Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
10 jun 2022 21:33
reggie2 schreef:
10 jun 2022 18:18
Zoals??? Ik vind jouw generatie afschuwelijk egoistisch en verwend.

Zonder je aan te willen vallen, maar de jongeren van nu zijn dat.
Nou, ik heb een liefde voor auto's en snelheid, maar ondertussen gaat alles over op elektrische auto's en gaat de maximumsnelheid omlaag, waar die logischerwijs omhoog zou moeten gaan (auto's zijn namelijk stukken veiliger dan vroeger op hogere snelheden).

Ik eet graag vlees (daar bouw ik de maaltijd omheen), maar men heeft steeds meer de neiging te focussen op minder vlees, vleestaks bijvoorbeeld.

Seksuele vrijheid is ook stukken minder geworden in de laatste 15 jaar. Tegenwoordig kan een versierpoging al als aanranding gezien worden. Vaak wordt niet eens direct gezegd dat ze het niet willen, maar gewoon jaren later pas.

Verder is gewoon de algehele vrijheid een stuk minder geworden. De overheid wil overal maar regelgeving voor en alles maar reguleren. Betutteling ten voeten uit.
Helemaal mee eens!
Vooral met de laatste zin.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
10 jun 2022 22:46
scharrelschipper schreef:
10 jun 2022 18:21
Lady1234 schreef:
09 jun 2022 23:25



Ziet u het dan liever andersom?
Nee hoor,kan ook niet;een dode man heeft niets meer nodig,dus ook geen tabak.
Waar ben je dan wél bang voor?
Je zit weer te trollen,oftewel gewoon vervelend te doen.
Want het lijkt me sterk dat je me niet begrepen had.
Geeft niet,dat houd het hier levendig.
En btw,ik ben alleen bang voor deurwaarders :D

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
10 jun 2022 21:33
Seksuele vrijheid is ook stukken minder geworden in de laatste 15 jaar. Tegenwoordig kan een versierpoging al als aanranding gezien worden.
Terecht. Je hebt van andermans lijf af te blijven, zeker als je de persoon niet of nauwelijks kent. En 'erotische' aanrakingen zijn natuurlijk helemaal uit den boze.

Onkruid71
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Mogen we politici en ambtenaren dan ook strafbaar stellen voor geestelijke mishandeling? Want ze maken het tegenwoordig best wel bont, terwijl ze onze belangen moeten behartigen.

Moneyman
Berichten: 31119
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
11 jun 2022 22:22
Moneyman schreef:
10 jun 2022 22:46
scharrelschipper schreef:
10 jun 2022 18:21

Nee hoor,kan ook niet;een dode man heeft niets meer nodig,dus ook geen tabak.
Waar ben je dan wél bang voor?
Je zit weer te trollen,oftewel gewoon vervelend te doen.
Want het lijkt me sterk dat je me niet begrepen had.
Geeft niet,dat houd het hier levendig.
En btw,ik ben alleen bang voor deurwaarders :D
Als er hier iemand trollt…

Jij bent hier degene die van alles zegt zonder daadwerkelijk iets te zeggen. Vrij zinloos.

Nijogeth
Berichten: 10524
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
11 jun 2022 23:11
Nijogeth schreef:
10 jun 2022 21:33
Seksuele vrijheid is ook stukken minder geworden in de laatste 15 jaar. Tegenwoordig kan een versierpoging al als aanranding gezien worden.
Terecht. Je hebt van andermans lijf af te blijven, zeker als je de persoon niet of nauwelijks kent. En 'erotische' aanrakingen zijn natuurlijk helemaal uit den boze.
Tja, daar verschilt mijn mening dus totaal over. Ik neem nu het voorbeeld van een 13-jarige jongen die zijn eerste vriendinnetje probeert te versieren. Aanrakingen zijn daarin heel belangrijk, de eerste kus is altijd een gok. Maar stel, ze vind je toch niet zo leuk als ze over liet komen, moet je dan maar meteen bekend staan als aanrander? Omdat je de gok nam een vrouw leuk te vinden?

