Crypto zou de toekomst zijn zeiden ze 10 jaar geleden. Het had dan nu toch al veel meer moeten zijn doorgebroken. Volgens mij is dit een doodgeboren kindje, er zit ook 0 zekerheid achter. In de 17e of 18e eeuw waren het de tulpenbollen, nu is het de crypto.sjohie schreef: ↑13 mei 2022 07:54
Niet zo lang geleden opperde een collega om onze pensioenpot in crypto te stoppen tijdens een achterbanoverleg. En die meende dat serieus. We waren toch wel gek om dat geld te laten beleggen in maar zozo renderende bedrijven etc, dat was maar ouderwets. (was jongere collega). Hadden we dat gedaan, dan waren we, kijkend naar de bitcoin koers, nu de helft kwijt geweest met z'n allen.
Huiskamer
-
Re: Huiskamer
De techniek er áchter, blockchain, wel.juliomariner schreef: ↑13 mei 2022 08:01Crypto zou de toekomst zijn zeiden ze 10 jaar geleden. Het had dan nu toch al veel meer moeten zijn doorgebroken. Volgens mij is dit een doodgeboren kindje, er zit ook 0 zekerheid achter. In de 17e of 18e eeuw waren het de tulpenbollen, nu is het de crypto.sjohie schreef: ↑13 mei 2022 07:54
Niet zo lang geleden opperde een collega om onze pensioenpot in crypto te stoppen tijdens een achterbanoverleg. En die meende dat serieus. We waren toch wel gek om dat geld te laten beleggen in maar zozo renderende bedrijven etc, dat was maar ouderwets. (was jongere collega). Hadden we dat gedaan, dan waren we, kijkend naar de bitcoin koers, nu de helft kwijt geweest met z'n allen.
Het kadaster kijkt daar bijvoorbeeld naar om eigendommen waterdicht vast te kunnen leggen. Nu gaat dat nog via een complex systeem via notarissen, waarbij recent eentje een menselijke fout maakte, en alle Vestia hypotheken, en dat zijn er nog al wat, had "doorgehaald" in de centrale registratie. Dat betekende dat Vestia op dat moment geen enkele transactie op/aan/met hun vastgoed kon doen, en er potentieel allerlei lopende procedures rondom die notoire corporatie, ineens door vormfouten zouden stranden etc.
In het theater wordt die techniek al gebruikt om ticket scalpers de voet dwars te zetten. (Zit Youp met geld in meen ik).
Het is Ljouwert.. En gezien de meningen over deze wijk, Zuiderburen, zou het me niet verbazen dat sommige "liwadders" hier nog wel wat om gniffelen ook. ik meende aan de vorm van de zonnepanelen op de foto's van die huizen in het artikel wel te kunnen zien wáár dit precies is gebeurd, maar kan het zo even niet vinden.breien schreef: ↑13 mei 2022 09:55Collega van Scharrelschipper in Ljouwerd.
Vrachtschip ramt bootjes en steigers in Friese woonwijk - https://nos.nl/l/2428636
Edit, dat schip is tot hier gekomen. Dat is zeker 350m uit de koers/vaargeul. Die moet goed onwel zijn geworden.
-
Sja, 't ken Friezen en 't ken dooien.
Lisa29
vindt dit leuk
-
Dat schip ( ten onrechte rijnaak genoemd) was niet uit de koers/geul geraakt.sjohie schreef: ↑13 mei 2022 10:13Het is Ljouwert.. En gezien de meningen over deze wijk, Zuiderburen, zou het me niet verbazen dat sommige "liwadders" hier nog wel wat om gniffelen ook. ik meende aan de vorm van de zonnepanelen op de foto's van die huizen in het artikel wel te kunnen zien wáár dit precies is gebeurd, maar kan het zo even niet vinden.breien schreef: ↑13 mei 2022 09:55Collega van Scharrelschipper in Ljouwerd.
Vrachtschip ramt bootjes en steigers in Friese woonwijk - https://nos.nl/l/2428636
Edit, dat schip is tot hier gekomen. Dat is zeker 350m uit de koers/vaargeul. Die moet goed onwel zijn geworden.
In een intervieuw met de eigenaar stelt deze dat het schip daar bijna dagelijks langs vaart.
