Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Ik zit vaak de hele dag op de weg, en dan kom je nogal wat van die busjes tegen. Mijn ervaring is dat er een groot verschil is tussen de diverse bezorgers. Er zijn er gelukkig heel veel die gewoon anticiperen en, als dat kan, netjes de auto aan de kant zetten, en als dat niet kan, even verontschuldigend hun hand opsteken. Maar er zijn er ook die niet op of omkijken, door de woonerven scheuren, hun bus gewoon middel op straat stilzetten, ook als een meter meer naar rechts zou betekenen dat ik er wél gewoon langs kan. Die laatste soort irriteert me mateloos, en die soort verpest het beeld voor de goedwillende collega's en verspeelt het begrip van de omgeving.
Overigens heb ik geen verschil kunnen ontdekken tussen de diverse bezorgers qua organisatie, eigen busjes of bedrijfsbusjes. IN alle kampen heb je rotte appels.
Overigens heb ik geen verschil kunnen ontdekken tussen de diverse bezorgers qua organisatie, eigen busjes of bedrijfsbusjes. IN alle kampen heb je rotte appels.
sjohie
vindt dit leuk
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Stoppen is wat anders dan parkeren. Een parkeerverbod is ook wat anders dan een stopverbod.Lady1234 schreef: ↑03 jan 2022 10:24Ik woon sinds kort in een straat, waar aan een kant het verboden is te parkeren. De andere zijde staat, door thuiswerken denk ik, dagelijks vol.
De pakketbezorgers stoppen dan even op de stoep, aan de kant waar dat dus al helemaal niet mag, of ze stoppen even op de rijbaan. Het andere verkeer moet dan even wachten. En ik geef ze groot gelijk.
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Heb DHL het advies gegeven hun bezorgers te voorzien van een paraplu; als het hard regent komen ze hun wagen niet uit en geven ze aan dat de opgegeven plek niet te vinden was....... Of je brengt op 4 april j.l. een retour pakket naar een DHL servicepunt. (bestemd voor Amazon) en vrijdag 8 april moet het nog steeds naar het sorteercentrum..... Heb contact hierover gehad met Amazon. Dezen waren not amused. Hebben wel gelijk terugbetalingsprocedure gestart (Top !!!)
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Ik zie hier voorbij komen dat busje beter kunnen parkeren en het overige verkeer niet zouden moeten hinderen. Ik kreeg vorig jaar januari een nieuwe vaatwasser en nieuwe wasmachine die met een trailer werden bezorgd. Hoe moet dat dan? Ik denk dat er dan ook niets anders op zit dan geduld. Een pakketbezorgers staat er hooguit 1 tot 5 minuutjes, bij mij was het 20 minuten.
-
- Berichten: 3448
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Niet laten bezorgen of in ieder geval niet met een trailer. En bij de 1e deur afzetten en niet uitgebreid binnen nog allerlei tijdrovende handelingen uitvoeren.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Lange tijd weinig tot geen last gehad van slechte pakketbezorging, zelfs niet door de bezorger van KPN.nl. Enkele bezorgers zijn soms wel erg snel vertrokken. Bij deze bezorgers heb je nauwelijks tijd om van de 1e etage van de woning bij de te openen voordeur te komen. Vaak staan ze dan al bij de buren aan te bellen of staat het pakket los voor de deur. Maar goed, de soms middeleeuwse werkomstandigheden dwingen deze mensen soms tot dit wat overhaaste gedrag.
Wat mij opvalt is dat nieuwe pakketbezorgers een wat langere leertijd qua straten en klantvriendelijkheid nodig hebben. Onze vaste pakketbezorger voor vrijwel onze gehele (deel)stad van Rotterdam, daar hadden we geen enkel probleem mee. Altijd correct en vriendelijk en wist precies wie voor wie pakjes in ontvangst kon nemen als iemand niet thuis was. Helaas heeft een ongeduldige onverlaat, die niet kon wachten eer deze pakketbezorger bij zijn voordeur was, vorige maand gemeend deze pakketbezorger op straat zodanig letsel toe te brengen wat, een week later, de dood ten gevolge heeft gehad.
