Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 10050
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
10 jun 2022 08:28
Erthanax schreef:
09 jun 2022 21:03
Het is inderdaad te simpel om te denken dat planten harder gaan groeien. Dat geldt weliswaar voor sommige planten, maar andere verdwijnen juist. Daarmee verdwijnen ook weer bv insecten en daardoor weer vogels en andere insecteneters.
En daar geldt dan weer voor dat daar weer andere planten, dieren en insecten voor in de plaats komen.
Niet echt. Het aantal individuen van een beperkt aantal soorten planten en dieren zal toenemen, het aantal soorten neemt echter af: een flinke verschraling van de biodiversiteit.

Nijogeth
Berichten: 10524
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach, dat noem ik evolutie. Een groot deel zal zich ook weer aanpassen.

Die dieren zullen verdwijnen als de heide verdwijnt, maar waren die er wel voordat de heide ontstond een paar honderd jaar geleden?

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ach, dat noem ik evolutie. Een groot deel zal zich ook weer aanpassen.
Ik stel voor dat we boeren, snelwegen, auto’s en zelfs de mens ook zo benaderen. Een groot deel zal zich aanpassen en voor de rest komt ongetwijfeld iets anders voor in de plaats.

Erthanax
Berichten: 10050
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
10 jun 2022 12:41
Ach, dat noem ik evolutie. Een groot deel zal zich ook weer aanpassen.

Die dieren zullen verdwijnen als de heide verdwijnt, maar waren die er wel voordat de heide ontstond een paar honderd jaar geleden?
Evolutie is iets totaal anders. Een extreem hoge stikstofdepositie veroorzaakt door menselijk handelen is zeer schadelijk voor de biodiversiteit. Dat gaat echt wel iets verder dan wel of geen heideveld of zandverstuiving. De afname van wilde bijen en zweefvliegen kan ook de bestuiving van cultuurgewassen in gevaar brengen, zie bv dit artikel in de Volkskrant, of dit artikel over het belang van zweefvliegen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
10 jun 2022 12:41
Ach, dat noem ik evolutie. Een groot deel zal zich ook weer aanpassen.

Die dieren zullen verdwijnen als de heide verdwijnt, maar waren die er wel voordat de heide ontstond een paar honderd jaar geleden?
Evolutie is een natuurlijk proces. Wat nu gebeurt is gewoon onze schuld. Gezien het tempo is het eerder revolutie dan evolutie. Maar ga vooral lekker door met het verkloten van de aarde. De volgende generatie mag de tering krijgen. Boomer!

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

De boeren gaan protesteren hebben ze al aangekondigd. Dat zorgt natuurlijk ook meteen voor meer stikstof......
Hebben ze de metingen nu wel goed voor elkaar trouwens? Staat me iets van bij dat hier een paar jaar geleden gedoe over was. De rekenmodellen zouden hele hoge foutmarges hebben en de meetpunten zouden op de verkeerde plekken staan. Pin me er niet op vast want mijn herinnering kan verkeerd zijn maar ben wel benieuwd hoe ze meten of de doelen daadwerkelijk behaald worden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

De boeren hebben groot gelijk , ze moeten het hele land plat gooien. Ongelooflijk wat dit klo/te kabinet iedere keer weer verzint.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

PeterPeters1966 schreef:
10 jun 2022 17:31
Maar ga vooral lekker door met het verkloten van de aarde. De volgende generatie mag de tering krijgen.
Je bedoelt zoals biomassa gebruiken i.p.v. kolen en dan afspreken dat we de uitstoot van biomassa niet meetellen?
Zoals wind- en zonne-energie gebruiken, roepen dat het fossielvrij is, maar de materialen die we daarvoor nodig hebben nooit meenemen in de berekeningen? Electrisch rijden omarmen en dan vooral even negeren wat er nodig is aan grondstoffen en hoe die gewonnen worden, middels kinderarbeid?

