Hier een berichtje dat ik vorige week plaatste op het internet-forum:
Ook ik trek me bijna de haren uit mijn hoofd m.b.t. ADSL en Telefonie van Wanadoo. Ik heb nu al bijna een week geleden de Livebox aangesloten. Het installeren/aansluiten gaf weinig problemen. Alles werkte goed. Heb snel mijn abbo bij de KPN veranderd van Basis naar Budget. Maar ineens kon ik niet meer bellen via de Livebox. Krijg steeds te horen: "Het nummer wat u hebt ingetoetst is op dit moment niet bereikbaar."
Internetten gaat nog wel. Dus ik naar de helpdesk bellen..... Hm... kan niet via de Livebox, dus dan maar via mijn mobieltje. Niet meer doen, beltegoed is nl in no time op! Dus dan maar vragen via de Wanadoo-site. Lukt niet omdat ik bepaalde velden met een sterretje niet kan selecteren!!!! Hebben jullie dat nu ook? Dan maar via
[email protected] Dit lukt, krijg ook netjes bericht terug dat ze streven om mij binnen 24 uur te benaderen. Mooi niet dus!!! Ik ben nu al een week aan het mailen of ze mijn vraag willen beantwoorden of me terug willen bellen, maar van Wanadoo helemaal niets, nada!!! Kijk, dat ze het druk hebben o.k., maar laat ze er eens wat aan doen!! Het zou zoveel klantvriendelijker zijn als er bij de helpdesk een mogelijkheid zou zijn om je naam en telefoonnr. in te spreken en dat er dan iemand terug zou bellen. Of ben ik nou te naïef?
Nou ik denk dat ik de afdeling verkoop maar eens gek ga maken met mijn simpele vraag: waarom kan ik niet bellen via de Livebox?
Tot zover het berichtje van vorige week.
Dus ik nog maar eens bellen naar de helpdesk via mijn mobiel:
Welnu...........
BEL VOORAL NIET MOBIEL NAAR DE WANADOO HELPDESK VIA 0900-0156!!!
Ik heb dat net gedaan (stom want ik had erzelf al voor gewaarschuwd) en ik heb vooraf naar mijn beltegoed gekeken en dat was 13 euro.
Na ongeveer 10 minuten in de wachtrij bij Wanadoo werd de verbinding verbroken. Ik keek opnieuw naar mijn beltegoed; 0,01 euro!!!!!!!!
Bij elkaar opgeteld kom ik op een heel ander bedrag uit:
Kosten KPN mobile: 0,45 euro p/m (piektafief)
Kosten 0900 nr: 0,10 euro p/m
Totaal dus 55 cent per minuut.
Tien minuten gebeld is dus 5 euro 50
Teveel betaald dus: 13 - 5,5 = 7,5 euro!!!!!!!!
Met de KPN hierover gemaild en die reageren tenminste wel behoorlijk snel!!!! Bravo KPN!!!. Hieronder hun antwoord:
Wanneer u met een PrePay aansluiting naar een 0900-nummer belt betaalt u 1.30 per minuut (eerste minuut: billing per minuut daarna: billing per seconde (excl. starttarief) ongeacht het bedrag dat gemeld wordt bij het 0900-nummer. Aangezien u 9:58 heeft gebeld met dit nummer heeft u dit 13.03 gekost.
Volgende vraag aan KPN waarom moet dit zo ###### duur zijn? En waarom wordt dit niet bij aanvang van het gesprek gezegd, of moet ik dat allemaal maar weten???
Ja, positivootje, dat had ik kunnen weten als ik alles had geweten over mobiele telefonie!!!!!!! Ja ik ben dom en naief, ik weet het.....
Maar ik heb bovenstaande berichtjes ook gelezen en 1 ding is wel duidelijk..... Ik ben niet de enige Wanadoo klant die zwaar ontevreden is. Afwachten is misshien het beste en goed opletten of er nog tips komen van andere gedupeerden.
Verder overweeg ik tijdelijk te gaan bellen via Skype; bellen via internet. (Dat werkt bij mij tenminste wel goed!!). Met SkypeOut kun je ook bellen met vaste telefoonnummers (2 cent p/m) en mobiele nummers (30 cent p/m).
Tegen al die positivoos wil ik zeggen, als iedereen loopt te puffen in de zomer bij 36 graden C en ik vind dat een heerlijk temperatuurtje, dan ga ik toch ook niet tegen die mensen zeggen dat ze daar mee op moeten houden? Die mensen moeten dat ventileren!!! Snap je??
Aan allen: keep in touch, blijf komen met ervaringen, zo kunnen we elkaar tenminste helpen. Groeten van Mart
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)