Alle begrip voor deze verschrikkelijke gebeurtenis en dat de pakketbezorging door Post.nl een periode vertraging heeft gehad. Echter is er nu een andere vaste pakketbezorger die nog veel moet leren. Sinds genoemde gebeurtenis zijn drie pakketjes, verzonden met Post.nl, niet of op een verkeerd adres bezorgd. Klagen bij Post.nl? Helpen, lijkt het, niet als ontvanger. Of de verzender klaagt of het verlies van een nieuwe levering op de koop toe neemt is aan de gedupeerde firma. Toch klaag ik telkens weer als ontvanger bij Post.nl. Veel klachten over dezelfde bezorgert zal misschien enig leereffect hebben op de nieuwe bezorger.
Wat mij opvalt is dat nieuwe pakketbezorgers een wat langere leertijd qua straten en klantvriendelijkheid nodig hebben. Onze vaste pakketbezorger voor vrijwel onze gehele (deel)stad van Rotterdam, daar hadden we geen enkel probleem mee. Altijd correct en vriendelijk en wist precies wie voor wie pakjes in ontvangst kon nemen als iemand niet thuis was. Helaas heeft een ongeduldige onverlaat, die niet kon wachten eer deze pakketbezorger bij zijn voordeur was, vorige maand gemeend deze pakketbezorger op straat zodanig letsel toe te brengen wat, een week later, de dood ten gevolge heeft gehad.
Alle begrip voor deze verschrikkelijke gebeurtenis en dat de pakketbezorging door Post.nl een periode vertraging heeft gehad. Echter is er nu een andere vaste pakketbezorger die nog veel moet leren. Sinds genoemde gebeurtenis zijn drie pakketjes, verzonden met Post.nl, niet of op een verkeerd adres bezorgd. Klagen bij Post.nl? Helpen, lijkt het, niet als ontvanger. Of de verzender klaagt of het verlies van een nieuwe levering op de koop toe neemt is aan de gedupeerde firma. Toch klaag ik telkens weer als ontvanger bij Post.nl. Veel klachten over dezelfde bezorgert zal misschien enig leereffect hebben op de nieuwe bezorger.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Ik denk eerder, dat jouw postcode een tijdje zonder pakketbezorging komt te zitten als er veel klachten zijn. Dat wil zeggen: alles gaat direct naar het afhaalpunt en de gewone postbezorgers brengen de afhaalberichten rond.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Die afhaalberichten ontvang ik nooit, ook de laatste weken niet. Wel zie ik die KPN bezorger regelmatig.
Ook is er een decennialang durend probleem waarbij nieuwe postbezorgers twee straatnamen regelmatig met elkaar verwarren. Pas na veel klagen, en inmiddels ook diverse pragmatische aanpassingen, lijken postbezorgers dit verschil in straatnamen op te merken.
Omdat haast, haast, haast pure prioriteit heeft, komt lezen en begrijpen van straatnamen pas op de vierde plaats.
Ook is er een decennialang durend probleem waarbij nieuwe postbezorgers twee straatnamen regelmatig met elkaar verwarren. Pas na veel klagen, en inmiddels ook diverse pragmatische aanpassingen, lijken postbezorgers dit verschil in straatnamen op te merken.
Omdat haast, haast, haast pure prioriteit heeft, komt lezen en begrijpen van straatnamen pas op de vierde plaats.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Die afhaal erichten komen eventueel in de mail, of de post app.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Ik heb dat bij mijn oude werk regelmatig meegemaakt. En dan heb je dus mensen die liever 100 meter verderop staan om de straat niet te blokkeren en er zijn altijd types die voor de deur stoppen. Zoals ik ze ken, als je binnen 5 minuten weg was, dan was voor de deur stoppen geen probleem. Dat was gewoon algemeen geaccepteerd. Normaal liep je dan als wachtende auto er even heen. Vroeg je of het nog lang was en wachtte je die paar minuten. De enkele keer dat ik echt haast had, dan hielp ik even snel met lossen.Morganlefay schreef: ↑09 apr 2022 11:01Woon in een oud vestingstadje met smalle straatjes.
Standaard 1 richtings verkeer en dan mag er alleen klein spul doorheen. Gewone vrachtwagens zijn te breed.
Dat geeft wel eens verkeersopstoppingen bij bezorgen .