Nijogeth
Berichten: 10524
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
10 jun 2022 17:31
Nijogeth schreef:
10 jun 2022 12:41
Ach, dat noem ik evolutie. Een groot deel zal zich ook weer aanpassen.

Die dieren zullen verdwijnen als de heide verdwijnt, maar waren die er wel voordat de heide ontstond een paar honderd jaar geleden?
Evolutie is een natuurlijk proces. Wat nu gebeurt is gewoon onze schuld. Gezien het tempo is het eerder revolutie dan evolutie. Maar ga vooral lekker door met het verkloten van de aarde. De volgende generatie mag de tering krijgen. Boomer!
En de mens is geen onderdeel van de natuur? Natuurlijk wel. Wat Erthanax eerder zei over de biodiversiteit is juist evolutie. Minder insecten, minder biodiversiteit, maar is dat slecht? Dat is alleen slecht als je erop focust dat alles moet blijven zoals het nu is.

De wolf keert terug, een dier dat hier eeuwenlang heeft geleefd. Nu gaan we erover zeuren dat de populatie moeflons in het geding komt en dus willen we de wolf weer weg van de Veluwe. Is dat nu de natuur die je bedoelt?

De natuur redt zich wel. Ook als we geen maatregelen nemen, hoeven we ons niet druk te maken dat hier alleen nog maar zandvlaktes zijn. In tegendeel, waarschijnlijk komt er veel meer groen, meer bomen, maar minder diversiteit, omdat volgens de evolutietheorie het recht van de sterkste geldt in de natuur.

Overigens gok ik dat jij uit de generatie komt die alles mocht, nergens rekening mee hoefde te houden en ik uit de generatie kom die steeds meer pleziertjes afgepakt ziet worden (oftewel, de huidige generatie).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

en ik uit de generatie kom die steeds meer pleziertjes afgepakt ziet worden (oftewel, de huidige generatie).

Zoals??? Ik vind jouw generatie afschuwelijk egoistisch en verwend.

Zonder je aan te willen vallen, maar de jongeren van nu zijn dat.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
09 jun 2022 23:25
scharrelschipper schreef:
09 jun 2022 22:36
Moneyman schreef:
09 jun 2022 22:12

Onjuiste aanname.
Daar was ik al bang voor!

Ziet u het dan liever andersom?
Nee hoor,kan ook niet;een dode man heeft niets meer nodig,dus ook geen tabak.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

PeterPeters1966 schreef:
10 jun 2022 17:31
Nijogeth schreef:
10 jun 2022 12:41
Ach, dat noem ik evolutie. Een groot deel zal zich ook weer aanpassen.

Die dieren zullen verdwijnen als de heide verdwijnt, maar waren die er wel voordat de heide ontstond een paar honderd jaar geleden?
Evolutie is een natuurlijk proces. Wat nu gebeurt is gewoon onze schuld. Gezien het tempo is het eerder revolutie dan evolutie. Maar ga vooral lekker door met het verkloten van de aarde. De volgende generatie mag de tering krijgen. Boomer!
@PeteePeters,

Alle weidedieren weg of bijna weg, kan de volgende generatie zich dan nog wel zuivelproducten en een stukje vlees op het bord permitteren, of wordt er misschien een nieuwe generatie vegetariërs opgevoed ?
Het enige dat zal helpen tegen het misbruik van deze aardkloot is het drastisch beperken van het aantal grootvervuilers op deze aardkloot, nl. de mens.
De koters van de Boomers moeten zo nodig, bijna allemaal, tenminste 3 nieuwe vervuilers op de aarde zetten die allemaal gevoed moeten worden, een dak boven het hoofd moeten hebben en tenminste twee auto's voor de deur, die volledig overbodig naar de andere kant van deze aardkloot moeten vliegen enz. enz.
En daar kun je niet alleen de mensen die onvrijwillig zo'n 75/70 jaar geleden op dit stukje van de aarde werden geworpen de schuld van geven.
Als Boomers zijn wij aan het laatste dubbeltje bezig van de vijfentachtigcent die wij elk meekregen bij onze ter aarde werping, maar wij hoeven ons gelukkig geen kopzorgen te maken over hoe het onze nakroost zal vergaan, want die heb wij heel bewust niet, maar dit laatste heeft weer niets met dit onderwerp van doen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar gelukkig wordt de kinderbijslag verhoogd. :mrgreen: :shock:

