Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Ik heb zo'n kleine doos hier en die dozen zijn van onder inderdaad open te maken. Dit gebeurt uiteraard niet alleen bij de doos van TS en diefstal vereist niet dat de dief vooraf weet wat er in de doos zit. Het wegen op andere depots maakt diefstal daar niet onmogelijk.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Ik heb weleens een telefoon bij Bol gekocht, maar de inhoud van zo’n pakje was echt niet zo simpel open te maken en dan weer te sluiten, zonder dat het meteen duidelijk is, hier is aan gerotzooid.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Quote: “NeoDutchio » 14 mei 2022 17:04
alfatrion schreef: ↑
14 mei 2022 16:45
Het beste verhaal wint, daarom is het argument van M.V.K. zo goed. Je moet het alleen in een ander jasje gieten: "Ik heb de doos opgehaald van locatie X. Toen ik thuis was maakt ik direct de doos open en zag dat er niets in zat. Bol.com gebruikt vaak dozen die lees gemakkelijk plat in elkaar kunnen worden gedrukt. Dit is mogelijk vanwege de opening aan de onderkant. Hierdoor is mogelijk dat de doos tijdens het transport open gaan in het geval dat er lichte en kleine voorwerpen in de doos zitten. Daarnaast kan zo'n doos ook makkelijk worden opent en weer dichtgemaakt zonder dat je dit ziet."
Als je het hebt over aannemelijk, Bol gebruikt dozen die passen bij de aankoop. Dus geen grote doos waar enkel een kleine telefoon in zit. Dat indrukken van de bodem klinkt leuk in theorie, maar is in de praktijk toch een stuk lastiger.
En mocht een onverlaat dit doen, waarom dan wel bij de doos van TS en niet bij andere dozen? Ruiken dat er een telefoon in zit kan niemand. Bol verkoopt 41.000.000 verschillende artikelen, dan is het toeval dat de dief precies bij een telefoon uit komt.
Diefstal tijdens bezorging kan alleen bij de laatste chauffeur. Tot die tijd word namelijk de doos op elk depot gewogen en kan niemand ongezien dozen open maken of spullen meenemen. Hiermee zeg ik niet dat de chauffeur dief is of verdacht, maar dat op andere punten in de keten niets mogelijk is.
Het verhaal is dus niet zo simpel als u doet voorkomen.”quote
Zelf kopen wij vaak bij Bol.com, en bijvoorbeeld oogpotloden e.d. worden in veel te grote doosjes gedaan, met een onderkant die dan vaak al open staat als de bezorger het afgeeft. Ook met grotere producten heb ik dit regelmatig meegemaakt.
Dit heb ik een aantal malen gemeld bij Bol.com.
Dus is het ook mogelijk dat de inhoud er na het sorteren ergens uitvalt, onderweg naar de klant toe. Zo groot is een doosje van een telefoon niet.
Dat er veel te grote dozen worden gebruikt, die ook nog eens aan de onderkant openstaan, gebeurt overigens niet alleen bij Bol.com.
In één van de reacties staat ook dat er aangetekend geleverd zou worden.
Vorig jaar heb ik een telefoon en een iPad bij een collega van Bol.com gekocht, en daar heb ik niet voor hoeven tekenen of mijzelf legitimeren.
alfatrion schreef: ↑
14 mei 2022 16:45
Het beste verhaal wint, daarom is het argument van M.V.K. zo goed. Je moet het alleen in een ander jasje gieten: "Ik heb de doos opgehaald van locatie X. Toen ik thuis was maakt ik direct de doos open en zag dat er niets in zat. Bol.com gebruikt vaak dozen die lees gemakkelijk plat in elkaar kunnen worden gedrukt. Dit is mogelijk vanwege de opening aan de onderkant. Hierdoor is mogelijk dat de doos tijdens het transport open gaan in het geval dat er lichte en kleine voorwerpen in de doos zitten. Daarnaast kan zo'n doos ook makkelijk worden opent en weer dichtgemaakt zonder dat je dit ziet."
Als je het hebt over aannemelijk, Bol gebruikt dozen die passen bij de aankoop. Dus geen grote doos waar enkel een kleine telefoon in zit. Dat indrukken van de bodem klinkt leuk in theorie, maar is in de praktijk toch een stuk lastiger.
En mocht een onverlaat dit doen, waarom dan wel bij de doos van TS en niet bij andere dozen? Ruiken dat er een telefoon in zit kan niemand. Bol verkoopt 41.000.000 verschillende artikelen, dan is het toeval dat de dief precies bij een telefoon uit komt.
