Scharrelschipper in de herhaling, want zijn reactie staat in een quote in plaats van eronder. (Dan is niet duidelijk wie wat schrijft.)
Jablan schreef: ↑29 mar 2022 19:25
Jammer, want je idee van een speciaal fonds voor de groep, die niet meer aan het werk kan, is interessant.
scharrelschipper schreef: ↑29 mar 2022 20:41
Met de laatste zin eens,want in een nog steeds welvarend land als het onze zou ontslag op die manier niet mogelijk moeten zijn.
Verder is de bijdrage van Deltoer natuurlijk klinkklare onzin,alsof de door Deltoer genoemde dansleraar en een politicus? en de ongevaccineerden alle ellende veroorzaakt hebben.
Ik ben niet tegen corona gevaccineerd,heb het niet opgelopen en het ook niet doorgegeven, (voor zover ik weet),doe gewoon mijn werk en betaal netjes belasting.
Die laatste twee sta ik me niet op voor, want dat vind ik normaal.
Maar ik behoud me wel het recht voor om de bijdragen van J.Deltoer als ongepast,onbeschoft en onzinnig te bestempelen.
En ik hoop ook, dat je niet alsnog ermee ziek wordt, want zonder vaccin is Omikron heftiger dan met.
Lady1234 schreef: ↑29 mar 2022 21:36
Wat is het nut van die link? Wat daar in gesteld wordt, ligt toch volkomen voor de hand.
CBS geeft de meetbare verklaringen voor de oversterfte.
Als ik naar die cijfers kijk, denk ik alleen: volkomen duidelijk welke groepen niet bereikt werden met de communicatie. Dat is een andere invalshoek.
Onkruid71 schreef: ↑29 mar 2022 10:08
Long COVID kan iedereen krijgen, gevaccineerd of niet.
De grootste vraag blijft nog steeds hoe kom je er vanaf, dat zal nog wel ff duren voordat ze daar achter zijn.
Voor post-/long-covidklachten maakt het verschil wanneer je Covid19 hebt gehad, welke variant dat was en of je ermee in het ziekenhuis bent beland.
Kijk ik via mijn werk naar de cijfers, dan zijn de langdurig afwezigen vooral tot en met de zomer van 2020 ziek geworden. Bij latere golven is vrijwel iedereen weer terug aan het werk, al dan niet met aangepast werk of aangepast contract.
Kijk ik privé rond, dan zit de piek weer in het najaar van 2020. Dat zijn overwegend ouderen, met pensioen, waarvan een aantal inmiddels zijn verhuisd naar woonzorgcentra en anderen alsnog overleden, nooit goed hersteld.
Zet ik het af tegen de aantallen Covid19, dan geldt eerder: hoe verder in de tijd na besmetting, hoe minder mensen nog inactief zijn. Vertaal je dat weer naar de WIA, dan is 'tijdelijk arbeidsongeschikt' een beter label. Als je mensen definitief afkeurt, gaan ze zich ernaar gedragen en dat is precies de verkeerde mindset om ooit weer wat te kunnen.
Voor mijn kerels en mijzelf: we zitten momenteel op 90% van voor Corona. Ongeveer zoals verwacht, die laatste tien procent herstel zijn voor de komende tien-elf maanden. Het gaat net zo snel als het gaat en daar doen we het mee.