verkeerde serie nummer had
Toen gezegt dat dat misschien de rede was dat hij het niet ddeedhier wilde ze niet naar luisteren zowel bol.com als RT Businesspro
Bol.com concludeerde dat RT Businesspro in hun recht stond heb toen gezegt dat ik dit belachelijk vond ik moest het tegendeel bewijzen maar ik zei al dat kan ik niet en dat weten jullie
omdat ik het gekocht had en de soundbar mijn eigendom was had ik gevraagd hem weer naar mijn terug testuren
na twee weken nog niks weer een paar later mailen kreeg ik hem eindelijk terug met een doos die zo beschadigd was
gemaild dat ik hem zo niet had geretourneerd
maar de persoon die mijn daar over terug mailde zei dat het hoofdkantoor al had beslist en ik kan niks voor je doen
heb met postnl gebeld maar die konden niks voor mijn betekenen
mijn vraag is wat zou jullie advies zijn kunnen bol.com of hun partner RT Businesspro dit zomaar doen als de refiews lees zijn er gelijke soort klachten
En het meest rare hier in is dat als iemand een klacht dat de doos slecht verpakt was er nog geen korte tijd later er lovende bericht kwam van hoe geweldig ze waren en dat alles goed verpakt was
Heeft iemand dit ook mee gemaakt
Maar wat kan ik als consument nu doen kan ik eigenlijk nog wel wat doen
M.v.g. Evert Zuidema
Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?
Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mar 2022 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid
Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?
Klinkt als 'RT Businesspro heeft nul overzicht over de bestellingen'. Heb je aankoopbedrag teruggekregen?
Op mij komt de niet-werkende combinatie over als parallelimport. Het spul zal best werken, maar in een ander land of ander continent.
Op mij komt de niet-werkende combinatie over als parallelimport. Het spul zal best werken, maar in een ander land of ander continent.
-
- Berichten: 12754
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?
Als ik zo eens kijk wie of wat RT buisinesspro is, dan lijkt het op een handelaar. Veel van wat er aangeboden word is flink goedkoper bij andere sites terug te vinden. Waarom €49,99 uitgeven voor een Parkside tacker die je ook voor €22,99 bij Lidl kan krijgen. Of €12,49 uitgeven voor een pak papier die nagenoeg overal onder de €4,- verkocht wordt. En LG leveren als er Samsung besteld is, een rare fout.
Het nadeel is dat recht hebben niet hetzelfde is als recht krijgen. Vele verkopers werken op het randje van wat mag en kan. Zonder lange adem, bewijs en juridische stappen zal het lastig zijn om ook het recht te krijgen.
Het nadeel is dat recht hebben niet hetzelfde is als recht krijgen. Vele verkopers werken op het randje van wat mag en kan. Zonder lange adem, bewijs en juridische stappen zal het lastig zijn om ook het recht te krijgen.
Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?
Ik vind het lastig om je een antwoord te geven.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering voor hulp of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl voor advies.
Ik ben bang dat zonder juridisch proces niet verder zal komen met dit bedrijf.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering voor hulp of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl voor advies.
Ik ben bang dat zonder juridisch proces niet verder zal komen met dit bedrijf.
Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?
Dat is speciaal voor mensen als topicstarter. Moet je voor de lol eens kijken wat ze nu voor zonnebloemolie durven te vragen, o.a. zowel op Bol als op MP.NeoDutchio schreef: ↑22 mar 2022 20:13Als ik zo eens kijk wie of wat RT buisinesspro is, dan lijkt het op een handelaar. Veel van wat er aangeboden word is flink goedkoper bij andere sites terug te vinden. Waarom €49,99 uitgeven voor een Parkside tacker die je ook voor €22,99 bij Lidl kan krijgen. Of €12,49 uitgeven voor een pak papier die nagenoeg overal onder de €4,- verkocht wordt. En LG leveren als er Samsung besteld is, een rare fout.
Het nadeel is dat recht hebben niet hetzelfde is als recht krijgen. Vele verkopers werken op het randje van wat mag en kan. Zonder lange adem, bewijs en juridische stappen zal het lastig zijn om ook het recht te krijgen.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?
Waarom uitpakken en aansluiten als je tevoren weet dat het verkeerde is geleverd?
Ongeopend terug sturen was beter geweest.
Ongeopend terug sturen was beter geweest.
Re: Retournering van soundbar en subwoofer loopt mis, wat nu?
Ik heb hetzelfde meegemaakt met Bol.com en Scootplaza Bol.com gaat achter de verkoper staan. Ik had er voor gekozen om achteraf te betalen. Na openen van de verpakking bleek het artikel 2e hands te zijn waarop ik hem dezelfde dag geretourneerd heb naar Scootplaza.
Echter die beweerde toen dat ik het beschadigd had en ondanks bewijs geleverd te hebben dat deze bewering vals was en dat er op internet meerder klachten van de zelfde strekking te vinden waren. Geeft Bolcom de verkoper gelijk en startte een incasso procedure naar mij met veel extra kosten. Ik koop dus nooit meer via BOL.com
Echter die beweerde toen dat ik het beschadigd had en ondanks bewijs geleverd te hebben dat deze bewering vals was en dat er op internet meerder klachten van de zelfde strekking te vinden waren. Geeft Bolcom de verkoper gelijk en startte een incasso procedure naar mij met veel extra kosten. Ik koop dus nooit meer via BOL.com