Diefstal tijdens bezorging kan alleen bij de laatste chauffeur. Tot die tijd word namelijk de doos op elk depot gewogen en kan niemand ongezien dozen open maken of spullen meenemen. Hiermee zeg ik niet dat de chauffeur dief is of verdacht, maar dat op andere punten in de keten niets mogelijk is.
Het verhaal is dus niet zo simpel als u doet voorkomen.”quote
Zelf kopen wij vaak bij Bol.com, en bijvoorbeeld oogpotloden e.d. worden in veel te grote doosjes gedaan, met een onderkant die dan vaak al open staat als de bezorger het afgeeft. Ook met grotere producten heb ik dit regelmatig meegemaakt.
Dit heb ik een aantal malen gemeld bij Bol.com.
Dus is het ook mogelijk dat de inhoud er na het sorteren ergens uitvalt, onderweg naar de klant toe. Zo groot is een doosje van een telefoon niet.
Dat er veel te grote dozen worden gebruikt, die ook nog eens aan de onderkant openstaan, gebeurt overigens niet alleen bij Bol.com.
In één van de reacties staat ook dat er aangetekend geleverd zou worden.
Vorig jaar heb ik een telefoon en een iPad bij een collega van Bol.com gekocht, en daar heb ik niet voor hoeven tekenen of mijzelf legitimeren.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Je kan zo quoten:
En dat ziet er dan zo uit:
Code: Selecteer alles
[quote="auteur"]tekst[/quote]
auteur schreef:tekst
M.V.K.
vindt dit leuk
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Ik heb weleens gehoord dat een telefoon van een afstand onklaar te maken is, te vergrendelen is, door het IMEI nummer te gebruiken.
Geen idee of dat echt zo is.
Geen idee of dat echt zo is.
M.V.K.
vindt dit leuk
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
De laatste vervoerder was TS zelf trouwens.... van kluis naar huis. Pas daar stelde TS vast dat de doos leeg was. Wellicht is hij er toen uitgevallen? Verklaart wel waarom TS bij leeghalen kluis niet idee had dat de doos leeg was....
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Precies. En daar zit de zwakte in de bewijspositie van TS.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Ik ben jurist maar geen orakel. Ik lees dat er dus niets in de doos zat. Wat hier belangrijk is hoe er is gekozen voor verzending.
De juridische basis hiervoor ligt in het Burgelijk wetboek en wel in Boek 7, Artikel 11. In dit artikel lezen we het volgende:
Artikel 11
1. Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.
2. In geval de koper een vervoerder aanwijst en de keuze voor deze vervoerder niet door de verkoper wordt aangeboden, gaat het risico over op de koper op het moment van ontvangst van de zaak door de vervoerder.
Als verkoper ben je in principe altijd verantwoordelijke voor de verzending. Je mag deze verantwoordelijkheid niet verleggen naar de klant door bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden te vermelden dat het risico van de eventuele schade tijdens verzending voor risico van de klant is. Het kan bijvoorbeeld dat het product is gestolen tijdens de verzending, je draagt daar niet de verantwoordelijkheid voor.
Er is wel een uitzondering.Enkel wanneer de klant expliciet zelf vraagt om een andere verzendmethode dan er standaard aangeboden wordt dan is de verlegging van het risico mogelijk. Geef dit dan wel nadrukkelijk aan om discussie te voorkomen op het moment dat het wel mis gaat.
Je kunt echt weer gaan slapen. Dit is niet jouw risico. Je geld terughalen is weer een andere vraag die een goede aanpak nodig heeft een het beste kan worden opgelost met advies en brief van jou of een jurist. Stel dat je zoals gesuggereerd wordt hier u bewust hebt gefraudeerd ja dan zit je fout (het is een delict) maar nog steeds is bol degene die het risico draagt op dit moment, mocht later het uitkomen heb je wel echt een probleem maar ik ga daar niet vanuit dat u dit heeft gedaan daar zie ik geen aanleiding voor. Dat is een vreemde aanname die ik nooit doe.
De verkoper moet zelf dit soort risico's voorkomen. Ze hebben zelf gekozen om dit zo te verzenden en daar kan een hoop misgaan en dat betekent niet dat jouw iets te verwijten valt. Het is jammer dat de telefoon weg is maar bol zal het risico moeten dragen dat is nu eenmaal het businessmodel van dit soort bedrijven. Het is makkelijk en zo gebeurd dat er iets mis gaat. Helaas.
Jammer dat er hier toch anders wordt geredeneerd. De aflevering was bij de kluis en niet bij je huis dat is niet afgesproken. Zoek een goede adviseur en wakker liggen is echt niet nodig.
