LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatische incasso stopzetten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
astor64
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2005 17:14

Automatische incasso stopzetten

Ongelezen bericht door astor64 »

Ik had eigenlijk een vraag. Mijn vrouw heeft een contract bij financiëringsmaatschappij De Perelaer. Nou gaat de aflossing per automatische incasso, echter omdat wij nu in een schuldsanering zitten hebben wij geprobeert de automatische incasso in te laten trekken.
Wij hebben dit gedaan middels een rode kaart, echter De Perelaer zegt dat ze daar geen boodschap aan hebben en houden nog steeds geld van de rekening.
Is dit toegestaan? Volgens mij moet een bedrijf die een rode kaart krijgt wettelijk de incasso stopzetten.

Gast

Re: Automatische incasso stopzetten

Ongelezen bericht door Gast »

1 laten storneren door de bank
2 klacht in dienen bij de bank, met vermelding dat men niet reageert op rodse kaart.


als het niet ophoud, gewoon punt 1 en 2 blijven uitvoeren.

Gast

Re: Automatische incasso stopzetten

Ongelezen bericht door Gast »

laat door je bank een selectieve of een normale incassoblokkade op je rekening zetten. bij een normale kan er geen 1 automatsche incasso meer van de rekening. bij de selctieve gaat het alleen om het rekeningnummer van de perelaer wat dan niet meer zou kunnen incasseren. (helaas zijn ze dan zo creactief om met een ander rekeningnummer te gaan incasseren zodat ze het geld toch krijgen. Perelaer is onderdeel van de dsbgroep, maar daar zullen ze waarschijnlijk weinig voor je doen, kijk maar eens verder op dit forum onder dsb

Gesloten