Samenvatting van mijn onderstaande verhaal: je bent waarschijnlijk je investering kwijt, en winst uitbetalen kan je helemaal vergeten, en ze gaan zelfs verder.
In november 2021 kwam ik een artikel tegen dat Bill Gates een nieuw systeem had ontwikkeld waarmee gewone mensen konden meedelen in de winsten in de crypto wereld. Nieuwsgierig een account aangemaakt, en werd onmiddelijk gebeld door een vriendelijke support medewerker die me in mijn naiviteit heeft overgehaald om €210 te investeren. Daarmee had ik vrij snel €800 winst, maar om die uit te laten betalen is me niet gelukt.
Wel blijven ze proberen me over te halen meer te investeren, en dan komt het met de winst ook goed. Door ze te overtuigen dat ik van plan was grotere bedragen te investeren, maar eerst wilde weten of het uitbetalen uberhaupt werkt, is het uiteindelijk gelukt die €210 terug te krijgen. Maar een betaalverzoek voor de winst werd afgewezen, en het werd stil. Na 2 maanden werd ik weer gebeld door een nieuwe adviseur die wel wilde meewerken aan uitbetalen van de winst.
Eerst wilde hij me anydesk laten installeren, zodat hij me beter kon helpen door mee te kijken op mijn computer. Daar had ik geen zin in, geen probleem, dan hielp hij me stap voor stap door het uitbetaalproces heen. Maar in werkelijkheid bleek hij te proberen om me met mijn creditcard voor €800 bitcoin te laten kopen, en die in een door hem verstrek crypto wallet adres te storten. Toen ik zei wat hij volgens mij aan het doen was werd hij boos en verbrak de verbinding.
Daarna werd ik gebeld door een vriendelijke dame, die graag wilde meewerken, maar nog niet direct. Eerst wilde ze nog even met mijn winst samen nieuwe investeringen doen. Dat ging heel goed, in een half uur had ik €65000 winst. In het volgende gesprek vroeg ze wat ik daarmee van plan was. Om het gesprek gaande te houden, zei ik graag €10000 te willen opnemen en met de rest verder te gaan beleggen. Dat vond ze een goed idee. Maar uitbetalen op mijn bankrekening kon ineens niet meer, dat moest in bitcoins, via een crypto wallet. Maar dat kan alleen als ik eerst zelf €10000 in mijn wallet stort.
Om het hackers moeilijk het kunnen ze dan de transacties aan elkaar linken en mijn winst erbij storten. Mijn vermoeden is dat ik ze tbv het linken info moet verstrekken waarmee ze mijn geld uit de wallet kunnen halen. Ik ben nieuwsgierig hoe ze dat doen, maar werk er toch maar niet aan mee.
In totaal heb ik inmiddels 6 "senior advisors" gesproken, alle zogenaamd met ruim 10 jaar ervaring, maar geen van alle bekend op LinkedIn.
Selfkings - als iets te mooi is om waar te zijn...
-
-
Re: Selfkings - als iets te mooi is om waar te zijn...
Dit is een scam waar helaas al meerdere mensen ingetrapt zijn. Mooie verhalen van superwinsten in de hoop dat je extra blijft inleggen. Dat u uw inleg al hebt terug gekregen is haast een wonder, het gebeurd vaker niet dan wel.
Beter is om weg te blijven van dergelijke mensen aangezien het u enkel geld gaat kosten.
Beter is om weg te blijven van dergelijke mensen aangezien het u enkel geld gaat kosten.
Bram Bonnewel
en bupaul
vinden dit leuk
Ik zou me dan afvragen waarom die senior advisors dan nog werken? Met ern paar dagen voor zichzelf handelen zijn ze dan toch boven jan?
Nevyn
vindt dit leuk
Tja, de wereld loopt over van weldoeners.
Ik ben zelf niet echt thuis in de wereld wat crypto en aandelen, maar volgens mij moet je super goed onderzoek voor je begint omdat er zoveel oplichting is in deze wereld.
bupaul
vindt dit leuk
Waar en hoe vondt u dit artikel? Het gaat bij dit soort "artikelen" volgens mij bijna altijd om oplichterij, met "listige kunstgrepen" en een "samenweefsel van verdichtsels".WouterRijke schreef: ↑28 mei 2022 15:14(...) In november 2021 kwam ik een artikel tegen dat Bill Gates een nieuw systeem had ontwikkeld waarmee gewone mensen konden meedelen in de winsten in de crypto wereld.
Namen en foto's van bekende figuren worden zonder toestemming misbruikt om vertrouwen te wekken. Jort Kelder heeft enigszins verrassend een rechtszaak verloren over misbruik van zijn foto en naam, omdat Google en Twitter voldoende tegenmaatregelen zouden treffen.
Die "winst" is, vrees ik, niets anders dan een getal op uw scherm, om u voor te spiegelen dat u winst gemaakt zou hebben.WouterRijke schreef: ↑28 mei 2022 15:14(...) die me in mijn naiviteit heeft overgehaald om €210 te investeren. Daarmee had ik vrij snel €800 winst, (...)
Prijs uzelf gelukkig! U bent er goed mee weggekomen. Laat het hier verder bij en geef geen geld meer aan deze oplichters.WouterRijke schreef: ↑28 mei 2022 15:14(...) is het uiteindelijk gelukt die €210 terug te krijgen. (...)
moederslink
en bupaul
vinden dit leuk