Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 apr 2022 10:24
Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Op 23-3 een huishoudtrap op de Lidl-Shop besteld, moet binnen een paar werkdagen geleverd worden. Het is nu 1 april, ben de hele week aan het lijntje gehouden dat ik nog even geduld moest hebben. De track&trace is sinds bestellen ongewijzigd gebleven, kortom geen bestelling ontvangen.
Heb de koop ontbonden, maar moet nu nog 10 werkdagen (dus 2 weken) wachten op terugbetaling!!! Bij bestellen moet er wel direct betaald worden, maar als er door een fout bij de leverancier je je geld terug wilt hebben moet je maar wachten. Vind dit erg slechte service, wat ik ook niet gewend ben van de LIDL.
Beetje jammer dit. allereerst al 2 weken wachten op een bestelling, die komt niet en dan nog eens 2 weken wachten op je geld terug.
Heb de koop ontbonden, maar moet nu nog 10 werkdagen (dus 2 weken) wachten op terugbetaling!!! Bij bestellen moet er wel direct betaald worden, maar als er door een fout bij de leverancier je je geld terug wilt hebben moet je maar wachten. Vind dit erg slechte service, wat ik ook niet gewend ben van de LIDL.
Beetje jammer dit. allereerst al 2 weken wachten op een bestelling, die komt niet en dan nog eens 2 weken wachten op je geld terug.
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Als u op 23-3 iets besteld hebt, bent u nu net een week verder en geen 2 weken.
Bram Bonnewel
, Alex E
en bupaul
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12834
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Bij Lidl, en overigens bij elk groot bedrijf, zit er niemand met de bankpas van de baas betalingen te doen. En om fraude te voorkomen mag niet zomaar iemand zowel annuleren als opdracht tot betalen geven.
De frontoffice medewerker annuleert en na controle op de financiële afdeling word een betaling in een batch klaargezet.
Overigens zit u vandaag op de 7de werkdag, geef een bedrijf ook de kans om te leveren.
De frontoffice medewerker annuleert en na controle op de financiële afdeling word een betaling in een batch klaargezet.
Overigens zit u vandaag op de 7de werkdag, geef een bedrijf ook de kans om te leveren.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Hier hetzelfde 2 werkbroeken besteld en kreeg ineens bericht : retourbevestiging ontvangen en dat terwijl k ze niet ontvangen heb dus ook niet teruggestuurd kan hebben. Gebeld met de Lidl kreeg mijn geld terug met excuses en een voucher voor het ongemak.
Geld was snel binnen 3 dagen binnen.
Heb de broeken opnieuw besteld dus afwachten of het nu goed gaat
Geld was snel binnen 3 dagen binnen.
Heb de broeken opnieuw besteld dus afwachten of het nu goed gaat
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Ik heb ook slechte ervaring met Lidl. Koffieapparaat besteld en het duurde anderhalve week eer het geleverd werd, ondanks dat er een track&trace was verzonden de dag na de bestelling. Zending niet geaccepteerd en toen duurde het nog 2 weken eer mijn geld terug was. Ik kreeg de indruk dat Lidl gewoon een dropshopper is.
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
ik heb op zaterdag 2 april een trap gekocht bij de blokker en kon hem meteen mee nemen.
bupaul
, Bram Bonnewel
, krezie herrie
en Lady1234
vinden dit leuk
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Weer gaat dus wat mis met de communicatie, als ze communiceren, dat er waar vertraging in zit, zou het al een andere situatie zijn, maar het gaat tegenwoordig vaak mis bij communicatie naar de klanten toe, ze vergeten hoe belangrijk dat is.
-
- Berichten: 12834
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Het zit niet zozeer in de communicatie, maar wel in de processen. Er komt geen mensenhand meer bij een online bestelling aan te pas. Er is niemand die in bestellingen gaat neuzen om te kijken of er iets fout gaat en zo ja waar.