Alleen als er een ambu doorheen moet dat is wel een drama en dan zowel letterlijk als figuurlijk.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Volgens mij wordt de post niet bezorgd op straatnaam, maar op postcode.
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
En ja hoor, vandaag op 11-04-2022 om 11:38 pakket bij u bezorgd.
Niet dus.
Ik ben buiten aan de oprit aan mijn auto bezig en was net even in gesprek met de buurvrouw terwijl meneer langzaam voorbij rijdt zonder te stoppen.
Ik zei nog tegen de buurvrouw dat die bij ons moest zijn.
Vervolgens krijg ik een bericht dat mijn pakket is bezorgd.
NIET DUS POSTNL!!!!!
Ik ga het niet afhalen want dat was niet de afspraak.
Niet dus.
Ik ben buiten aan de oprit aan mijn auto bezig en was net even in gesprek met de buurvrouw terwijl meneer langzaam voorbij rijdt zonder te stoppen.
Ik zei nog tegen de buurvrouw dat die bij ons moest zijn.
Vervolgens krijg ik een bericht dat mijn pakket is bezorgd.
NIET DUS POSTNL!!!!!
Ik ga het niet afhalen want dat was niet de afspraak.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Een straat heeft regelmatig 2 of meer postcodes, even en oneven kanten hebben vaak elk eentje. Ook zijn er stukjes Nederland die iets uit elkaar liggen, maar toch dezelfde postcode hebben. Dus puur op postcode red je dat niet, de combinatie postcode-huisnummer-huisletter is redelijk uniek, maar zelfs dat is nog niet waterdicht, want er bestaan ook nog toevoegingen. Postcode 8271CC bevat bijvoorbeeld 2 straten.
We hebben trouwens ~461.000 6-positie postcodes in Nederland, dus die uit je hoofd kennen voor alleen nog maar een stadsdeel, is geen sinecure.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Onze straat heeft maar één postcode. Inderdaad is tot enkele jaren terug de straatnaam-aanduiding verwarrend geweest. Dat is destijds enorm verbeterd op o.a. mijn aangeven bij de gemeente en klachten van meerdere bewoners.
Maar er is een verschil tussen een goede aanduiding en goed lezen, c.q. begrijpen. Daar ontbreekt het bij nieuwe bezorgers stelselmatig aan, waardoor het fout blijft gaan. Zou niet weten wat er aan de straatnaam-aanduiding nog te verbeteren valt.
En, oh ja. Afhaalberichten in de mail, of postapp. a) hoe zou Post.nl aan mijn persoonlijke mailadres op mijn adres komen, dat ze mij een mail sturen? En b) die Postapp. Is dat iets persoonlijks op adres? Wat een onzin. Heb die postapp. nog nooit gezien, laat staan geraadpleegd op ontbrekende post. Als dat al bestaat dan had men een ieder daarvan weleens duidelijk van op de hoogte mogen stellen. Tja, communiceren voor het grootste postbedrijf van Nederland is niet hun sterkste kant.
Maar er is een verschil tussen een goede aanduiding en goed lezen, c.q. begrijpen. Daar ontbreekt het bij nieuwe bezorgers stelselmatig aan, waardoor het fout blijft gaan. Zou niet weten wat er aan de straatnaam-aanduiding nog te verbeteren valt.
En, oh ja. Afhaalberichten in de mail, of postapp. a) hoe zou Post.nl aan mijn persoonlijke mailadres op mijn adres komen, dat ze mij een mail sturen? En b) die Postapp. Is dat iets persoonlijks op adres? Wat een onzin. Heb die postapp. nog nooit gezien, laat staan geraadpleegd op ontbrekende post. Als dat al bestaat dan had men een ieder daarvan weleens duidelijk van op de hoogte mogen stellen. Tja, communiceren voor het grootste postbedrijf van Nederland is niet hun sterkste kant.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Die Post app dan maar downloaden. Werkt prima.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Welkom terugBreejKC schreef: ↑13 apr 2022 15:25En b) die Postapp. Is dat iets persoonlijks op adres? Wat een onzin. Heb die postapp. nog nooit gezien, laat staan geraadpleegd op ontbrekende post. Als dat al bestaat dan had men een ieder daarvan weleens duidelijk van op de hoogte mogen stellen. Tja, communiceren voor het grootste postbedrijf van Nederland is niet hun sterkste kant.