Erthanax
Berichten: 10050
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
10 jun 2022 18:05
(...) Wat Erthanax eerder zei over de biodiversiteit is juist evolutie. (...)
Neen, dat is het juist niet en dat is ook niet wat ik schreef, in tegendeel. Evolutie is iets heel anders dan het verdrijven of verdwijnen van soorten door menselijk handelen.

Nijogeth
Berichten: 10524
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
10 jun 2022 18:18
Zoals??? Ik vind jouw generatie afschuwelijk egoistisch en verwend.

Zonder je aan te willen vallen, maar de jongeren van nu zijn dat.
Nou, ik heb een liefde voor auto's en snelheid, maar ondertussen gaat alles over op elektrische auto's en gaat de maximumsnelheid omlaag, waar die logischerwijs omhoog zou moeten gaan (auto's zijn namelijk stukken veiliger dan vroeger op hogere snelheden).

Ik eet graag vlees (daar bouw ik de maaltijd omheen), maar men heeft steeds meer de neiging te focussen op minder vlees, vleestaks bijvoorbeeld.

Seksuele vrijheid is ook stukken minder geworden in de laatste 15 jaar. Tegenwoordig kan een versierpoging al als aanranding gezien worden. Vaak wordt niet eens direct gezegd dat ze het niet willen, maar gewoon jaren later pas.

Verder is gewoon de algehele vrijheid een stuk minder geworden. De overheid wil overal maar regelgeving voor en alles maar reguleren. Betutteling ten voeten uit.
Laatst gewijzigd door Nijogeth op 10 jun 2022 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

@nijogeth, ben het wel met jou eens dat de overheid betuttelend, tot het extreme af.
Daar heb jij dus gelijk in.

Moneyman
Berichten: 31119
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
10 jun 2022 18:21
Lady1234 schreef:
09 jun 2022 23:25
scharrelschipper schreef:
09 jun 2022 22:36

Daar was ik al bang voor!

Ziet u het dan liever andersom?
Nee hoor,kan ook niet;een dode man heeft niets meer nodig,dus ook geen tabak.
Waar ben je dan wél bang voor?

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
10 jun 2022 21:33
Nou, ik heb een liefde voor auto's en snelheid, maar ondertussen gaat alles over op elektrische auto's en gaat de maximumsnelheid omlaag, waar die logischerwijs omhoog zou moeten gaan (auto's zijn namelijk stukken veiliger dan vroeger op hogere snelheden).
Evolutie!
Nijogeth schreef:
10 jun 2022 21:33
Ik eet graag vlees (daar bouw ik de maaltijd omheen), maar men heeft steeds meer de neiging te focussen op minder vlees, vleestaks bijvoorbeeld.
Evolutie!
Nijogeth schreef:
10 jun 2022 21:33
Seksuele vrijheid is ook stukken minder geworden in de laatste 15 jaar. Tegenwoordig kan een versierpoging al als aanranding gezien worden. Vaak wordt niet eens direct gezegd dat ze het niet willen, maar gewoon jaren later pas.
Evolutie!

Mooi hoe eenvoudig dat werkt 8)

Nijogeth
Berichten: 10524
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Geen idee wat dat met evolutie te maken heeft? Misschien kun je het even verduidelijken.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
11 jun 2022 11:50
Geen idee wat dat met evolutie te maken heeft? Misschien kun je het even verduidelijken.
Net zoveel als het verdwijnen van biodiversiteit door stikstof…

Plaats reactie