Het is een z.g. beunschip dat daar een vast traject vaart.
De schipper is naar het ziekenhuis gebracht.
reggie2
vindt dit leuk
Ik hoop dat de schipper opknapt.
Vraag me wel af wat een beunschip is, is dat een schip dat werkt als beunhaas?
Vraag me wel af wat een beunschip is, is dat een schip dat werkt als beunhaas?
reggie2
vindt dit leuk
-
Pfoe,hoe leg ik dat uit?
Een beunschip heeft een laadruim dat in verhouding tot de afmeting van het schip relatief klein is qua inhoud.
Geen probleem,want het vervoert alleen bouw materialen zoal zand, grind steenslag enz. met een hoog soortelijk gewicht.
Het is "box shaped" en loopt naar beneden ietwat taps toe.
Dat alles maakt het lossen een stuk makkelijker.
Maar je had het misschien al op wiki gevonden?
Ik had nog niet op wiki gekeken, maar dat hoeft nu ook niet meer want deze uitleg is helderscharrelschipper schreef: ↑13 mei 2022 17:51Pfoe,hoe leg ik dat uit?
Een beunschip heeft een laadruim dat in verhouding tot de afmeting van het schip relatief klein is qua inhoud.
Geen probleem,want het vervoert alleen bouw materialen zoal zand, grind steenslag enz. met een hoog soortelijk gewicht.
Het is "box shaped" en loopt naar beneden ietwat taps toe.
Dat alles maakt het lossen een stuk makkelijker.
Maar je had het misschien al op wiki gevonden?
scharrelschipper
vindt dit leuk
De Ilse Marie gaat al even mee, zie ik hier; vorig jaar ging ze nog door het leven als Jacomina.
Nog leuker is dit overzicht. Jacomina was eerst nog Jessica, daarvoor nog Jaap Palma, en begon haar boeiende leven in 1965 als Daan van Baarsen Sr.!
Nog leuker is dit overzicht. Jacomina was eerst nog Jessica, daarvoor nog Jaap Palma, en begon haar boeiende leven in 1965 als Daan van Baarsen Sr.!
-
Ja,schepen gaan lang mee,mits tijdig onderhoud gepleegd is.Erthanax schreef: ↑13 mei 2022 18:45De Ilse Marie gaat al even mee, zie ik hier; vorig jaar ging ze nog door het leven als Jacomina.
En dat moet je wel,anders is het bij de volgende keuring einde verhaal.
Ons schip is in 1953 gebouwd en wij zijn ondertussen de 6e eigenaars,en dat al 44 jaar.
En voor de Friezen op dit forum;we hebben goede ervaringen/herinneringen aan de havens van o.a,Sneek,Leeuwarden,Akkrum enz.
Wat me opviel was dat de Ilse Marie in het begin twee keer een mannennaam had, zelfs compleet met voor- en achternaam. Ik heb de indruk dat binnenvaartschepen meestal een vrouwennaam hebben, of een mooi begrip, bv Volharding.
Ilse Marie heeft wel korte metten gemaakt met een paar steigers. Het zal je maar overkomen.
Ilse Marie heeft wel korte metten gemaakt met een paar steigers. Het zal je maar overkomen.
Inburgeren gaat verrassend snel. Herr Flick heeft het buitenleven ontdekt, babbelt inmiddels veel minder (hij heeft zelfs een blaf-imitatie op het repertoire), de meest veilige plek voor hem is zoon. Nagels knippen geen probleem, luid spinnend liet hij het toe. We kunnen goed merken, dat hij altijd binnen heeft geleefd: hij kan wel traplopen, maar niet hoog springen en zijn jachtinstinct moet nog ontwaken. Veel zal hij niet vangen, hij is veel te langzaam voor alles met vleugels. Het kattenluik lukt wel van binnen naar buiten, maar niet van buiten naar binnen. Hopelijk krijgt hij het trucje door (niet aaien met een pootje, maar met je kop er tegen drukken), anders word ons nieuwe beroep portier.