Ik ben wel benieuwd waarom je een app, die je duidelijk nog nooit gezien of ervaren hebt, tot "onzin" bestempelt. Ik vind het al jarenlang een waardevolle aanvulling.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Dat is makkelijk gezegd maar er zijn serieus artikelen die niet in een bestelbusje passen of die niet tot de voordeur geleverd kunnen worden. Dan heb ik het over meubels zoals kasten of bedden of keukens. Waarom zou een leverancier van grootproducten de bestellingen met kleine busjes heen en weer laten rijden terwijl er trailers zijn die zo 10 meubels van 10 klanten tegelijk kan meenemen? Gewoon geduld hebben… iedereen zal het wel eens nodig hebben.J. Deltoer schreef: ↑09 apr 2022 09:19Niet laten bezorgen of in ieder geval niet met een trailer. En bij de 1e deur afzetten en niet uitgebreid binnen nog allerlei tijdrovende handelingen uitvoeren.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Tot nu toe altijd goede ervaringen met de bezorgers.
Maar sinds kort een nieuwe bezorger van post.nl, tot 3 x toe op mijn post.nl app (die prima werkt) de melding, wij zijn u helaas misgelopen.
Wij waren thuis en ik heb een Ring deurbel, dus bewijs dat er niemand aan de deur is geweest.
Iedere keer een klacht ingediend via de post.nl app.
2 weken geleden kreeg ik op mijn post.nl app dat er die dag een pakje van e-blom zou worden bezorgt.
Bleek een bos bloemen van Post.nl te zijn met een excuus kaart voor de 3x dat het mis was gegaan.
Maar sinds kort een nieuwe bezorger van post.nl, tot 3 x toe op mijn post.nl app (die prima werkt) de melding, wij zijn u helaas misgelopen.
Wij waren thuis en ik heb een Ring deurbel, dus bewijs dat er niemand aan de deur is geweest.
Iedere keer een klacht ingediend via de post.nl app.
2 weken geleden kreeg ik op mijn post.nl app dat er die dag een pakje van e-blom zou worden bezorgt.
Bleek een bos bloemen van Post.nl te zijn met een excuus kaart voor de 3x dat het mis was gegaan.
Re: Krijg je je pakketjes tijdig en netjes?
Heeft iemand anders hier hetzelfde meegemaakt? En hoe is het uiteindelijk afgelopen?
Onderstaande afbeelding laat de ontvangstbevestiging zien van mijn pakket die ik nooit ontvangen heb. Echter is het wel ondertekend door iemand met status 'Bezorgd', waarschijnlijk door de bezorger.
Het mooie hiervan is dat ik zelf de intercom van het appartementencomplex heb beantwoord toen de bezorger aanbelde. Ik heb hem dus gewoon gezien en voor hem open gedaan. Vervolgens weet ik niet wat hij heeft gedaan toen hij in het complex was, maar alles behalve het afleveren van mijn pakket. Geen pakket bij de ingang, geen briefje, niets bij de buren.
Nu is er een case aangemaakt en duurt het 3-5 werkdagen voor ze meer kunnen zeggen.
Het gaat om een particuliere verzending, niet van een webshop.
Onderstaande afbeelding laat de ontvangstbevestiging zien van mijn pakket die ik nooit ontvangen heb. Echter is het wel ondertekend door iemand met status 'Bezorgd', waarschijnlijk door de bezorger.
Het mooie hiervan is dat ik zelf de intercom van het appartementencomplex heb beantwoord toen de bezorger aanbelde. Ik heb hem dus gewoon gezien en voor hem open gedaan. Vervolgens weet ik niet wat hij heeft gedaan toen hij in het complex was, maar alles behalve het afleveren van mijn pakket. Geen pakket bij de ingang, geen briefje, niets bij de buren.
Nu is er een case aangemaakt en duurt het 3-5 werkdagen voor ze meer kunnen zeggen.
Het gaat om een particuliere verzending, niet van een webshop.
- Bijlagen
-
- dhl.jpg
- (30.07 KiB) 90 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?