In mijn ogen is het systeem waarin mensen aangeven dat ze iets niet leuk vinden, een veel beter systeem. Natuurlijk zijn er excessen, mensen die misbruik maken van die situatie, maar om daar nu alles zoveel moeilijker voor te maken, dat gaat mij te ver.

Onkruid71
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
12 jun 2022 05:30
witte angora schreef:
11 jun 2022 23:11
Nijogeth schreef:
10 jun 2022 21:33
Seksuele vrijheid is ook stukken minder geworden in de laatste 15 jaar. Tegenwoordig kan een versierpoging al als aanranding gezien worden.
Terecht. Je hebt van andermans lijf af te blijven, zeker als je de persoon niet of nauwelijks kent. En 'erotische' aanrakingen zijn natuurlijk helemaal uit den boze.
Tja, daar verschilt mijn mening dus totaal over. Ik neem nu het voorbeeld van een 13-jarige jongen die zijn eerste vriendinnetje probeert te versieren. Aanrakingen zijn daarin heel belangrijk, de eerste kus is altijd een gok. Maar stel, ze vind je toch niet zo leuk als ze over liet komen, moet je dan maar meteen bekend staan als aanrander? Omdat je de gok nam een vrouw leuk te vinden?

In mijn ogen is het systeem waarin mensen aangeven dat ze iets niet leuk vinden, een veel beter systeem. Natuurlijk zijn er excessen, mensen die misbruik maken van die situatie, maar om daar nu alles zoveel moeilijker voor te maken, dat gaat mij te ver.
Hier ben ik het mee eens. Maar we leven niet echt in een systeem wat over kinderen nadenkt, we laten ze gratis werken voor niks over de noemer stage lopen, pedo handboek is nog steeds niet verboden. Als kinderen lastig worden sluiten we ze op in halve gevangenissen en pompen ze vol met anti depressive, het wordt normal gevonden om kinderen zomaar uit huis te plaatsen doordat de ouders geterroriseerd worden, en kinderen moeten ook nog nadenken over de eerste liefde ipv puur op gevoel af te gaan. Vreemde realiteit.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
12 jun 2022 05:30
witte angora schreef:
11 jun 2022 23:11
Nijogeth schreef:
10 jun 2022 21:33
Seksuele vrijheid is ook stukken minder geworden in de laatste 15 jaar. Tegenwoordig kan een versierpoging al als aanranding gezien worden.
Terecht. Je hebt van andermans lijf af te blijven, zeker als je de persoon niet of nauwelijks kent. En 'erotische' aanrakingen zijn natuurlijk helemaal uit den boze.
Tja, daar verschilt mijn mening dus totaal over. Ik neem nu het voorbeeld van een 13-jarige jongen die zijn eerste vriendinnetje probeert te versieren. Aanrakingen zijn daarin heel belangrijk, de eerste kus is altijd een gok. Maar stel, ze vind je toch niet zo leuk als ze over liet komen, moet je dan maar meteen bekend staan als aanrander? Omdat je de gok nam een vrouw leuk te vinden?

In mijn ogen is het systeem waarin mensen aangeven dat ze iets niet leuk vinden, een veel beter systeem.
Het probleem is dat sommige volwassenen een ander niet eens de kans geven aan te geven dat ze iets niet leuk vinden. Ze beginnen inderdaad spontaan, als ze achter je staan, aan je lijf te friemelen. Dat heeft niks met kinderen te maken.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
12 jun 2022 09:06

Het probleem is dat sommige volwassenen een ander niet eens de kans geven aan te geven dat ze iets niet leuk vinden. Ze beginnen inderdaad spontaan, als ze achter je staan, aan je lijf te friemelen. Dat heeft niks met kinderen te maken.
Wat verstaat iemand onder “aan je lijf friemelen”? Ik denk dat dat per persoon verschilt.
Als je er niet van gediend bent, dan lijkt met het verstandigst dit direct aan te geven.
Ik leg zelf weleens een hand op iemands schouder of arm. Ik heb het één keer gehad bij een jarenlange vriend, dat hij hier enorm van schrok. Mijn reactie daarop was ook schrikken. Blijkbaar zijn sommige mensen een normale aanraking niet gewend, maar mag je dan niet meer spontaan iemand aanraken?