De juridische basis hiervoor ligt in het Burgelijk wetboek en wel in Boek 7, Artikel 11. In dit artikel lezen we het volgende:
Artikel 11
1. Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.
2. In geval de koper een vervoerder aanwijst en de keuze voor deze vervoerder niet door de verkoper wordt aangeboden, gaat het risico over op de koper op het moment van ontvangst van de zaak door de vervoerder.
Als verkoper ben je in principe altijd verantwoordelijke voor de verzending. Je mag deze verantwoordelijkheid niet verleggen naar de klant door bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden te vermelden dat het risico van de eventuele schade tijdens verzending voor risico van de klant is. Het kan bijvoorbeeld dat het product is gestolen tijdens de verzending, je draagt daar niet de verantwoordelijkheid voor.
Er is wel een uitzondering.Enkel wanneer de klant expliciet zelf vraagt om een andere verzendmethode dan er standaard aangeboden wordt dan is de verlegging van het risico mogelijk. Geef dit dan wel nadrukkelijk aan om discussie te voorkomen op het moment dat het wel mis gaat.
Je kunt echt weer gaan slapen. Dit is niet jouw risico. Je geld terughalen is weer een andere vraag die een goede aanpak nodig heeft een het beste kan worden opgelost met advies en brief van jou of een jurist. Stel dat je zoals gesuggereerd wordt hier u bewust hebt gefraudeerd ja dan zit je fout (het is een delict) maar nog steeds is bol degene die het risico draagt op dit moment, mocht later het uitkomen heb je wel echt een probleem maar ik ga daar niet vanuit dat u dit heeft gedaan daar zie ik geen aanleiding voor. Dat is een vreemde aanname die ik nooit doe.
De verkoper moet zelf dit soort risico's voorkomen. Ze hebben zelf gekozen om dit zo te verzenden en daar kan een hoop misgaan en dat betekent niet dat jouw iets te verwijten valt. Het is jammer dat de telefoon weg is maar bol zal het risico moeten dragen dat is nu eenmaal het businessmodel van dit soort bedrijven. Het is makkelijk en zo gebeurd dat er iets mis gaat. Helaas.
Jammer dat er hier toch anders wordt geredeneerd. De aflevering was bij de kluis en niet bij je huis dat is niet afgesproken. Zoek een goede adviseur en wakker liggen is echt niet nodig.
DeZevendeHenk
vindt dit leuk
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
12 mei 2022 16:25
Laatst actief:
12 mei 2022 16:29
Aantal berichten:
1 | Zoek gebruikers berichten
Ts heeft misschien meegelezen , maar niet meer ingelogd
Lid geworden op:
12 mei 2022 16:25
Laatst actief:
12 mei 2022 16:29
Aantal berichten:
1 | Zoek gebruikers berichten
Ts heeft misschien meegelezen , maar niet meer ingelogd
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
En als je ziet dat de eerste reactie pas op 13 mei om 13:18u geplaatst is, dan wil dat weer zeggen dat een nieuw forumlid heel lang heeft moeten wachten tot het topic zichtbaar is geworden. Mocht het vinkje niet aanstaan van notificatie, dan is het niet ondenkbaar dat TS niet eens weet dat het topic online staat en dat er al 2 pagina's reacties zijn.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
volgens mij is de vraag ook niet echt waar de aflevering plaatsvond geloof ik. De grote vraag is of TS aannemelijk kan maken dat de telefoon niet meer in de doos zat toen zij hem in ontvangst nam, waar dat dan ook is.ElleFlowers schreef: ↑15 mei 2022 03:08
Jammer dat er hier toch anders wordt geredeneerd. De aflevering was bij de kluis en niet bij je huis dat is niet afgesproken. Zoek een goede adviseur en wakker liggen is echt niet nodig.
gezien de vele verhalen die je leest over leeggehaalde pakketjes ben ik geneigd om het verhaal van TS te geloven, maar een leeg doosje voelt wel heel anders aan. Al is het achteraf natuurlijk wel makkelijk oordelen "je had het moeten zien en voelen". Als je wat gehaast ben of moe van een lange dag werken kan het je zomaar ontgaan.
ik hoop dat TS het forum op de hoogte houdt van de uitkomst
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Volgens mij gebruikt Bol.com haar eigen dozen maar mogen verkopers op dit platform hun eigen verpakking gebruiken. Het zal dus van belang zijn of het product is gekocht bij Bol.com of bij een andere verkoper op het platform van Bol.com.
Als ik de OP lees dan lijkt het mij dat het een doos van Bol.com zelf betreft.