De overgang naar de gemeenten plus de bezuiniging op het budget zijn bij elkaar funest geweest. Onze vaste contactpersoon bij Jeugdzorg verwacht dat Jeugdzorg en Thuiszorg het volgende schandaal zullen worden (na de toeslagenaffaire) en dat het huidige systeem binnen een paar jaar instort. Door de overgang naar de gemeenten zijn er nu te veel 'toezichthouders' of 'regisseurs', die te gedetailleerde rapportages wensen en te veel in vooroordelen denken.moederslink schreef: ↑09 mei 2022 13:26Helaas is jeugdzorg niet altijd even adequaat of competent genoeg.
Wij zijn het met hem eens. De hele bureaucratische rompslomp rond een pleegkind is inspiratie genoeg voor een volgende roman van Kafka, als die nog zou leven. We hebben niets zelf ingevuld, maar hij heeft ons gedicteerd wat waar moest worden ingevuld. Zo rol je makkelijk door de ambtelijke molen. Waarbij het wel een voordeel was, dat wij vroeger crisisopvang hebben gedaan en over ons al een dossier bestond.
Zou onze jongen zich in 2019 zelf bij Jeugdzorg in de eigen gemeente hebben gemeld, zouden die hem zonder met de ogen te knipperen weer thuis hebben afgeleverd, in elk geval hulp hebben geweigerd, want die ambtenaren zitten bij dezelfde kerk als de ouders. Dit vind ik eigenlijk het ergste aan de huidige opzet. Wie hulp nodig heeft, is compleet afhankelijk van oom Toeval en tante Geluk.
scharrelschipper
en Lisa29
vinden dit leuk
-
Als het schip een naam van een man heeft is het meestal een rederij schip genoemd naar een van de directeuren/eigenaars.Erthanax schreef: ↑13 mei 2022 20:40Wat me opviel was dat de Ilse Marie in het begin twee keer een mannennaam had, zelfs compleet met voor- en achternaam. Ik heb de indruk dat binnenvaartschepen meestal een vrouwennaam hebben, of een mooi begrip, bv Volharding.
Bij particulieren gaat dat anders.
Is inderdaad dikwijls zoiets als volharding,viod,vios of,ook een mooie;seolto.
Ons schip heeft de naam van een Duinkerks piratenschip.
Verder ga ik niet,wil nog wel wat incognito blijven
@Jablan: ik loop vast met quoten, maar ben het helemaal met je eens dat overhevelen naar de gemeente en snijden in het budget ons in deze ellende hebben gestort.
Het gaat op alle domeinen mis met de WMO. Terugdraaien zal niet eenvoudig zijn maar alles op het bordje van de gemeente neergooien zorgt ook voor bakken ellende.
Het heeft bij mij 2 jaar geduurd voor ik geluk had met een goede hulpverleenster. En toch lopen we nog af en toe vast in de hele regeltjes molen......die niemand kan uitleggen of begrijpen.
Het gaat op alle domeinen mis met de WMO. Terugdraaien zal niet eenvoudig zijn maar alles op het bordje van de gemeente neergooien zorgt ook voor bakken ellende.
Het heeft bij mij 2 jaar geduurd voor ik geluk had met een goede hulpverleenster. En toch lopen we nog af en toe vast in de hele regeltjes molen......die niemand kan uitleggen of begrijpen.
Dit is vragen om problemen natuurlijk hier, maar is er al iemand in de winkel van Lucid geweest? Inderdaad, da's in München. Het is tegenwoordig geen showroom of dealership meer, maar een winkel . Mit Kaffee.
-
München en Lucid, aaahhhh.... sweet memories, ben iets van 30 jaar geleden door die stad gejakkerd, vanuit Praag onderweg naar huis. De enige weg toen was inderdaad dwars door de stad heen, vreemd genoeg.
Ik heb nog goede herinneringen aan reizen met de Deutsche Bahn. Vooral de treinen waar je een zitplaats kon reserveren en waar zelfs een soort restaurant aan boord was. Voelde heel luxe, ook al was het eten en drinken zo duur dat ik toch maar mijn eigen flesje water gedronken heb.
Even tussendoor: heeft iemand nog goede tips wat voor kleding je wel/niet aan moet trekken naar opnames van een tvprogramma? Enige wat ik via google vond is geen ruitjes of streepjes.
Gewoon wat jij zelf leuk en lekker vindt zitten.
Lisa29
vindt dit leuk