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
12 jun 2022 09:14
witte angora schreef:
12 jun 2022 09:06

Het probleem is dat sommige volwassenen een ander niet eens de kans geven aan te geven dat ze iets niet leuk vinden. Ze beginnen inderdaad spontaan, als ze achter je staan, aan je lijf te friemelen. Dat heeft niks met kinderen te maken.
Wat verstaat iemand onder “aan je lijf friemelen”? Ik denk dat dat per persoon verschilt.
Over je rug wrijven of je linkerarm kriebelen. Sorry, ik blijf dat niet normaal vinden. De onderbuurman is overleden: blij toe, kan die viezerik niet langer ongevraagd aan mijn lijf zitten. De zoon van de buurvrouw boven hem heeft het intussen begrepen, eindelijk. Maar die hoeft mij ook niet meer aan te spreken.

Maar eigenlijk zou je dit moeten weten, het is niet voor het eerst dat ik dit noem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Een goede bekende of vriend die zichtbaar verdrietig is bijvoorbeeld daar kun je een arm omheen slaan zonder problemen , lijkt mij.
Anders maar even vragen!
Mij moeten ze ook niet ' zomaar ' aanraken , nee bedankt.

Sowieso is dit een verwarrende rare tijd, dus better safe than sorry!

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
12 jun 2022 10:12
Over je rug wrijven of je linkerarm kriebelen. Sorry, ik blijf dat niet normaal vinden. De onderbuurman is overleden: blij toe, kan die viezerik niet langer ongevraagd aan mijn lijf zitten. De zoon van de buurvrouw boven hem heeft het intussen begrepen, eindelijk. Maar die hoeft mij ook niet meer aan te spreken.

Maar eigenlijk zou je dit moeten weten, het is niet voor het eerst dat ik dit noem.
Ik vind dit best extreem, iemand dan een viezerik noemen of zelfs u niet meer mogen aanspreken.
Gelukkig is dan weer niet iedereen zo.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Over je rug wrijven of je linkerarm kriebelen. Sorry, ik blijf dat niet normaal vinden. De onderbuurman is overleden: blij toe, kan die viezerik niet langer ongevraagd aan mijn lijf zitten. De zoon van de buurvrouw boven hem heeft het intussen begrepen, eindelijk. Maar die hoeft mij ook niet meer aan te spreken.
Wat is er mis met zo iemand een pets te geven ? Of overduidelijk te zeggen dat je er niet van gediend bent?? Denk dat er toch een boel dan aan jezelf ligt.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik houd ook niet van aanrakingen door wildvreemden maar de meeste mensen hebben dat wel door. Degenen die wel ongevraagd aanraken krijgen dat ook wel te horen. Het lastige is alleen dat een deel van hen steeds blijft aanraken, die respecteren andermans grenzen niet. En dan zijn ze beledigd terwijl de ander echt overduidelijk grenzen aangegeven heeft.....dan ligt het wat mij betreft toch echt aan degene die weigert de grenzen van de ander te respecteren.

Even een andere vraag tussendoor: hoeveel tijd zit er normaal gesproken tussen 2 betalingsherinneringen?
Ik had mijn tandartsrekening (klein bedrag) helaas niet ontvangen. De post heeft al langer problemen hier, dus ik gok dat het daaraan ligt.
Nu heeft de tandarts op 26 mei een betalingsherinnering gestuurd die ik pas 2 juni ontvangen heb. Die heb ik meteen betaald. Ik heb ook contact gehad met de tandarts erover omdat ik schrok van de herinnering. Ik heb ze ook laten weten dat ik meteen betaald heb.
Nu kreeg ik 8 juni een 2e betalingsherinnering die gedateerd is op 2 juni.
Is dit normaal of zijn ze wel erg vlug met herinneringen sturen?