Als ik de OP lees dan lijkt het mij dat het een doos van Bol.com zelf betreft.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
De telefoon is volgens TS niet afgeleverd.ElleFlowers schreef: ↑15 mei 2022 03:08De aflevering was bij de kluis en niet bij je huis dat is niet afgesproken.
De grote vraag is of Bol.com aannemelijk kan maken dat de telefoon wel in de doos zat toen zij hem in ontvangst nam.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
De track&trace zal niet aangeven wat het gewicht was toen TS het pakket uit de kluis haalde. Tussen het laatste weegmoment en het moment waarop TS het pakket uit de kluis haalde zit nog tijd waarop er iets met het pakket gebeurd kan zijn. Andere klanten kunnen de kluis niet openmaken, maar medewerkers kunnen dat wel. En ook kunnen medewerkers iets met het pakket doen tussen het laatste weegmoment en het moment waarop de doos in de kluis gaat.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Vandaar dat ik zei dat de chauffeur de laatste, en overigens de enige is, die bij het pakket kan. Maar dan de volgende vraag, gokt de chauffeur (mocht deze het gestolen hebben) wat de inhoud is of zullen veel meer verpakkingen open gemaakt zijn? Qua logica, met zoveel miljoen verschillende artikelen die Bol verkoopt is de kans zeer klein dat er iets duurs in de doos zit.alfatrion schreef: ↑15 mei 2022 13:16De track&trace zal niet aangeven wat het gewicht was toen TS het pakket uit de kluis haalde. Tussen het laatste weegmoment en het moment waarop TS het pakket uit de kluis haalde zit nog tijd waarop er iets met het pakket gebeurd kan zijn. Andere klanten kunnen de kluis niet openmaken, maar medewerkers kunnen dat wel. En ook kunnen medewerkers iets met het pakket doen tussen het laatste weegmoment en het moment waarop de doos in de kluis gaat.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Volgens mij zit een telefoon in een geseald doosje en wordt het verstuurd in een om-doos van Bol.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Mensen versturen ook geld met de post. De kans dat geld in een envenlop zit is klein (geen logica maar statistiek). Het versturen van geld met de post gaat vaak goed maar niet altijd.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Update:
Ik heb een hoge verantwoordelijke van de klantenservice aan de lijn gehad, die gaf aan met mij te willen bellen want deze veranntwoordelijke had het topic op dit forum gevonden over dit verhaal en dreigde met verdere stappen dat ik dit verhaal maar eraf moest halen anders volgden er juridische stappen namens hun. En nogmaals de bevestiging dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik niet mijn geld terug krijg.
Woedend de telefoon opgehangen, wat een ballen tent.
Ik heb een hoge verantwoordelijke van de klantenservice aan de lijn gehad, die gaf aan met mij te willen bellen want deze veranntwoordelijke had het topic op dit forum gevonden over dit verhaal en dreigde met verdere stappen dat ik dit verhaal maar eraf moest halen anders volgden er juridische stappen namens hun. En nogmaals de bevestiging dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik niet mijn geld terug krijg.
Woedend de telefoon opgehangen, wat een ballen tent.
alfatrion
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Laat ze maar komen met hun acties maar ik vrees dat op dit moment een jurist toch nodig zal zijn of de gang naar de rechter. U kunt eventueel contact opnemen met het Juridisch Loket. Een klacht bij de geschillencommissie is ook nog een mogelijkheid.Newone67 schreef: ↑15 mei 2022 19:55Update:
Ik heb een hoge verantwoordelijke van de klantenservice aan de lijn gehad, die gaf aan met mij te willen bellen want deze veranntwoordelijke had het topic op dit forum gevonden over dit verhaal en dreigde met verdere stappen dat ik dit verhaal maar eraf moest halen anders volgden er juridische stappen namens hun. En nogmaals de bevestiging dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik niet mijn geld terug krijg.
Woedend de telefoon opgehangen, wat een ballen tent.
Bol.com zet zich hiermee wel te kijk. Voortaan maar een bestelling waarvoor bij ontvangst niet getekend is en op een andere locatie is afgegeven te rapporteren als niet ontvangen. Gisteren is er een bestelling afgeleverd op een andere locatie dan de onze terwijl we gewoon thuis waren. Denk dat ik Bol.com maar eens ga vragen waar mijn bestelling blijft.
Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis
Een hoge verantwoordelijke van Bol kraamt zulke onzin uit? Kan mij dat nauwelijks voorstellen. Ik denk dat u door iemand in de maling genomen wordt.
Nevyn
, Maaike27899
, Dirkie
, NeoDutchio
, ZeerPrivé
en Erthanax
vinden dit leuk