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Dat snap ik, maar is dat de klant zijn probleem? Ik vind communicatie ze belangrijk, maar dat zie je het vaak mis gaan. Maar aangezien het allemaal geautomatiseerd is, kunnen ze toch wel iets inbouwen dat er als er iets fout gaat een alert komt, en er dan communicatie naar de klant kan zijn. Maar ja zo denk ik er over, alles is te programmeren.NeoDutchio schreef: ↑03 apr 2022 20:26Het zit niet zozeer in de communicatie, maar wel in de processen. Er komt geen mensenhand meer bij een online bestelling aan te pas. Er is niemand die in bestellingen gaat neuzen om te kijken of er iets fout gaat en zo ja waar.
Verder zijn mijn ervaringen met hun wel positief.
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
23 maart - 1 april is in mijn agenda 9 dagen en geen 14 dagen (2 weken).
Men heeft tegenwoordig ook geen geduld meer, denkt de enige klant te zijn en is zelf wsl. altijd perfect en feilloos.
Bestellingen moeten eigenlijk de dag ervoor al geleverd zijn, zoniet dan wordt een bestelling meteen geweigerd of geannuleerd, (en dat moet allemaal maar gratis en voor niks kunnen), terugbetalingen moeten eergisteren al teruggestort zijn.
Vaak staat in de informatie over retourzendingen vermeld binnen hoeveel dagen je het geld terug op de rekening hebt. Over het algemeen is dat toch echt wel een redelijke termijn.
Wil je het gedoe allemaal niet, ga dan naar een gewone winkel.
Men heeft tegenwoordig ook geen geduld meer, denkt de enige klant te zijn en is zelf wsl. altijd perfect en feilloos.
Bestellingen moeten eigenlijk de dag ervoor al geleverd zijn, zoniet dan wordt een bestelling meteen geweigerd of geannuleerd, (en dat moet allemaal maar gratis en voor niks kunnen), terugbetalingen moeten eergisteren al teruggestort zijn.
Vaak staat in de informatie over retourzendingen vermeld binnen hoeveel dagen je het geld terug op de rekening hebt. Over het algemeen is dat toch echt wel een redelijke termijn.
Wil je het gedoe allemaal niet, ga dan naar een gewone winkel.
NeoDutchio
, bupaul
en Lady1234
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Geduld wordt bepaald door de verwachtingspatroon die door de verkoper is gewekt. Als er geadverteerd wordt, vandaag bezorgd, morgen geleverd dan is de verwachtingspatroon geen 3 dagen en ook geen week. Geduld is daaraan gekoppeld. Dat gebrek aan geduld is niet de schuld van de consument maar van de verkoper
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Consumenten gedragen zich als verwende kleuters. Het is er niet op de toegezegde tijd? Dan annuleren, en jammeren dat het geld niet per omgaande op hun rekening staat. Ga naar de winkel, koop het daar. Hoef je niet te wachten.
Het is geen eerste levensbehoefte.
Het is geen eerste levensbehoefte.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Bedrijven en instellingen gedragen zich steeds meer dat afspraken niet belangrijk zijn, dat niet verandering in komen. Als er een afspraak niet nagekomen kan worden kan er nog altijd wat gecommuniceerd worden.
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Ga naar een bouwmarkt of Blokker en u kunt uw product even testen en dan zonder verzendkosten direct meenemen.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Dan vergeet u voor het gemak om de nadelen van een fysieke winkel te benoemen. Parkeerproblemen, openingstijden, retourneren van goederen (geen recht maar een gunst van de winkelier), aankoopprijs terug krijgen (tegoedbonnen i.p.v, geld terug waardoor consument dubbel geld kwijt is).
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
Het wemelt van de huishoudtrappen, vaak ook in de aanbieding, bij bouwmarkten.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Bestelling Lidl-Shop wordt niet geleverd en lang wachten op credit
En hoe zou ik die mee moeten nemen? Op mijn fiets? Niet iedereen heeft een auto. Bovendien kan het wel wemelen van de hh trappen, maar ik wil geen huismerk en dan is het assortiment echt niet zo groot.
Eén van de redenen waarom ik hoofdzakelijk online shop, is het grote assortiment, daar kan geen fysieke winkel aan tippen.