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lisa29 schreef:
12 jun 2022 13:58
Ik houd ook niet van aanrakingen door wildvreemden maar de meeste mensen hebben dat wel door. Degenen die wel ongevraagd aanraken krijgen dat ook wel te horen. Het lastige is alleen dat een deel van hen steeds blijft aanraken, die respecteren andermans grenzen niet. En dan zijn ze beledigd terwijl de ander echt overduidelijk grenzen aangegeven heeft.....dan ligt het wat mij betreft toch echt aan degene die weigert de grenzen van de ander te respecteren.

Even een andere vraag tussendoor: hoeveel tijd zit er normaal gesproken tussen 2 betalingsherinneringen?
Ik had mijn tandartsrekening (klein bedrag) helaas niet ontvangen. De post heeft al langer problemen hier, dus ik gok dat het daaraan ligt.
Nu heeft de tandarts op 26 mei een betalingsherinnering gestuurd die ik pas 2 juni ontvangen heb. Die heb ik meteen betaald. Ik heb ook contact gehad met de tandarts erover omdat ik schrok van de herinnering. Ik heb ze ook laten weten dat ik meteen betaald heb.
Nu kreeg ik 8 juni een 2e betalingsherinnering die gedateerd is op 2 juni.
Is dit normaal of zijn ze wel erg vlug met herinneringen sturen?
Als u op 2 juni betaald heeft, en de 2e betalingsherinnering is juist op die datum verstuurd, dan heeft het elkaar gekruist.
Meestal staat dat ook op de betalingsherinnering vermeld.
De termijn tussen de 1e en de 2e herinnering vind ik normaal.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De datum van iets wil nog niet zeggen, dat die brief op die dag verstuurd is, en dan volgt er ook nog een weekend op.

Voor u is de datum van ontvangst bepalend.

Blijkbaar wordt daar de post of geantedateerd, of veel later gepost dan uitgeprint.

Maar hij mag natuurlijk bij wijze van spreken elke dag herinneringen versturen.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
12 jun 2022 10:28
witte angora schreef:
12 jun 2022 10:12
Over je rug wrijven of je linkerarm kriebelen. Sorry, ik blijf dat niet normaal vinden. De onderbuurman is overleden: blij toe, kan die viezerik niet langer ongevraagd aan mijn lijf zitten. De zoon van de buurvrouw boven hem heeft het intussen begrepen, eindelijk. Maar die hoeft mij ook niet meer aan te spreken.

Maar eigenlijk zou je dit moeten weten, het is niet voor het eerst dat ik dit noem.
Ik vind dit best extreem, iemand dan een viezerik noemen of zelfs u niet meer mogen aanspreken.
Gelukkig is dan weer niet iedereen zo.
Nee, ik moet ze hun gang laten gaan. Tuurlijk Lowieze.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat heeft boomer daarmee van doen? En wat is er zo bijzonder aan een linkerarm!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

PeterPeters1966 schreef:
12 jun 2022 15:52
[
. Gelukkig groeit er een nieuwe generatie op die niet meer van die achterlijke ideeen heeft
Net uit de luiers zeker ? :D

Nog geen 18

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

PeterPeters1966 schreef:
12 jun 2022 15:52
Gelukkig groeit er een nieuwe generatie op die niet meer van die achterlijke ideeen heeft
Verachtelijk gedrag van/door individuen is van alle tijden en daar zal in het tijdsbeeld van de nu opgroeiende generaties niets aan veranderen.
Hopelijk zullen deze generaties wel in gelukkige omstandigheden opgroeien, als is het beeld daarover momenteel niet al te rooskleurig.

Plaats reactie