Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Heel apart. Als ik mijn droger aan wil zetten, loop ik daar gewoon naar toe, doe de was er in, deur dicht en draai aan de knop.
Dus ik sta zelf stand-by.
Geldt voor de andere apoaraten in huis ook, met uitzondering van de tv en de next.
Dus ik sta zelf stand-by.
Geldt voor de andere apoaraten in huis ook, met uitzondering van de tv en de next.
Erthanax
, witte angora
en Jablan
vinden dit leuk
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
De vraag is dan wel wat meer energie verbruikt: jij of die app
Maar met je onderliggende boodschap (in ieder geval die die ik eruit haal) ben ik het eens: heel leuk, al die "intelligente" dingen, maar oplossingen voor problemen die er uberhaupt niet waren, zijn zelden een echte oplossing
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Maar dat een mens zijn energie gebruikt, is juist nuttig, in ieder geval volgens mijn dokter. Hoef je weer minder te sporten. Dus hup, uit die stoel.
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Vermoedelijk is de app energiezuiniger.
De energiebehoefte van een volwassene is 2000 kcal (vrouw) tot 2500 kcal (man) per dag. Pakweg 2400 kcal per dag van 24 uur is 100 kcal per uur, dat is 420 kJ per uur, ofwel 420.000 J/3600 s = 117 W.
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Dat is mooi, meer naar de droger lopen voor mij dus. Maar hij staat op hoogstens één minuut afstand.
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Als mensen een beetje logisch nadenken zouden ze daar zelf achter komen. Gemakzucht , want dat is het , zal je voor moeten betalen. Wat is er mis met zelf aanzetten??snuffel1 schreef: ↑25 mar 2022 15:12Als Radar daar eens aandacht aan zou besteden dat apparaten die middels een app op afstand bedient kunnen worden en bij elkaar veel meer stroom gebruiken dan zo'n Ziggo box als die in standby staat gaan meer mensen beseffen dat er veel meer apparaten voor het gemak standby staan en bij elkaar veel meer stroom verbruiken dan een Ziggo box.
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Maar als je wil drogen na het wassen, staat die combinatie toch nog steeds aan?
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Heb ik het nog makkelijker, als ik de droger aan wil zetten, loopt mijn vrouw er naar toe, doet de was er in, deur dicht en draait aan de knop.
Kost mij helemaal geen energie
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Tja, ik heb geen vrouw.
Nevyn
vindt dit leuk
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Wassen zonder wasmiddel?
*
Terug naar Ziggo. Dat bedrijf probeert nu via deurverkoop nieuwe klanten binnen te halen.
'Heeft u iets tegen Ziggo' is één van de tegenvragen als men geen interesse heeft.
(Ik was er vanmiddag getuige van tijdens een overleg bij een collega thuis.)
Zou het kunnen dat Ziggo de laatste tijd veel klanten heeft verloren?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 mar 2022 12:05
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Even een reactie op de stroomslurpende mediabox XL van Ziggo.
Ik had dus zo'n mediabox XL icm met heb abonnement "Internet Complete en TV Complete"
De kosten hiervan waren € 70,50 per maand.
Naar aanleiding van de Radar uitzending heb ik mijn abonnement gewijzigd naar de Media box Next (de opvolger van Mediabox XL)
De kosten hiervan zijn € 71,00 per maand en een eenmalig bedrag van € 19,80.
In de Radar uitzending werd gesuggereerd dat de meerkosten € 5,00 per maand zijn en dat is dus - in mijn geval- niet waar!
M. Moed
Ik had dus zo'n mediabox XL icm met heb abonnement "Internet Complete en TV Complete"
De kosten hiervan waren € 70,50 per maand.
Naar aanleiding van de Radar uitzending heb ik mijn abonnement gewijzigd naar de Media box Next (de opvolger van Mediabox XL)
De kosten hiervan zijn € 71,00 per maand en een eenmalig bedrag van € 19,80.
In de Radar uitzending werd gesuggereerd dat de meerkosten € 5,00 per maand zijn en dat is dus - in mijn geval- niet waar!
M. Moed
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 mar 2022 12:28
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Om het stroomverbruik van mijn Ziggo horizon XL te verminderen heb ik voor de tv en het Ziggo kastje middels een verloopstekker aangesloten op een tijdklok .
Deze heb ik s'avonds vanaf 23:30 tot s'morgens 8:30 uur aan staan waardoor ik het stroomverbruik van zowel de tv . alsmede het Ziggo kastje met circa 40 % stroomverbruik reduceer.
Een tijdklok heb ik ook aan de inbouw boiler van de keuken aangesloten die dus gedurende de nacht geen stroom gebruikt want het warme water heb je dan niet nodig.
Dus met wat simpele goedkope oplossingen dus simpele mechanische tijdklokken zijn het gemakkelijkst instelbaar kun je veel stroom besparen
Deze heb ik s'avonds vanaf 23:30 tot s'morgens 8:30 uur aan staan waardoor ik het stroomverbruik van zowel de tv . alsmede het Ziggo kastje met circa 40 % stroomverbruik reduceer.
Een tijdklok heb ik ook aan de inbouw boiler van de keuken aangesloten die dus gedurende de nacht geen stroom gebruikt want het warme water heb je dan niet nodig.
Dus met wat simpele goedkope oplossingen dus simpele mechanische tijdklokken zijn het gemakkelijkst instelbaar kun je veel stroom besparen
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Ik denk, heb ruime praktijkervaring maar niet in zo'n specifiek geval als hier beschreven, dat klanten van Ziggo die van deze stroomslurper af willen, hun lopende contract kunnen laten ontbinden met een beroep op dwaling ten tijde van het afsluiten. Er wordt niet verteld wat het stroomverbruik zal zijn, en het is niet redelijk om van klanten te verwachten er naar te vragen. Daarnaast kan je je als klant beroepen op het feit dat als je had geweten dat er 100+ EUR aan extra en verborgen kosten komen kijken bij het sluiten van het contract, je dit contract nooit afgesloten zou hebben.
Mijn ervaring met andere bedrijven is dat men standaard eerst afwijst, maar dat, zodra je aankondigt de rechter in te schakelen, men liever u als klant laat gaan als tegen een vonnis met precedent werking aan te lopen.
Wellicht de moeite van het proberen waard, zeker voor mensen in de energiearmoede. Want 100 EUR per jaar is gewoon heel veel geld voor sommigen.
Mijn ervaring met andere bedrijven is dat men standaard eerst afwijst, maar dat, zodra je aankondigt de rechter in te schakelen, men liever u als klant laat gaan als tegen een vonnis met precedent werking aan te lopen.
Wellicht de moeite van het proberen waard, zeker voor mensen in de energiearmoede. Want 100 EUR per jaar is gewoon heel veel geld voor sommigen.
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Dat ga je nooit redden. Het stroomverbruik is vooraf bekend voor iedereen die het wil weten. Daarnaast is het een dusdanig klein onderdeel van de totale overeenkomst (áls het stroomverbruik er uberhaupt al onderdeel van uitmaakt) dat het geen ontbinding rechtvaardigt.stefapc8 schreef: ↑27 mar 2022 22:42Ik denk, heb ruime praktijkervaring maar niet in zo'n specifiek geval als hier beschreven, dat klanten van Ziggo die van deze stroomslurper af willen, hun lopende contract kunnen laten ontbinden met een beroep op dwaling ten tijde van het afsluiten. Er wordt niet verteld wat het stroomverbruik zal zijn, en het is niet redelijk om van klanten te verwachten er naar te vragen. Daarnaast kan je je als klant beroepen op het feit dat als je had geweten dat er 100+ EUR aan extra en verborgen kosten komen kijken bij het sluiten van het contract, je dit contract nooit afgesloten zou hebben.
Bovendien heeft de consument zelf volledige invloed op het stroomverbruik en kan het "sluipverbruik" geëlimineerd worden. Je hebt het dus zelf in de hand of je last hebt van verbruik in de slaapstand.
Kansloze redenering, hiermee overtuig je geen enkele rechter.
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Ik ben óók bij Ziggo. Heb een wit klein kastje maar weet niet of dit dat ding is
dat zoveel stroom nodig heeft. Hoe kom ik dit te weten ? Of moet ik Ziggo bellen. Pfff
dat zoveel stroom nodig heeft. Hoe kom ik dit te weten ? Of moet ik Ziggo bellen. Pfff
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Het bedoelde kastje is zwart en is met een kabel verbonden met uw tv. Dit is hem:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/app ... ediabox-xl
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02 mei 2017 12:03
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Wellicht afwijkend van het item; U schrijft; saillant detail; is dat ZIGGO claimt Klimaat-Neutraal-te werken...inderdaad is die kreet uit den boze als het energieverbruik zo enorm hoog ligt vergeleken met andere kastjes...maar Ziggo is niet de enige die van alles roepetoetert m.b.t "ons klimaat"..alle supermarktketens roepen dit..allerlei fabrikanten roepen dit..de supermarkten laten bijv. 50gram beleg verpakken in verpakking waar het 4voudige inpast..en waspodfabrikanten stoppen 10 pads in emmertjes waar het dubbel in past enzovoort..misschien is het een mooi item om eens goed onder de loep te nemen..
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Wow, u heeft off-topic gaan, echt tot een kunst verheven. Waspoederfabrikanten en een settopbox van een internetprovider in 1 antwoord krijgen, is wel erg knap.wim koelewijn schreef: ↑28 mar 2022 15:15Wellicht afwijkend van het item; U schrijft; saillant detail; is dat ZIGGO claimt Klimaat-Neutraal-te werken...inderdaad is die kreet uit den boze als het energieverbruik zo enorm hoog ligt vergeleken met andere kastjes...maar Ziggo is niet de enige die van alles roepetoetert m.b.t "ons klimaat"..alle supermarktketens roepen dit..allerlei fabrikanten roepen dit..de supermarkten laten bijv. 50gram beleg verpakken in verpakking waar het 4voudige inpast..en waspodfabrikanten stoppen 10 pads in emmertjes waar het dubbel in past enzovoort..misschien is het een mooi item om eens goed onder de loep te nemen..
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 29 sep 2005 14:11
Re: Heb jij een stroomslurpend Ziggo tv-kastje in huis?
Mijn mediabox XL wordt vrijdag vervangen door de Next. Kost me 50 cent per maand extra. De extra kosten van 19,95 hoef ik niet te betalen, die werden me gelijk kwijt gescholden. Al met al.......opgelost.